Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 594 ze zm. Dz.U. z 2013r. poz. 645 i poz. 1318, Dz.U. z 2014 r. poz. 379 i poz. 1072) oraz art. 4, art. 6r ust. 3b ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 1399 ze zm.Dz.U.2015r., poz. 87 i poz. 122), po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Białymstoku, uchwala się, co następuje:
§ 1. W Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Choroszcz stanowiącym załącznik do uchwały nr XIII/136/2012 Rady Miejskiej w Choroszczy z dnia 30 listopada 2012 r. (Dz. Urz. Woj. Podlaskiego z 2012 r. poz. 4314) wprowadza się następujące zmiany:
1. w § 8 ust. 5 otrzymuje brzmienie:
Obowiązek wyposażenia nieruchomości w pojemniki na odpady zmieszane lub pozostałe po segregacji będzie realizowany przez Gminę w zakresie wynikającym z norm zapisanych w § 10 ust. 2.".
2. w § 15 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
Odpady komunalne odbierane są nie rzadziej niż:".
1) z zabudowy wielorodzinnej - zmieszane i zebrane selektywnie odpady komunalne - 1 raz w tygodniu,
2) z nieruchomości zabudowanych budynkami jednorodzinnymi:
a) w miesiącach kwiecień- październik
- odpady zebrane w sposób selektywny z wyjątkiem odpadów zielonych - 1 raz w miesiącu,
- zmieszane odpady komunalne i odpady zielone - 1 raz na dwa tygodnie,
b) w miesiącach listopad- marzec
- zmieszane i zebrane selektywnie odpady komunalne - 1 raz na miesiąc."
3. w § 16:
a) uchyla się ust. 9
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Choroszczy.
§ 3. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego i wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2016 roku.
| Przewodniczący Rady Miejskiej w Choroszczy mgr Beata Marlena Jeżerys |