Na podstawie art. 18 ust.2 pkt 8, art. 40 ust. 1, art. 41 ust. 1, art. 42 ustawy z dnia 08 marca 1990r. o samorządzie gminnym (j.t. z 2013 roku, Dz. U poz. 594 z późn. zmianami), art. 6 ust. 14, ust. 15, art. 9 ust. 11 ustawy z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych (j.t. z 2010r. Dz. U Nr 95 poz. 613 z późn. zmianami), art. 6a ust. 12, ust. 13 ustawy z dnia 15 listopada 1984r. o podatku rolnym (j.t. z 2006r. Dz. U. Nr 136 poz. 969 z późn. zmianami) oraz art. 6 ust. 10, ust. 11 ustawy z dnia 30 października 2002r. o podatku leśnym (j.t. z 2013 roku Dz. U poz. 465) na wniosek Prezydenta Miasta
Rada Miejska w Gliwicach
uchwala, co następuje:
§ 1. Określić format elektroniczny oraz układ informacji i powiązań między danymi we wzorach formularzy składanych do organu podatkowego uchwalonych w odrębnej uchwale Rady Miejskiej w Gliwicach, przez podatników z tytułu podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego w sposób wskazany w załącznikach do niniejszej uchwały.
1. W "Informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych IN-1", "Danych o zwolnieniach w podatku od nieruchomości DOZ-N", "Danych o nieruchomościach DON-NI", "Danych o współwłaścicielach, współużytkownikach, współposiadaczach DW-1", zgodnie z załącznikiem nr 1 do uchwały,
2. W "Deklaracji na podatek od nieruchomości DN-1", "Danych o zwolnieniach w podatku od nieruchomości DOZ-N", "Danych o nieruchomościach i obiektach budowlanych DON-ND", "Danych o współwłaścicielach, współużytkownikach, współposiadaczach DW-1", zgodnie z załącznikiem nr 2 do uchwały,
3. W "Informacji o gruntach IR-1", "Danych o zwolnieniach i ulgach w podatku rolnym DOZ-R", "Danych o nieruchomościach rolnych DON-R", ,,Danych o współwłaścicielach, współużytkownikach, współposiadaczach DW-1", zgodnie z załącznikiem nr 3 do uchwały,
4. W "Deklaracji na podatek rolny DR-1", "Danych o zwolnieniach i ulgach w podatku rolnym DOZ-R", "Danych o nieruchomościach rolnych DON-R", "Danych o współwłaścicielach, współużytkownikach, współposiadaczach DW-1", zgodnie z załącznikiem nr 4 do uchwały,
5. W "Informacji o lasach IL-1", "Danych o zwolnieniach w podatku leśnym DOZ-L", "Danych
o nieruchomościach leśnych DON-L", "Danych o współwłaścicielach, współużytkownikach, współposiadaczach DW-1", zgodnie z załącznikiem nr 5 do uchwały,
6. W "Deklaracji na podatek leśny DL-1", "Danych o zwolnieniach w podatku leśnym DOZ-L", "Danych o nieruchomościach leśnych DON-L", "Danych o współwłaścicielach, współużytkownikach, współposiadaczach DW-1", zgodnie z załącznikiem nr 6 do uchwały".
§ 2. Wprowadzić możliwość składania deklaracji na podatek od środków transportowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
§ 3. Deklaracje i informacje podatkowe o których mowa w § 1 i § 2 uchwały mogą być przesyłane przez podatników w formie elektronicznej za pośrednictwem Systemu Elektronicznej Komunikacji Administracji Publicznej SEKAP ( http://www.sekap.pl/).
§ 4. Przesłanie deklaracji i informacji określonych w § 1 i § 2 niniejszej uchwały wymaga wypełnienia formularza w zakresie właściwego rodzaju podatku umieszczonego w miejscu wskazanym w § 3 niniejszej uchwały. Wygenerowany na podstawie formularza dokument elektroniczny powinien być podpisany bezpiecznym podpisem elektronicznym i przesłany w sposób określony w § 3 niniejszej uchwały.
§ 5. Deklaracje i informacje podatkowe określone w § 1 niniejszej uchwały - przesyłane w formie elektronicznej - muszą być opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu w rozumieniu ustawy z dnia 18 września 2001 roku o podpisie elektronicznym (j.t. z 2013 roku Dz. U. poz. 262), lub weryfikowanego za pomocą certyfikatu wystawionego przez Centrum Certyfikacji SEKAP.
§ 6. Deklaracje i informacje podatkowe przesyłane za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej nie muszą być znakowane czasem przez wysyłającego. Fakt otrzymania przez serwer Urzędu Miejskiego w Gliwicach deklaracji i informacji na podatek przesyłanych w formie elektronicznej, zostanie potwierdzony przez wygenerowane w sposób automatyczny urzędowe poświadczenie odbioru, które zostanie przekazane do nadawcy drogą elektroniczną.
§ 7. Przekazywanie za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej deklaracji i informacji podatkowych określonych w § 1 niniejszej uchwały - musi odbywać się w sposób zapewniający bezpieczeństwo, wiarygodność i niezaprzeczalność danych w nich zawartych, oraz w sposób zapewniający ich ochronę przed nieuprawnionym dostępem.
§ 8. Deklaracje i informacje podatkowe określone w § 1 uchwały mogą być składane w formie elektronicznej bez względu na wysokość zobowiązania podatkowego, kwoty nadpłaty lub zwrotu podatku.
§ 9. Traci moc obowiązującą Uchwała XV/287/2011 Rady Miejskiej w Gliwicach z 22 grudnia 2011 roku w sprawie określenia formatu elektronicznego, warunków i trybu składania formularzy składanych do organu podatkowego przez podatników z tytułu podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego oraz możliwości składania deklaracji na podatek od środków transportowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
§ 10. Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta.
§ 11. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego, z mocą obowiązującą od dnia 1 stycznia 2014 roku.
| Zastępca Przewodniczącego Rady Miejskiej w Gliwicach Krystyna Sowa |