REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Ocena

MEN zapowiada rewolucję w ocenianiu. Od 2026 roku w szkołach pojawi się nowy rodzaj oceny

Ministerstwo Edukacji Narodowej wprowadza do systemu edukacji narzędzie, które ma diametralnie zmienić sposób postrzegania potrzeb uczniów. Od 1 kwietnia 2026 roku w polskich szkołach zacznie funkcjonować tzw. ocena funkcjonalna – dodatkowy element wspierający rozwój i codzienne funkcjonowanie dzieci.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

Nowe zasady oceniania nauczycieli 2025. Co się zmieni? Jest projekt rozporządzenia

Ministerstwo Edukacji Narodowej przygotowało projekt rozporządzenia, który wprowadza zmiany w zasadach oceniania pracy nauczycieli. Wśród najważniejszych nowości: jasne kryteria, nowa skala ocen i mniej biurokracji. Sprawdź, co może się zmienić od roku szkolnego 2025/2026.

Gorsza ocena z religii nie pozbawi już ucznia czerwonego paska. Lekcje religii na nowych zasadach od 1 września 2024 r. Kolejne zmiany od 1 września 2025 r.

Już od 1 września 2024 r. ocena z religii (lub etyki) nie będzie wliczana do średniej ocen, która ma wpływ na to czy uczeń uzyska, bądź nie, świadectwo z wyróżnieniem. Nadal będzie jednak wpisywana na świadectwie. Zmienią się również zasady organizowania lekcji religii. Zmniejszenie ilości godzin religii w przedszkolach i szkołach, może natomiast nastąpić najwcześniej od 1 września 2025 r.

REKLAMA

MEN: Prace domowe za ucznia wykona AI. To argument przeciw pracom domowym [wiceministra Paulina Piechna-Więckiewicz dla Infor.pl]

W wywiadzie dla Infor.pl wiceministra Paulina Piechna-Więckiewicz podniosła ważny argument za fakultatywnością prac domowych i brakiem ocen za te prace. Argumentem jest …. sztuczna inteligencja.

REKLAMA

REKLAMA