Internet, z uwagi na możliwość zachowania anonimowości, umożliwia swobodę wypowiedzi, która często bywa nadużywana. Prowadzi to niejednokrotnie do naruszania dobrego imienia, czci, dobrej sławy osób fizycznych, ale także renomy osób prawnych. Ofiarą naruszeń mogą paść przedsiębiorcy, którym przypisuje się np. brak uczciwości, brak kompetencji, nierzetelność, naruszanie praw pracowników czy niewywiązywanie się z zobowiązań kontraktowych. Informacje tego typu umieszczane w Internecie mogą w poważny sposób szkodzić interesom przedsiębiorców, narażając ich na utratę zaufania i powodując, że potencjalni klienci będą rezygnować z ich usług.
Temat szalejących cen paliwa nie schodzi z ust większości z nas od wielu miesięcy. Nie ma tygodnia, w którym przynajmniej kilka razy, czy to w pracy, czy to w telewizji, nie usłyszałoby się lamentu kierowców lub właścicieli firm przewozowych. Jak jest w Polsce, każdy może zobaczyć na pierwszej lepszej stacji benzynowej. Jak jednak wygląda sytuacja w innych krajach świata?