REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw - rok 2009 nr 177 poz. 1372

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ROLNICTWA I ROZWOJU WSI1)

z dnia 16 października 2009 r.

w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania, wypłaty i zwracania pomocy finansowej w ramach osi priorytetowej 5 – Pomoc techniczna, zawartej w programie operacyjnym „Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007–2013”

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 19 ustawy z dnia 3 kwietnia 2009 r. o wspieraniu zrównoważonego rozwoju sektora rybackiego z udziałem Europejskiego Funduszu Rybackiego (Dz. U. Nr 72, poz. 619 i Nr 157, poz. 1241) zarządza się, co następuje:

§ 1.
Rozporządzenie określa szczegółowe warunki i tryb przyznawania, wypłaty i zwracania pomocy finansowej na realizację osi priorytetowej 5 – Pomoc techniczna, zwanej dalej „pomocą techniczną”, zawartej w programie operacyjnym „Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007–2013”, zwanym dalej „programem operacyjnym”, w tym:

1) szczegółowe wymagania, jakim powinny odpowiadać wnioski o dofinansowanie oraz wnioski o płatność;

2) tryb składania wniosków o dofinansowanie oraz wniosków o płatność;

3) szczegółowe wymagania, jakim powinna odpowiadać umowa o dofinansowanie;

4) koszty kwalifikowalne w ramach pomocy technicznej, stanowiące załącznik do rozporządzenia.

§ 2.
1. Pomoc techniczną przyznaje się na realizację operacji w zakresie określonym w art. 46 ust. 1–3 rozporządzenia Rady (WE) nr 1198/2006 z dnia 27 lipca 2006 r. w sprawie Europejskiego Funduszu Rybackiego (Dz. Urz. UE L 223 z 15.08.2006, str. 1) następującym podmiotom realizującym program operacyjny:

1) Ministerstwu Rolnictwa i Rozwoju Wsi;

2) Ministerstwu Finansów;

3) Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa;

4) samorządom województw;

5) okręgowym inspektoratom rybołówstwa morskiego;

6) podmiotowi wymienionemu w art. 5 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 3 kwietnia 2009 r. o wspieraniu zrównoważonego rozwoju sektora rybackiego z udziałem Europejskiego Funduszu Rybackiego, zwanemu dalej „instytucją pośredniczącą”.

2. Podmiotom, o których mowa w ust. 1 pkt 5, pomoc techniczną przyznaje się wyłącznie na pokrycie kosztów kwalifikowalnych określonych w ust. 2 załącznika do rozporządzenia.

§ 3.
1. Pomoc techniczną przyznaje się w formie zwrotu kosztów kwalifikowalnych operacji:

1) w wysokości do 100 % tych kosztów;

2) określonych w załączniku do rozporządzenia;

3) poniesionych:

a) od dnia 1 stycznia 2007 r. – w przypadku podmiotów, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 1 i 2,

b) od dnia wejścia w życie ustawy z dnia 3 kwietnia 2009 r. o wspieraniu zrównoważonego rozwoju sektora rybackiego z udziałem Europejskiego Funduszu Rybackiego, zwanej dalej „ustawą” – w przypadku podmiotów, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 3–5,

c) od dnia podpisania umowy, o której mowa w art. 5 ust. 2 ustawy – w przypadku instytucji pośredniczącej.

2. W przypadku przyznania pomocy technicznej do kosztów kwalifikowalnych zalicza się również koszty poniesione przed dniem zawarcia umowy o dofinansowanie, nie wcześniej niż od dnia określonego w ust. 1 pkt 3 lit. a, b albo c.

§ 4.
1. Pomoc techniczna przysługuje według kolejności złożenia wniosków o dofinansowanie.

2. Wniosek o dofinansowanie składa się począwszy od następnego dnia roboczego po dniu, w którym wzór wniosku został udostępniony na stronie internetowej urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw rybołówstwa.

3. Wniosek o dofinansowanie jest składany, w formie papierowej i na informatycznym nośniku danych, na formularzu opracowanym i udostępnionym przez instytucję zarządzającą, bezpośrednio w siedzibie instytucji pośredniczącej albo przesyłką rejestrowaną nadaną w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego lub przesyłką kurierską.

