Kategorie
Accreo

Accreo to firma doradcza, oferująca usługi dedykowane przedsiębiorstwom i klientom indywidualnym w zakresie doradztwa podatkowego i prawnego, business restructuringu oraz doradztwa europejskiego przede wszystkim w obszarze pozyskiwania dotacji i funduszy unijnych.

Nasi eksperci posiadają wieloletnie doświadczenie poparte bogatą międzynarodową praktyką, zdobytą przy realizacji projektów dla największych podmiotów gospodarczych.

Nasze usługi obejmują kompleksowe doradztwo prawno-podatkowe przygotowania i wdrożenia restrukturyzacji spółek i grup kapitałowych. Doradzamy w zakresie cen transferowych, międzynarodowego planowania podatkowego, problematyki CIT, PIT, VAT oraz podatku akcyzowego. Prowadzimy postępowania podatkowe.

Ponadto wspieramy klientów w rozwijaniu ich konkurencyjności poprzez budowanie efektywnej polityki dystrybucyjnej, planowanie rozwoju i ochrony własności intelektualnej i przemysłowej, budowanie zgodnych z prawem relacji z konkurentami, pracownikami i kadrą menadżerską. Prowadzimy obsługę sporów sądowych. Pomagamy w pozyskaniu dotacji, ulg inwestycyjnych i funduszy unijnych.

Wysoka jakość usług oraz skuteczność oferowanych rozwiązań sprawiły, że rozwijamy się razem z naszymi Klientami od wielu lat, znajdując się w czołówce firm doradczych w Polsce.


Kontakt:

Accreo Sp. z o.o.

Accreo Legal M. Roszkowski i Wspólnicy sp.k.

