REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Reklama, Uokik

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Przedsiębiorcy mają problem z nowym prawem konsumenckim

Przedsiębiorcy mają problemy z dostosowaniem się do nowych przepisów prawa konsumenckiego. Jednym z celów nowelizacji było wprowadzenie ograniczeń dla telemarketerów, bowiem klient musi wyrazić zgodę na przedstawienie mu oferty handlowej telefonicznie. Przedsiębiorca kontaktujący się z konsumentem w celach sprzedażowych musi udowodnić, że uzyskał taką zgodę. Często przedsiębiorcy nie stosują się do nowego prawa.

Media społecznościowe pomagają budować wizerunek firmy

Firmy coraz chętniej korzystają z mediów społecznościowych w celu promocji swojej firmy. Dzięki takiej formie promocji można obserwować reakcje klientów, słuchać ich opinii i natychmiastowo odpowiadać na ich komentarze.

Najważniejsze zmiany w ustawie o ochronie konkurencji i konsumentów

Rząd przyjął nowelizację ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, której głównym celem ma być szybsze eliminowanie niekorzystnych praktyk dla konsumentów oraz usprawnienie kontroli klauzul niedozwolonych.

Pay Per Click – o czym warto pamiętać przed rozpoczęciem kampanii?

Model Pay Per Click jest w swoich założeniach banalnie prosty. Reklamodawca decyduje się na reklamę w wyznaczonym miejscu, jednak nie płaci za samo jej umieszczenie, a dopiero wtedy, kiedy potencjalny klient na nią kliknie. Dzięki temu znacznie łatwiej dokładnie rozplanować kampanię i śledzić rezultaty, jakie przynosi, a przedsiębiorcy nie płacą za coś, co kompletnie nie przynosi zysków. Ta forma promocji jest możliwa do zrealizowania jedynie w przypadku Internetu, dlatego wraz ze wzrostem popularności tego medium, sama nabierała znaczenia.

REKLAMA

Sankcje za stosowanie reklamy wprowadzającej w błąd

Reklama wprowadzająca w błąd jest jednym z przejawów nieuczciwej reklamy obok reklamy sprzecznej z przepisami prawa czy dobrymi obyczajami i innych. Taka reklama nie tylko zakłóca stosunki rynkowe pomiędzy konkurującymi przedsiębiorcami, ale też uniemożliwia bądź znacznie utrudnia odbiorcom reklamy podjęcie rzeczowej decyzji co do zakupu produktu lub usługi.

UOKiK: konsument powinien otrzymać umowę kredytu bezpłatnie

Zgodnie z prawem konsument powinien otrzymać umowę kredytu bezpłatnie, natomiast opłaty naliczane za dodatkowe czynności powinny odpowiadać wysokości kosztów, które poniósł przedsiębiorca - takie praktyki zakwestionował UOKiK w najnowszej decyzji na rynku firm pożyczkowych.

Jak zbadać skuteczność content marketingu? – Poradnik

Mówiąc wprost – jeśli nie mierzysz wyników osiąganych z przeprowadzanych kampanii, nie zajmujesz się marketingiem. Produkowanie artykułów blogowych i infografik bez wcześniej wyznaczonych celów biznesowych nie ma większego sensu. Twoja praca jako marketera i twórcy treści polega na pokazaniu szefowi uzyskanych dochodów – nie ruchu na stronie, nie linków, tylko twardej gotówki. W tym artykule dowiesz się, jak zacząć efektywnie mierzyć wysiłki związane z marketingiem treści.

Reklama apteki czy informacja?

Naczelny Sąd Administracyjny z siedzibą w Warszawie stwierdził, iż: „reklamą apteki jest każdego rodzaju informacja, której celem jest zachęta do nabycia oferowanych przez aptekę towarów i która w taki sposób jest odbierana przez klientów.

REKLAMA

1500 zł za Kartę Ochrony Praw Konsumenta? UOKiK ostrzega

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ostrzegł przed firmami, które naciągają przedsiębiorców na tzw. Kartę Ochrony Praw Konsumenta. Według oświadczenia UOKiK z 29 maja 2016 r., w polskim prawie nie istnieje taka instytucja.

