REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Hr, Manager

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jakie są kryteria wyboru nowego miejsca pracy?

Załóżmy, że masz do wyboru dwie propozycje zatrudnienia. Jak je ze sobą porównać? Która z nich jest lepsza dla ciebie teraz i dla twojej przyszłej kariery np. za 5 lat?

Gdzie może szukać pracy osoba w wieku powyżej 50 lat?

Etap kariery powyżej 50 roku życia jest określany jako późna kariera. Przewagę konkurencyjną pracowników na tym etapie stanowi doświadczenie. Od jego bogactwa, zróżnicowania, wszechstronności lub też wyspecjalizowania zależy to na ile cennymi mogą być specjalistami w swych dziedzinach i na ile pożądani mogą być dla potencjalnych pracodawców.

Jak rozwijać w firmie różnorodność ról organizacyjnych?

Istnieje co najmniej osiem elementów zarządzania zasobami ludzkimi, dzięki którym możemy rozpoznawać, zmieniać czy stymulować środowisko pracy w firmie związane ze specjalizacją, kompetencjami menedżerskimi lub postawą przedsiębiorczą.

Co dzieje się w firmie, gdy prezes ma mentalność specjalisty?

Pracownik firmy zajmujący stanowisko prezesa ma pewne doświadczenia zawodowe oraz pewną ugruntowaną postawę wobec biznesu. Ekspert Michael Gerber wyróżnia trzy takie postawy: przedsiębiorca, menedżer, specjalista. Co dzieje się w firmie, gdy na czele firmy stoi prezes-specjalista?

REKLAMA

Jak skutecznie szukać pracy?

Chcąc znaleźć nową pracę wiele osób pozostaje przy jednej drodze poszukiwania przyszłego pracodawcy. Zazwyczaj są to ogłoszenia na portalach lub w prasie. Nie jest to jedyna możliwości znalezienia ofert pracy.

Co cenimy najbardziej w swojej pracy?

Dobre samopoczucie wpływa na jakość naszego życia we wszystkich jego aspektach - to oczywiste. Gdy jesteśmy smutni, źli lub zestresowani, zazwyczaj bardziej pesymistycznie postrzegamy otaczającą nas rzeczywistość i gorzej radzimy sobie w pracy. Co zatem cenimy najbardziej w swojej pracy?

Jak skutecznie wdrożyć zmianę – 8 najpopularniejszych przyczyn porażki

Procesy zmian należą do bardzo trudnych przedsięwzięć, gdyż nowe budzi lęk i niepewność, burzy wcześniej ustalony porządek. W literaturze przedmiotu dokonano identyfikacji przyczyn trudności w procesie zmian; określa się je jako psychologia niepowodzenia.

Ile zarabia polski menedżer?

Polski menedżer coraz częściej zmienia pracę i oczekiwania finansowe. Takie wnioski płyną z trzeciej edycji raportu Polski Menedżer 2010. Zdecydowana większość ankietowanych, pomimo krótkiego stażu pracy zmieniała zatrudnienie 2 lub 3 razy. Jakie są więc finansowe wymagania kadr zarządzających?

REKLAMA

Jak przeżyć pierwszy dzień w pracy?

Dostałeś informację o przyjęciu do nowej pracy. Przed tobą pierwszy dzień w nowej firmie. Jak sprawić aby pierwszy dzień nie był początkiem porażki, a stał się startem w sukces. Niewątpliwie należy zadbać o kilka podstawowych kwestii. Pamiętaj, że w pierwsze dni będziesz bacznie obserwowany przez nowego przełożonego i przez współpracowników. Na podstawie tych obserwacji część osób zbuduje sobie obraz ciebie jako pracownika.

Jak się przygotować do rozmowy rekrutacyjnej?

Aby rozmowa rekrutacyjna była skuteczna, dobrze się do niej przygotuj. W trakcie  rozmowy rekrutacyjnej prezentujesz siebie jako osobę kompetentną. Skoro idziesz na spotkanie to wiesz już, że Twoje cv jest dobrym cv i jednocześnie skutecznym cv. Teraz jest czas aby dobrze zaprezentować się na rozmowie rekrutacyjnej.

Rozmowa rekrutacyjna – co interesuje pracodawcę?

Rozmowa rekrutacyjna daje pracodawcy możliwość weryfikacji informacji zawartych w cv oraz zadanie dodatkowych pytań poszerzających jego wiedzę na Twój temat. Jest kilka tematów, które zapewne zostaną poruszone w trakcie rozmowy rekrutacyjnej. Co interesuje pracodawcę? Co jest dla niego istotne?

Jakie są istotne elementy skutecznego cv?

Aby napisać dobre i skuteczne cv pamiętaj o kilku zasadach. Uwzględnienie ich pozwoli przygotować przejrzyste cv podkreślające Twoje zalety jako przyszłego pracownika. Jest to istotne gdyż na podstawie CV potencjalny pracodawca decyduje o zaproszeniu Ciebie na spotkanie rekrutacyjne.

Szukasz pracy? - unikaj takich błędów

Osoba rekrutowana nie jest oceniana tylko na podstawie cv, listu motywacyjnego, doświadczenia z pracy czy rozmowy rekrutacyjnej. W trakcie rekrutacji zwraca się również uwagę na inne aspekty. Niestety czasem te błahe powody stają się jedną z przyczyn wybrania innego kandydata.

Na czym polega koordynowanie w zarządzaniu?

Koordynacja to ustalony sposób lub sposoby współpracy między komórkami organizacyjnymi. Podzielone na mniejsze części cele i zadania, przyporządkowane do stanowisk fizycznych i umysłowych, należy połączyć w większe całości w taki sposób, by otrzymać sprawne funkcjonowanie firmy.

Czemu menedżer zawdzięcza swoją skuteczność?

Dobry i skuteczny menedżer powinien wyrobić u siebie pewne nawyki umysłu, swego rodzaju kotwice utrzymujące właściwy kierunek postępowania. Skuteczny menedżer wie na czym schodzi mu czas. Pracuje systematycznie nad zarządzaniem tą odrobiną swego czasu, który ma pod swoją kontrolą.

Na czym polega wykup menedżerski i jakie są jego rodzaje?

Menedżerowie to grupa właścicieli spółek, o której stosunkowo rzadko słychać w mediach. Jednak mają oni tę zaletę, że znają specyfikę pracy w danej firmie i posiadają zapał, którego czasem brakuje inwestorom zewnętrznym.

Dlaczego pracujemy lepiej, a zarabiamy gorzej?

W czasach równości płci we wszystkich aspektach życia, problem dyskryminacji ilościowej i płacowej kobiet na wyższych szczeblach kierowniczych powinien stopniowo zanikać. Tymczasem, polskie menedżerki nadal zarabiają mniej niż ich koledzy na porównywalnych stanowiskach i to pomimo deklarowanej przez nie większej efektywności pracy. Dlaczego tak się dzieje?

Jak mierzyć kompetencje zawodowe?

Pomiar kompetencji jest dokonywany dzięki dwóm procesom: ocenie i diagnozie. Z diagnozą mamy do czynienia wówczas, gdy o poziomie rozwoju danej kompetencji wnioskujemy na podstawie pośrednich wskaźników. W przypadku oceny uzyskany wynik odnosi się do zachowań obserwowanych podczas wykonywania konkretnych czynności zawodowych czyli bezpośrednio wskazuje na poziom badanych kompetencji.

Jak klimat firmy wpływa na postawy pracowników wobec zmian?

Jednym z czynników gwarantujących funkcjonowanie fimy w dzisiejszej zmieniającej się rzeczywistości rynkowej jest to jak reaguje ona na zmianę. Analiza uwarunkowań otwartości organizacji na zmiany doprowadziła do wyodrębnienia przez badaczy różnych właściwości klimatu organizacyjnego, które stymulują gotowość pracowników do przyjmowania nowości.

Ułomności firm są tworzone przez jej zdolności

Miarą czy jesteś w czymś wyjątkowo dobry jest to, że talent ten powinien tworzyć jakąś bliźniaczą ułomność, słabą stronę. Wysoki człowiek nadaje się na koszykarza, ale niezbyt na rajdowca. Zwinny napastnik nie jest w stanie walczyć fizycznie z twardym obrońcą, choć może go wyprzedzić. Firmy w których ceni się regulamin i procedury kiepsko radzą sobie z improwizowaniem i wykorzystywaniem na bieżąco pojawiających się szans. Jeśli cenisz punktualność w dostawach, to nie bierz się za dostarczanie produktów firm trzecich.

Jak to jest z analizą rynków?

