REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Wysokość wynagrodzenia, Zarządzanie

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak skutecznie delegować zadania

Trudności związane z delegowaniem można zminimalizować, jeżeli przekazywanie obowiązków zostanie potraktowane jako proces - podzielony na etapy. Delegowanie zadań krok po kroku wyjaśnia ekspert.

Mówisz językiem szakala czy żyrafy? O sztuce budowania porozumienia w zespole

W każdym z nas jest coś z żyrafy i szakala. W codziennych rozmowach – zawodowych, rodzinnych czy towarzyskich – posługujemy się językami symbolizowanymi właśnie przez te zwierzęta. Co to oznacza dla nas samych i naszych relacji? Jak, mając tego świadomość, budować porozumienie nawet w trudnych sytuacjach?

Lean leadership - jak zadbać o trwałość zmian w firmie?

Wiele przedsiębiorstw traktuje narzędzia optymalizacji procesów i kompetencje przywódcze jako dwie zupełnie odrębne dziedziny. To błąd, bowiem integracja tych obszarów w lean leadership może pomóc firmie w efektywniejszym funkcjonowaniu. Jak więc wdrożyć w organizacji kulturę ciągłego doskonalenia?

Przywództwo transformacyjne - czy sprawdzi się w Twojej firmie?

Dynamiczne otoczenie biznesowe i kolejne pokolenie na rynku pracy stawiają przed liderami nowe wyzwania. W sprostaniu im może pomóc zarządzanie w myśl koncepcji przywództwa transformacyjnego. Na czym ona polega i czy jej zastosowanie sprawdzi się tylko w przypadku kierowania zespołem millenialsów?

REKLAMA

Usługi zarządzania świadczone przez członka zarządu – skutki w VAT

Członkowie zarządu mieli dotychczas wiele możliwości prowadzenia swojej współpracy ze spółką, która ich powołała na to stanowisko. W przeważającej części była to umowa cywilno-prawna nakierowana na powołanie odpowiedniej osoby, do wykonywania funkcji zarządczo-kontrolnych nad prowadzoną działalnością. Inną formą, równoległą do funkcji członka zarządu, było zakładanie działalności gospodarczej. Format ten, przez długi czas sprawdzał się zarówno po stronie spółki oraz po stronie członka zarządu.

Zarządzanie ryzykiem i zmianą w przedsiębiorstwie

Niepewność i ryzyko to zjawiska nieodłącznie towarzyszące działalności gospodarczej. Są one odzwierciedleniem wpływu rozmaitych zagrożeń na podjętą działalność biznesową. Przeciwdziałanie tym zagrożeniom stanowi świadome zarządzanie ryzykiem. Każdy nowy pomysł, nowa działalność czy nowe przedsięwzięcie związane jest nierozerwalnie z ryzykiem, które ma decydujący wpływ na możliwość odniesienia sukcesu. Z powodzeniem ryzyko odnieść można również do jednostek już działających na rynku. Istnienie ryzyka nie musi, a nawet nie powinno stanowić bariery do podejmowania wyzwań gospodarczych.

Wynagrodzenie pracowników samorządowych w 2018 r.

Od 1 stycznia 2018 r. wynagrodzenie pracowników samorządowych wzrośnie i będzie wynosiło od 1700 zł - dla osób z I kategorii zaszeregowania do 3000 zł - w najwyższej XXII kategorii zaszeregowania.

Usługi wykonywane przez członków zarządu spółek w świetle ustawy o VAT

Jak w kontekście ustawy o VAT należy rozpatrywać usługi wykonywane przez członków zarządu spółek na podstawie umów cywilnoprawnych? Zdaniem Ministerstwa Finansów w przypadku gdy analiza umowy pomiędzy zarządzającym a spółką wykaże, że spełnione są trzy ściśle określone warunki, to zarządzającego nie można uznać za podatnika VAT.

REKLAMA

Zmiany - sposób na przetrwanie i szansa na sukces. Jak wprowadzić je w firmie?