Jak reklamować szkołę językową w internecie, by precyzyjnie trafiać do grup docelowych?

Jak skutecznie reklamować szkołę językową w internecie? Dlaczego przy planowaniu kampanii online warto zwracać uwagę na trendy sezonowe? Jakie znaczenie dla skuteczności reklamy w wyszukiwarce ma położenie geograficzne szkoły? Mieszkańcy których województw i miast wyrażają największe zainteresowanie ofertę szkoleniową? W końcu - co determinuje koszty i efekty takiej kampanii?

Reklamy mają dokładniej informować o warunkach kredytu konsumenckiego

Przedstawiane w reklamach warunki kredytu konsumenckiego mają być bardziej zrozumiałe i wyraźne dla odbiorcy. Projekt zmian w przepisach przygotował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

UOKiK: Korzystne zmiany dla kredytobiorców

Nowelizacja ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów przewiduje duże zmiany dotyczące w szczególności klauzul niedozwolonych, czyli takich, które są niekorzystne dla konsumentów, np. w umowach kredytowych.

Kampanie w czasie rzeczywistym to przyszłość marketingu

Marketing zmienił się bardziej w ciągu ostatnich pięciu lat niż w ciągu ostatnich pięćdziesięciu. Wszystko wskazuje na to, że w ciągu kolejnych lat zaobserwujemy jeszcze więcej przemian. Nowe metody komunikacji, narzędzia marketingowe i zachowania konsumentów należą do głównych wyzwań, z którymi przyjdzie nam się zmierzyć, a adaptacja do nowych warunków wydaje się być jedynym ratunkiem dla specjalistów ds. marketingu.

Paragon nie jest niezbędny do reklamacji - decyzja UOKiK

Prawo konsumenta do reklamacji nie może być w żaden sposób ograniczane. Według UOKiK paragon jest jednym z wielu możliwych dowodów zakupu, jaki konsument może przedstawić sprzedawcy zgłaszając reklamację.

Jak zaksięgować zakup upominków z logo firmy

Firma dokonała zakupu drobnych upominków z logo firmy w celu przekazania ich swoim kontrahentom. Jak powinna zaksięgować fakturę za te upominki w księgach rachunkowych?

Opłaty za usługę Halo Granie niekorzystne dla klientów

Decyzją UOKiK, usługa Halo Granie dla osób posiadających karty pre-paid ma zostać wyłączona po bezpłatnym okresie, chyba że klient będzie chciał z niej korzystać odpłatnie. Dzięki temu praktyka polegająca na automatycznym przekształceniu po 30 dniach usługi bezpłatnej w płatną - zostanie wyeliminowana.

Wyższe kary za nielegalne reklamy

Wśród poprawek zaproponowanych przez Senat w ustawie krajobrazowej najważniejsza zmiana dotyczy egzekwowania kar za ustawianie i utrzymywanie reklam nielegalnych bądź niezgodnych z gminnym kodem reklamowym, który będzie ustalany przez samorządy. Kara za takie reklamy będzie wynosić czterdziestokrotność opłaty reklamowej, której wysokość będą ustalać gminy.

Wydatki na reklamę w branży fitness

W Polsce działa kilka tysięcy prywatnych siłowni i fitness klubów. Jak powinny się one reklamować, by precyzyjnie trafiać do grup docelowych? Dlaczego przy planowaniu kampanii online warto zwracać uwagę na trendy sezonowe? Jakie znaczenie dla skuteczności reklamy w wyszukiwarce ma położenie geograficzne klubu? W końcu - co determinuje koszty i efekty takiej kampanii?

Podwyższenie opłat abonamentowych Cyfra+ niezgodne z prawem

UOKiK uznał, że operator telewizji Cyfra+ podwyższył opłaty abonamentowe w sposób niezgodny z prawem. Spółka zobowiązała się do naprawienia klientom szkody.