Gdy klienci są namierzeni, ich potrzeby – znane, a struktura kosztów – opracowana, łatwo można dokonywać analiz opłacalności. Ale gdy nie wiadomo kto jest klientem, do czego wykorzysta produkt, a także ile byłby w stanie za niego zapłacić – analizy to czysta fantazja. W takich warunkach niewiedzy tworzą się przełomowe innowacje – i trzeba to uszanować. W przeciwnym razie nic z tego nie wyjdzie.

Dlaczego zasoby spółki zależą od klientów?

Prawdziwą strategię działania firmy narzuca nie apodyktyczny prezes, ale zdanie klientów poparte zakupami lub ich brakiem. Kto to ignoruje, naraża się na kłopoty.

Jak zorganizować w firmie system sponsoringu projektów strategicznych?

Właściwie opracowany system sponsoringu zapewnia kierownikom projektów i programów wsparcie wyższego szczebla w hierarchii przedsiębiorstwa i tworzy forum dla rozmów kierowniczych, które ukierunkowują decyzje w zakresie inwestycji projektowych. Sponsorzy oferują nieocenioną pomoc w odniesieniu do zakresu, harmonogramu i środków niezbędnych do wyboru projektów i ich zarządzania.

Na czym polega imperatyw natury w strategii – przykład Hewlett-Packard

Sukces jednego prezesa odniesiony tuż po porażce poprzedniego prezesa ma niewiele wspólnego z osiągnięciami merytorycznymi. To kwestia zmiany klimatu w firmie, nastawienia do pracy. Można to nazwać atmosferą albo bardziej fachowo – imperatywem natury.

Rachunkowość działań rutynowych a rachunkowość projektów – kluczowe różnice

Działania rutynowe i projekty są jak rezolutne pięciolatki i dwuletnie berbecie. Od pięciolatków wymaga się czego innego np. w chodzeniu czy mówieniu niż od dwulatków. Tymczasem działania rutynowe i projekty są w wielu firmach traktowane tak samo. To duży błąd – jak go naprawić?

Luki wartości projektu dla klienta, czyli jak kształtować relacje z klientem?

Podręczniki zarządzania projektami zwykle skrótowo polecają: „W trakcie projektu dostarczaj na bieżąco informacje klientom i interesariuszom”. Jednak dane, liczby i raporty często nie spełniają swej roli – nie likwidują którejś z pięciu luk wartości które odczuwają klienci. Oto te luki.

Sprawdź jakie jest 6 rodzajów korzyści z realizacji projektu

Projekty są zatwierdzane do realizacji, ponieważ w przejrzysty sposób prowadzą do pomnożenia majątku firmy. Przy czym majątek ten nie musi być to wyłącznie pieniężny. Oto inne jego rodzaje.

Gdyby „Ocena” mogła mówić, co by powiedziała?

Ocena pracownicza jest tematem dziesiątek publikacji naukowych, rozdziałów w podręcznikach akademickich, opracowań ekspertów, studiów przypadków. Fora internetowe i blogi pełne są głosów frustracji licznych „szczęśliwców” zaangażowanych w proces oceny.

Co dalej z niedoborem talentów?

Brak długofalowej strategii zatrudnienia pozbawi przedsiębiorstwa talentów niezbędnych do osiągnięcia przewagi konkurencyjnej. Według badania Manpower Strategie zatrudnienia niemal co czwarty pracodawca na świecie przyznaje, że strategia zarządzania zasobami ludzkimi nie wspiera strategii biznesowej firmy.

Pracownik na wyłączność?

Firma może podpisać z pracownikiem umowę o zakazie konkurencji. W pewnych przypadkach umowa taka może ograniczyć jakąkolwiek inną zawodowa działalność pracownika.

Czy wyścig szczurów to już przeżytek?

Niezależnie od sytuacji gospodarczej kadra kierownicza nadal najbardziej ceni sobie umiejętność zarządzania ludźmi. Aż 65% przebadanych w ramach Talent Club menedżerów za najważniejszą cechę dobrego pracownika uznało elastyczność w podejściu do problemu. Pracodawcy szukają kreatywnych i samodzielnych pracowników, dla których praca to niekoniecznie miejsce na wyścig szczurów, gdyż sukces odnoszą ci, którzy potrafią działać razem z zarządzanym zespołem. Na kogo stawiają firmy? Czy skończyła się moda na tzw. wyścig szczurów?

Kodyfikacja i personalizacja – dwie strategie zarządzania wiedzą w firmie

Pod koniec lat 1990-tych M.T. Hansen, N. Nohria i T. Tierney prowadzili badania dotyczące praktyk zarządzania wiedzą w organizacjach. Zauważyli, że organizacje nie stosują jednolitego podejścia do zarządzania wiedzą, a wykorzystują dwie odmienne strategie w tym zakresie, które nazwali strategią kodyfikacji i strategią personalizacji.

Jakość działania – jak patrzyli na to menedżerowie kiedyś, a jak patrzą dziś

Nowoczesne pojmowanie jakości jest inne od tego jakim kierowali się menedżerowie choćby 30 lat temu. Bycie na czasie jest ważne nie tylko dlatego, żeby zapewnić sobie wewnętrzny spokój – to też prosta droga do sporych oszczędności w firmie.

Organizacja jako maszyna – krótki opis metafory przydatnej w zarządzaniu

U podstaw tej koncepcji leży chęć zbudowania organizacji działającej mechanistycznie, w której reakcje na działania kierownictwa mają charakter deterministyczny (czyli przewidywalny i pewny). Człowiek – jako społeczna tkanka organizacji – jest potraktowany jako obiekt, którego zachowanie jesteśmy w stanie zdeterminować działaniami kierowniczymi.

Rozwiązywanie konfliktów -jak powinno się postąpić

Nikt nie planuje konfliktów. Zwykle wybuchają spontanicznie. Przelatuje iskra i sytuacja staje się zapalna. Emocje biorą górę i cała sytuacja wymyka się spod kontroli. W środowisku zawodowym współpracownicy osób zaangażowanych w konflikt łatwo zostają wciągnięci w konfrontację. Wszyscy podnoszą głos. Każdy ma własną opinię na temat tego co się zdarzyło.Co powinieneś zrobić?

Jak rozwiązać konflikt między Tobą a drugą osobą?

Wyobraź sobie, że razem z parterem konfliktu generujecie rozwiązanie. Nikt nie jest pokonany. Oboje zaspakajacie swoje potrzeby i osiągacie cele. Niemożliwe? Możliwe! Wymaga dwustronnego porozumienia i zrezygnowania z narcystycznego pragnienia władzy. Wymaga twórczego myślenia i przejścia 6 kroków. Jakich?

Co z konfliktem w pracy?

Konflikt jest zjawiskiem nieuchronnym w firmach, ponieważ cele, wartości, potrzeby grup i jednostek nie zawsze są zgodne. Sytuacje konfliktowe mogą być oznaką zdrowego funkcjonowania przedsiębiorstwa. Z drugiej strony konflikt może być destrukcyjny.

Jak rozwiązywać konflikty w zespole?

Niektórzy ludzie boją się konfliktów. Czują się niepewnie i niewygodnie, przyjmują postawę „pokój za każdą cenę”. Jest to mechanizm obronny, który pozwala w miarę spokojnie przetrwać. Zastawiam się wtedy: Jaki jest tego koszt?

Czy jesteś szefem tyranem?

Ostatnio byłam świadkiem pewnego zdarzenia, które zmroziło mi krew w żyłach i spowodowało głęboką zadumę nad zagadnieniem bycia szefem zespołu. Oto w jednej z prężnie rozwijających się firm, w czasie jednego z zebrań zespołu, które miało na celu wytyczenie nowych dróg na osiągnięcie celu rozegrał się horror – notabene spotkanie zostało zorganizowane przez zespół a nie przez szefa.

Jak pokonać demona perfekcjonizmu?

Kobiety biznesu, chcą być nie tylko idealne we wszystkim co robią ale mają poczucie, że wszystko w firmie zależne jest od ich pracy, że one zrobią dane zadania najlepiej, że są niezastąpione i w efekcie nie delegują zadań i robią wszystko same. Nie zauważają jak wpadają w pułapkę „coraz większych wymagań”.

Jak sobie poradzić z perfekcjonizmem - porady

Możesz ich spotkać w domu, pracy, na ulicy. Potrafią stworzyć niezłe piekiełko dla siebie samych i otaczających ich ludzi. Perfekcjoniści, bo o nich mowa mają dużą łatwość w wywieraniu na siebie samych presji. Stawiają sobie poprzeczkę bardzo wysoko i dają sobie razy kiedy nie doskoczą. Krytykują produkty, krytykują otoczenie, w głowie krytykują siebie bo...oczekują od świata i od siebie samego zbyt wiele.

„Dream Team” - czyli jak utworzyć zespół liderów?

