Europejskie Centrum Konsumenckie
Dołącz do grona ekspertówPorady urlopowe dla konsumentów
21.06.2022
Europejskie Centrum Konsumenckie i Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w ramach wspólnej akcji #NaUrlopie - radzą, jak sprostać wakacyjnym problemom w podróży.
O czym pamiętać kupując bilet z drugiej ręki? Na jakie przepisy dotyczące odsprzedaży biletów warto zwrócić uwagę?
REKLAMA
Podróże po UE - jakie mamy prawa?
15.03.2022
Każdy, kto podróżuje po UE – ma swoje prawa. Warto o nich pamiętać nie tylko przy okazji Światowego Dnia Konsumenta.
Europejskie Centrum Konsumenckie, działające przy UOKiK podsumowuje zgłoszenia otrzymane w 2021 roku.
REKLAMA
Walentynkowe porady dla konsumentów
07.02.2022
14 lutego w święto zakochanych wiele osób zdecyduje się wręczyć prezent bliskiej osobie. Walentynkowe porady przygotowało Europejskie Centrum Konsumenckie, działające przy UOKIK.
W drodze na stok - jakie prawa ma konsument?
13.01.2022
O czym warto pamiętać, gdy planujemy podróż samochodem? Jak przewozić sprzęt sportowy w samolocie? Gdzie szukać pomocy, gdy w czasie ferii prawa konsumenta zostaną złamane?
Jakie prezenty można zwrócić?
30.12.2021
Co robić, gdy prezent nie przypadł nam do gustu? Europejskie Centrum Konsumenckie i UOKiK podpowiadają, co można zwrócić Mikołajowi.
Black Friday i Cyber Monday już za kilka dni. Na co zwrócić uwagę podczas zakupowego szaleństwa?
Reklamacja po wakacjach - jak i kiedy?
27.09.2021
Reklamacja po wakacjach może dotyczyć np. usługi turystycznej, opóźnionego lotu czy noclegu. W jakim terminie należy ją wysłać?
O prawach konsumenta na lotnisku
03.09.2021
Rusza kampania promująca prawa konsumenta w formie spotów na wybranych lotniskach. Jakie informacje uzyskają pasażerowie?
Overbooking z powodu pandemii?
21.07.2021
Czy pandemia usprawiedliwia overbooking?Jakie prawa przysługują pasażerom linii lotniczych?
Kiedy warto zrobić zdjęcie, aby ułatwić sobie późniejszą reklamację? Praktyczne okoliczności wskazuje Europejskie Centrum Konsumenckie.
Wakacje 2021 - prawa pasażerów
16.06.2021
W wakacje 2021 r. ruch pasażerski będzie zależał od sytuacji epidemiologicznej. O jakich prawach powinni pamiętać pasażerowie?
Badania genetyczne online wzbudzają żywe zainteresowanie konsumentów. Europejskie Centra Konsumenckie zwracają uwagę na regulacje prawne oraz możliwe ryzyko.
W pandemii konsumenci częściej zgłaszają się o pomoc w rozwiązywaniu transgranicznych problemów. Czego dotychczas dotyczyły skargi?
Na nowe problemy konsumentów dotyczące branży odzieżowo-obuwniczej wskazuje Europejskie Centrum Konsumenckie. Czego obecnie dotyczą?
Akcja "Surfuję, sprawdzam, kupuję. Bezpieczny konsument w sieci" ruszy 15 marca w Światowy Dzień Konsumenta i potrwa tydzień. Na czym będzie polegała?
Na co skarżyli się konsumenci w 2020 roku?
10.03.2021
Na co skarżyli się konsumenci w 2020 roku? Ubiegły rok podsumowało Europejskie Centrum Konsumenckie działające przy UOKiK.
Portale randkowe a prawa konsumenta
09.02.2021
Umowa z portalem randkowym często jest automatycznie przedłużana. To nie jedyny problem, z jakim mogą spotkać się konsumenci. O czym należy pamiętać przed zawarciem umowy? Czy można od niej odstąpić?
Jak Brexit wpłynie na polskich konsumentów? Od kiedy potrzebny będzie paszport? Co z zakupami online? Prezentujemy zestaw niezbędnych informacji.