Interesy konsumentów usług finansowych mają być lepiej chronione

Premier Ewa Kopacz poinformowała, że na ochronę konsumentów na rynku finansowym rząd przeznaczył dodatkowe środki z rezerwy budżetowej w wysokości blisko 5 mln złotych. Skierowano również do konsultacji projekt noweli o ochronie konkurencji i konsumentów, który ma lepiej chronić konsumentów usług finansowych.

Opłaty od ogłoszeń i reklam publikowanych w gminnym biuletynie

Czy gmina może pobierać opłaty od ogłoszeń i reklam publikowanych w biuletynie informacyjnym od przedsiębiorców lokalnych działających na terenie gminy?

Umieszczanie reklam na budynkach i przy drogach - wymogi prawne

Przedsiębiorcy umieszczają swoje reklamy w różnych miejscach - na budynkach (także zabytkowych), przy drogach - i w różnej formie - tablice reklamowe, bilboardy, tablice świetlne (LED). Warto wiedzieć, jakich formalności trzeba dopełnić, by nie narazić się na sankcje za umieszczanie reklam bez wymaganych prawem pozwoleń na budowę lub zgłoszenia.

Reklama online w branży budowlanej 2015 - ile kosztuje?

Mimo stopniowego ożywienia na rynku budowlanym, ceny materiałów nadal pozostają na rekordowo niskim poziomie. Mniejsze zyski mogłyby stanowić motor napędowy do podwyżek, jednak duża konkurencyjność branży utrudnia zwiększanie rentowności tą drogą. Blink.pl przeprowadził badanie pokazujące jak w wyeksponowaniu oferty może pomóc reklama online – jak przedstawiają się szacunkowe koszty oraz przewidywane efekty takiej kampanii?

Nowy numer infolinii konsumenckiej

800 889 866 – to nowy numer infolinii konsumenckiej, która umożliwia każdemu konsumentowi w Polsce dostęp do pomocy prawnej. Prawnicy odpowiadają także na pytania konsumentów pod adresem porady@dlakonsumentow.pl. Zarówno połączenie, jak i porady są bezpłatne.

Czy warto inwestować w reklamę online w branży budowlanej

Badania pokazujące, że w wyeksponowaniu oferty w dużym stopniu może pomóc reklama online, dotyczy to oczywiście także branży budowlanej. Jak przedstawiają się szacunkowe koszty oraz przewidywane efekty takiej kampanii pod kątem tej branży?

Limity dla OPP na reklamę finansowaną z 1 proc. podatku

Będą zmiany w zakresie wykorzystywania środków pozyskiwanych przez organizacje pożytku publicznego z 1 proc. podatku. Chodzi o środki, które OPP mogą przeznaczyć na reklamę. Zdaniem pomysłodawców zmian w ustawie o pożytku publicznym i o wolontariacie, wydatki na reklamę powinny być finansowane z innych źródeł niż 1 proc. odpisu podatkowego.

Reklama e-papierosów będzie zakazana

Projekt zakazujący reklamy e-papierosów jest na ostatecznym etapie przygotowań legislacyjnych w resorcie zdrowia i w I kwartale 2015 r. powinien trafić do konsultacji społecznych - powiedział w czwartek w Sejmie wiceminister zdrowia Igor Radziewicz-Winnicki.

Reklama i sponsoring w kosztach uzyskania przychodów firmy

Reklama firmy ma zapewnić wzrost sprzedaży danego produktu czy usługi, często też dzięki poszerzeniu grona klientów przyczynia się do rozwoju działalności. Ma zatem na celu wzrost przychodów, stąd wydatki na reklamę działalności – na ulotkach, w internecie czy w ramach sponsoringu – przedsiębiorca rozliczy w kosztach firmy.

Leniency - szansa na złagodzenie kary za udział w kartelu

Skruszeni uczestnicy karteli mogą uniknąć surowej kary lub uzyskać jej obniżenie, jeśli pójdą na współpracę z UOKiK w ramach programu łagodzenia kar - tzw. leniency. Szef UOKiK zachęca do składania wniosków leniency przed 18 stycznia, gdy wchodzi w życie nowe prawo.

