REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Systim

Księgowość przez Internet – online


Systim to nowoczesny program online do zarządzania firmą łączący szeroki zakres funkcjonalności – fakturowanie (sprzedaż/zakup), produkty i magazyn, zamówienia od klientów (w tym zamówienia do dostawców i integracja Allegro), Kadry i Płace, uproszczona księgowość (KPiR/Ryczałt) oraz pełna księgowość (KH), sklep internetowy, system CRM (w tym projekty), drukowanie paragonów fiskalnych, wysyłka e-deklaracji i pliku JPK bezpośrednio do Urzędu Skarbowego.

Systim pozwala na pełną edycję szablonów dokumentów (faktur sprzedażowych i zakupowych, korekt faktur i paragonów i not korygujących, dokumentów magazynowych, zamówień, paragonów, not odsetkowych i wezwań, wpłat i wypłat, wypożyczeń, zapytań ofertowych, dokumentów kadrowo-płacowych i innych) oraz możliwość edycji wszelkich szablonów wiadomości e-mail wysyłanych do klientów i kontrahentów, jak również edycję statusów zamówień, zadań, projektów. Udostępnia możliwość importu danych z programu oraz pobrania dokumentów, raportów i zestawień do formatów PDF, CSV lub Excela.

Dodatkowo program Systim umożliwia także eksport danych kontrahentów, produktów oraz danych księgowych (np. Układ Planu Kont, Bilansu i RZiS) z innych programów księgowych oraz eksport danych z Płatnika. Systim umożliwia także wystawianie paragonów fiskalnych i drukowanie ich na drukarce fiskalnej oraz generowanie deklaracji i plików JPK, które następnie mogą być wysyłane za jego pośrednictwem programu bezpośrednio do Urzędu Skarbowego.

Pozwala także na dodawanie nieograniczonej ilości magazynów, kas gotówkowych, kont allegro, walut, rachunków bankowych, kontrahentów, rodzajów płatności, stawek VAT, kategorii produktów i produktów, dokumentów sprzedażowych i zakupowych, zamówień i innych ważnych elementów danych. Rejestrowanie wypożyczeń i zwrotów produktów, wyposażenia i środków trwałych, wprowadzanie delegacji oraz prowadzenie ewidencji przebiegu pojazdów, tzw. kilometrówki etc.

Systim umożliwia zakładanie więcej kont (firm) niż jedno z możliwością ich powiązania - poruszanie się pomiędzy kontami (firmami) za jednym kliknięciem. Dodatkowo pozwala także udzielić dostępu do konta Systim innym użytkownikom wraz z możliwością nadawania im uprawnień (np. możliwość przeglądania, dodawania, modyfikacji lub usuwania wybranych danych z poszczególnych modułów funkcjonalności programu).

Systim to kompletny program do fakturowania, magazynu, księgowości, kadr i płac oraz prowadzenia sklepu internetowego. Oprogramowanie przeznaczone jest dla mikro, małych i średnich firm. Dostępnie funkcjonalności programu to:

- Faktury VAT i rachunki

- Płatności

- Zamówienia

- Magazyn i produkty

- API

- Umowy z pracownikami, kadry i płace

- CRM, projekty, terminarz

- Uproszczona księgowość: KPiR/Ryczałt, kartoteki i rejestry

- Pełna księgowość - Księgi handlowe (KH)

- Sklep internetowy

- Drukowanie paragonów na drukarce fiskalnej

- Wysyłanie e-deklaracji, JPK do Urzędu Skarbowego

- API

I ciągłe nowości → zobacz więcej

Systim gwarantuje darmowe korzystanie z bezpłatnego konta (DEMO w przeglądarce) przez okres 30 dni za darmo lub zachęca do wypróbowania wybranych wersji płatnych pakietów również na okres 30 dni za darmo bez zobowiązań. Po upływie darmowego okresu korzystania z bezpłatnego konta można wybrać wersję płatną - z możliwością dostosowania pakietu do swoich potrzeb, za niską cenę: https://www.systim.pl/zaloz_systim.php.


Biuro Obsługi Klienta - Systim.pl

tel: 58 690 72 85
tel: 58 352 46 79
tel: 22 350 64 30
fax: 58 690 79 85

e-mail: kontakt@systim.pl

www: https://www.systim.pl/

Zmiany dotyczące mechanizmu podzielonej płatności (split payment) wprowadzone zostaną od 1 stycznia 2021 r. do ustawy o VAT. W przedstawionym przez Ministerstwo Finansów projekcie noweli ustawy przewidziano przede wszystkim zmiany mające zlikwidować pojawiające się obecnie wątpliwości interpretacyjne dotyczące stosowania split payment.
W związku z sytuacją epidemiologiczną związaną z rozprzestrzenianiem się wirusa COVID-19 ustawodawca wprowadził zmiany w przepisach dotyczących ustalania odpisów na Zakładowe Fundusze Świadczeń Socjalnych (ZFŚS) oraz dopuścił możliwość ich zawieszenia na czas stanu epidemii lub zagrożenia epidemicznego.