ul. Próżna 7, 00-107 Warszawa

www.accreo.pl; www.accreolegal.pl

kontakt: justyna.wyka@accreo.pl, Manager ds. Administracji i HR

Pakiet SLIM VAT 2 co do zasady zacznie obowiązywać od 1 października 2021 r., z wyjątkiem niektórych zmian, które wchodzą w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia (7 września 2021 r.) i z dniem 1 stycznia 2022 r. Jakie nowe regulacje wprowadza pakiet SLIM VAT 2?
Fundacja rodzinna. Znane z innych krajów rozwiązanie ułatwiające sukcesję oraz zachowanie majątku rodzinnego ma pojawić się także od 2022 r. w Polsce. Na jakich zasadach prawnych będzie funkcjonowała fundacja rodzinna?
SLIM VAT 2. Ustawa nowelizująca ustawę o VAT oraz Prawo bankowe, wprowadzająca tzw. pakiet SLIM VAT 2 została uchwalona przez Sejm i skierowana do dalszych prac w Senacie. Zmiany mają wejść w życie 1 października 2021 r.
Krajowe transakcje łańcuchowe - zmiany od 1 stycznia 2021 r. Usunięcie ust. 8 art. 7 ustawy o VAT może powodować wystąpienie wątpliwości w zakresie rozliczania transakcji krajowych np. w przedmiocie kart paliwowych czy transakcji towarowych znajdujących się w magazynie, a których własność będzie przechodzić na kolejne podmioty.
Lokalna dokumentacja cen transferowych (local file) od 1 stycznia 2021 r. będzie obejmowała szerszy zakres informacji. Jakie dodatkowe informacje będą musieli zamieszczać podatnicy w lokalnej dokumentacji cen transferowych?
Prezydent podpisał dwie obszerne nowelizacje przepisów podatkowych. Jakie zmiany w podatkach PIT i CIT pojawią się w 2021 r.? W telegraficznym skrócie wymieniamy te najważniejsze.
Pakiet zmian w VAT na 2021 r. zawiera zmiany obejmujące tzw. pakiet SLIM VAT (Simple Local And Modern VAT), dotyczące w szczególności fakturowania, eksportu, odliczania podatku VAT, a także doprecyzowanie niektórych konstrukcji VAT, m.in. w zakresie stosowania JPK_VAT. Nowe rozwiązania mają wejść w życie od 1 stycznia 2021 r., z wyjątkiem niektórych przepisów, które zaczną obwiązywać w innych terminach (m.in. zmiany w zakresie Tax Free).
Ustawodawca przygotował obszerną nowelizację prawa podatkowego. Nowe regulacje dotyczą podatku dochodowym od osób fizycznych (PIT), podatku dochodowym od osób prawnych (CIT), a także zryczałtowanego podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Prezentujemy najważniejsze elementy tych zmian.
Z dniem 1 stycznia 2021 r. planowane jest wejście w życie tzw. pakietu SLIM VAT, który zmienia niektóre przepisy w zakresie podatku od towarów i usług. Obecnie projekt zmian jest na etapie konsultacji społecznych. Do 7 września 2020 r. Ministerstwo Finansów umożliwia przesyłanie uwag i opinii dotyczących zaproponowanych zmian.
Chociaż zbliżamy się do końca perspektywy 2014-2020 to ciągle wiele możliwości dofinansowania jest dostępnych dla przedsiębiorstw w ramach programów krajowych oraz Funduszy Norweskich. Ze względu na pandemię wiele terminów konkursów zostało wydłużonych, a w niektórych uproszczono warunki uzyskania wsparcia. Mając na uwadze trudną sytuacje wielu przedsiębiorców uruchomiono nowe instrumenty finansowe (pożyczki, poręczenia itp.).
W dniu 24 czerwca opublikowana została w Dzienniku Ustaw ustawa o dopłatach do oprocentowania kredytów bankowych udzielanych na zapewnienie płynności finansowej przedsiębiorcom dotkniętym skutkami COVID-19, w której zawarte zostały kolejny instrumenty pomocowe dotyczące podatków i ZUS. Ustawa, nazywana Tarczą Antykryzysową 4.0, jest kontynuacją działań rządu w obszarze realizacji działań antykryzysowych.
Informacje zawarte w nowym formularzu TPR są co do zasady powieleniem informacji zawartych w dokumentacji lokalnej cen transferowych, której obligatoryjnym elementem są także analizy porównawcze. Przygotowanie tych dokumentów jest jednak czasochłonne – z tego powodu należy zadbać o dopełnienie tego obowiązku odpowiednio wcześniej.
Z dniem 1 lipca 2020 r. wejdą w życie zmiany przepisów o VAT mogące mieć istotne znaczenie dla przedsiębiorców zaangażowanych w handel transgraniczny. Zmiany te dotyczyć będą procedury przemieszczania towarów przez przedsiębiorcę do magazynów znajdujących się na terytorium innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej.
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości ogłosiła nabór wniosków na finansowanie kapitału obrotowego, służącego zaspokojeniu bieżących, pilnych potrzeb oraz przywróceniu płynności finansowej średnich przedsiębiorstw, którzy na skutek pandemii COVID-19 znaleźli się w trudnej sytuacji finansowej. We wniosku przedsiębiorca musi wykazać, że w dniu udzielenia pomocy znajduje się w trudnej sytuacji lub w sytuacji nagłego niedoboru.
W dniu 16 maja opublikowana została ustawa o zmianie niektórych ustaw w zakresie działań osłonowych w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 z 14 maja 2020 r., w której znalazły się kolejne instrumenty pomocowe, dotyczące podatków i ZUS. Ustawa jest kontynuacją działań rządu w obszarze realizacji Tarczy Antykryzysowej (tzw. Tarcza antykryzysowa 3.0).
Instytucja compliance (określana też jako procedura, system) staje się coraz bardziej popularna, a przedsiębiorcy mający świadomość ryzyk chcą wprowadzać ją u siebie. Jednak tylko faktyczne postępowanie według modelu dostosowanego indywidualnie do specyfiki przedsiębiorstwa może realnie ograniczyć zagrożenia, z którymi przedsiębiorca musi mierzyć się w obecnych czasach.
W dniu 17 kwietnia 2020 r. Sejm przyjął, a Prezydent podpisał ustawę o szczególnych instrumentach wsparcia w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2, w ramach której przewidziane zostały dalsze podatkowe rozwiązania pomocowe. Ustawa jest kontynuacją działań Rządu w obszarze realizacji Tarczy Antykryzysowej.
Nie tylko właściciel nieruchomości zapłaci podatek minimalny od przychodów z budynków komercyjnych. Fiskus rozszerzył bowiem zakres opodatkowania o budynki niestanowiące co prawda własności (współwłasności) podatnika, ale wprowadzone przez niego do ewidencji środków trwałych podlegających amortyzacji.
Przedstawiamy wybrane założenia kolejnego projektu zmian do ustawy - tarcza antykryzysowa. Na razie jest to projekt, który może ulec aktualizacji. Po uchwaleniu ostatecznej wersji przez Sejm, będziemy Państwa informować.
Ministerstwo Finansów przekazało podległym organom podatkowym specjalne wytyczne, które mają ułatwić ubieganie się o przyznanie ulgi lub umorzenie zaległości podatkowej, przedsiębiorcom, którzy w związku z koronawirusem, mają problemy z terminową zapłatą należności podatkowych.