Zasady konkursów sms – wyrok sądu

Zasady konkursów sms stanowiły przedmiot prac Sądu Apelacyjnego w Warszawie. Sędziowie stwierdzili, że nieprecyzyjne zasady takich konkursów stanowią praktykę niezgodną z prawem. Gwarancja udziału w konkursie sms nie może być traktowana równoznacznie z gwarancją otrzymania nagrody.

Przychody z tytułu wykorzystania prawa do własnego wizerunku

Wynagrodzenie otrzymywane z tytułu świadczenia przez sportowca usług reklamowych z wykorzystaniem prawa do własnego wizerunku powinno być na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, traktowane jako przychód z praw majątkowych, o których mowa w art. 18 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Prawa konsumenta – 25 grudnia 2014

W związku ze zmianami w prawach konsumenta, które 25 grudnia 2014 roku wejdą w życie Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów opracował specjalną stronę internetową prawakonsumenta.uokik.gov.pl. Serwis pomoże przygotować się do zmian w prawach konsumenta.

Nowa Honda Civic Type-R - nietuzinkowa reklama

Honda zawsze była znana ze świetnych reklam swoich samochodów. Były oryginalne i pomysłowe. Najnowsza reklama Hondy Civic Type-R jest nie tylko widowiskowa, ale przekazuje odbiorcy bardzo ważną cechę nowego modelu. Jaką?

Jasne zasady konkursu smsowego

Zasady konkursu smsowego powinny być – zgodnie z wyrokiem Sądu Ochrony Konsumentów i Konkurencji – jasne i precyzyjne. Wiadomości zachęcające do udziału w konkursie sms muszą jasno, rzetelnie i wyraźnie informować, kto jest jego organizatorem, jakie są jego zasady i z jakimi kosztami się wiąże.

Jak reklamować biuro rachunkowe w internecie

Reklama w wyszukiwarce internetowej dla biura rachunkowego nie musi wcale wiązać się z dużymi kosztami. Ważne jest przede wszystkim, by treść i harmonogram takiej reklamy precyzyjnie pokrywał się z potrzebami grup docelowych, do których chce skierować swoją ofertę biuro rachunkowe.

Reklamy na blogu opodatkowane jak najem

Zysk, jaki bloger uzyskuje z udostępniania na swoim blogu różnych reklam, musi rozliczyć z fiskusem. Minister Finansów zezwolił osobom fizycznym na opodatkowanie takich przychodów ryczałtową stawką 8,5-proc.

Wykorzystywanie papieru do celów marketingowych

Jakie jest zużycie papieru do celów marketingowych w polskich firmach? Przedstawiamy wyniki badań w tym zakresie, w których wzięło udział ponad 50 organizacji, które odpowiedziały na pytania związane z drukiem, jego zarządzaniem i gadżetami reklamowymi.

Udostępnienie strony internetowej do celów reklamowych a PIT

Osoba fizyczna udostępniająca na stronie internetowej miejsce w celu zamieszczenia treści o charakterze m.in. reklamowym za wynagrodzeniem uzyskuje przychód z tytułu umowy o podobnym charakterze do umowy najmu lub dzierżawy.

Reklamy internetowe opodatkowane jak najem - także ryczałtem

Minister Finansów pod wpływem orzecznictwa sądów administracyjnych przyznał, że osoba fizyczna udostępniająca na stronie internetowej miejsce w celu zamieszczenia treści o charakterze m. in. reklamowym za wynagrodzeniem uzyskuje przychód z tytułu umowy o podobnym charakterze do umowy najmu lub dzierżawy. Przychody z tego tytułu można więc opodatkować na zasadach ogólnych (według skali podatkowej) ale też w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych - tu wg korzystnej stawki 8,5%.

Jak kupić podręczniki szkolne przez Internet?

Przed rozpoczęciem nowego roku szkolnego 2014/ 2015 Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Ministerstwo Edukacji Narodowej przypominają o podstawowych zasadach, które mogą ułatwić dokonanie zakupu podręczników. Jak zatem tanio kupić podręczniki szkolne? Czy warto zamówić je przez Internet? Rząd proponuje inne rozwiązania – „Darmowy podręcznik” oraz „Wyprawkę szkolną”.

Czy deweloper może umieszczać reklamę na elewacji budynku wspólnoty?

Deweloper nie może – zdaniem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów – umieszczać reklam na elewacji budynku wspólnoty. Działalność reklamowa dewelopera może być potraktowana jako praktyka niezgodna z prawem, która narusza prawa konsumentów do korzystania z nieruchomości wspólnej.

Memy w kampaniach reklamowych a prawo autorskie

Memy są bardzo popularną formą wyrazu w Internecie. Przybierają zarówno postać krótkich filmów, obrazków, czy fotografii, które uzupełnia się o tekst. Powstają właściwie po każdym wydarzeniu np. memy z Balotellim po meczu Niemcy - Włochy na Euro 2012, a czasem w sposób zupełnie niezamierzony np. tzw. chytra baba z Radomia.

Umowa sponsoringu

Umowa sponsoringu nie jest regulowana osobno w Kodeksie cywilnym, jednak w świadomości kontrahentów ukształtowała się na przestrzeni ostatnich kilku lat jako umowa nienazwana, z charakterystycznymi dla niej prawami i obowiązkami obu stron.

Rekomendacja jako sposób promocji firmy

W jaki sposób skutecznie promować firmę? Jedni uważają, że najlepszą metodą jest reklama w Internecie – jest stosunkowo tania i pozwala szybko dotrzeć do klientów. Inni powiedzą, że trzeba przede wszystkim zatroszczyć się o PR – buduje on wizerunek ekspercki i zaufanie klientów. Są też tacy, którzy cały czas wierzą w tradycyjne metody – wpisy w katalogach, ulotki czy ogłoszenia w prasie. I trzeba powiedzieć, że w zdecydowanej większości wypadków te metody są bardzo pomocne. Jednak warto zastanowić się nad inną promocją. Skuteczną i nienachalną. Chodzi o rekomendacje.

Umowa z deweloperem, na co zwrócić uwagę?

Umowa z deweloperem to jeden z kontraktów nazwanych, uregulowany na mocy ustawy o ochronie praw nabywcy domu jednorodzinnego lub lokalu mieszkalnego. Nad prawidłowością zawieranych umów deweloperskich czuwa Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. UOKiK wskazuje, na co zwrócić uwagę przy zawieraniu umowy z deweloperem.

Reklamy w mieście pod kontrolą

Reklamy w mieście obecnie zajmują zbyt dużą przestrzeń. W walce o ład przestrzenny polskich miast mają pomóc nowe przepisy, dzięki którym samorządy będą mogły stworzyć kodeks reklamowy.

Jak kupować bezpieczne zabawki?

Wybór zabawek na polskim rynku jest ogromny. O bezpieczeństwo zabawek dostępnych w sklepach dba Państwowa Inspekcja Handlowa. Niezależnie, czy wybierzemy interaktywne lalki czy tradycyjne klocki, powinniśmy decydować się na zakup tylko bezpiecznych zabawek.

Zakup bezpiecznych zabawek – krok po kroku

Mimo szerokiego asortymentu zabawek, jaki oferują sklepy, zakup bezpiecznych zabawek dla dzieci nie jest zadaniem łatwym. Poniżej przedstawiamy krótki poradnik, który pokazuje krok po kroku, jak kupić bezpieczne zabawki.

Jak reklamować się w mediach społecznościowych?

Rozwój mediów społecznościowych wniósł nową jakość w sposób komunikowania się firm z otoczeniem. Coraz więcej przedsiębiorstw traktuje media społecznościowe jako ważne narzędzie marketingu i promocji. Jak polskie MSP mogą wykorzystać możliwości, które dają media społecznościowe?

Jak prawidłowo czytać etykiety energetyczne?

Etykiety energetyczne to krótkie informacje zawierające cenne dane o parametrach technicznych sprzętów gospodarstwa domowego. Czy warto je czytać? Jak prawidłowo odczytać informacje zwarte w etykiecie energetycznej, by ocenić i porównać właściwości produktów?

REKLAMA