Siedząc sobie dzisiaj przy herbacie do głowy przyszedł mi amerykański Dream Team – olimpijska drużyna koszykówki sprzed dobrych paru lat. Niektórzy zawodnicy tego zespołu okrzyknięci najlepszymi koszykarzami w historii sportu. Każdy trener marzy o takim zespole, o takich zawodnikach, którzy znają grę od podszewki, mają talent, dyscyplinę oraz wolę walki i pragnienie osiągania sukcesów na najwyższym poziomie. Większość liderów o tym marzy, a jednocześnie większość sądzi, że nigdy się im to nie uda. Zastanawiałeś się jak utworzyć zespół liderów?

Jakie są pożądane cechy lidera?

Zastanawiałeś się kiedyś, co cechuje przywódcę? Czym charakteryzuje się lider? Ja od kilku lat zadaję sobie te pytania i chyb przyszedł czas na to, bym te cechy nazwała. Dlaczego? Trochę dla uporządkowania, trochę dla zobaczenia, trochę dla zmierzenia się z tematem. I przede wszystkim dlatego by móc tę moją klasyfikację modyfikować, zmieniać, doskonalić.

Myśleć jak idealny manager

Pewnego pięknego dnia, w ośrodku w wysokich górach, kiedy rozpoczynałyśmy szkolenie z umiejętności managerskich, wydarzyło się Coś... Na szkoleniach zawsze się Coś dzieje. Ale to było Coś Innego. Witający nas Dyrektor w ramach wstępu, przytoczył kilka cytatów z jednej z gazet, która dokonała przedruku artykułu z innej gazety. Nosił on tytuł „Myśleć na pięć sposobów” i odpowiadał na pytanie: „Co to znaczy myśleć jak manager?”.

Refleksje coacha -Managerze coach’uj swoich pracowników

To hasło coraz częściej rozbrzmiewa na korytarza i w gabinetach różnych firm. Manager chce dobrze, ale nie zawsze wie, co to dokładnie znaczy… Często dochodzi więc do takich absurdów, które na długo pozostają w pamięci przecoachowanych pracowników i oczywiście managerów, jako wydarzenia traumatyczne. Dlatego najwyższy już czas rozpocząć dyskusję na temat managerów – coachów.
Masz ochotę?

Jak potrafisz zarządzać czasem?

Narzekasz na pracoholizm, spędzasz w biurze ponad 10 godzin dziennie i często zabierasz pracę do domu? Zazdrościsz innym, którzy po 8 godzinach wychodzą ze zrealizowanymi zadaniami? Czy zastanawiałeś się kiedykolwiek jak potrafisz zarządzać czasem? Poniższy test odpowie Ci na to pytanie.

Pomysł na efektywność pracownika?

Docenianie pracownika wpływa na jego późniejszą efektywność w pracy. Ciągłe podwyżki płac mogą jednak znacznie uszczuplić firmowy budżet. W takiej sytuacji, dobrym wyjściem okazuje się tanie i niekonwencjonalne wynagradzanie połączone z optymalizacją budżetu Funduszu Świadczeń Socjalnych.

Inżynier pilnie poszukiwany

Od początku roku rośnie liczba ofert pracy dla inżynierów różnych specjalizacji, wzrastają także proponowane im stawki wynagrodzeń.

Co to jest coachingowy styl zarządzania?

Świadomy swojej wartości pracownik, to 200% „wyrobionej normy”. Wysoka samoocena, to efekt odpowiedniej motywacji, a skuteczne motywowanie, to pełnoetatowe zajęcie dla menedżera. Jednak rolą przełożonego jest także mierzenie się ze wszystkim innym, co dostarcza firmie wymiernych rezultatów biznesowych. Jak zatem sprawić, aby w tym zmieniającym się i pełnym wyzwań środowisku wywołać w zespole pełne zaangażowanie, inicjatywę i kreatywność?

Jak menedżer powinien rekrutować dobrych handlowców?

Od wyborów menedżera działu sprzedaży zależy na ile będą generowane przez dział handlowy pożądane obroty. I nie dotyczy to tylko narzędzi zarządzania, tematu szkolenia, kanału dystrybucji, systemu motywacji. Dotyczy to również, a może przede wszystkim, jakiego wyboru dokona w trakcie procesu rekrutacji do swego działu. Podstawowe pytania jakie wtedy się nasuwają to: jak zadbać o obecność w dziale, osób zapewniających sprzedaż na odpowiednim poziomie? Jak dokonać właściwego wyboru w stosunkowo krótkim czasie?

REKLAMA