Kategorie
Accace Polska

Accace to zespół doświadczonych ekspertów oferujących kompleksową obsługę prawną, profesjonalne usługi doradztwa podatkowego, doradztwa transakcyjnego oraz nowoczesny outsourcing księgowości, kadr i płac.

Accace jest międzynarodową grupą firm outsourcingowo – doradczych wywodzącą się z Europy Środkowo – Wschodniej, założoną w 2006 r. Działamy na arenie międzynarodowej jako Accace Circle – społeczność biznesowa składająca się z oddziałów własnych Accace oraz zaufanych partnerów.

W Polsce jesteśmy obecni od 2009 r., wspierając naszych klientów oraz partnerów wiedzą i doświadczeniem w zakresie podatków, prawa i księgowości. Zapewniamy najwyższej jakości usługi oraz cyfrowe rozwiązania oparte o najnowsze technologie. Doradzamy polskim i międzynarodowym firmom niezależnie od branży oraz skali biznesu. Nasze elastyczne i kompleksowe podejście pozwala stworzyć przewagę konkurencyjną poprzez indywidualne rozwiązania dostosowane do potrzeb i sytuacji. Pasja połączona z wiedzą i najwyższymi kompetencjami naszego zespołu pozwala na przełamywanie standardów i wychodzenie naprzeciw oczekiwaniom rynku.

Nowoczesny outsourcing księgowości, kadr i płac oparty na autorskich rozwiązaniach online oraz zespół doświadczonych profesjonalistów podatkowych i prawnych to połączenie gwarantujące najwyższą jakość obsługi.

Accace posiadają certyfikaty zgodności z Systemem Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji według ISO 27001:2005 oraz zarządzania jakością zgodnie z ISO 9001:2008 - systemami, które umożliwiają współpracę w ramach usprawnionych procesów wśród różnych jurysdykcji..

Kontakt:
Accace Polska
Cybernetyki 10, budynek NEOPARK A
02-677 Warszawa
Tel. +48 22 313 29 50
www.accace.pl

