Wartość marki i firmy. Proces sprzedaży firmy niezależnie od branży, czy wielkości warto rozpocząć od oceny wartości podmiotu. Mamy do wyboru wiele metod – porównawczą, dochodową, czy majątkową. Bardzo ważny jest tutaj aspekt oceny przez potencjalnego inwestora tego, jaki osiągnie zwrot z inwestycji. Dlatego musimy udowodnić, że nasz firma ma duży potencjał zwrotu. Istnieje jednak kilka sposobów, które wpłyną na wartość sprzedanego podmiotu. Co zatem zrobić, aby uzyskać wyższą cenę podczas negocjacji? I w jaki sposób można wpłynąć na zwiększanie wartości marki?
Usługi zarządzania a VAT. W przypadku zatrudnienia profesjonalnego menadżera warto wiedzieć, że w zależności od konstrukcji umowy (kontraktu menadżerskiego), usługi świadczone przez menadżera, mogą być opodatkowane podatkiem VAT. Aby wyjaśnić, w jakich okolicznościach podatnik jest zwolniony z obowiązku opodatkowania podatkiem VAT takich usług, posłużymy się aktualnym przykładem rozstrzygniętym przez administrację skarbową.
Komunikacja z pracownikami składa się na sukces przedsiębiorstwa. Od zawsze odgrywała kluczową rolę w rozwoju działalności – personel, który otrzymuje jasne, precyzyjne komunikaty, działa bowiem efektywniej. Jednak teraz, w dobie niepewności, jest szczególnie ważna. Oto wskazówki, jak komunikować się z pracownikami w dobie niepewności?
Świat się zmienia i nigdy już nie będzie taki sam. To często powtarzane w przestrzeni publicznej hasło odnosi się również do rzeczywistości podatkowej. Dlaczego? Przyjrzyjmy się ewolucji polskiego systemu podatkowego w ostatnich 5-6 latach z perspektywy obowiązków raportowych i sprawozdawczych, a także procedur i wymogów nadzoru podatkowego – zarówno tych wymaganych przepisami prawa, jak i tych, do których ustawodawca nas zachęca bardziej „miękko”. Czy to tylko chwilowa moda, czy też świat podatków już nigdy nie będzie taki jak dawniej, a przed osobami odpowiedzialnymi za zarządzanie i nadzór nad podatkami otwiera się zupełnie nowy rozdział. Jak zarządzać podatkami i co to tak naprawdę oznacza?