REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Business Centre Club

Dołącz do grona ekspertów
Business Centre Club

Business Centre Club powstał pod koniec XX w., w 1991 roku. Jest prestiżowym Klubem przedsiębiorców i największą w kraju ustawową organizacją indywidualnych pracodawców. Grupa BCC składa się z Klubu BCC, Związku Pracodawców BCC i Studenckiego Forum BCC. Członkowie BCC zatrudniają ponad 400 tys. pracowników, obroty firm sięgają 20 miliardów złotych a siedziby rozlokowane są w blisko 250 miastach. Na terenie całej Polski działają 22 loże regionalne. Do BCC należą przedstawiciele wszystkich branż, międzynarodowe korporacje, instytucje finansowe i ubezpieczeniowe, firmy telekomunikacyjne, najwięksi polscy producenci, uczelnie wyższe, koncerny wydawnicze i znane kancelarie prawne. Członkami Klubu są także prawnicy, dziennikarze, naukowcy, wydawcy, lekarze, wojskowi i studenci. BCC koncentruje się na działaniach na rzecz rozwoju gospodarki i pomocy przedsiębiorcom, jest ustawowym członkiem Rady Dialogu Społecznego. Koordynatorem wszystkich działań BCC jest Marek Goliszewski.

Kontakty prasowe: https://www.bcc.org.pl/strefa_eksperta/kontakty-do-ekspertow

więcej: https://www.bcc.org.pl oraz: https://www.facebook.com/businesscentreclub

Business Centre Club przedstawia podsumowanie badania ankietowego na temat prowadzenia firmy w 2019 r. oraz perspektyw dla biznesu w 2020 r. Z jakimi problemami przedsiębiorcy zmagali się w tym roku? Czym w pierwszej kolejności rząd powinien zająć się w nowym roku?
Środowisko pracy ewoluuje bardzo dynamicznie - następuje zmiana organizacji pracy oraz stylu zarządzania, technologii w rekrutacji i wdrożeniach. Dział HR uświadamia sobie, że przed nim nowe wyzwania, np. dbałość o markę pracodawcy. Jak możemy się przygotować na kolejne 10 lat? Czy to możliwe? Jakie kompetencje rozwijać już dziś, żeby wyjść naprzeciw przyszłości? W przededniu kolejnej rewolucji technologicznej i zagrożeń ekologicznych oraz społecznych warto zadać sobie pytanie, za rozwój jakich kompetencji będziemy odpowiedzialni w naszych przedsiębiorstwach?

REKLAMA

Prezenty świąteczne dla pracowników stały się już tradycją. Firmowe spotkanie świąteczne, czyli tzw. wigilia pracownicza, może stanowić formę docenienia pracowników. Jakie upominki wybrać? Czym kierować się przy dobieraniu prezentów dla własnej kadry?
Efektywność sprzedaży zależy od wielu czynników zewnętrznych jak sam produkt czy usługa, koniunktura, popyt w danym czasie oraz wewnętrznych jak strategia marketingowa, wsparcie w punkcie sprzedaży, tempo ofertowania. Mimo tych i wielu jeszcze innych składowych, czynnik ludzki waży najwięcej. Pozyskanie, rozwój i utrzymanie handlowców, którzy każdą minutę swojej pracy przeznaczą na czynności, które w największym stopniu przełożą się na wyniki jest zadaniem, z którego może wywiązać się menedżer sprzedaży, dzięki wsparciu profesjonalnego handlowca.

REKLAMA

Pracodawcy podają argumenty przeciwko zniesieniu limitu składek na ZUS. Zniesienie limitu 30-krotności składek znajduje się w projekcie budżetu na 2020 r. Wicepremier Jarosław Gowin jest jednak przeciwny temu pomysłowi i uważa, że temat ten zostanie zdjęty z agendy.
Wyższe koszty pracy w 2020 r. będą wynikiem podniesienia płacy minimalnej, wdrożenia PPK oraz zniesienia limitu 30-krotności składek ZUS. Jakie będą skutki nowych rozwiązań?
Polscy pracodawcy mają problem z pozyskiwaniem pracowników. Sytuacji tej może zaradzić uproszczenie procedury zatrudniania cudzoziemców. BCC proponuje 25 zmian w zatrudnianiu obcokrajowców w Polsce, które dotyczą wykonywanych prac, pobytu na terytorium RP, postępowania wizowego oraz organizacji pracy organów administracji.
Na początku 2019 r. zacznie obowiązywać nowelizacja ustaw o podatkach i opłatach lokalnych, o podatku rolnym oraz o podatku leśnym, która doprecyzowuje zasady opodatkowania gruntów z urządzeniami przemysłowymi. Nowe regulacje spowodują, że przedsiębiorcy zapłacą dużo niższy podatek od posiadanych gruntów.
W projekcie nowej Ordynacji podatkowej, która ma wejść w życie w 2020 r., zaprezentowano sporo zmian dotyczących procedury podatkowej. Wiele propozycji, zdaniem przedsiębiorców z BCC, można ocenić pozytywnie i powinny przyczynić się do szybszego załatwiania spraw w postępowaniach podatkowych i uprościć niektóre niejasne kwestie. Wprowadzono jednak również nowe instytucje, które mogą rodzić wątpliwości i okazać się nieskutecznym rozwiązaniem.
Dobiegły końca konsultacje publiczne nt. projektu ustawy o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy - Ordynacja podatkowa oraz o zmianie niektórych innych ustaw, wprowadzającego do polskiego systemu m.in. podatek od wyjścia. Planowane regulacje w zakresie exit tax podsumowuje i ocenia prof. Adam Mariański, ekspert Business Centre Club.
Ministerstwo Finansów pracuje nad wprowadzeniem nowego podatku, tzw. „podatku od wyjścia” (ang. exit tax.). Obejmie od podatników podatku dochodowego, którzy zdecydują się przenieść swój biznes (rezydencję podatkową) za granicę. Według przedsiębiorców zwiększenie obciążeń ekonomicznych związanych z ewentualną przeprowadzką za granicę, w wyniku konieczności zapłaty podatku od wyjścia, godzić może m.in. w zasadę swobodnego przepływ osób.
Poprawa realizacji zadań ustawowych Krajowej Administracji Skarbowej, czyli realizacji dochodów z podatków i innych należności, a tym samym zwiększenie skuteczności zwalczania szarej strefy oraz wyłudzeń podatkowych - to główny cel nowelizacji ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej. W osiągnięciu tego celu ma pomóc zwiększenie uprawnień organów podatkowych w zakresie kontroli tak, aby ich prowadzenie było łatwiejsze i bardziej efektywne.
Przedsiębiorcy przygotowali pięć propozycji dotyczących uproszczeń systemu VAT. Obejmują one m.in. modyfikację przepisów w zakresie rozliczania faktur korygujących, zasad korzystania z prawa do odliczenia VAT i ulgi na złe długi.
Projektowana obecnie nowelizacja ustawy o podatku od towarów i usług zakłada implementację definicji „bonu” na towary lub usługi. Pracodawcy proponują doprecyzowanie zaproponowanych regulacji, m.in. poprzez wskazanie, że bon dotyczy instrumentu wymienianego wyłącznie na towary lub usługi, a także, że uregulowania nie dotyczą bonów przekazywanych nieodpłatnie.
Najnowszy projekt nowelizacji Ordynacji podatkowej zakłada wprowadzenie obowiązkowych wniosków grupowych o wydanie interpretacji, przeznaczonych dla podmiotów powiązanych. Przedsiębiorcy negatywnie oceniają katalog informacji wymaganych do złożenia wniosku grupowego. Ich zdaniem jest on opisany niezwykle szeroko i mało precyzyjnie, a skutki błędnego podania informacji obciążają podatnika, który traci ochronę wynikającą z uzyskania interpretacji podatkowej.
Przedsiębiorcy proponują dodanie do projektowanego rozporządzenia akcyzowego możliwości alternatywnego sposobu nanoszenia znaków akcyzy (banderol) na opakowania papierosów, tj. również na tylnej ściance opakowania (pod ostrzeżeniem zdrowotnym). Wprowadzenie takiej zmiany jest, ich zdaniem, jedynym rozwiązaniem, które pozwoli wszystkim firmom na dostosowanie się do nowych przepisów.
Kolejna propozycja zmian uszczelniających system VAT jest krytycznie oceniana przez przedsiębiorców. Podkreślają, że ustawodawca zdecydowanie zbyt często zmienia przepisy, co nie sprzyja tak mocno postulowanej przez podatników stabilizacji prawa, w tym w szczególności prawa podatkowego.
Przedsiębiorcy uznają za uzasadnione stanowisko Ministerstwa Finansów dotyczące konieczności wydłużenia terminów na złożenie formularza CIT-TP/PIT-TP, zwłaszcza w świetle możliwości wystąpienia niezawinionych przez podatników opóźnień w realizacji obowiązków ustawowych w zakresie cen transferowych.
W dniu 6 lutego rząd przyjął projekt ustawy o zarządzie sukcesyjnym przedsiębiorstwem osoby fizycznej. Zgodnie z obecnie obowiązującymi przepisami, wraz ze śmiercią przedsiębiorcy, kończy się byt przedsiębiorstwa. Koncesje, pozwolenia wygasają. Następcy nie mogą posługiwać się dotychczasowym numerem NIP i REGON, do czasu, aż postępowanie spadkowe nie zostanie prawomocnie zakończone. Sukcesorzy nie mają także dostępu do firmowego rachunku bankowego. Zdaniem przedsiębiorców, rozwiązania proponowane w projekcie ustawy o zarządzie sukcesyjnym są zatem niezbędne i należy niezwłocznie wprowadzić je do porządku prawnego.
Z przeprowadzonych badań wynika, że ponad czterech na pięciu przedsiębiorców zakłada wzrost kosztów działalności w 2018 roku w porównaniu do roku ubiegłego. Natomiast zdaniem trzech czwartych przedsiębiorców w 2018 roku wzrosną również obciążenia podatkowe. Pomimo rosnących kosztów i podatków blisko czterech na pięciu przedsiębiorców zamierza w tym roku zwiększyć wynagrodzenia.

REKLAMA