REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Prawa pasażera, Odpowiedzialność przewoźnika

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Podróż samolotem

Obecnie dość często decydujemy się na przelot samolotem. O wyborze przesądzają zazwyczaj względy komfortu podróży, oszczędności czasu i bezpieczeństwa. Warto pamiętać, iż podczas wojaży lotniczych chroni nas prawo WE 261/2004 (z dnia 11 lutego 2004 r). Dotyczy ono zasad przyznawania odszkodowania i pomocy pasażerom w przypadku odmowy przyjęcia na pokład, odwołania lotu lub dużego opóźnienia.

Za co odpowiada przewoźnik

Wysłałeś przesyłkę firmą kurierską i nie dotarła na czas? A może otrzymałeś paczkę, która okazał się uszkodzona? Zobacz o czym należy pamiętać przy korzystaniu z usług kurierskich oraz jakie masz prawa z tytułu nienależytego wykonania umowy.

Zagubiony, opóźniony lub zniszczony bagaż

Co zrobić jeżeli podczas lotu samolotem zniszczono lub zgubiono nasz bagaż? Czy można w tej sprawie składać reklamacje i do kogo? Czego możemy żądać? Sprawdź.

Bilet lotniczy - czy mogę go zwrócić?

Miesiąc temu zaplanowałam podróż do Irlandii. Zakupiłam bilet lotniczy. Niestety z przyczyn osobistych nie mogę polecieć w tym terminie i chciałam bilet zwrócić. Linie lotnicze niestety nie zgodziły się na to. Powiedziono mi, że nie zwrócą mi pieniędzy. Czy faktycznie mają rację?

REKLAMA

Masz prawo wiedzieć ile naprawdę kosztuje bilet lotniczy

Na przewoźników został nałożony obowiązek przekazywania konsumentom szczegółowych informacji o kosztach biletu. Chodzi o to, że klient powinien wiedzieć przed zakupem biletu ile w całości musi zapłacić za przelot.

Co zrobić z nierzetelnym przewoźnikiem

Jakiś czas temu zakupiłem meble. W firmie poinformowano mnie o terminie dostarczenia towaru, miało to nastąpić w ciągu miesiąca. Ponieważ mieszkam w innym mieście niż znajduje się sklep dostarczenia mebli do mojego domu miał dokonać przewoźnik. Niestety to nie nastąpiło. U sprzedawcy dowiedziałem się, że meble zostały wydane firmie przewozowej i on za to już nie odpowiada. Czy to prawda?

Komórka podczas lotu

Pasażerowi linii lotniczych będą mogli rozmawiać przez telefony komórkowe podczas lotu. Przewoźnicy będą musieli w tym celu zamontować specjalne urządzenia oraz uzyskać pozwolenie od Prezesa UKE.

Jakie prawa przysługują pasażerowi

Jedną z najczęstszych form przemieszczania się jest korzystanie z transport lądowego. Jeździmy pociągami, autokarami, komunikacją miejską. Czy jednak na pewno wiemy jakie prawa przysługują nam od przewoźnika? Czy mamy świadomość, że możemy składać reklamacje, jeżeli przewóz został opóźniony?

REKLAMA

Ważne jest kiedy zostałeś poinformowany o odwołaniu lotu

Za odwołany lot przysługuje pasażerowi odszkodowanie. Taka jest reguła, jednak istnieje pewien wyjątek. Przewoźnik lotniczy może uchylić się od obowiązku wypłaty odszkodowania, jeżeli  wykaże, że poinformował konsumentów o zmianach w odpowiednim czasie.

Przedwczesny odjazd autobusu

Kupiłam wczoraj bilet autobusowy na trasę Warszawa - Szczecin. Gdy przybyłam na przystanek autobusowy, okazało się, że autobus odjechał 15 minut przed planowaną godziną odjazdu. Musiałam szukać innego połączenia i w ostateczności byłam zmuszona wybrać droższy bilet na pociąg. Czy mogę teraz żądać zwroty pieniędzy za bilet autobusowy?

Odszkodowanie za odwołany lot

Przeloty samolotami cieszą się w społeczeństwie coraz większą popularnością. Trwają krócej, są wygodniejsze od innych środków transportu a ich ceny stają się przystępniejsze. Niekiedy jednak podróż nie przebiega bez zakłóceń, tak jakbyśmy tego sobie życzyli albo w ogóle się nie odbywa. Czy pasażerom przysługują jakieś prawa w przypadku odwołania lotu?

REKLAMA