4. Złożenie wniosku o dofinansowanie bezpośrednio w siedzibie instytucji pośredniczącej jest potwierdzane na piśmie. Potwierdzenie, które zawiera datę i godzinę wpływu wniosku, jest opatrzone pieczęcią instytucji pośredniczącej oraz podpisane przez osobę przyjmującą wniosek.

5. Jeżeli wniosek o dofinansowanie został dostarczony przesyłką:

1) rejestrowaną – dniem złożenia wniosku jest data stempla pocztowego;

2) kurierską – dniem złożenia wniosku jest dzień nadania tej przesyłki.

§ 5.
1. Wniosek o dofinansowanie, o którym mowa w § 4, rozpatruje się w terminie 60 dni od dnia jego złożenia.

2. W przypadku nierozpatrzenia wniosku w terminie, o którym mowa w ust. 1, instytucja pośrednicząca zawiadamia wnioskodawcę o przyczynach zwłoki, określając nowy termin rozpatrzenia wniosku, nie dłuższy niż 30 dni.

§ 6.
1. Wniosek o dofinansowanie zawiera w szczególności:

1) nazwę, siedzibę i adres wnioskodawcy;

2) numer identyfikacji podatkowej (NIP) wnioskodawcy, jeżeli został nadany;

3) numer identyfikacyjny w krajowym rejestrze urzędowym podmiotów gospodarki narodowej (REGON) wnioskodawcy;

4) opis planowanej operacji, w tym określenie miejsca jej realizacji, celów, zakresu i kosztów;

5) uzasadnienie potrzeby realizacji operacji;

6) zestawienie rzeczowo-finansowe operacji;

7) oświadczenia lub zobowiązania wnioskodawcy związane z pomocą techniczną;

8) informację o załącznikach dołączonych do wniosku.

2. Do wniosku o dofinansowanie dołącza się dokumenty potwierdzające spełnienie warunków przyznania pomocy technicznej wymienione w formularzu wniosku o dofinansowanie, o którym mowa w § 4 ust. 3.

3. Wnioskodawca przekazuje instytucji pośredniczącej informacje o zmianach w zakresie danych objętych wnioskiem niezwłocznie po ich zaistnieniu.

§ 7.
1. Jeżeli wniosek o dofinansowanie nie został wypełniony we wszystkich wymaganych pozycjach lub nie dołączono do niego co najmniej jednego z wymaganych dokumentów, wnioskodawca jest wzywany pisemnie do usunięcia braków, w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.

2. Jeżeli wnioskodawca, pomimo wezwania, o którym mowa w ust. 1, nie usunął braków w wyznaczonym terminie, instytucja pośrednicząca ponownie wzywa wnioskodawcę do usunięcia braków, w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.

3. Jeżeli wnioskodawca pomimo ponownego wezwania, o którym mowa w ust. 2, do usunięcia braków nie usunął ich w terminie, instytucja pośrednicząca nie przyznaje pomocy technicznej; przepisy art. 14 ust. 4 i 5 ustawy stosuje się odpowiednio.

4. W przypadku wystąpienia we wniosku o dofinansowanie oczywistych omyłek pisarskich lub rachunkowych, instytucja pośrednicząca może dokonać ich poprawy, informując jednocześnie wnioskodawcę o wprowadzonych zmianach.

§ 8.
1. Wezwanie wnioskodawcy do wykonania określonych czynności w toku postępowania w sprawie przyznania pomocy technicznej wstrzymuje bieg terminu rozpatrywania wniosku o dofinansowanie do czasu wykonania przez wnioskodawcę tych czynności.

2. Jeżeli w trakcie rozpatrywania wniosku o dofinansowanie jest niezbędne uzyskanie dodatkowych wyjaśnień lub opinii innego podmiotu lub zajdą nowe okoliczności budzące wątpliwości co do możliwości przyznania pomocy technicznej, termin rozpatrywania wniosku o dofinansowanie wydłuża się o czas niezbędny do uzyskania wyjaśnień lub opinii, o czym wnioskodawcę informuje się na piśmie.

