| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Akty prawne

Sprawozdanie Starosty Lublinieckiego

z dnia 18 stycznia 2013r.

z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku za rok 2012

Na podstawie art. 38a ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001r., Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.) w celu realizacji zadań starosty w zakresie zwierzchnictwa nad powiatowymi służbami, inspekcjami i strażami oraz zadań określonychw ustawach w zakresie porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli utworzono Komisję Bezpieczeństwa i Porządku, zwaną dalej Komisją.

Komisja, której skład został określony w drodze Zarządzenia Nr 57/2011 Starosty Lublinieckiego z dnia 19 października 2011r. w sprawie powołania Komisji Bezpieczeństwa i Porządku na kadencję 2011/2014 , spotkała się na inauguracyjnym posiedzeniu w dniu12 stycznia 2012r. Na tym spotkaniu członkowie otrzymali akty mianowania do prac w Komisji, następnie omówiona została tematyka groźby likwidacji Sądu Rejonowego
w Lublińcu – w obecności Prezesa Sądu Rejonowego w Lublińcu, p. Renaty Umlaut-Gąski – oraz kwestia zbliżającej wizyty Prezydenta RP w powiecie lublinieckim.

Realizując zadania z zakresu bezpieczeństwa i porządku na terenie powiatu lublinieckiego w roku 2012 Starosta Lubliniecki – Przewodniczący Komisji zawarł porozumienie z Komendantem Powiatowym Policji w Lublińcu, w wyniku którego zostały przekazane środki finansowe w kwocie 15 000 zł z przeznaczeniem na rekompensaty pieniężne dla funkcjonariuszy Policji za czas służby przekraczający ustawową normę. Planowanie tych służb prewencyjnych było oparte zarówno na analizach stanu bezpieczeństwa, jak również na podstawie otrzymywanych sygnałówod mieszkańców powiatu. Wykonując powyższe porozumienie zrealizowano 83 służby ponadnormatywne, podczas których kontrolowano: bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w drodze do i ze szkoły, bezpieczeństwo i porządek obywateli, okolice dyskotek, bezpieczeństwo uczestników imprez masowych oraz miejsca handlu art. monopolowymi pod kątem sprzedaży alkoholu osobom nieletnim. Służby normatywne realizowane były w miesiącach maj - listopad 2012r.

W ramach realizacji założeń programu „Razem Bezpieczniej” oraz „Powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz ochrony bezpieczeństwa obywateli i porządku publicznego” Komisja Bezpieczeństwa i Porządku, wraz z przedstawicielami powiatowych służb, inspekcji i straży realizowała następujące zadania:

a) przeprowadzono 25 sprawdzeń poprawności oznakowania dróg w rejonach szkółi przedszkoli na terenie powiatu lublinieckiego;

b) cyklicznie – dwa razy w ciągu roku – były prowadzone kontrole nawierzchni oraz oznakowania, łącznie przekazano 23 informacje zarządcom dróg o stwierdzonych nieprawidłowościach;

c) w ramach akcji „Bezpieczna droga do szkoły” w 2012r. funkcjonariusze Komendy Powiatowej Policji w Lublińcu przeprowadzili 50 spotkań z dziećmi ze szkół z terenu powiatu lublinieckiego;

d) realizując pozostałe zadania z zakresu zapewnienia bezpieczeństwa funkcjonariusze Komendy Powiatowej Policji w Lublińcu uczestniczyli w:

- „Konkursie wiedzy o bezpieczeństwie w ruchu drogowym”,

- „Biegu patrolowo-medycznym” organizowanym w Lublińcu i Boronowie,

- egzaminach na kartę rowerową,

- spotkaniach w „Klubie Seniora” oraz na Uniwersytecie III wieku

- spotkaniach z młodzieżą szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych(łącznie 120 spotkań)

e) na terenie powiatu w roku 2012 realizowane były następujące programy profilaktyczne:

- „Bezpieczne dziecko na wsi”

- „Zachowaj trzeźwy umysł”

- „Bezpieczna i przyjazna szkoła”

- „Bezpieczna droga do szkoły”

- „Polska dla dzieci”

f) w ramach akcji „Bezpieczne Ferie 2012” oraz „Bezpieczne Wakacje” przeprowadzono liczne kontrole ośrodków i obiektów zimowego i letniego wypoczynku dziecii młodzieży. W kontrolach uczestniczyli przedstawiciele: Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej, Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Lublińcu, Komendy Powiatowej Policji w Lublińcu, Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Lublińcu oraz Wydziału Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego Starostwa Powiatowego w Lublińcu. Łącznie dokonano siedmiu kontroli.

g) w dniu 25 maja 2012r. odbył się „VII Niebieski Festyn”, organizowany przez Komendę Powiatową Policji w Lublińcu oraz władze samorządowe szczebla powiatowegoi gminnego. Celem przedsięwzięcia była promocja zasad bezpieczeństwa wśród najmłodszych oraz budowanie zaufania do służb mundurowych. W imprezie wzięli udział: przedstawiciele Policji Konnej, Jednostki Wojskowej Komandosów w Lublińcu, Żandarmerii Wojskowej, Straży Pożarnej, Służby Celnej oraz Inspekcji Transportu Drogowego. Łącznie w imprezie uczestniczyło ok. 2000 dzieci w wieku przedszkolnymi szkolnym.

h) w dniach 10 – 15 lipca 2012r. na terenie gminy Lubliniec odbył się „VII Ogólnopolski Przystanek PAT”, którego celem jest podejmowanie przedsięwzięć przeciwko zjawiskom patologii społecznej, opartych na innowacyjnych metodach, łącznie z wolontariatemi aktywnej współpracy z samorządami. Gospodarzami imprezy byli: Komedy: Powiatowa oraz Wojewódzka Policji, Starosta Lubliniecki, Burmistrz Lublińca oraz IPA – Sekcja Śląska. Łącznie w przedsięwzięciu wzięło udział ponad 1000 osób z całej Polski.

Przewodniczący Komisji Bezpieczeństwa i Porządku


mgr inż. Joachim Smyła

reklama

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

OMEGA Kancelarie Prawne

Ekspert w dziedzinie ubezpieczeń i odszkodowań

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »