W zarządzeniu Nr 42 Ministra Finansów z dnia 1 października 2010 r. w sprawie utworzenia państwowej jednostki budżetowej „Centrum Przetwarzania Danych Ministerstwa Finansów” (Dz. Urz. Min. Fin. Nr 10, poz. 47) w statucie Centrum Przetwarzania Danych Ministerstwa Finansów, stanowiącym załącznik do zarządzenia, wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 1 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Siedzibą Centrum jest miasto Radom. Centrum prowadzi działalność w Radomiu i Warszawie.”;
2) w § 5 w ust. 1:
a) uchyla się pkt 1,
b) pkt 2 i 3 otrzymują brzmienie:
„2) administrowanie i rozwijanie infrastruktury teleinformatycznej Centrum;
3) wykonywanie zadań związanych z centralizacją i konsolidacją systemów atycznych resortu finansów, w tym dostarczanie środowiska teleinformatycznego w warstwie sprzętowej i systemowej dla centralizacji i konsolidacji systemów informatycznych;”,
c) dodaje się pkt 7–10 w brzmieniu:
„7) administrowanie i rozwijanie infrastruktury teleinformatycznej Ministerstwa Finansów i centralnej infrastruktury teleinformatycznej resortu finansów;
8) stosowanie zabezpieczeń elementów infrastruktury teleinformatycznej zgodnie z regulacjami dotyczącymi bezpieczeństwa teleinformatycznego wdrożonymi przez Ministerstwo Finansów, w tym współpraca z komórką organizacyjną Ministerstwa Finansów właściwą w sprawach informatyki w wyznaczaniu osób do wykonywania funkcji administratora systemu informatycznego (ASI), w odniesieniu do systemów (aplikacji) Ministerstwa Finansów;
9) monitorowanie zabezpieczeń elementów infrastruktury teleinformatycznej Ministerstwa Finansów i centralnej infrastruktury teleinformatycznej resortu finansów, we współpracy z komórką organizacyjną Ministerstwa Finansów właściwą w sprawach informatyki;
10) realizacja zamówień publicznych dotyczących utrzymania i rozwoju infrastruktury teleinformatycznej Ministerstwa Finansów i centralnej infrastruktury teleinformatycznej resortu finansów.”;
3) w § 6 ust. 2 i 3 otrzymują brzmienie:
„2. Dyrektor Centrum realizuje zadania przy pomocy Zastępców Dyrektora, Głównego Księgowego i kierowników komórek organizacyjnych.
3. W czasie nieobecności Dyrektora Centrum jego zadania realizuje upoważniony Zastępca Dyrektora lub inna osoba upoważniona przez Dyrektora Centrum.”;
4) § 7 otrzymuje brzmienie:
„§ 7. W skład Centrum wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1) Dział Eksploatacji Usług;
2) Dział Zarządzania Usługami;
3) Dział Zarządzania i Administracji;
4) Dział Finansowy;
5) Biuro Bezpieczeństwa;
6) Biuro Strategii i Architektury;
7) Biuro Prawne.”.