§ 9.
1. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku o dofinansowanie, instytucja pośrednicząca niezwłocznie przesyła wnioskodawcy projekt umowy o dofinansowanie i wzywa go, w formie pisemnej, do zawarcia umowy o dofinansowanie, wyznaczając równocześnie termin zawarcia tej umowy, nie dłuższy niż 14 dni od dnia otrzymania wezwania.

2. Umowę o dofinansowanie zawiera się w siedzibie instytucji pośredniczącej.

3. Umowę o dofinansowanie można zawrzeć również przez odesłanie instytucji pośredniczącej podpisanego przez wnioskodawcę projektu umowy o dofinansowanie.

4. W wezwaniu, o którym mowa w ust. 1, wyznacza się wnioskodawcy, który skorzysta z możliwości określonej w ust. 3, termin odesłania podpisanego projektu umowy o dofinansowanie do instytucji pośredniczącej.

5. W przypadku gdy wnioskodawca nie stawił się w wyznaczonym przez instytucję pośredniczącą terminie w celu zawarcia umowy o dofinansowanie lub odmówił jej podpisania albo nie odesłał instytucji pośredniczącej podpisanego projektu umowy, instytucja pośrednicząca nie przyznaje pomocy technicznej, chyba że wnioskodawca stawił się w celu podpisania umowy i ją podpisał w innym terminie:

1) uzgodnionym z instytucją pośredniczącą przed upływem wyznaczonego w wezwaniu terminu, nie dłuższym niż miesiąc, albo

2) wyznaczonym przez instytucję pośredniczącą, nie dłuższym niż 14 dni od dnia, na który został wyznaczony poprzedni termin zawarcia umowy.

6. W przypadku nieprzyznania pomocy technicznej na podstawie ust. 5 przepisy art. 14 ust. 4 i 5 ustawy stosuje się odpowiednio.

§ 10.
1. Umowa o dofinansowanie, poza postanowieniami określonymi w art. 15 ust. 1 ustawy, zawiera wskazanie terminu i warunki składania wniosku o płatność oraz może zawierać inne postanowienia dotyczące realizacji operacji, w szczególności zobowiązania beneficjenta dotyczące:

1) osiągnięcia celu operacji i zachowania tego celu przez 5 lat;

2) niefinansowania realizacji operacji z udziałem innych środków publicznych;

3) ograniczeń lub warunków obowiązujących przez 5 lat w zakresie:

a) przenoszenia własności lub posiadania rzeczy nabytych w ramach realizacji operacji lub sposobu ich wykorzystania,

b) sposobu lub miejsca prowadzenia działalności związanej z przyznaną pomocą techniczną;

4) umożliwienia przeprowadzenia przez podmioty uprawnione kontroli związanych z przyznaną pomocą techniczną przez 5 lat;

5) przechowywania dokumentów związanych z przyznaną pomocą techniczną przez 5 lat;

6) informowania przez 5 lat instytucji pośredniczącej o okolicznościach mogących mieć wpływ na wykonanie umowy.

2. Pięcioletni okres, którego dotyczą zobowiązania, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 3–6, liczy się od dnia dokonania płatności końcowej.

§ 11.
1. Wniosek o płatność składa się, w formie papierowej i na informatycznym nośniku danych, na formularzu opracowanym przez instytucję zarządzającą i udostępnionym na stronie internetowej urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw rybołówstwa oraz na stronie internetowej administrowanej przez instytucję pośredniczącą.

2. Wniosek o płatność jest składany bezpośrednio w siedzibie instytucji pośredniczącej albo przesyłką rejestrowaną nadaną w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego lub przesyłką kurierską. Do potwierdzenia złożenia wniosku o płatność przepisy § 4 ust. 4 i 5 stosuje się odpowiednio.

3. Wniosek o płatność może dotyczyć płatności pośredniej. Wniosek składa się po zrealizowaniu danego etapu operacji, określonego w umowie o dofinansowanie.