REKLAMA

Ministerstwo Finansów zapowiedziało zmiany w rozliczaniu części podatków m.in. wprowadzenie rozliczania podatku dochodowego od osób prywatnych na wzór estońskiego CIT oraz podniesienie progu do korzystania z CIT, oraz ryczałtowego PIT do 2 mln euro. Nowe przepisy mają być uzupełnieniem zapowiadanej jeszcze w 2019 roku „piątki dla przedsiębiorców”.
Przez import towarów rozumie się przywóz towarów z terytorium państwa trzeciego (spoza terytorium Unii Europejskiej) na terytorium danego państwa (należącego do Unii Europejskiej). Przywóz towarów z Unii Europejskiej do kraju członkowskiego klasyfikowany jest jako wewnątrzwspólnotowe nabycie towaru lub jako nabycie towaru na zasadach krajowych. Jak wykazać import towarów w nowej strukturze JPK_VAT, która zacznie obowiązywać od 1 października 2020 r.?

REKLAMA

Podatnik ma prawo skorzystać z odliczenia kwoty wydanej na kasę rejestrującą (kasę rejestrującą online), jeżeli spełnia określone przez ustawodawcę warunki. W przepisach podatkowych określone zostały również przypadki, kiedy podatnik traci prawo do ulgi i musi dokonać jej zwrotu. Przy czym, zwrot ulgi na zakup kasy fiskalnej może ulec przedawnieniu.
Wraz z nowym wzorem pliku JPK_VAT na przedsiębiorców, których transakcje obligatoryjnie muszą zawierać informację o zastosowaniu mechanizmu podzielonej płatności, nałożony zostanie obowiązek oznaczania takich transakcji w ww. deklaracji. Według nowych przepisów, karą za brak oznaczenia transakcji będzie 500 zł za każdy błąd wskazany.
Próba wejścia przez przedsiębiorstwo na rynki zagraniczne może wiązać się z wieloma trudnościami. Aby dobrze się do tego przygotować, oprócz znajomości danego języka, należy zrobić rozeznanie zagranicznego rynku oraz przepisów prawa i przygotowanie się do świadczenia usług w innej walucie. Ostatni z wymienionych elementów często łączy się z powstaniem tak zwanych różnic kursowych. Czym one są, w jaki sposób je obliczyć oraz jak je rozliczyć? Wszystkie te pytania znajdą swoje odpowiedzi w tym artykule.
Przyjęta 4 czerwca przez Sejm RP tarcza antykryzysowa 4.0 miała być uzupełnieniem poprzednich rozwiązań wprowadzanych przez rząd w ramach walki ze skutkami pandemii wirusa COVID-19. Zmianie uległo wiele przepisów i rozwiązań mających na celu ułatwienie prowadzenia działalności gospodarczej podmiotom rynkowym, notującym straty spowodowane kilkumiesięcznym zamknięciem gospodarki. Jednym z elementów tarczy antykryzysowej 4.0 było wprowadzanie uproszonego postępowania restrukturyzacyjnego, umożliwiającego nawiązanie negocjacji dłużnika z wierzycielem, bez konieczności wszczynania postępowania sądowego, w celu skrócenia postępowania (wg zapisów czas na zawarcie układu dłużnika z wierzycielem to 4 mies.) oraz nieangażowania zewnętrznych podmiotów arbitrażowych. Dłużnik w okresie trwania postępowania ma ograniczone możliwości dysponowania majątkiem.
Po wygaśnięciu pandemii spowodowanej rozprzestrzenianiem się wirusa COVID-19, Zakład Ubezpieczeń Społecznych zapowiada szerokie badania i kontrole przedsiębiorstw korzystających z elementów osłony gospodarki wprowadzonych przez rząd w ramach przeciwdziałaniu niepożądanych skutków czasowego zamknięcia gospodarki. Pierwsza tarcza antykryzysowa została uchwalona 31 marca 2020 roku, a kolejne odpowiednio 18 kwietnia, 16 maja i 24 czerwca.
Wraz z ustawami powszechnie nazywanymi tarczami antykryzysowymi, uchwalanymi w obliczu pandemii wirusa COVID-19, przesuniętych lub odroczonych zostało wiele terminów nakładających obowiązki administracyjne na przedsiębiorców. Jednym z nich jest konieczność zgłoszenia przez firmy osób faktycznie zarządzających i kontrolujących spółki w Centralnym Rejestrze Beneficjentów Rzeczywistych. Pierwotny termin został ustalony na 14 kwietnia 2020 roku, został jednak przesunięty o trzy miesiące, na 13 lipca 2020 i według wyliczeń Ministerstwa Finansów może dotyczyć nawet pół miliona spółek. Spóźnienie lub brak zgłoszenia zobowiązanych do tego przedsiębiorstw może skutkować nałożeniem na nie kary do miliona złotych.
Określenie maksymalnej liczby godzin, którą może przepracować dany pracownik, zgodnie z obowiązującymi go przepisami, uznawane jest za normę czasu pracy. Nie uwzględnia ona wpływu świąt na czas wolny, dlatego niedziele i święta są dniami wolnymi od pracy.
W związku z wprowadzeniem rozwiązań antykryzysowych przez polski rząd, uruchomiony został program wypłacania świadczeń postojowych dla osób prowadzących działalność gospodarczą. Taki rodzaj pomocy mogą otrzymać jednak jedynie podmioty, które są w stanie udokumentować utracone dochody w związku z pandemią koronawirusa. Komu przysługuje wsparcie? Jak je otrzymać i jakie dokumenty wypełnić?
Kodeks pracy oprócz standardowych form zatrudnienia, przewiduje również inne formy angażowania pracowników, do których można zaliczyć np. staże, praktyki czy zatrudnianie młodocianych. Charakteryzują się one szeregiem dwustronnych obowiązków, ale niosą również wiele korzyści, zarówno dla zatrudnianego, jak i zatrudniającego.
Podatek dochodowy od osób prawnych ma zostać w Polsce zrewolucjonizowany, z dużą korzyścią dla przedsiębiorców. Zmiany planowane były już w tym roku, natomiast pandemia koronawirusa pokrzyżowała plany resortu finansów. Pierwsze projekty ustawy mają pojawić się w Sejmie w III kwartale tego roku, a nowe przepisy obowiązywać od początku 2021 roku.
W trakcie trwa stosunku pracy lub po jego zakończeniu, pracownikowi przysługuje szereg opisanych w Kodeksie pracy świadczeń, odszkodowań czy rekompensat. Można je podzielić na cztery podstawowe grupy: z tytułu utraty pracy, rentowe, emerytalne oraz pośmiertne.
Telepraca to rodzaj zatrudnienia charakteryzujący się regularnym wykonywaniem powierzonych obowiązków poza zakładem pracy przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Definicja oraz charakterystyka tej formy zatrudnienia opisana jest w przepisach Kodeksu pracy. Jako środek komunikacji elektronicznej rozumie się według przepisów np. Internet. Osoba wykonująca pracę o takiej charakterystyce nazywana jest telepracownikiem.
Aktualne badania lekarskie powinien mieć każdy z pracowników. Dopuszczenie do pracy osoby bez aktualnego orzeczenia lekarskiego, stwierdzającego brak przeciwwskazań do pracy na określonym stanowisku jest niezgodne z prawem. W tym artykule zostną omówione najważniejsze kwestie związane z badaniami lekarskimi i Medycyną Pracy.
Upadłość lub likwidacja firmy oznacza koniec działalności podmiotu zatrudniającego pracowników, czyli pracodawcy. Nie oznacza to jednak automatycznego rozwiązania stosunków pracy podmiotów zatrudnianych, ani braku konieczności rozliczenia się z nimi. Rozwiązanie stosunku pracy musi być zgodne z Kodeksem pracy. Wynika z nich wiele praw i obowiązków pracodawcy, jak i uprawnień pracowników zlikwidowanego pracodawcy.
Zawarcie stosunku pracy niesie ze sobą wiele obowiązków dla pracodawcy wobec osoby nowo zatrudnianej, można je podzielić na czynności jednorazowe, jak i te wykonywane przez cały okres zawarcia stosunku pracy. Obowiązki wszystkich pracodawców z zasady są takie same, mogą się one jednak nieco różnić ze względu na wielkość przedsiębiorstwa.
Oprócz ujętych w umowie stosunku pracy zasiłków z ubezpieczenia społecznego czy wynagrodzenia, pracownikom przysługują również pozapłacowe świadczenia, które obejmują m.in. należności wynikające z użytkowania pojazdu niebędącego własnością pracownika, należności z tytułu delegacji pracowniczych, czy te związane z bezpieczeństwem i higieną pracy.

REKLAMA