Większość ludzi podchodzi do zmian w sposób sceptyczny. Zauważył to już Józef Ignacy Kraszewski, pisząc: „Ludzie boją się zmian, nawet na lepsze”, potwierdzają to także współczesne badania. Wszystko dlatego, że nasz mózg w większości przypadków woli „chodzić utartymi ścieżkami” zamiast dostarczać sobie dodatkowego wysiłku. Jeśli jednak byśmy się nie zmieniali, to już dawno byśmy wyginęli. Podobnie wygląda sytuacja w przypadku biznesu. Jak więc skutecznie wprowadzać zmiany w firmie i czy można się do tego przygotować?

Klauzule abuzywne – na czym polegają i dlaczego są zabronione?

Klauzule abuzywne to w dzisiejszych warunkach społeczno-ekonomicznych temat, o którym mało kto nie słyszał. Co więcej, ich problem staje się na tyle powszechny w relacjach konsumentów z przedsiębiorcami wszelkich branż, że każda wiedza na ten temat jest cenna dla osób w jakikolwiek sposób aktywnych w przestrzeni gospodarczej. Sprawdź najważniejsze informacje o klauzulach abuzywnych.

Toksyczni menadżerowie mogą doprowadzić do upadku nawet najlepsze firmy

Brak zaangażowania w wykonywaną pracę to jeden z najpoważniejszych problemów z jakim mierzą się organizacje. A będzie jeszcze gorzej. Niedługo niemal każda firma nie dość, że będzie rywalizować o wykwalifikowanego pracownika, to będzie musiała zapewnić mu dobrą atmosferę pracy i podtrzymywać motywację do efektywnego działania. W takim środowisku najważniejszą rolę odgrywać będą managerowie i liderzy, ponieważ to ludzie pełni pasji i dobrej energii sprawiają, że podwładni chcą angażować się w rozwój firmy. Zgubne są zaś skutki ukierunkowania jedynie na wynik.

Mobilny HR Manager – przydatna usługa dla małych i średnich firm

Duże firmy od dawna wiedzą, jak ważne stało się profesjonalne zarządzanie pracownikami. Ta świadomość powoli przenika również do małych i średnich firm. Dla nich jednak, wewnętrzny dział HR to duże wyzwania. Z pomocą przychodzi usługa Mobilnego HR Managera.

Infolinia pracownicza - nowe narzędzie zarządzania informacją kadrowo-płacową

Komunikacja działu kadrowo-płacowego z pracownikami przybiera zazwyczaj postać portalu pracowniczego, przez który zatrudnione osoby mają bezpośredni dostęp do danych dotyczących ich zatrudnienia. Jeszcze kilka lat temu była to nowość, dziś portal stał się koniecznością, a wymagania i świadomość pracowników stale się zmieniają. Pracodawcy są zmuszeni do poszukiwania nowych źródeł informacji.

Czy członek zarządu może być przedsiębiorcą?

W praktyce stosowania przepisów prawa podatkowego pojawia się problematyka związana z tym, czy menedżer spółki, który pełni funkcję członka zarządu będąc osobą zatrudnioną na podstawie kontraktu menadżerskiego, może prowadzi jednocześnie działalność gospodarczą, a więc tym samym być przedsiębiorcą.

Zarządzanie małym zespołem to też wyzwanie

Koordynacja pracy kilkuset czy kilkudziesięciu osób to niełatwe zadanie. Co jednak, gdy liczba zaangażowanych w projekt nie jest tak duża – czy automatycznie oznacza to, że obowiązków jest mniej, a podołanie im jest łatwiejsze? A może wręcz przeciwnie – zarządzanie takim kilkuosobowym składem jest dla menedżera jeszcze bardziej wymagające?

Coraz nowsze systemy informatyczne usprawniają zarządzanie firmą

Warto wdrażać coraz nowsze systemy informatyczne do firm. W oparciu o istotne dane dotyczące działalności firmy usprawniają jej funkcjonowanie, obniżają koszty i pomagają podejmować strategiczne decyzje.

Jak podnieść efektywność w polsko-ukraińskich zespołach?

