Kategorie
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Systim

Księgowość przez Internet – online


Systim to nowoczesny program online do zarządzania firmą łączący szeroki zakres funkcjonalności – fakturowanie (sprzedaż/zakup), produkty i magazyn, zamówienia od klientów (w tym zamówienia do dostawców i integracja Allegro), Kadry i Płace, uproszczona księgowość (KPiR/Ryczałt) oraz pełna księgowość (KH), sklep internetowy, system CRM (w tym projekty), drukowanie paragonów fiskalnych, wysyłka e-deklaracji i pliku JPK bezpośrednio do Urzędu Skarbowego.

Systim pozwala na pełną edycję szablonów dokumentów (faktur sprzedażowych i zakupowych, korekt faktur i paragonów i not korygujących, dokumentów magazynowych, zamówień, paragonów, not odsetkowych i wezwań, wpłat i wypłat, wypożyczeń, zapytań ofertowych, dokumentów kadrowo-płacowych i innych) oraz możliwość edycji wszelkich szablonów wiadomości e-mail wysyłanych do klientów i kontrahentów, jak również edycję statusów zamówień, zadań, projektów. Udostępnia możliwość importu danych z programu oraz pobrania dokumentów, raportów i zestawień do formatów PDF, CSV lub Excela.

Dodatkowo program Systim umożliwia także eksport danych kontrahentów, produktów oraz danych księgowych (np. Układ Planu Kont, Bilansu i RZiS) z innych programów księgowych oraz eksport danych z Płatnika. Systim umożliwia także wystawianie paragonów fiskalnych i drukowanie ich na drukarce fiskalnej oraz generowanie deklaracji i plików JPK, które następnie mogą być wysyłane za jego pośrednictwem programu bezpośrednio do Urzędu Skarbowego.

Pozwala także na dodawanie nieograniczonej ilości magazynów, kas gotówkowych, kont allegro, walut, rachunków bankowych, kontrahentów, rodzajów płatności, stawek VAT, kategorii produktów i produktów, dokumentów sprzedażowych i zakupowych, zamówień i innych ważnych elementów danych. Rejestrowanie wypożyczeń i zwrotów produktów, wyposażenia i środków trwałych, wprowadzanie delegacji oraz prowadzenie ewidencji przebiegu pojazdów, tzw. kilometrówki etc.

Systim umożliwia zakładanie więcej kont (firm) niż jedno z możliwością ich powiązania - poruszanie się pomiędzy kontami (firmami) za jednym kliknięciem. Dodatkowo pozwala także udzielić dostępu do konta Systim innym użytkownikom wraz z możliwością nadawania im uprawnień (np. możliwość przeglądania, dodawania, modyfikacji lub usuwania wybranych danych z poszczególnych modułów funkcjonalności programu).

Systim to kompletny program do fakturowania, magazynu, księgowości, kadr i płac oraz prowadzenia sklepu internetowego. Oprogramowanie przeznaczone jest dla mikro, małych i średnich firm. Dostępnie funkcjonalności programu to:

- Faktury VAT i rachunki

- Płatności

- Zamówienia

- Magazyn i produkty

- API

- Umowy z pracownikami, kadry i płace

- CRM, projekty, terminarz

- Uproszczona księgowość: KPiR/Ryczałt, kartoteki i rejestry

- Pełna księgowość - Księgi handlowe (KH)

- Sklep internetowy

- Drukowanie paragonów na drukarce fiskalnej

- Wysyłanie e-deklaracji, JPK do Urzędu Skarbowego

- API

I ciągłe nowości → zobacz więcej

Systim gwarantuje darmowe korzystanie z bezpłatnego konta (DEMO w przeglądarce) przez okres 30 dni za darmo lub zachęca do wypróbowania wybranych wersji płatnych pakietów również na okres 30 dni za darmo bez zobowiązań. Po upływie darmowego okresu korzystania z bezpłatnego konta można wybrać wersję płatną - z możliwością dostosowania pakietu do swoich potrzeb, za niską cenę: https://www.systim.pl/zaloz_systim.php.