§ 12.
Do wniosku o płatność dołącza się:

1) poświadczone za zgodność z oryginałem przez upoważnionego pracownika instytucji pośredniczącej lub komórki organizacyjnej instytucji zarządzającej, która realizuje zadania w zakresie wdrażania pomocy technicznej w ramach programu operacyjnego, kopie:

a) faktur lub dokumentów księgowych o równoważnej wartości dowodowej wraz z dowodami zapłaty, zgodnie z zestawieniem dokumentów potwierdzających poniesione wydatki,

b) dokumentów potwierdzających odbiór lub wykonanie prac,

c) wyciągów bankowych lub przelewów bankowych, dokumentujących operacje na rachunku bankowym beneficjenta w zakresie realizacji operacji;

2) zestawienie rzeczowo-finansowe operacji;

3) zaświadczenie z banku o numerze rachunku bankowego, na który mają być przekazane środki finansowe – w przypadku pierwszego wniosku o płatność;

4) sprawozdanie z realizacji operacji lub z realizacji jej etapu, w przypadku płatności, o której mowa w § 11 ust. 3;

5) inne dokumenty potwierdzające poniesienie wydatków w zakresie realizacji operacji.

§ 13.
1. Jeżeli wniosek o płatność nie został złożony w terminie określonym w umowie o dofinansowanie, beneficjent jest wzywany, w formie pisemnej, do złożenia wniosku o płatność, w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.

2. Jeżeli wniosek o płatność nie został złożony w terminie określonym w wezwaniu, o którym mowa w ust. 1, pomocy technicznej nie wypłaca się.

3. Jeżeli wniosek o płatność nie został prawidłowo wypełniony lub nie dołączono do niego co najmniej jednego z dokumentów, o których mowa w § 12, beneficjent jest wzywany do usunięcia braków lub złożenia wyjaśnień, w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.

4. Jeżeli beneficjent, pomimo wezwania, o którym mowa w ust. 3, nie usunął braków lub nie złożył wyjaśnień w wyznaczonym terminie, instytucja pośrednicząca ponownie wzywa beneficjenta do usunięcia braków lub złożenia wyjaśnień, w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.

5. Jeżeli beneficjent, pomimo ponownego wezwania, o którym mowa w ust. 4, nie usunął braków lub nie złożył wyjaśnień w wyznaczonym terminie, instytucja pośrednicząca rozpatruje wniosek o płatność w zakresie, w jakim został prawidłowo wypełniony i udokumentowany.

6. Jeżeli beneficjent, pomimo ponownego wezwania, o którym mowa w ust. 4, nie usunął braków lub nie złożył wyjaśnień w wyznaczonym terminie, a wniosek o płatność nie może zostać rozpatrzony w zakresie poniesionych kosztów, pomocy technicznej nie wypłaca się.

7. W przypadku wystąpienia we wniosku o płatność oczywistych omyłek pisarskich lub rachunkowych, instytucja pośrednicząca może dokonać ich poprawy, informując jednocześnie wnioskodawcę o wprowadzonych zmianach.

8. Do trybu rozpatrywania wniosku o płatność przepisy § 8 stosuje się odpowiednio.

§ 14.
1. W przypadku gdy wnioskodawcą jest instytucja pośrednicząca:

1) pomoc techniczną przyznaje instytucja zarządzająca;

2) umowę o dofinansowanie zawiera się w siedzibie instytucji zarządzającej;

3) wniosek o płatność składa się do instytucji zarządzającej.

2. Do przyznawania pomocy technicznej przez instytucję zarządzającą przepisy § 4–13 stosuje się odpowiednio.

§ 15.
Pomoc techniczna podlega zwrotowi, jeżeli beneficjent:

1) nie wypełnił zobowiązań, o których mowa w § 10 ust. 1;

2) zaprzestał realizacji operacji;

3) naruszył przepisy o zamówieniach publicznych w sposób mający wpływ na wynik postępowania, przy czym zwrotowi nie podlega pomoc w części dotyczącej postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, które beneficjent przeprowadził bez naruszenia przepisów o zamówieniach publicznych, jeżeli został osiągnięty cel operacji.