Od wielu lat Unia Europejska prowadzi prace nad wprowadzeniem przepisów, które na poziomie wspólnotowym, stworzyłyby ramy prawne korzystania z oznaczeń np. Made in Poland, Made in EU. Pomimo faktu, iż Komisja Europejska wyszła z inicjatywą legislacyjną, a w 2013 roku został przyjęty wniosek z propozycją treści Rozporządzenia w sprawie bezpieczeństwa produktów konsumpcyjnych, do 2017 roku nie zostało ono ostatecznie przyjęte. Celem przyświecającym proponowanemu Rozporządzeniu jest m.in. zapewnienie wysokiego poziomu ochrony konsumentów oraz ułatwienie obrotu gospodarczego na wspólnym rynku europejskim, poprzez ujednolicenie przepisów obowiązujących we Wspólnocie.
Obowiązki zagranicznego pracodawcy zatrudniającego polskich pracowników w Polsce w zakresie składek na ubezpieczenia społeczne i zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych omawiają eksperci Accace.
7 grudnia 2017 r. w Warszawie przy ul. Cybernetyki 9 odbędzie się bezpłatne spotkanie z ekspertami Accace Polska, na którym szczegółowo omówione zostaną najważniejsze zmiany przepisów podatkowych jakie czekają wszystkich przedsiębiorców w 2018 roku. Mowa będzie m.in. o split payment, nowościach w zakresie przychodów i kosztów podatkowych, systemie STIR, katalogu dobrych praktyk podatników VAT. Wydarzenie objęte jest patronatem medialnym Infor.pl.
Chcąc sprostać rosnącej konkurencji na rynku polskim, firmy szukają coraz to nowszych rozwiązań, zwiększających ich możliwości rozwoju, pozwalających uzyskać przewagę konkurencyjną. Jednym z takich sposobów jest poszukiwanie inwestorów lub przejmowanie podmiotów, z którymi utworzą grupę kapitałową. Bycie członkiem grupy kapitałowej wiąże się natomiast z przyjęciem na siebie dodatkowych obowiązków wynikających z prawa bilansowego, jakim jest skonsolidowane sprawozdanie finansowe.
Przejście zakładu pracy lub jego części na nowego pracodawcę może być wynikiem równych zdarzeń gospodarczych np. zbycia zakładu lub jego części, dzierżawy lub leasingu zakładu pracy.
Kwestia dofinansowania pracownikom zakupu okularów korekcyjnych została uregulowana w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 1 grudnia 1998 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe (Dz. U. nr. 148, poz. 973) zgodnie z którym pracodawca obowiązany jest zapewnić pracownikowi zatrudnionemu na stanowisku z monitorem ekranowym (przez co najmniej połowę dobowego wymiaru czasu pracy) okulary korygujące wzrok, zgodne z zaleceniem lekarza, jeżeli wyniki badań okulistycznych przeprowadzonych w ramach profilaktycznej opieki zdrowotnej wykażą potrzebę ich stosowania podczas pracy przy obsłudze monitora ekranowego.
Podatek od towarów i usług zapewnia budżetowi państwa największe wpływy spośród dochodów podatkowych. Jednocześnie jest podatkiem najbardziej podatnym na wyłudzenia. Wprowadzone dotychczas konstrukcje "uszczelniające" takie jak np. mechanizm odwrotnego obciążenia mające zapewnić więcej wpływów z podatku VAT, okazały się niewystarczające. W celu uszczelnienia podatku VAT, od 1 kwietnia 2018 r. Ministerstwo Finansów planuje wprowadzić kolejne rozwiązanie prawne - mechanizm podzielonej płatności (ang. split payment).
W 2015 r. zmianie uległy przepisy nakazujące korektę kosztów uzyskania przychodu w wyniku braku terminowej zapłaty z tytułu nabytych towarów i usług. Obecnie przedsiębiorcy zobligowani są do kontroli swoich zobowiązań pod kątem sposobu uiszczenia zapłaty.
Przez długie lata polskie organy podatkowe stały na stanowisku, że niepobranie podatku lub zastosowanie niższej stawki, jeżeli wynikało to z umów o unikaniu podwójnego opodatkowania, możliwe było pod warunkiem przedstawienia certyfikatu rezydencji podatkowej w formie papierowej. E-certyfikaty były honorowane przez fiskus tylko wtedy, gdy organy podatkowe innego państwa w ogóle nie wydawały certyfikatów w wersji papierowej. Jednak obecnie stanowisko fiskusa uległo zmianie. W interpretacji indywidualnej z 26 czerwca 2017 r. wydanej przez Szefa KAS, przyjęto, że certyfikat rezydencji uzyskany w formie elektronicznej będzie dla płatnika podstawą do zastosowania postanowień umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania.
Zdarza się w wielu firmach, że samochody osobowe, które są wykorzystywane przez pracodawcę (podatnika VAT) w prowadzonej przez niego działalności gospodarczej, są dodatkowo, odpłatnie udostępniane pracownikom do ich celów prywatnych. Powstaje pytanie, czy ww. auta są wykorzystywane wyłącznie do działalności gospodarczej tego podmiotu, a tym samym będą korzystały z pełnego prawa do odliczenia podatku VAT?
Wyliczenie wynagrodzenia za czas urlopu i wyjaśnienie pracownikowi, dlaczego otrzymane w tym miesiącu wynagrodzenie różni się od wynagrodzenia otrzymywanego dotychczas, potrafi przyprawić o ból głowy niejednego pracodawcę i/lub osoby odpowiedzialne u pracodawcy za naliczanie wynagrodzeń. Przyczyną są głównie nieprecyzyjne i nieadekwatne do zmieniającego się rynku pracy, przepisy prawa pracy w tym zakresie. Pojawia się bowiem dużo wątpliwości odnośnie składników, które powinny być wliczane do podstawy wynagrodzenia.
Jednym z podstawowych obowiązków pracowniczych określonych w kodeksie pracy jest obowiązek zachowania w tajemnicy informacji, których ujawnienie mogłoby narazić pracodawcę na szkodę [art. 100 § 2 pkt 4 KP] oraz przestrzeganie tajemnicy określonej w odrębnych przepisach [art. 100 § 2 pkt 5 KP].
„Jeśli jesteś ubezpieczony w Polsce to masz taki sam dostęp do opieki medycznej jak ubezpieczeni obywatele polscy”… Taką informację możecie Państwo znaleźć na oficjalnej stronie Ministerstwa Zdrowia. I choć nikt nie kwestionuje prawdziwości tego zapisu i jego zgodności z prawem, to jednak w praktyce, skorzystanie z bezpłatnej opieki zdrowotnej, czy wykupienie leków ze zniżką przez obcokrajowca zatrudnionego w Polsce, nie jest takie proste i oczywiste jakby to wynikało z powyższego sformułowania. Niniejszy artykuł poświęcony jest analizie przepisów określających zasady finansowania leczenia pracowników - obcokrajowców w Polsce, ich praw i obowiązków pracodawców oraz praktycznym sposobom radzenia sobie z napotykanymi problemami.
Zgodnie z obowiązującą praktyką, podmioty, które świadczą usługi budowlane i budowlano-montażowe co do zasady w umowach z inwestorami ustalają szczegółowy harmonogram prac (podzielony na poszczególne etapy). Zazwyczaj każdy taki etap kończyć się sporządzeniem protokołu zdawczo – odbiorczego, który w przypadku braku zastrzeżeń inwestor podpisuje. W konsekwencji, zakończenie danego etapu prac oznacza, że usługa jest wykonana wraz z podpisaniem końcowego protokołu odbioru robót i usługodawca może wystawić fakturę za wykonane usługi. Powstaje jednak wątpliwość kiedy w ww. sytuacji powstaje obowiązek podatkowy w VAT?
Warunki dla zastosowania stawki VAT 0% w eksporcie towarów, a w szczególności obowiązki dokumentacyjne podatników w tym zakresie wyjaśnia ekspert z Accace Polska.
W najbliższych latach z całą pewnością będzie umacniał się trend „rynku pracownika”, o czym wie już niemal każda firma. Procesy rekrutacji kandydatów na stanowiska pracy stały się zadaniem czasochłonnym i kosztownym, wymagającym zaangażowania zasobów osobowych, finansowych firmy oraz obudowane są rozlicznymi obowiązkami dla pracodawcy, wynikającymi z przepisów polskiego i unijnego prawa pracy. Alternatywne formy współpracy takie jak leasing pracowniczy mogą stanowić zarówno korzyści, ale kryją również w sobie pewne wady.
Outsourcing, jako nowoczesną metodę zarządzania biznesem, jego rodzaje, wady i zalety przybliża Tomasz Chrabałowski, Accounting Manager w Accace Polska.
Wydatki na kary umowne (odszkodowania), które zostały poniesione z innych tytułów niż wskazane w przepisie art. 16 ust 1 pkt. 22 ustawy o CIT powinny być zaliczane do kosztów podatkowych. Jednak zgodnie z aktualną linią interpretacyjną istotne jest, aby podatnik wykazał, że zapłata kary umownej ma związek z uzyskaniem, zachowaniem albo zabezpieczeniem źródeł jego przychodów podatnika.
W dniu 26 czerwca 2017 r. minął termin na implementację Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/849 w sprawie zapobiegania wykorzystywaniu systemu finansowego do prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu (…). Obecnie trwają prace nad nowelizacją ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (dalej jako ustawa o p.p.p.f.t.). Procedowany projekt implementuje do polskiego porządku prawnego szereg nowości, które w istotny sposób zmieniają dotychczasowy system przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu.
Na mocy ustawy z dnia 7 kwietnia 2017 r. o zmianie ustawy o zatrudnianiu pracowników tymczasowych oraz niektórych innych ustaw, z dniem 1 czerwca 2017 roku zaczęły obowiązywać nowe regulacje dotyczące zatrudniania pracowników tymczasowych.