Biuro Obsługi Klienta - Systim.pl

tel: 58 690 72 85
tel: 58 352 46 79
tel: 22 350 64 30
fax: 58 690 79 85

e-mail: kontakt@systim.pl

www: https://www.systim.pl/

Ustawa o VAT daje możliwość zwrotu podatku od towarów i usług podróżnym. Procedura TAX FREE pozwala turystom odwiedzającym Polskę na uniknięcie podwójnego opodatkowania. Ministerstwo Finansów i Krajowa Administracja Skarbowa szykują zmiany dla przedsiębiorców działających w systemie zwrotu VAT podróżnym od początku 2022 roku, polegającą na odejściu od papierowej wersji procedury i zastąpienie jej elektronicznym systemem ewidencji.
Od lat w Polsce rośnie współczynnik zatrudnienia obcokrajowców przez polskich przedsiębiorców. Warto dowiedzieć się jakie przesłanki lub dokumenty świadczą o legalnym pobycie cudzoziemca spoza Unii Europejskiej (UE), Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG) lub Szwajcarii w Polsce, oraz jakie warunki muszą zostać spełnione, aby taka osoba mogła podjąć legalną pracę.
W myśl rozporządzenia Rady Ministrów z 16 kwietnia 2021 r. w sprawie wsparcia uczestników obrotu gospodarczego poszkodowanych wskutek pandemii COVID-19 (Dz. U z 2021 r., poz. 713), które wchodzi w życie 4 maja 2021 roku, przedsiębiorcy z konkretnie wskazanych branż będą mogli wnioskować o zwolnienie ze składek ZUS za marzec oraz kwiecień 2021 r. W rozporządzeniu zawarto również informację o możliwości wnioskowania o świadczenia postojowe, od jednego do maksymalnie pięciu takich świadczeń.
Wiążąca Informacja Stawkowa (WIS) została wprowadzona do ustawy o VAT ustawą z dnia 9 sierpnia 2019 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 1751). Głównym powodem jej wprowadzenia było ułatwienie podatnikom stosowanie przepisów dotyczących stawek podatku VAT oraz zapewnienie im w tym zakresie odpowiedniej ochrony. Od 1 stycznia 2021 r. weszły w życie przepisy wprowadzające istotne zmiany w WIS, które zostaną przybliżone w tym artykule.
Rządowe Centrum Legislacji udostępniło kolejny projekt nowelizacji ustawy o VAT, w którym dopuszcza się stosowanie faktur ustrukturyzowanych jako dopuszczaną formę dokumentowania transakcji. W nowych przepisach będzie ona występowała jako forma faktury elektronicznej, a zasady jej stosowania będą określać ogólne regulacje dotyczące faktur elektronicznych, z wyjątkiem przepisów szczególnych wprowadzanych tą nowelizacją. Data wejścia w życie nowych regulacji to 1.10.2021 r.
Ministerstwo Finansów przewiduje, że drugi pakiet usprawniający rozliczenia podatku VAT wejdą w życie 1 października 2021 roku. Pierwszy pakiet zmian obowiązuję od początku 2021 roku i został wprowadzony w celu uproszczenia rozliczeń podatku VAT. SLIM VAT (czyli Simple, Local and Modern VAT) miał być odpowiedzią rządu na postulaty rynku.
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rodziny i Polityki Społecznej zmieniającego rozporządzenie w sprawie różnicowania stopy procentowej składki na ubezpieczenie społeczne z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych, od 1 kwietnia 2021 roku zmianie ulegną kategorie ryzyka oraz stopy procentowe składki na ubezpieczenie wypadkowe. Zmiany dotyczą wielu grup działalności.
Wraz z ustawą z dnia 28 października 2020 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz niektórych innych ustaw, od początku 2021 roku zaczął obowiązywać nowy sposób opodatkowania spółek – ryczałt od dochodów spółek kapitałowych (zwany również estońskim CIT – rozwiązanie było wzorowane na estońskim systemie podatkowym). Przejście na nową formę opodatkowania jest dobrowolne, na okres 4 lat (z możliwością przedłużenia), a możliwe jest w dowolnym momencie roku, konieczne jest jednak zamknięcie bieżącego roku obrotowego i rozpoczęcie nowego na zasadach estońskiego CIT.
Mechanizm podzielonej płatności (MPP). Od 1 stycznia 2021 r. ustawodawca wprowadził kilka istotnych zmian do funkcjonujących przepisów dotyczących MPP. Jakie to zmiany?
Zwolnienie podmiotowe z VAT. Korzystanie ze zwolnienia z VAT w 2021 roku przysługuje podmiotom prowadzącym działalność gospodarczą, których sprzedaż opodatkowana nie przekroczyła w całym poprzednim roku podatkowym 200 tysięcy złotych.