§ 16.
1. Obliczania i oznaczania terminów związanych z wykonywaniem czynności w toku postępowania w sprawie przyznania pomocy technicznej i wypłaty środków finansowych z tytułu tej pomocy dokonuje się zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego dotyczącymi terminów.

2. Termin uważa się za zachowany, jeżeli przed jego upływem złożono pismo bezpośrednio w siedzibie właściwej instytucji, nadano pismo w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego lub nadano przesyłkę kurierską.

§ 17.
W przypadku przyznania pomocy technicznej, środki finansowe wydatkowane na realizację programu operacyjnego przed dniem wejścia w życie rozporządzenia uznaje się za wydatkowane zgodnie z przepisami rozporządzenia.
§ 18.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi: M. Sawicki

 

1) Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi kieruje działem administracji rządowej – rybołówstwo, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi (Dz. U. Nr 216, poz. 1599).

Załącznik 1. [KOSZTY KWALIFIKOWALNE W RAMACH POMOCY TECHNICZNEJ]

Załącznik do rozporządzenia Ministra Rolnictwa
i Rozwoju Wsi z dnia 16 października 2009 r. (poz. 1372)

KOSZTY KWALIFIKOWALNE W RAMACH POMOCY TECHNICZNEJ

1. Koszty osobowe pracowników odpowiedzialnych za przygotowanie, zarządzanie, monitorowanie, ocenę, promocję, kontrolę i audyt programu operacyjnego:

1) wynagrodzeń brutto wraz ze składkami na ubezpieczenia społeczne, płaconymi przez pracodawcę, oraz składkami na Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych, a także odpisami na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych oraz nagrody regulaminowe;

2) podnoszenia kwalifikacji pracowników;

3) organizacji staży i wyjazdów studyjnych;

4) delegacji służbowych – w tym przejazdów, diet i zakwaterowania.

2. Koszty osobowe pracowników instytucji przeprowadzających kontrole Wspólnej Polityki Rybackiej w związku z wdrażaniem Planu Dostosowania Nakładu Połowowego, o którym mowa w programie operacyjnym:

1) wynagrodzeń brutto wraz ze składkami na ubezpieczenia społeczne, płaconymi przez pracodawcę, oraz składkami na Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych, a także odpisami na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych oraz nagrody regulaminowe;

2) związane ze szkoleniami tematycznymi.

3. Koszty organizacyjne i administracyjne związane z realizacją programu operacyjnego:

1) w tym związane z funkcjonowaniem Komitetu Monitorującego i jego grup roboczych, w szczególności z powołaniem Komitetu Monitorującego i jego grup roboczych, obsługą techniczno-administracyjną, organizacją posiedzeń oraz uczestnictwem przewodniczącego, członków oraz zaproszonych ekspertów w posiedzeniach Komitetu Monitorującego i jego grup roboczych (zakwaterowania i przejazdu, z wyłączeniem transportu lotniczego);

2) tłumaczeń;

3) przygotowania dokumentacji dotyczącej operacji;

4) organizacji i obsługi techniczno-administracyjnej oraz udziału w konferencjach, szkoleniach oraz spotkaniach konsultacyjno-informacyjnych, w tym przejazdów, z wyłączeniem transportu lotniczego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, oraz zakwaterowania;

5) operacji na rachunkach bankowych oraz wydania zaświadczeń, które dołącza się do wniosku o dofinansowanie oraz wniosku o płatność;

6) przesyłek pocztowych i kurierskich.

4. Koszty działań z zakresu promocji i informacji programu operacyjnego:

1) przygotowania i realizacji kampanii informacyjnych i promocyjnych programu operacyjnego, w tym:

a) przygotowania, modyfikacji i uaktualniania planu działań promocyjnych i informacyjnych oraz strategii komunikacji, dotyczących programu operacyjnego,

b) zakupu, opracowania, druku, powielania publikacji i dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych;

2) uruchomienia i utrzymania infolinii, serwisów oraz punktów informacyjnych;

3) związane z budową, modyfikacją, rozwojem, utrzymaniem i promocją portali i stron internetowych – w tym hostingu i utrzymania domen;

4) wydatków dotyczących publikacji prasowych i w mediach elektronicznych;

5) nabycia praw autorskich;

6) organizacji i obsługi szkoleń, warsztatów, seminariów i konferencji, w tym przejazdów, z wyłączeniem transportu lotniczego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, oraz zakwaterowania;

7) przeprowadzenia badań opinii publicznej.

5. Inne koszty związane z realizacją programu operacyjnego, w szczególności z:

1) zamknięciem pomocy w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego „Rybołówstwo i przetwórstwo ryb 2004–2006” oraz Programu Operacyjnego „Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007–2013”;

2) przygotowaniem do przyszłego okresu programowania, organizacją i obsługą techniczno-administracyjną konferencji oraz spotkań konsultacyjno-informacyjnych, w tym przejazdów, z wyłączeniem transportu lotniczego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, oraz zakwaterowania;

3) przygotowaniem analiz, badań, ocen i sprawozdań, z udziałem ekspertów zewnętrznych, w tym przejazdów, z wyłączeniem transportu lotniczego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, oraz zakwaterowania – w celu opracowania optymalnego systemu wdrażania i zarządzania programem operacyjnym;

4) oceną operacji;

5) prowadzeniem audytów lub kontroli w zakresie poszczególnych środków i całego programu operacyjnego;

6) tworzeniem sieci kontaktów, o której mowa w art. 45 ust. 5 rozporządzenia Rady (WE) nr 1198/2006 z dnia 27 lipca 2006 r. w sprawie Europejskiego Funduszu Rybackiego;

7) adaptacją, remontem, budową i rozbudową pomieszczeń biurowych i konferencyjnych, w tym pracami projektowymi, ponoszonymi w okresie realizacji programu operacyjnego proporcjonalnie do ich wykorzystania na potrzeby realizacji zadań z zakresu programu operacyjnego;

8) najmem i utrzymaniem pomieszczeń biurowych, proporcjonalnie do liczby pracowników wykonujących czynności przy realizacji programu operacyjnego lub do kubatury pomieszczeń zajmowanych przez tych pracowników;

9) opłatami za zużytą energię elektryczną, cieplną, gazową i wodę, proporcjonalnie do liczby pracowników wykonujących czynności przy realizacji programu operacyjnego lub proporcjonalnie do kubatury pomieszczeń zajmowanych przez tych pracowników;

10) wynajmem pomieszczeń i sal konferencyjnych, sprzętu multimedialnego i nagłośnienia;

11) przygotowaniem i przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;

12) zakupem, instalacją, rozbudową i utrzymaniem systemów informatycznych dotyczących zarządzania, wdrażania, kontroli, monitoringu i oceny programu operacyjnego;

13) zakupem, leasingiem oraz eksploatacją i serwisem sprzętu informatycznego, komputerowego, teleinformatycznego, telekomunikacyjnego i audiowizualnego;

14) zakupem materiałów i wyposażenia, środków czystości oraz artykułów spożywczych dla pracowników wykonujących czynności przy realizacji programu operacyjnego;

15) zakupem i instalacją oprogramowania i zakupem licencji;

16) zakupem usług telekomunikacyjnych – w tym z kosztami rozmów telefonicznych i połączeń internetowych;

17) wynajmem lub leasingiem środków transportu na potrzeby przygotowania, zarządzania, wdrażania, kontroli, monitoringu i oceny programu operacyjnego wraz z ich ubezpieczeniem i niezbędnymi naprawami;

18) konserwacją i serwisem sprzętu i wyposażenia zakupionego w ramach pomocy technicznej;

19) ubezpieczeniem sprzętu zakupionego w ramach pomocy technicznej;

20) umowami zlecenia lub umowami o dzieło zawieranymi w celu wsparcia realizacji programu operacyjnego.

REKLAMA

Dziennik Ustaw

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA