| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Akty prawne

Uchwała nr XIII/145/2011 Rady Powiatu w Tarnowskich Górach

z dnia 27 września 2011r.

w sprawie wysokości opłat za usunięcie i przechowywanie pojazdów na koszt właściciela

Na podstawie: art. 12 pkt 11, art. 40 ust.1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (tekst jednolity: Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1592 z późn. zm.) oraz art. 130a ust.6 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 roku Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity: Dz. U. z 2005r. Nr 108 poz 908 z późn. zm.), po konsultacji z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie

§ 1. Ustala się opłatę za usunięcie pojazdu z drogi na koszt właściciela przez jednostkę wyznaczoną przez Starostę w wysokości:

1) za rower lub motorower - 100 zł,

2) za motocykl - 200 zł,

3) za pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t - 340 zł,

4) za pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5t do 7,5t - 450 zł,

5) za pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej 7,5t do 16t - 680 zł,

6) za pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16t – 1150zł,

7) za pojazdy przewożące materiały niebezpieczne -1400 zł,

8) za odstąpienie od usunięcia pojazdu, gdy wydanie dyspozycji usunięcia spowodowało powstanie kosztów:

a) dla pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t - 100 zł,

b) dla pojazdów o dopuszczanej masie całkowitej powyżej 3,5 t - 200 zł.

Stawki zawierają podatek VAT.

§ 2. 1. Ustala się opłatę za przechowywanie pojazdu usuniętego z drogi na koszt właściciela na parkingu strzeżonym wyznaczonym przez Starostę w wysokości:

1) za rower lub motorower - 6 zł,

2) za motocykl - 8 zł,

3) za pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t - 14 zł,

4) za pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5t do 7,5t - 35 zł,

5) za pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej 7,5t do 16t - 45 zł,

6) za pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16t – 55zł,

7) za pojazdy przewożące materiały niebezpieczne – 100 zł,

Stawki zawierają podatek VAT.

2. Opłatę nalicza się za każdą rozpoczętą dobę przechowywania pojazdu na parkingu strzeżonym.

§ 3. Z dniem wejścia w życie niniejszej uchwały traci moc uchwała Nr III/43/2003 Rady Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 14 stycznia 2003 roku w sprawie wysokości opłat za usunięcie i parkowanie pojazdów na koszt właściciela z późn. zm.

§ 4. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego i wchodzi w życie po upływie 14 dni od jej ogłoszenia.

Przewodniczący Rady Powiatu


Adam Chmiel

reklama

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Prawnicza FORUM r.pr. K. Piluś i s-ka sp.k.

Masowe odzyskiwanie wierzytelności

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »