REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Rachunkowość, Biuro

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Biura rachunkowe podnoszą ceny i mają więcej klientów

Według Krajowej Izby Biur Rachunkowych usługi księgowych podrożały już nawet o 30%, a mimo to branża odczuwa coraz większy napływ klientów. To efekt paniki wywołanej wprowadzeniem Polskiego Ładu, który wszedł w życie nawet pomimo faktu, że organizacje zrzeszające środowiska księgowych zgłaszały do Ministerstwa Finansów zastrzeżenia odnośnie zbyt obszernych przepisów i zdecydowanie zbyt krótkiego czasu na ich wdrożenie w życie.

Zakup mebli - ewidencja księgowa

Zabudowa stolarska, meble wbudowane na stałe stanowią wyposażenie budynku i nie są ujmowane jako oddzielny obiekt inwentarzowy środka trwałego. Samodzielne meble powinny być objęte ewidencją bilansową lub pozabilansową zgodnie z przyjętymi zasadami (polityką) rachunkowości jednostki.

Korekta w księgach rachunkowych a zdarzenie po dniu bilansowym

Jak dokonać korekty w księgach rachunkowych w związku ze zdarzeniem po dniu bilansowym?

Ryczałt od dochodów spółek kapitałowych (tzw. estoński CIT) a bilans za 2021 rok

Estoński CIT a bilans za 2021 rok. Spółki kapitałowe (czyli spółki z o.o. i spółki akcyjne), które od 1 stycznia 2022 r. przejdą na ryczałt od dochodów (czyli tzw. estoński CIT), będą musiały w bilansie za 2021 r. wykazać dodatkowe pozycje. Wymóg ten nie wynika jednak z prawa bilansowego, czyli ustawy o rachunkowości lecz z… ustawy o CIT.

REKLAMA

Hybrydowy model pracy to przyszłość

Hybrydowy model pracy to przyszłość firm. Pracodawcy powinni dostosować biura do potrzeb pracowników. Czym są elastyczne biura?

Praca w biurze dla mężczyzn a home office dla kobiet [BADANIE]

Praca w biurze dla mężczyzn a home office dla kobiet - takie wnioski wynikają z badania "Biuro czy home office – jakie środowisko pracy preferują polscy pracownicy". Okazuje się, że mężczyźni wolą pracować stacjonarnie, a kobiety zdalnie.

Modele organizacji pracy biurowej: satelitarny, agory, hybrydowy, zdalny, stacjonarny

Jakie modele organizacji pracy biurowej będą wykorzystywane najczęściej w najbliższej przyszłości? Dla kogo najbardziej przydatny będzie model satelitarny, model agory, a dla kogo model hybrydowy, zdalny, czy stacjonarny? Jakie są wady i zalety poszczególnych modeli?

Zmiany w rachunkowości od 1 stycznia 2022 r.

Sprawdź co się zmieni w ustawie o rachunkowości w 2022 r.

REKLAMA

Ustawa o rachunkowości - zmiany od 2022 roku

Ustawa o rachunkowości - zmiany od 2022 roku. 15 listopada 2021 r. Prezydent RP podpisał ustawę z 14 października 2021 r. o zmianie ustawy o rachunkowości oraz niektórych innych ustaw. Nowelizacja ta dotyczy ustawy o rachunkowości a także ustawy o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym. Wprowadzane tą ustawą zmiany dostosowują przepisy prawa z zakresu sprawozdawczości oraz rewizji finansowej do nowych możliwości, jakie niesie ze sobą rozwój technologii.

Biura zapasowe — pomocna dłoń w potrzebie

Nie zawsze jest tak, jakbyśmy chcieli. Kiedy w firmie zdarzy się pożar, powódź lub inne zdarzenie losowe, na które nie mamy wpływu, musimy reagować natychmiast. Ciągłość pracy powinna być zachowana. Jak dalej pracować? Czy mamy zapasową lokalizację? Czy wszystkie systemy będą działać prawidłowo? Odpowiedzi na te pytania spoczywają na właścicielach, dyrektorach zarządzających i menadżerach. Kiedy są potrzebne biura zapasowe? Jakie korzyści daje emergency office? Czy elastyczność ma znaczenie?

Niemcy: Duże spadki czynszów w obiektach handlowych, w biurach prawie bez zmian

Pandemia i trend do zakupów online spowodowały widoczny spadek czynszów w niemieckim handlu detalicznym. Po latach boomu szczególnie duże spadki widoczne są w drogich lokalizacjach, przykładem są obiekty handlowe w Monachium, gdzie czynsze spadły prawie o 27 proc. - wynika z badania stowarzyszenia nieruchomości IVD, przedstawionego przez „Spiegel”.

Kongres MKBR w Targach Kielce – udane spotkanie nowoczesnych biur rachunkowych i księgowych

Ponad 300 uczestników wzięło udział w II Międzynarodowym Kongresie Biur Rachunkowych, który trwał od 26 do 27 października w Centrum Kongresowym Targów Kielce. Księgowi wysłuchali ponad 20 wykładów i wzięli udział w 10 różnych warsztatach. To jedyne wydarzenie w Polsce, które daje możliwość rozwoju biurom rachunkowym, a ich właścicielom poznanie narzędzi do wzmacniania biznesu.

Biura serwisowane vs. coworking. Jakich usług jeszcze nie ma w Polsce?

Biura serwisowane projektowane i budowane są z myślą o elastyczności dla klienta. Modyfikacja przestrzeni biurowych możliwa jest dzięki dobremu projektowi architektonicznemu. W jednej chwili może stać się przestrzenią do pracy dla wielu osób. Wszystko z zachowaniem norm oraz standardów zasad bezpieczeństwa i higieny pracy. Czy różnią się biura serwisowane od przestrzeni coworkingowej? Na czym polega elastyczność biura? Jakich usług jeszcze nie ma w Polsce? Na te i inne pytania odpowiadają eksperci chillispaces.com

Ewidencja i wycena produkcji w księgach rachunkowych (część III) – kalkulacja rzeczywistych kosztów produkcji

Ewidencja i wycena produkcji w księgach rachunkowych. W I części omówiliśmy co wchodzi w zakres pojęcia produkcji oraz kosztów jej wytworzenia. Pisaliśmy, że koszty bezpośrednie wytworzenia ujmujemy na koncie 50 – Produkcja podstawowa, natomiast koszty pośrednie na koncie 52 – Koszty wydziałowe. W części II przedstawione zostały zasady bieżącej ewidencji i wyceny produktów, na razie nie jako w oderwaniu od kalkulacji czyli ustalenia rzeczywistych kosztów ich wytworzenia. Wynika to z tego, że kalkulacja taka możliwa jest dopiero na koniec danego okresu sprawozdawczego, kiedy zgromadzone zostały dane niezbędne do tej kalkulacji. Bieżąca ewidencja odbywa się więc z reguły wg tzw. cen ewidencyjnych ustalonych na poziomie planowanych kosztów wytworzenia (normatywnych, standardowych) wyprowadzonych na podstawie kalkulacji wstępnej albo na poziomie cen sprzedaży bez VAT. Jednocześnie w części II przedstawiliśmy wstęp do kalkulacji, o której szerzej powiemy w niniejszym artykule.

Rezerwy na odprawy emerytalne, pośmiertne, nagrody jubileuszowe itp. rezerwy pracownicze (przepisy prawne, obowiązek tworzenia, wycena i metoda aktuarialna, ujawnienia)

Wycena aktuarialna rezerwy na świadczenia pracownicze – podstawowe akty prawne dotyczące zasad, obowiązku, metodologii, ujawnień i uprawnień przy wycenie rezerw na odprawy emerytalne, nagrody jubileuszowe itp. rezerwy pracownicze.

Jak działa księgowość w chmurze?

Księgowość w chmurze jeszcze niedawno była domeną małych firm. Dziś prowadzenie księgowości w chmurze zyskuje coraz większą liczbę zwolenników - zarówno wśród średnich, jak i dużych przedsiębiorstw. Jakie są jej zalety księgowości w chmurze i czy jest w pełni bezpieczna?

Nieruchomości biurowe – popyt, wymagania najemców

Nieruchomości biurowe. Czy firmy rezygnują z większych powierzchni na rzecz mniejszych biur? Jak zmieniają przestrzeń biurową do pracy? W których miastach widoczna jest największa aktywność najemców? Jakie firmy poszukują biur w Warszawie, a jakie w regionach? Gdzie powstają nowe biurowce? Aktualną sytuację na rynku nieruchomości biurowych omawia ekspert z Walter Herz.

BADANIE: Biuro czy home office

Firma Dailyfruits zrealizowała badanie „Biuro czy home office – jakie środowisko pracy preferują polscy pracownicy?”, aby sprawdzić jak zmienia się nastawienie Polaków do różnych modeli wykonywania obowiązków służbowych. Co trzeci zapytany pracownik zadeklarował, że woli pracować w biurze niż na home office. Trzy największe zalety tej formy pracy według respondentów to: atmosfera, którą we wspólnej przestrzeni tworzą ludzie, dostęp do infrastruktury biura w zakresie sprzętu i ergonomicznego miejsca pracy oraz benefity biurowe.

II Międzynarodowy Kongres Biur Rachunkowych w Kielcach

Już 26 października startuje II Międzynarodowy Kongres Biur Rachunkowych w Kielcach, pod patronatem medialnym Infor. Zapraszamy do udziału w promocji "5 za pół".

Inwentaryzacja znaczących składników majątkowych - udział biegłego rewidenta

Inwentaryzacja składników majątku trwałego i obrotowego to obowiązek każdej jednostki prowadzącej księgi rachunkowe. Jeśli jednostka ta zobligowana jest ustawą o rachunkowości do dokonania badania swojego sprawozdania finansowego, jej dodatkowym obowiązkiem jest umożliwienie biegłemu rewidentowi udziału w spisie z natury. O czym jeszcze pamiętać w kwestii współpracy z firmą audytorską?

Jednorazowa amortyzacja - limit 2022

Jednorazowa amortyzacja w 2022 r. Jednorazowych odpisów amortyzacyjnych od niektórych środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych (do wysokości 50 000 euro) mogą dokonywać podatnicy PIT i CIT posiadający status małego podatnika oraz podatnicy rozpoczynający działalność gospodarczą. Limit ten na 2022 rok, po przeliczeniu według średniego kursu euro z dnia 1 października br., wynosi 230 000 zł.

Rośnie powierzchnia elastycznych biur w Polsce

Powierzchnia biurowa w Polsce. Rynek elastycznych biur już od kilku lat przeżywa rozkwit, a pandemia COVID-19 i związana z nią praca zdalna tylko wzmocniły ten trend. W tym modelu firma – w zależności od potrzeb i wielkości – może wynająć dla siebie profesjonalną przestrzeń biurową na godziny, dni albo kilka miesięcy. Z tego rozwiązania chętnie korzystają więc zarówno start-upy, jak i duże korporacje. W Polsce w ciągu kilku ostatnich lat podaż takich elastycznych przestrzeni biurowych wzrosła aż sześciokrotnie. Stały się one także popularną formą inwestycji, również w systemie franczyzowym.

Zdefiniowanie zawodu księgowego - badanie opinii przedsiębiorców

Zdefiniowanie zawodu księgowego. Stowarzyszenie Księgowych w Polsce zaprasza przedsiębiorców – głównych interesariuszy usług księgowych, do udziału w krótkiej, anonimowej ankiecie. Państwa opinia ma ogromne znaczenie dla środowiska księgowych!

Podatkowa księga przychodów i rozchodów (pkpir) 2022 - limit przychodów

PKPiR 2022 - limit przychodów. Podatkową księgę przychodów i rozchodów (pkpir) może prowadzić w 2022 roku ten rozliczający się wg skali podatkowej PIT lub 19% podatkiem liniowym podatnik PIT (tj. osoby fizyczne, spółki cywilne osób fizycznych, spółki jawne osób fizycznych, spółki partnerskie – wykonujące działalność gospodarczą), który w 2021 r. uzyskał mniej niż 9.188.200,- zł (2.000.000,- euro x 4,5941 zł) przychodów netto ze sprzedaży towarów, produktów i operacji finansowych.

Pełna księgowość - limit 2022

Limit - pełna księgowość 2022. Obowiązek prowadzenia ksiąg rachunkowych (pełnej księgowości) występuje po przekroczeniu limitu przychodów w wysokości 2 000 000 euro. Dokonując przeliczenia, według średniego kursu euro z dnia 1 października 2021 r., limit ten wynosi 9 188 200 zł. Wobec czego, jednostki, których przychody netto ze sprzedaży towarów, produktów i operacji finansowych za poprzedni rok obrotowy przekroczą ten limit, zobowiązane będą do prowadzenia ksiąg rachunkowych w 2022 r.

Wynajem powierzchni w zielonych budynkach

Nowoczesne powierzchnie biurowe. W Polsce ponad 80% nowoczesnych budynków biurowych, a w Warszawie nawet 94%, może pochwalić się zielonymi certyfikatami. Istotnym trendem jest to, że obecnie nie powstają już żadne nowe inwestycje biurowe, które nie podlegają certyfikacji wielokryterialnej.

Jak wygląda sytuacja na rynku biurowym w Polsce?

Rynek biurowy. Jakie firmy poszukują biur? Czy firmy rezygnują z większych powierzchni na rzecz mniejszych? Jak zmienia się przestrzeń do pracy? Czy powstają nowe biurowce?

Międzynarodowy Kongres Biur Rachunkowych już w październiku w Targach Kielce

Spotkanie, to coś czego brakowało nam wszystkim w ostatnim czasie. A jeśli połączyć to z merytorycznymi wystąpieniami, warsztatami ze specjalistami, a także bankietem? To równanie oznacza tylko jedno – II Międzynarodowy Kongres Biur Rachunkowych! Patronem medialnym wydarzenia jest Infor.

Przekształcasz działalność gospodarczą w jednoosobową sp. z o.o.? Sprawdź co zmieni się w Twojej księgowości!

Zmiana dotychczasowej formy prawnej firmy z jednoosobowej działalności gospodarczej na spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością oznacza rewolucję w obowiązkach księgowych. Jeśli przed przekształceniem prowadziłeś podatkową księgę przychodów i rozchodów, zakładając spółkę z o.o. musi przejść na księgi rachunkowe.

Ile kosztuje wykończenie powierzchni biurowej - ceny montażu płyt G-K, malowania, fit-outu

Ile kosztuje wykończenie powierzchni biurowej. Boom budowlany sprawił, że ceny niektórych surowców biją w ostatnich miesiącach kolejne rekordy. Wełna mineralna, płyty OSB czy ściany G-K – w hurtowniach momentami brakowało niektórych materiałów. Czy w tej sytuacji możemy spodziewać się obniżek kosztów wykończenia powierzchni biurowych? Na podstawie danych zgromadzonych na przestrzeni lat przez firmę zajmującą się fit-outem (tj. rearanżacją wnętrz) sprawdzamy prognozy na najbliższe miesiące.

Księgowość online - 4 zasady, o których warto pamiętać

Księgowość online. Okres pandemii tylko wzmocnił księgowość online, a co za tym idzie – coraz więcej firm zaczęło decydować się na współpracę z biurami rachunkowymi, które oferują również zdalną obsługę. Jak efektywnie prowadzić księgowość online? Program księgowy w firmie może zmienić podejście do księgowości. Zobacz, jakimi zasadami warto się kierować.

Sprawozdania finansowe grup producentów rolnych

Grupy producentów rolnych zobowiązane są do składania corocznie sprawozdań finansowych do Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. Co powinno zawierać takie sprawozdanie i kiedy należy je składać?

Powrót pracowników do biur - wskazówki dla pracodawców

Powrót pracowników do biur planuje 70% firm. Pracodawcy powinni przygotować się na cofnięcie pracy zdalnej i zapewnienie zasad bezpieczeństwa w biurze. Oto kilka wskazówek.

Miasto 15-minutowe oraz model piasty i szprych - nowoczesne koncepcje urbanistyczne i biznesowe

Miasto 15-minutowe oraz model piasty i szprych. Raport „15‑minutowa droga do pracy” opublikowany przez IWG przedstawia inteligentne przejście do bardziej zdecentralizowanej struktury biurowej. Dzięki temu już wkrótce długie dojazdy do pracy staną się przeszłością.

Podpisywanie sprawozdań finansowych przez jednego członka zarządu

Podpisywanie sprawozdań finansowych. Ustawodawca zamierza wprowadzić zmianę w zakresie podpisywania sprawozdania finansowego, która umożliwi dokonanie tej czynności tylko przez jednego członka zarządu wieloosobowego. Przy spełnieniu jakich warunków możliwe będzie podpisanie sprawozdania finansowego przez jednego członka zarządu?

Nowelizacja ustawy o rachunkowości

Nowelizacja ustawy o rachunkowości. Rada Ministrów przyjęła 24 sierpnia 2021 r. projekt nowelizacji ustawy o rachunkowości. Celem nowelizacji jest m.in. ujednolicenie przepisów w zakresie stosowania jednego formatu elektronicznego przy sporządzaniu sprawozdań finansowych przez emitentów. Zmiany dotyczą ustawy o rachunkowości oraz ustawy o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym.

Opublikowano KSR nr 14 "Kontynuacja działalności oraz rachunkowość jednostek przy braku kontynuowania działalności"

KSR nr 14 "Kontynuacja działalności oraz rachunkowość jednostek przy braku kontynuowania działalności", przyjęty uchwałą Nr 6/2021 Komitetu Standardów Rachunkowości z dnia 6 lipca 2021 r., został opublikowany a Dzienniku Urzędowym Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej. Standard ma zastosowanie po raz pierwszy do sprawozdań finansowych sporządzonych za rok obrotowy rozpoczynający się od 1 stycznia 2021 r.

Jak prowadzić rachunkowość dla małych stowarzyszeń?

Rachunkowość małych stowarzyszeń. Każde stowarzyszenie jest z mocy prawa zobowiązane do prowadzenia księgowości. Do wyboru są dwie opcje: tzw. pełna księgowość[1] i uproszczona ewidencja przychodów i kosztów [2]. Prowadzenie ksiąg rachunkowych dla stowarzyszeń opiera się na ustawie o rachunkowości i było przedmiotem wielu opracowań, dlatego w tym artykule skupimy się na uproszczonej ewidencji przychodów i kosztów, optymalnej dla mniejszych stowarzyszeń.

Czy tradycyjna księgowość odchodzi do lamusa?

Księgowość. Większa kontrola nad finansami przedsiębiorstwa, a także swoboda wynikająca z braku uzależnienia od biura księgowego – to niewątpliwie jedne w wielu zalet, jakie dają aplikacje sieciowe. Nic zatem dziwnego, że coraz więcej firm rezygnuje z tradycyjnej formy prowadzenia księgowości na rzecz rozwiązań online.

Zmiany w klasyfikacji budżetowej - rozporządzenie z 26 lipca 2021 r.

Klasyfikacja budżetowa. Ustawodawca przygotował obszerne zmiany w rozporządzeniu dotyczącym klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych, pojawiły się m.in. nowe paragrafy dla oświaty: 479 „Wynagrodzenia osobowe nauczycieli” oraz 480 „Dodatkowe wynagrodzenie roczne nauczycieli”. Zmiany co do zasady wejdą w życie 1 stycznia 2022 r., przy czym część zmian obowiązuje z mocą wsteczną od 1 stycznia 2021 r. Na jakie dokładnie zmiany muszą być przygotowane organy administracji samorządowej?

Nowe obowiązki biur rachunkowych w zakresie przeciwdziałania praniu pieniędzy

Biura rachunkowe. Od 31 lipca 2021 roku obowiązuje rozszerzony katalog podmiotów oraz instytucji zobowiązanych przepisami w zakresie przeciwdziałaniu prania pieniędzy, oraz modyfikacja niektórych obowiązków podmiotów wcześniej do tego zobowiązanych. Obowiązek został rozszerzony między innymi na małe biura rachunkowe nieprowadzące usługowo ksiąg rachunkowych.

Co wchodzi w skład ksiąg rachunkowych?

Księgi rachunkowe. Z jakich elementów składają się księgi rachunkowe? Jak prowadzić konta księgi głównej oraz konta ksiąg pomocniczych? Co powinno zawierać zestawienie obrotów i sald?

Rynek nieruchomości biurowych w Polsce

Rynek nieruchomości biurowych. Sytuacja związana z pandemią istotnie wpłynęła na rynek biurowy. Inwestorzy w sektorze biurowym jeszcze mocniej stawiają obecnie, zarówno na rozwiązania energooszczędne, jak również ekologię i udogodnienia z zakresu wellbeingu.

Umorzenie subwencji PFR - ujęcie w księgach rachunkowych

Ministerstwo Finansów wyjaśnia, że umorzenie subwencji finansowej (z Tarczy Finansowej PFR), które nastąpiło w 2021 roku powinno zostać ujęte w księgach rachunkowych roku, w którym nastąpiło to umorzenie. Zaniechanie poboru podatku ma zastosowanie do dochodów (przychodów) uzyskanych przez beneficjentów wsparcia począwszy od 1 czerwca 2021 r. do 31 grudnia 2022 r.

Amortyzacja środków trwałych w związku z COVID-19

Amortyzacja. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej wydał interpretację podatkową dotyczącą amortyzacji środków trwałych, które zostały nabyte w celu produkcji towarów związanych z przeciwdziałaniem COVID-19. Podatnik prosił o potwierdzenie, że ma prawo dokonać jednorazowego odpisu amortyzacyjnego w miesiącu nabycia i wprowadzenia budynku produkcyjnego do ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych.

Wracać czy nie wracać? Projekt regulacji nie rozwiązuje wyzwań firm

Pracownicy oczekują przynajmniej częściowego utrzymania pracy zdalnej, z kolei Zarządy skłaniają się ku powrotowi do biur powołując się m.in. na spadek efektywności i innowacyjności. Jak będą wyglądały powroty do biur?

Powierzchnie biurowe - jakie trendy obowiązują?

Powierzchnia biurowa. Z powodu pandemii pracodawcy będą musieli zaoferować pracownikom rozwiązania zachęcające ich do przychodzenia do biur - uważają eksperci CBRE. Ich zdaniem biuro powinno m.in. oferować komfortową przestrzeń do pracy, zapewniać miejsce do relaksu i obniżać poziom stresu.

Powrót do biura. Jak przygotować na to pracowników?

W czasie pandemii Covid-19 w domach zaczęło pracować 36,5 proc. pracowników. Co zrobić, by powrót do firmowych biurek odbył się sprawnie i nie spowodował niepotrzebnych napięć na linii pracodawca – pracownik?

Powrót do biur w wakacje planuje co czwarta firma

Powrót do biur w wakacje planuje co czwarta firma - tak wynika z badania "Powrót firm do biura a pandemia Covid-19".

Czym jest model hub & spoke?

Hub & spoke nie tylko wpływa na obniżenie kosztów operacyjnych firm, ale także silnie stymuluje rozwój miast regionalnych, napędzając lokalną gospodarkę oraz rynek pracy. Ile firm funkcjonuje już w modelu hub & spoke?

REKLAMA