REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ogólnopolskie Centrum Rozliczania Kierowców (OCRK)

Dołącz do grona ekspertów
Ogólnopolskie Centrum Rozliczania Kierowców (OCRK)

Ogólnopolskie Centrum Rozliczania Kierowców to nowoczesna firma outsourcingowa, która świadczy kompleksowe usługi dla firm z branży TSL.

Analiza i rozliczanie czasu pracy kierowców

OCRK specjalizuje się w analizie i rozliczaniu czasu pracy kierowców, również w przypadku płacy minimalnej. Firma pracuje na programie 4Trans – najlepszym na rynku polskim oprogramowaniu do rozliczania. Opiekę nad firmami transportowymi sprawują specjaliści ds. rozliczeń, biegli w regulacjach wynikających z prawa polskiego oraz w przepisach dotyczących kierowców, wynikających z członkostwa w UE.

Abonamentowa oferta outsourcingowa obejmuje również przygotowanie dokumentacji wewnątrzzakładowej, która pełni ważną rolę w optymalizacji pracy i wydatków firmy transportowej. Dzięki doświadczeniu i znajomości przepisów OCRK opracowuje rozwiązania, które bez straty dla pracownika owocują korzyściami u pracodawcy.

Najlepsi eksperci w kraju

Atutem OCRK jest kadra najlepszych ekspertów w Polsce – byłych inspektorów transportu drogowego i specjalistów prawa pracy. Swoje wieloletnie doświadczenie i fachową wiedzę przekładają na wsparcie firm transportowych w przypadku kontroli Inspekcji Transportu Drogowego lub Państwowej Inspekcji Pracy, przygotowanie odwołań w razie nieprzychylnej decyzji służb i pomoc w obsłudze roszczeń. Eksperci dbają również o edukowanie przewoźników poprzez publikację artykułów dotyczących rozliczania czasu pracy kierowców i prawa pracy oraz przesyłanie bieżących informacji prawnych z praktycznymi wskazówkami.

W ramach oferty firmy uczestniczą również w cyklicznych szkoleniach dla kierowców i kadry zarządzającej, a w razie nagłej sytuacji na drodze, kierowcy przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę mogą skorzystać z natychmiastowej porady specjalistów.

Kompleksowa oferta dla firm transportowych

OCRK jest częścią Grupy Inelo, lidera wśród firm dostarczających rozwiązania dla transportu. Grupa INELO skupiająca także marki INELO i GBOX od lat przoduje w wyznaczaniu nowych standardów wśród konkurencji. Oferuje innowacyjne narzędzia, pozwalające na kompleksowe zarządzanie procesami spedycyjno-transportowymi, takie jak oprogramowanie do analizy i rozliczania czasu pracy kierowców – 4Trans oraz zaawansowany system telematyki i monitoringu GPS – GBOX.

Sezon urlopowy powoli się rozpoczyna, a wraz z nim firmy transportowe czekają kolejne wydatki, których mogą nie być nawet do końca świadomi. Jakie? Chodzi o wynagrodzenia urlopowe kierowców zawodowych, które wylicza się na podstawie wynagrodzenia z umowy o pracę, najczęściej za okres ostatnich 3 miesięcy. Jeszcze rok wcześniej pracownicy otrzymywali pensję brutto w wysokości 3200 – 3300 zł i to właśnie z tej średniej wyliczane było wynagrodzenie urlopowe. Od 2 lutego 2022 r. to się zmienia, ponieważ wypłata polskiego kierowcy wzrosła do 10-12 tys. brutto. I właśnie ta kwota posłuży do wyliczenia średniej za urlop wypoczynkowy, co daje prawie trzykrotny wzrost względem wypłat za poprzedni sezon. – Może się okazać, że będzie to kolejna „cegiełka” do tych wyższych kosztów, których firmy transportowe, szczególnie te małe, mogły nie wziąć pod uwagę, planując budżet na 2022 rok. A ten koszt będą musieli dopiero ponieść, bo sezon urlopowy dopiero się rozpoczyna – tłumaczy Łukasz Włoch, ekspert OCRK, Grupa Inelo.
Zmiany w czasie pracy kierowców w 2022 r. będą dostosowane do unijnego pakietu mobilności. Trwają negocjacje z Ministerstwem Infrastruktury. Jak przebiegają?

REKLAMA

Wynagrodzenie kierowcy od 2 lutego 2022 r. czekają zmiany. Spowodują wzrost kosztów firm transportowych o nawet 100%. Co z dietami i ryczałtem?
Płaca minimalna kierowców w UE rozliczana jest na nowych zasadach. Kary za błędy w stosowaniu nowych przepisów zaczynają uderzać w polskich przewoźników. Kontrole są coraz częstsze. Zdarzają się wysokie mandaty. Ile euro kary można otrzymać za brak dokumentu w trakcie kontroli? Jakich dokumentów wymaga się w Niemczech, Austrii i Francji?

REKLAMA

Pakiet mobilności obowiązuje od 20 sierpnia 2020 r. Już po 2 miesiącach funkcjonowania powstało wiele wątpliwości, jak interpretować nowe przepisy. Niejasne są przede wszystkim przepisy dotyczące obowiązkowego powrotu kierowcy do kraju i odpoczynków tygodniowych. Nowe przepisy dotyczące przedłużania czasu jazdy przy powrocie do bazy lub domu zawierają liczne pułapki. Brakuje również rozporządzenia o dokumentowaniu okresów bycia kierowcy poza pojazdem. A co z umową AETR? Jakie wątpliwości ma Komisja Europejska?
Koronawirus w UE przyczynia się do nakładania kolejnych obostrzeń. Francja wprowadziła godzinę policyjną. Niemcy mają obowiązkową kwarantannę i przeprowadzają testy na COVID-19. Do Łotwy można wjechać tylko z kodem QR. Jak jest w Belgii? Jakie dokumenty muszą posiadać pracownicy firm przewozowych?
Pakiet mobilności dotyczy państw Unii Europejskiej i wejdzie w życie w 2020 r. Wprowadza zmiany w prawie transportowym, które są niekorzystne dla polskich przedsiębiorców. Jak przygotować się do wejścia w życie pakietu mobilności?
W 2020 r. kierowca tira zarobi więcej. Wszystko to za sprawą podwyżki minimalnej płacy. Przełoży się to na wyższe wynagrodzenie za pracę w nocy, nadgodziny i dyżury. Ile w 2020 r. zarobi kierowca ciężarówki?
Zagadnienia dotyczące czasu pracy kierowcy budzą wiele wątpliwości w praktyce. Ile czasu można prowadzić samochód z uszkodzonym tachografem cyfrowym? Co zrobić w razie zgubienia karty kierowcy? Ile wynosi termin przechowywania ewidencji czasu pracy kierowcy?
Przerwy i odpoczynek w czasie pracy kierowcy to jedne z najczęściej zadawanych pytań w tym temacie. Ekspert Infor.pl odpowiada na takie pytania jak: po jakim czasie prowadzenia pojazdu trzeba zrobić przerwę, czy kierowca, który wykonał 45 minut przerwy w związku z jazdą ciągłą musi robić dodatkowy odpoczynek po 6 godzinach pracy oraz czy odpoczynek dzienny może być częścią odpoczynku tygodniowego.
Kontrola Inspekcji Transportu Drogowego (ITD) odbywa się za uprzednim zawiadomieniem firmy. Jak wygląda zawiadomienie? Ile wynosi najwyższa kara nałożona na przedsiębiorcę po kontroli? Czy kierowca może otrzymać mandat?
Już w lipcu 2020 r. mają wejść w życie zmiany w delegowaniu pracowników. Wszystko to za sprawą nowej dyrektywy o pracownikach delegowanych. Sprawdź, co się zmieni.
Kierowcy ciężarówek najczęściej pytają o to, jakie dokumenty powinni mieć przy sobie podczas transportu zagranicznego. Należą do nich przede wszystkim: dowód rejestracyjny, dowód zawarcia polisy OC, list przewozowy, przetłumaczona umowa o pracę, zaświadczenie A1. Jakie kary grożą za brak dokumentów?
System SENT służy do rejestracji i monitorowania przewozu towarów wrażliwych (m.in. paliwa silnikowe, biodiesel, oleje smarowe, oleje roślinne czy rozpuszczalniki). Z jakimi problemami spotykają się kierowcy i przewoźnicy? Jak uniknąć kary za SENT? Jak krok po kroku zgłosić towar?
Czy kierowca może być pracownikiem delegowanym? Jakie składniki możemy wliczyć do płacy minimalnej w Niemczech czy we Francji?
Dotychczas diety kierowców były wyłączone z zajęcia komorniczego. Po zmianach wprowadzonych do Kodeksu postępowania cywilnego egzekucji na zaspokojenie roszczeń z tytułu alimentów nie podlega jedynie 50 procent diet.
Stan techniczny pojazdu i kondycja kierowcy mają wpływ na bezpieczeństwo na drogach. O tym, na co powinni zwrócić uwagę rodzice i opiekunowie, planujący podróż autokarem mówi Kamil Wolański z Ogólnopolskiego Centrum Rozliczania Kierowców (OCRK) w nawiązaniu do akcji „Bezpieczny autokar - wakacje 2019̏”.
Stawki wynagrodzenia minimalnego kierowców są różne w poszczególnych krajach Unii Europejskiej. Dlatego naliczanie płac w branży transportowej może być skomplikowane. Od 2019 r. obowiązują ponadto nowe przepisy, dotyczące zajęcia komorniczego w przypadku osób, którym zostały zasądzone alimenty.
Jeżeli według orzeczenia lekarskiego nie zachodzą inne przeciwwskazania, to osoby niesłyszące mogą ubiegać się o uzyskanie dokumentów uprawniających do prowadzenia pojazdów powyżej 3,5 tony. Czy w związku z tym w 2019 r. możemy spodziewać się większej liczby kierowców?

REKLAMA