REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Monitor Polski - rok 2002 nr 55 poz. 754

ZARZĄDZENIE Nr 136 PREZESA RADY MINISTRÓW

z dnia 14 listopada 2002 r.

w sprawie nadania statutu Urzędowi Lotnictwa Cywilnego.

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 22 ust. 2 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. – Prawo lotnicze (Dz. U. Nr 130, poz. 1112) zarządza się, co następuje:

§ 1.

Urzędowi Lotnictwa Cywilnego nadaje się statut, stanowiący załącznik do zarządzenia.

§ 2.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 17 listopada 2002 r.

Prezes Rady Ministrów: L. Miller

Załącznik 1. [STATUT URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO]

Załącznik do zarządzenia nr 136 Prezesa Rady Ministrów
z dnia 14 listopada 2002 r. (poz. 754)

STATUT URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

§ 1. Urząd Lotnictwa Cywilnego, zwany dalej „Urzędem", zapewnia obsługę Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego, zwanego dalej „Prezesem", i działa zgodnie z jego zarządzeniami, decyzjami i wytycznymi oraz pod jego bezpośrednim kierownictwem.

§ 2. 1. Prezes kieruje Urzędem przy pomocy wiceprezesów, dyrektora generalnego, dyrektorów komórek organizacyjnych wymienionych w § 4 ust. 1 oraz dyrektorów delegatur wymienionych w § 4 ust. 2.

2. Podział zadań między Prezesa i wiceprezesów ustala Prezes.

3. Prezes może upoważnić osoby, o których mowa w ust. 1, a także innych pracowników Urzędu, do podejmowania, w jego imieniu, decyzji w określonych przez niego sprawach, a także do występowania w jego imieniu przed innymi organami.

4. Prezes może udzielać pełnomocnictw osobom prawnym lub fizycznym do dokonywania określonych czynności cywilnoprawnych i faktycznych w zakresie jego właściwości.

§ 3. Prezes może tworzyć i znosić komisje, rady i zespoły jako organy opiniodawcze i doradcze o charakterze stałym lub doraźnym, określając cel ich powołania, nazwę, skład osobowy, zakres zadań i tryb działania, a także sposób sprawowania nad nimi nadzoru.

§ 4. 1. W skład Urzędu wchodzą następujące komórki organizacyjne:

1) Biuro Prezesa,

2) Departament Operacyjno-Lotniczy,

3) Departament Techniki Lotniczej,

4) Departament Lotnisk,

5) Departament Prawno-Legislacyjny,

6) Departament Rynku Transportu Lotniczego,

7) Departament Bezpieczeństwa i Nadzoru nad Lotnictwem Cywilnym,

8) Biuro Administracyjno-Budżetowe,

9) Biuro Nadzoru nad Delegaturami Terenowymi,

10) Biuro Kadr i Szkolenia,

11) Biuro Spraw Obronnych,

12) Biuro Kontroli Wewnętrznej,

13) Stanowisko do spraw Audytu Wewnętrznego,

14) Stanowisko do spraw Ochrony Informacji Niejawnych

oraz delegatury terenowe określone w ust. 2.

2. Działają następujące delegatury terenowe Urzędu:

1) Północna z siedzibą w Gdańsku – dla województwa pomorskiego i kujawsko-pomorskiego;

2) Południowa z siedzibą w Krakowie – dla województwa małopolskiego, świętokrzyskiego i śląskiego;

3) Zachodnia z siedzibą w Poznaniu – dla województwa wielkopolskiego, lubuskiego i zachodniopomorskiego;

4) Południowo-Zachodnia z siedzibą we Wrocławiu – dla województwa dolnośląskiego i opolskiego;

5) Południowo-Wschodnia z siedzibą w Rzeszowie – dla województwa podkarpackiego i lubelskiego.

3. Na obszarze województw niewymienionych w ust. 2 zadania, o których mowa w § 6 ust. 1, wykonują komórki organizacyjne Urzędu określone w § 4 ust. 1.

4. Organizację wewnętrzną i szczegółowy zakres zadań oraz tryb pracy komórek organizacyjnych Urzędu oraz jego delegatur terenowych określa regulamin organizacyjny nadany, na wniosek dyrektora generalnego Urzędu, przez Prezesa.

5. Spory kompetencyjne między komórkami organizacyjnymi Urzędu, jego delegaturami terenowymi oraz między komórkami organizacyjnymi Urzędu a tymi delegaturami terenowymi rozstrzyga Prezes.

§ 5. Prezes, w uzgodnieniu z dyrektorem generalnym, może tworzyć w Urzędzie, na czas określony, zespoły zadaniowe do wykonywania zadań wykraczających poza zakres poszczególnych komórek organizacyjnych, o których mowa w § 4 ust. 1, oraz delegatur terenowych, o których mowa w § 4 ust. 2.

§ 6. 1. Delegatury terenowe Urzędu, zgodnie z ich właściwością oraz w zakresie określonym w regulaminie organizacyjnym, o którym mowa w § 4 ust. 4, wykonują, w imieniu Prezesa, następujące zadania:

1) nadzorowanie i kontrolowanie przestrzegania przepisów prawnych i decyzji w zakresie lotnictwa cywilnego;

2) kontrolowanie bieżącej działalności lotniczej prowadzonej przez podmioty wykonujące działalność w zakresie lotnictwa cywilnego;

3) sprawowanie nadzoru nad eksploatacją statków powietrznych, w szczególności w czasie pokazów i imprez lotniczych organizowanych na obszarze działania danej delegatury;

4) sprawowanie nadzoru nad działalnością lotniskowych służb ruchu lotniczego;

5) wykonywanie bieżących czynności związanych z certyfikacją podmiotów prowadzących działalność w zakresie lotnictwa cywilnego;

6) sprawdzanie zdatności sprzętu lotniczego do lotów, w szczególności przez bieżący nadzór nad projektowaniem, produkcją i naprawami sprzętu lotniczego;

7) sprawdzanie posiadanych uprawnień i kwalifikacji personelu lotniczego;

8) współpraca z organami, którym podlega lotnictwo państwowe, oraz innymi jednostkami organizacyjnymi w zakresie zarządzania ruchem lotniczym oraz zabezpieczania i obsługi tego ruchu;

9) współpraca z jednostkami samorządu terytorialnego w zakresie lotnictwa cywilnego;

10) współpraca z Państwową Komisją Badania Wypadków Lotniczych oraz podejmowanie niezbędnych działań związanych z jej zaleceniami zapobiegawczymi.

2. Delegatury terenowe Urzędu wykonują także inne zadania wskazane przez Prezesa.

REKLAMA

Monitor Polski

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA