Dnia 31 grudnia 2016 r., który jest dniem wolnym od pracy, ma u nas nastąpić rozwiązanie umowy pracownika w związku z przejściem na emeryturę. Należy się mu odprawa, którą powinniśmy wypłacić w dniu rozwiązania umowy. Czy w związku z tym wypłata może nastąpić w piątek, 30 grudnia 2016 r., jeszcze w czasie trwania stosunku pracy?
Jak wynika z przygotowanych przez Ministerstwo Finansów głównych założeń Krajowego Planu Działań Administracji Podatkowej, w 2016 r. kilkanaście branż, w tym motoryzacyjna, doradcza, handlu paliwami i elektroniką, usług finansowych, trafi pod lupę fiskusa.
Z początkiem września Administracja Podatkowa uruchamia centra obsługi podatników, w których m.in. rozpoczynający działalność mikroprzędsiębiorcy mogą korzystać z pomocy asystenta podatnika. Centra to przede wszystkim nowe udogodnienie, dzięki któremu podatnicy mogą załatwić swoje sprawy nie tylko we własnym urzędzie, ale zrobią to także w wybranych miejscach na terenie całego kraju. Ponadto w centrach, oprócz spraw podatkowych, można złożyć wybrane dokumenty z obszaru ZUS i akcyzy.