Ogromne niedobory kadrowe w naszym kraju spowodowały, że przedsiębiorcy coraz chętniej zatrudniają pracowników z Ukrainy. Choć wielu z nas się wydaje, że są oni przyjmowani do prac fizycznych, to coraz częściej także na wyższe, menedżerskie stanowiska. Pomimo tego, że według badań około połowa Polaków i nieco więcej niż 50% Ukraińców dostrzega bliskość tradycji i stylów życia, w miejscach pracy zdarzają się nieporozumienia wynikające z różnic kulturowych. Jak im zaradzić i zadbać o komunikację oraz efektywność w międzykulturowych zespołach?

Kontrakt menedżerski

Kontakt menedżerski, nazywany inaczej umową o zarządzanie przedsiębiorstwem jest przykładem cywilnoprawnej umowy o świadczenie usług do której zgodnie z dyspozycją art. 750 kodeku cywilnego (k.c.) stosuje się odpowiednio przepisy o zleceniu. Istotą kontraktu menedżerskiego jest zobowiązanie się wykwalifikowanego menedżera do prowadzenia za wynagrodzeniem przedsiębiorstwa we własnym lub cudzym imieniu. Poniżej przedstawione zostaną najistotniejsze kwestie związane z problematyką kontraktu menedżerskiego.

Low performance management minimalizuje ryzyko spadku efektywności pracowników

Menedżerowie często zastanawiają się co robić w sytuacji, gdy skuteczność zespołu już spadła. Czy nie lepiej jednak zapobiegać takim sytuacjom i minimalizować ryzyko obniżenia efektywności pracowników? Właśnie w tym pomaga low performance management. Jak wdrożyć w życie ten sposób zarządzania?

Konferencja „Wpływ technologii na kondycję przedsiębiorstw - systemy ERP i CRM”

Zapraszamy do wzięcia udziału w konferencji „Wpływ technologii na kondycję przedsiębiorstw - systemy ERP i CRM”, która odbędzie się 19 września 2017 roku w Warszawie. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl.

Lean Management – szacunek dla ludzi i ich pracy

Rozwój firmy pociąga za sobą konieczność rozbudowy struktury organizacyjnej i personalnej, nowe wyzwania komunikacyjne, konieczność zdefiniowania w tym kontekście kryteriów jakości pracy oraz zakresu odpowiedzialności poszczególnych osób za podjęte działania. Firmy często inwestują środki w zakup systemów informatycznych, nie zdając sobie sprawy, że proces pracy można usprawniać bez ponoszenia tego rodzaju kosztów. Zastosowanie zasad standaryzacji procesu zgodnych z filozofią Lean Management stwarza możliwość znacznej oszczędności kosztów (nawet do 80%), czasu pracy i minimalizuje możliwość popełniania błędów w trakcie jej wykonywania. Każdy kolejny etap realizowany tą metodą przynosi bardzo wymierne korzyści.

Czym jest komunikacja wewnętrzna w firmie

Komunikacja wewnętrzna to nie tylko przekazywanie informacji, lecz również pozwolenie pracownikom na udział w kształtowaniu środowiska pracy. Według badań największy wpływ na wyniki firmy ma partnerska i otwarta komunikacja z pracownikami.

Dlaczego pracownicy odchodzą z pracy? Jak zapobiec rotacji?

Jednym z głównych powodów rezygnacji z pracy jest niskie wynagrodzenie. Oprócz tego - brak systemów motywacyjnych czy brak odpowiedniej atmosfery. Co jeszcze sprawia, że pracownik chce odejść do innej firmy?

Outsourcing - rodzaje, korzyści, wady

Outsourcing, jako nowoczesną metodę zarządzania biznesem, jego rodzaje, wady i zalety przybliża Tomasz Chrabałowski, Accounting Manager w Accace Polska.

Polecamy książkę „Praktyczne zarządzanie zmianą w firmie” Beaty Kozyry

Czy to nam się podoba, czy nie, świat idzie do przodu coraz szybciej, a organizacje chcące utrzymać się na rynku powinny za światem nadążać. We wciąż zmieniającym się środowisku bez zdolności adaptacji nie da się przetrwać. Dzięki książce Beaty Kozyry przejście ze stanu obecnego do stanu pożądanego, przestaniecie postrzegać jako zagrożenie – a zaczniecie upatrywać w nim szansy na usprawnienie organizacji! Patronem medialnym książki jest portal Infor.pl.

Najważniejsze mechanizmy Ładu Rodzinnego – Strategia międzypokoleniowa firmy

Firmy rodzinne zakładane na przełomie lat 80/90 stają obecnie przed widmem sporych zmian. Rodzinne biznesy prowadzone przez pierwsze pokolenie, nadal funkcjonują zgodnie z wypracowanymi przez lata schematami i zależnościami. Często takie porządki są czymś naturalnym dla właściciela a tym samym, mocno niesformalizowanym. Jednak wraz z rozwojem firmy i wchodzeniem nowych pokoleń do jej struktur, konieczne staje się sformalizowanie wcześniejszych zasad. Zwłaszcza jeśli właścicielom zależy na sprawnym funkcjonowaniu firmy i zachowaniu jej ciągłości.

Siedem zdań, którymi skutecznie zdemotywujesz pracowników

Motywowanie pracowników to ważne, choć niełatwe wyzwanie, przed którym stoją współcześni menedżerowie. Zdecydowanie prościej przygasić zaangażowanie członków zespołu, na przykład przez nieumiejętną komunikację, niż je rozpalić. Jakich zdań lepiej unikać, żeby nie zaprzepaścić ich chęci do działania?

Zarząd, zarządca, administrator, czyli kto jest kim we wspólnocie mieszkaniowej

Bardzo ważną kwestią z punktu widzenia mieszkańców jest powierzenie codziennych spraw utrzymania nieruchomości wspólnej uprawnionemu podmiotowi. Niejednokrotnie jednak pojęcia zarządu, zarządcy i administratora używane są zamiennie, co może powodować nieporozumienia. Wobec czego rozróżnienie podstaw ich działania oraz zakresu kompetencji ma duże znaczenie dla funkcjonowania wspólnoty mieszkaniowej.

Osobista misja przywódcy

Obecnie temat przywództwa jest niesłychanie popularny. Wiele się mówi o potrzebie silnych przywódców, wartościach, autorytetach i turkusowych organizacjach. Ale jak wiele z tych rzeczy, o których się mówi, wprowadza się w czyn?

Polecamy książkę „Everest lidera” Anny Sarnackiej-Smith

W książce „Everest lidera. O wartościach, silnym zespole i skutecznym przywództwie” Anna Sarnacka-Smith dzieli się z nami lekcjami, które wyniosła z własnych szefowskich błędów, oraz praktykami, narzędziami, rozwiązaniami, które pomagają w drodze na upragniony szczyt, taki, z którego widać jeszcze więcej możliwości. W tej liderskiej podróży każdy ma bowiem swój „Everest”, górę, która budzi szacunek i podziw, która jest wyżej niż ta, na której właśnie jesteśmy, której zdobycie nie jest proste, ale jest możliwe, jeśli się do tej wyprawy dobrze przygotujemy. Patronat medialny nad książką objął portal Infor.pl.

Rozdział własności od zarządzania – szansa i ryzyko dla przedsiębiorstw sektora MSP

Kwestia nadzoru w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw jest zagadnieniem pojawiającym się w literaturze przedmiotu w Polsce dopiero od niedawna, ponieważ w dotychczasowej praktyce, po przemianach lat 90-tych to głównie właściciele sprawują nadzór kierowniczy nad zarządzanymi przez siebie przedsiębiorstwami tego sektora.

Ryzyka podatkowe - wyzwaniem dla zarządów firm

Coraz większym problemem firm staje się zapewnienie zgodności z prawem podatkowym oraz z inicjatywami OECD, Unii Europejskiej czy poszczególnych państw, szczególnie w zakresie transferu zysków. Najważniejszym wyzwaniem dla zarządów jest obecnie projekt BEPS, czyli erozja podstawy opodatkowania i przerzucanie zysków. Takie m.in. wnioski płyną z analizy EY „Agenda zarządów 2017. Priorytety zarządów i komitetów audytu w Europie”.

Headhunterzy. Kim są?

Odnalezienie interesującego kandydata, a także właściwa ocena aplikacji na stanowisko pracy to nie taka prosta sprawa. Wielu pracodawców nie ma to czasu lub preferuje korzystanie z pomocy profesjonalistów w tej dziedzinie. Są nimi headhunterzy.

Ocena gotowości firmy do zmian

Standardowo wprowadzanie zmian zaczyna się od stwierdzenia, że jest źle i w dodatku bardzo późno, więc najwyższy czas coś z tym zrobić. W organizacjach zorientowanych na strategię i efektywność działań zaczyna się etap strategicznego planowania zmian. Często wiążą się one ze zmianą technologii, systemu zarządzania, systemu motywacyjnego lub całego modelu biznesowego czy kultury organizacyjnej.

Jak skutecznie motywować pracowników

Czy w chwilach stresu i przemęczenia zdarzyło ci się wątpić w sens wykonywanej przez siebie pracy? To niepozorne pytanie, drobna ekspresja Twoich emocji, nie powinno pozostać pytaniem retorycznym. Odpowiedź na nie jest niezwykle ważna, w dodatku nie tylko dla ciebie - winna być także istotna dla twojego pracodawcy.

Rola HR w procesach zmian w organizacji

Rolą HR, a może przede wszystkim menedżera, jest wyjaśnianie toczących się zmian i takie poprowadzenie osób pracujących w firmie, by zobaczyły one sens i uzasadnienie tych modyfikacji – zarówno dla całej organizacji, jak i dla nich samych. Innymi słowy pracownik potrzebuje wiedzieć co się dzieje w firmie i co to dla niego oznacza. Oczywiście zakres tych informacji powinien być dostosowany do pozycji danego pracownika w całej organizacji.

Podwyżki dla pracowników medycznych od 2017 r.

Od 2017 r. rząd planuje podwyżki dla pracowników medycznych, którzy zarabiają najmniej. Projekt określa również minimalne wynagrodzenia lekarzy i pielęgniarek. Minimalne wynagrodzenie lekarzy specjalistów będzie wynosiło około 5 tys. zł. Ustawa natomiast nie obejmie lekarzy stażystów.

Instrumenty usprawniające controlling

Controlling polega na zbudowaniu logicznego systemu, który pomoże kadrze kierowniczej podejmować bardziej wiarygodne i trafne decyzje, poprzez uporządkowane połączenie różnorakich elementów strukturalnych w przedsiębiorstwie. Celem niniejszego artykułu jest scharakteryzowanie instrumentów usprawniających controlling w podziale na rachunek kosztów, sprawozdawczość finansową, budżetowanie, instrumenty planistyczne, a także zrównoważoną kartę wyników.

Jak pogodzić stałą pracę i dodatkowe zlecenia

Pogodzenie stałego zatrudnienia z dodatkowymi zleceniami wymaga dużego zaangażowania i umiejętności pogodzenia obowiązków. W jaki sposób pogodzić prace w kilku miejscach?

Controlling operacyjny a strategiczny

Idea controllingu polega na zbudowaniu logicznego systemu, który pomoże kadrze kierowniczej podejmować bardziej wiarygodne i trafne decyzje, poprzez uporządkowane połączenie różnorakich elementów strukturalnych w przedsiębiorstwie, które biorą udział w gospodarczej działalności wyrażonej w przekroju ekonomicznym, finansowym, technicznym oraz organizacyjnym. Celem niniejszego artykułu jest sklasyfikowanie różnych typów i odmian controllingu ze szczególnym uwzględnieniem podziału na controlling operacyjny i strategiczny.

Czym jest controlling?

Przedsiębiorstwa stawiają przed sobą ambitne cele, które muszą zrealizować w określonym czasie. Powinny zatem śledzić postęp swojej działalności, opracowywać wyniki sprzedaży, analizować podjęte decyzje, przygotowywać okresowe raporty, eliminować nieprawidłowe rozwiązania. Wszystko to umożliwia diagnostyczne narzędzie procesu planowania, koordynacji oraz kontroli, jakim jest controlling.

Zasady ustalania płac w spółkach z udziałem Skarbu Państwa

Nowa ustawa kominowa, która wchodzi w życie 9 września br., dotyczy zasad kształtowania wynagrodzeń osób kierujących spółkami z udziałem Skarbu Państwa, samorządu, państwowych osób prawnych i komunalnych osób prawnych. Wynagrodzenie w tych spółkach będzie określane między innymi z uwzględnieniem skali działalności spółki, osiąganych przychodów oraz wielkości zatrudnienia.

W jaki sposób narzędzia wspierają budowanie zespołów?

O tym, jak ważna i trudna zarazem jest praca zespołowa, wie chyba każdy z nas. W zespole trzeba umieć pracować, ale zanim zacznie się kształtować odpowiednie kompetencje zapewniające właściwą współpracę, zespół trzeba zbudować. Każdy manager wie, że nie jest to łatwe. Jak skutecznie budować zespół za pomocą narzędzi?

Konferencja „Zarządzanie kryzysowe - komunikacja i kooperacja służb”

Zapraszamy do udziału w XIV edycji ogólnopolskiej konferencji „Zarządzanie kryzysowe - komunikacja i kooperacja służb”, która odbędzie się 12 września 2016 r. w Warszawie. Patronat medialny nad konferencją objął portal Infor.pl.

Jakich zachowań unikać w pracy?

W celu utrzymania dobrych relacji w firmie, powinniśmy unikać niektórych zachowań. Notoryczne spóźnialstwo, plotkowanie to tylko niektóre z zachowań, które mogą postawić nas w złym świetle. Czego jeszcze nie warto robić w pracy?

Jak dbać o wizerunek firmy w internecie?

Często kandydaci na pracowników szukają opinii o danej firmie w internecie. Opinie mogą być zarówno pozytywne jak i negatywne, dlatego też pracodawca nie powinien zapominać o dbaniu wizerunku firmy w sieci. Jak to zrobić?

Pożegnanie z pracownikiem. Czyli do czego służy exit interview?

O rozmowach wychodzących mówi się teraz sporo. Coraz więcej firm widzi w nich jedyną możliwość poznania rzeczywistych opinii pracowników na temat pracy w danej organizacji i powodów rezygnacji z niej. Bywa jednak, że chęć dowiedzenia się, co tak naprawdę pracownik myśli o firmie, jest powierzchowna, a uzyskane w ten sposób informacje nie są w żaden sposób wykorzystywane do poprawy relacji i funkcjonowania organizacji. A przecież rzetelnie prowadzona polityka exit interviews może mieć znaczący wpływ na ekonomię firmy i drastycznie zmniejszyć koszty jej funkcjonowania. Zwłaszcza jeśli mówimy o organizacji wykazującej dużą rotację kadr.

Akademia Młodego Managera – sztuka bycia managerem

W dniach 22 i 23 sierpnia 2016 w Warszawie odbędzie się szkolenie "Akademia Młodego Managera – sztuka bycia managerem". Infor.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia.

Rachunkowość zarządcza w administrowaniu spółkami energetycznymi

O roli rachunkowości zarządczej w administrowaniu publicznymi i prywatnymi spółkami energetycznymi, a także o korzyściach jakie płyną ze stosowania opracowanych przez CIMA i AICPA Globalnych Zasad Rachunkowości Zarządczej (GMAP) dyskutowali uczestnicy spotkania reprezentujący polski sektor energetyczny.

Rola menedżera HR w zarządzaniu relacjami ze związkami zawodowymi

Sprawne i efektywne zarządzanie relacjami ze związkami zawodowymi wymaga przejrzystego uregulowania zasad współpracy i odpowiedzialności. Ważne jest także zrozumienie wzajemnych potrzeb i oczekiwań pracodawcy, pracowników i związku zawodowego, a także proaktywnej postawy oraz konsekwencji w działaniu ze strony pracodawcy. Jest to rola menedżera HR.

REKLAMA