REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Teorie zarządzania to modele bez gwarancji sukcesu. Dlaczego,? A to dlatego, że podejmując się działalności gospodarczej, nie zastanawiamy się w jakim stylu będziemy zarządzać. To my przedsiębiorcy tworzymy biznes i my kreujemy udane lub czasami mniej udane kryteria kierowania firmą. Szczególnie ważne to, jakimi szefami jest się w firmach, które nie są ogromnymi, globalnymi korporacjami, traktującymi anonimowo swoich pracowników, będących jedynie numerkami w Excelu.
Nawet dobre wynagrodzenie nie zatrzyma w firmie pracownika, któremu przeszkadza postawa przełożonego i niełatwe z nim relacje. Z najnowszego badania zrealizowanego dla Sodexo Benefits and Rewards Services Polska wynika, że 48% pracowników chciałoby odejść z pracy z powodu szefa, nawet gdyby byli zadowoleni z firmy i zarobków. W relacjach z przełożonymi obecnie najbardziej brakuje pracownikom doceniania i słowa “dziękuję”. Mimo że w trudnych ekonomicznie czasach to właśnie finanse są głównym motywatorem, ogromny wpływ na zaangażowanie zatrudnionych mają także liderzy. Tymczasem firmy, zatrudniając niewłaściwych, tracą miliony i przegrywają z konkurencją w walce o talenty.
Jaka jest sytuacja kobiet na rynku pracy w branży finansowo-księgowej w Polsce? Z badania Hays Poland "Kobiety na rynku pracy 2022" wynika, że najwyższe stanowiska w firmach tej branży (prezes, członek zarządu, dyrektor zarządzający) zajęte są z reguły przez mężczyzn. Na stanowiskach managerskich też (ale już nie tak wyraźnie) przeważają mężczyźni. Natomiast kobiet jest znacznie więcej na stanowiskach specjalistów. Co ciekawe kobiety są w podobnym stopniu zadowolone z zajmowanego obecnie stanowiska jak mężczyźni. A ponadto kobiety nieco częściej awansują od mężczyzn. Zdaniem AICPA & CIMA firmy powinny wdrożyć praktyki w celu lepszego wsparcia kobiet w pracy.
Nowelizacje przepisów regulujące pracę zdalną, które prawdopodobnie wejdą w życie 1 kwietnia br. obligują pracodawcę do zachowania ciągłości procesów kadrowych. W takim i w wielu innych przypadkach, wymagających komunikacji z działem HR narzędzia cyfrowe są niezbędne. Digitalizacja procesów HR staje się dzisiaj koniecznością.
REKLAMA
Według raportu aż 47% pracowników wybiera swojego pracodawcę na podstawie czasu i godzin oraz elastycznego harmonogramu pracy.
O tym, że analityka w obszarze HR jest jednym z podstawowych narzędzi w procesie poprawy doświadczeń pracowników, napisano już sporo. Dzięki wykorzystaniu danych w ocenie satysfakcji, zaangażowania i wydajności pracowników, organizacje mogą identyfikować obszary, w których pracownicy mają problemy lub są niezadowoleni, a także podejmować kroki naprawcze, tworząc bardziej pozytywne, angażujące i wspierające środowisko pracy.
REKLAMA
Jednym z głównych celów zarządzania zasobami ludzkimi jest zwiększenie wydajności organizacji. W przyszłości HR będzie nie tylko odgrywał znaczącą rolę w krytycznych decyzjach biznesowych, ale i je napędzał. Będzie to przyszłość oparta na danych. Nowym złotem dla pracodawców jest analityka HR. Jak rozpocząć pracę z analityką HR?
Wydarzenia ostatnich lat pokazały, że nie wystarczy po prostu dostosowywać się do zmian, ale trzeba to robić się w dotąd niespotykanym tempie. Już nie wystarczy po prostu zarządzać personelem - trzeba optymalizować procesy, by móc szybko reagować. Zmiana ta wymaga również innego podejścia do roli działów HR, które obecnie stają przed wyzwaniem efektywnej alokacji pracowników i przekształcania organizacji w struktury pozwalające na szybkie reagowanie na zmiany w otoczeniu zewnętrznym.
REKLAMA