REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Accreo

Accreo to firma doradcza, oferująca usługi dedykowane przedsiębiorstwom i klientom indywidualnym w zakresie doradztwa podatkowego i prawnego, business restructuringu oraz doradztwa europejskiego przede wszystkim w obszarze pozyskiwania dotacji i funduszy unijnych.

Nasi eksperci posiadają wieloletnie doświadczenie poparte bogatą międzynarodową praktyką, zdobytą przy realizacji projektów dla największych podmiotów gospodarczych.

Nasze usługi obejmują kompleksowe doradztwo prawno-podatkowe przygotowania i wdrożenia restrukturyzacji spółek i grup kapitałowych. Doradzamy w zakresie cen transferowych, międzynarodowego planowania podatkowego, problematyki CIT, PIT, VAT oraz podatku akcyzowego. Prowadzimy postępowania podatkowe.

Ponadto wspieramy klientów w rozwijaniu ich konkurencyjności poprzez budowanie efektywnej polityki dystrybucyjnej, planowanie rozwoju i ochrony własności intelektualnej i przemysłowej, budowanie zgodnych z prawem relacji z konkurentami, pracownikami i kadrą menadżerską. Prowadzimy obsługę sporów sądowych. Pomagamy w pozyskaniu dotacji, ulg inwestycyjnych i funduszy unijnych.

Wysoka jakość usług oraz skuteczność oferowanych rozwiązań sprawiły, że rozwijamy się razem z naszymi Klientami od wielu lat, znajdując się w czołówce firm doradczych w Polsce.


Kontakt:

Accreo Sp. z o.o.

Accreo Legal M. Roszkowski i Wspólnicy sp.k.

ul. Próżna 7, 00-107 Warszawa

www.accreo.pl; www.accreolegal.pl

kontakt: justyna.wyka@accreo.pl, Manager ds. Administracji i HR

Nie tylko właściciel nieruchomości zapłaci podatek minimalny od przychodów z budynków komercyjnych. Fiskus rozszerzył bowiem zakres opodatkowania o budynki niestanowiące co prawda własności (współwłasności) podatnika, ale wprowadzone przez niego do ewidencji środków trwałych podlegających amortyzacji.
Przedstawiamy wybrane założenia kolejnego projektu zmian do ustawy - tarcza antykryzysowa. Na razie jest to projekt, który może ulec aktualizacji. Po uchwaleniu ostatecznej wersji przez Sejm, będziemy Państwa informować.

REKLAMA

Ministerstwo Finansów przekazało podległym organom podatkowym specjalne wytyczne, które mają ułatwić ubieganie się o przyznanie ulgi lub umorzenie zaległości podatkowej, przedsiębiorcom, którzy w związku z koronawirusem, mają problemy z terminową zapłatą należności podatkowych.
Trwają prace nad wprowadzeniem nadzwyczajnych rozwiązań, umożliwiających podejmowanie działań niwelujących wpływ pandemii COVID-19 na wdrażanie i realizację unijnych programów operacyjnych.

REKLAMA

Mając na uwadze trwający proces legislacyjny pakietu ustaw antykryzysowych, których celem jest wsparcie przedsiębiorców w utrzymaniu płynności finansowej, utrzymaniu miejsc pracy oraz minimalizacji innych negatywnych skutków epidemii, przedstawiamy najważniejsze mechanizmy wsparcia z których mogą skorzystać przedsiębiorstwa.
W jaki sposób ująć korektę cen transferowych między podmiotami powiązanymi przed i po nowelizacji?
Najważniejsze programy operacyjne w ramach Funduszy Europejskich oraz Funduszy Norweskich zostały zaktualizowane. Do wcześniej zapowiedzianych konkursów, dołączyło kilka nowych oraz ciekawych dla przedsiębiorców propozycji. Wobec czego w ramach Funduszy Europejskich jest jeszcze sporo środków do rozdysponowania w ostatnim roku programowania finansowego 2014-2020.
W związku z wprowadzonym stanem zagrożenia epidemicznego z powodu koronawirusa przygotowana została tzw. tarcza antykryzysowa, która ma zapewnić płynność finansową przedsiębiorców i bezpieczeństwo zatrudnionych tam pracowników. Jakie zmiany w zakresie prawa podatkowego proponuje rząd?
Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych (CRBR) to system, w którym są gromadzone i przetwarzane informacje o beneficjentach rzeczywistych, tj. osobach fizycznych sprawujących bezpośrednią lub pośrednią kontrolę nad spółką. Termin na zgłoszenie spółek do systemu upływa 13 kwietnia 2020 r. Natomiast w przypadku spółek wpisanych do KRS po 13 października 2019 r. zgłoszenie musi być dokonane nie później niż w terminie 7 dni od dnia wpisu do KRS.
Od 1 stycznia 2020 r. obowiązują nowe regulacje w obszarze procedury magazynu typu call-of-stock, transakcji łańcuchowych oraz warunków niezbędnych do zastosowania stawki 0% VAT z tytułu WDT. Podatnicy mogą wybrać - polskie przepisy VAT albo przepisy unijne.
W 2020 r. pojawią się zmiany w sposobie składania deklaracji VAT-7 i VAT-7K oraz plików JPK_VAT. Zgodnie z nowymi rozwiązaniami dotychczasowe deklaracje VAT-7 i VAT-7K będą przesyłane łącznie z informacją o ewidencji w jednym dokumencie elektronicznym, tj. JPK_VAT. Tym samym zostanie zniesiony obowiązek obsługi dwóch odrębnych plików (deklaracji i ewidencji VAT).
Zmiany od 1 stycznia 2019 r. ustawodawca wprowadził uproszczenia w zasadach rozliczeń cen transferowych (tzw. safe harbour). Wprowadzenie instytucji safe harbour należy odczytywać jako pozytywną zmianę, zmniejszającą obciążenia dokumentacyjne związane z przygotowaniem analiz danych porównawczych.
Program Współdziałania to nowa propozycja rozwiązań w projekcie Ordynacji podatkowej. Umowa tego rodzaju, zawierana pomiędzy firmą a organem, ma być oparta na całkowitej transparentności działań podatnika, który informuje organ o wszelkich istotnych i kontrowersyjnych kwestiach, mających wpływ na wysokość płaconych przez niego podatków.
Przedsiębiorcy mogą starać się o dofinansowanie z funduszy europejskich na przeprowadzenie audytu wzorniczego i opracowanie strategii wzorniczej, na podstawie której wdrożona zostanie innowacja w przedsiębiorstwie. Program skierowany jest do przedsiębiorstw zlokalizowanych w Polsce Wschodniej.
Poza istotnymi zmianami w cenach transferowych, które zostały wprowadzone do ustaw podatkowych Ministerstwo Finansów zaproponowało szereg przepisów wykonawczych, które mają doprecyzować pewne instytucje charakterystyczne dla przedmiotu cen transferowych wskazywane również w wytycznych OECD. Jedno z rozporządzeń zakłada, że organ podatkowy będzie mógł rekalkulować ceny transferowe w przypadku trudnych do wyceny wartości niematerialnych.
Mija waśnie rok stosowania ulgi na działalność badawczo-rozwojową na nowych zasadach, umożliwiających odliczanie od podstawy opodatkowania do 100% określonych kosztów podatkowych. Brak jeszcze danych podsumowujących, ilu podatników skorzystało z ulgi B+R, wiemy jednak jakie zagadnienia budziły największe problemy.
Trwają pracę nad bardzo ważnym z punktu widzenia stosowania stawek VAT projektem nowelizacji ustawy o podatku od towarów i usług z dnia 9 listopada 2018 r. Jakie są najważniejsze założenia projektu nowelizacji?
Nowy 2019 rok dostarczył przedsiębiorcom szeroki wachlarz propozycji dofinansowania inwestycji. Przedsiębiorcy, którzy planują długookresowe kierunki rozwoju, nastawione na wdrażanie innowacji, wykorzystujących najnowsze rozwiązania i technologie, mają szansę na uzyskanie dofinansowania w ramach Funduszy Europejskich.
Prawo do odliczenia VAT przysługuje przedsiębiorcy również w przypadku, gdy dana inwestycja nie została zrealizowana i nie przyniosła przychodów. Jeżeli przedsiębiorca nie wykazał żadnego podatku należnego, od którego mógłby odliczyć naliczony, ma prawo wystąpić o zwrot VAT.
Jak należy rozumieć pojęcie "jednolitej transakcji" oraz zasady kalkulacji obowiązku dokumentacyjnego dla transakcji z różnymi podmiotami powiązanymi (w zakresie sporządzania dokumentacji cen transferowych)?

REKLAMA