Centralny Rejestr Podmiotów Akcyzowych (CRPA). Od 1 lutego do 30 czerwca 2021 roku wszystkie podmioty płacące podatek akcyzowy, na mocy ustawy z 10 grudnia 2020 r. o zmianie ustawy o podatku akcyzowym oraz niektórych innych ustaw, zobowiązane są do rejestracji w nowym Centralnym Rejestrze Podmiotów Akcyzowych, który ma zastąpić dotychczasowo działające rejestry prowadzone przez naczelników urzędów skarbowych. Celem utworzenia Centralnego Rejestru Podmiotów Akcyzowych, prowadzonego przez Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Poznaniu, jest zwiększenie bezpieczeństwa w obrocie wyrobami akcyzowymi oraz odciążenie urzędów skarbowych.
Zwolnienie ze składek ZUS oraz postojowe. Od 1 lutego 2021 roku do 31 marca 2021 r. można składać wnioski, przez Platformę Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, o umorzenie składek ZUS za grudzień i styczeń oraz wypłatę świadczenia postojowego. Umorzenie składek i postojowe obejmuje płatników, którzy na dzień 30 listopada 2020 r. prowadzili przeważającą działalność oznaczoną kodami PDK wymienionymi w rozporządzeniu.
Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, po zmianach od 1 stycznia 2021 r., dostępny jest dla znacznie szerszego grona podatników. Obejmuje prawie wszystkich przedsiębiorców oraz podatników z tak zwanych wolnych zawodów. Wyjątków zapisanych w ustawie widnieje niewiele.
Mały ZUS Plus. Tylko do 1 lutego 2021 r. mogą zgłaszać się przedsiębiorcy chcący skorzystać z rozwiązania Małego ZUS-u Plus. Jest to rozwiązanie dla przedsiębiorców, których przychody nie przekraczają 120 000 zł, polegające na możliwości płacenia niższych składek na ubezpieczenie społeczne za 2021 rok. Ulga nie obejmuje składki zdrowotnej, którą trzeba płacić w pełnej wysokości.
Odliczanie składek dla wspólników spółek komandytowych. Nowy rok przyniósł wiele zmian prawnych w zakresie prowadzenia działalności, wśród których jedną z najgłośniejszych są te dotyczące spółek komandytowych. Oprócz objęcia ich podatkiem dochodowym od osób prawnych dochodzi jeszcze brak możliwości odliczenia od przychodu składek na ubezpieczenia społeczne, a od podatku, składki zdrowotnej. Zmiany weszły w życie 1 stycznia 2021 roku.
Zasady przechowywania dokumentacji podatkowej. Wszelkie dokumenty konieczne do rozliczenia podatku należy przetrzymywać przez 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin jego płatności. Po tym okresie dokumentację można zniszczyć. Pierwszego stycznia 2021 upływa termin konieczności archiwizacji części dokumentów, co pozwala na ich zniszczenie. Istnieje jednak szereg przypadków, w których termin konieczności przechowywania dokumentacji podatkowej wydłuża się. Warto się z nimi zapoznać, zanim dokona się rewizji archiwum swojego przedsiębiorstwa.
Estoński CIT i specjalny fundusz inwestycyjny to najważniejsze zmiany, które zawiera nowelizacja ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych z dnia 28 listopada 2020 r. Większość zmian uznawana jest przez ekspertów za zmiany korzystne dla przedsiębiorców.
Wraz z nowymi przepisami regulującymi konieczność składania przez przedsiębiorców nowej deklaracji JPK_V7 pojawiły się paragrafy nakładające na przedsiębiorców kary i sankcje za przewidziane w ustawie uchybienia, błędy lub brak terminowości w składaniu jednolitego pliku kontrolnego w nowej strukturze. W razie wykazania przez urząd skarbowy błędu podatnika uniemożliwiającego weryfikację prawidłowości wykazanych w pliku transakcji grozi mu kara grzywny równa 500 zł za każdy taki błąd, a w przypadku nieterminowości, czy braku złożenia deklaracji, podatnikowi może grozić odpowiedzialność karna skarbowa.
Sprzeczność części polskich przepisów (dotyczących tzw. ulgi na złe długi) jako niezgodnych z prawem unijnym zostało ogłoszone przez Trybunał Sprawiedliwości UE w dniu 15 października 2020 r. i może oznaczać dla polskich przedsiębiorców możliwości zwrotu VAT nawet do 6 lat wstecz. Nieprawidłowości w polskiej legislacji dopatrzono się w możliwości uzyskania przez firmę zwrotu VAT naliczonego na nieuregulowanych przez dłużnika fakturach.
Nowelizacja ustawy o podatku od towarów i usług oraz ustawy - Prawo bankowe ma wejść w życie od początku roku 2021 roku. Zawierać będzie liczne uproszczenia w stosunku do jej aktualnego kształtu, przede wszystkim tzw. SLIM VAT (Simple Local And Modern VAT), uzupełnienie i doprecyzowanie istniejących rozwiązań prawnych, zmian w zakresie zwrotu podatku podróżnym (TAX FREE) oraz zmiany w matrycy stawek VAT. Najważniejsze rozwiązania zostaną opisane w poniższym artykule. Projekt nowelizacji ustawy został opublikowany na stronie internetowej Rządowego Centrum Legislacji.