| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Akty prawne

Sprawozdanie Prezydenta Miasta Świętochłowice

z dnia 14 stycznia 2014r.

z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku miasta Świętochłowice za 2013 rok

Komisja Bezpieczeństwa i Porządku została powołana na podstawie art. 38a ust.1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (Dz.U.2013.595 tekst jednolity).

W 2013 roku Komisja działała w składzie ustalonym Zarządzeniem Prezydenta Miasta nr 53/2011 z dnia 7.03.2011 roku.

W pracach Komisji, poza stałymi członkami brali również udział pracownicy innych służb i inspekcji. Przedstawiciele byli zapraszani w zależności od tematyki posiedzeń Komisji. W pracach Komisji uczestniczyli pracownicy następujących wydziałów i instytucji:

Wydziału Edukacji

Wydziału Inwestycji i Spraw Komunalnych

Wydziału Ekologii i Gospodarki Odpadami

Ośrodka Pomocy Społecznej

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Chorzowie

Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z.o.o.

Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Lokalami Sp. z.o.o.

Wodnego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego

Ochotnicza Straż Pożarna Świętochłowice 1

Ochotnicza Straż Pożarna w Świętochłowicach

Komisja Bezpieczeństwa i Porządku w 2013 roku zebrała się 4 razy.

Spotkania Komisji odbywały się w oparciu o opracowany w styczniu plan pracy Komisji. Spotkania odbyły się odpowiednio:

18.03.2013 roku;

17.06.2013 roku;

10.10.2013 roku;

9.12.2013 roku.

Szczególnym zadaniem Komisji jest koordynowanie działań wszystkich podmiotów działających w zakresie bezpieczeństwa publicznego na terenie miasta Świętochłowice oraz realizacja uchwały nr VII/66/2003 Rady Miejskiej w Świętochłowicach z dnia 25.06.2003 roku, w sprawie przyjęcia do realizacji programu bezpieczeństwa i porządku publicznego „Bezpieczne Świętochłowice”.

I posiedzenie w dniu 18.03.2013 roku

              Omówiono sprawozdanie z pracy Komisji Bezpieczeństwa i Porządku II Kadencji, zgodnie z art. 38b ust. 3 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001r. nr 142, poz. 1592).

              Komendanci Komendy Miejskiej Policji, Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej, Straży Miejskiej – przedstawili informacje o stanie bezpieczeństwa miasta za 2012 rok.

              Inspektor Wydziału Inwestycji i Spraw Komunalnych – koordynator „Akcji Zima” przedstawił sprawozdanie z realizacji „Akcji Zima 2012/2013” na terenie miasta oraz pozytywnie ocenił jego realizację.

              Przedstawiciel Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej – omówił problemy z odśnieżaniem wąskich uliczek oraz zaparkowanych na nich samochodach.

              Dyrektor Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Lokalami omówił powstałe awarie w okresie silnych mrozów i przedstawił sytuację w budynkach.

              Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej przedstawiła w jak sposób udzieliła pomoc osobom bezdomnym w okresie zimowym oraz nakreśliła sposób realizacji programu ”Bezpieczne Ferie”.

              Omówiono plan pracy komisji na 2013 rok.

II posiedzenie w dniu 17.06.2013 roku

              Komendanci Komendy Miejskiej Policji, Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej, Straży Miejskiej – przedstawili bieżącą ocenę porządku i bezpieczeństwa mieszkańców.

              Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej i Naczelnik Wydziału Edukacji omówili organizację czasu wolnego dla dzieci i młodzieży w okresie wakacji, realizację programu „Bezpieczne wakacje” jak i organizację letniego wypoczynku w mieście, organizację półkolonii i dożywiania w szkołach, a także wyjazdów na kolonie i obozy.

Bezpieczeństwo wypoczywającym zapewni Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe, doraźnie będzie kontrolowało tzw. dzikie kąpieliska.

              Omówienie efektów realizacji zadań – współpracy dotyczącej uczestnictwa w zajęciach z młodzieżą w zakresie podnoszenia poziomu z zakresu bezpieczeństwa w miejscu zamieszkania, w szkole i na terenie miasta w roku szkolnym 2012/2013 (dotyczy gimnazjów i szkól ponadgimnazjalnych w oparciu o pismo Prokuratury Rejonowej w Chorzowie RA071/13/12 .

              Omówiono przestępczość młodzieży na terenie szkoły i poza nią.

III posiedzenie w dniu 10.10.2013 roku

              Komendanci Komendy Miejskiej Policji, Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej, Straży Miejskiej – przedstawili bieżącą ocenę porządku i bezpieczeństwa mieszkańców.

              Omówiono sytuację finansowo – prawną ochotniczych straży pożarnych na terenie miasta.

              Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Chorzowie omówił sytuację sanitarno – epidemiologiczną w Świętochłowicach, zagrożenia, procedury, możliwości przeciwdziałania.

              Ocena pracy służb podczas trwania wakacji, bezpiecznego powrotu z wakacji i realizacji programu „Bezpieczne wakacje”.

              Przedstawiono propozycje wydatków budżetowych miasta na 2014r. w ramach realizacji zadań z zakresu bezpieczeństwa i porządku publicznego.

IV posiedzenie w dniu 9.12.2013 roku

              Komendanci Komendy Miejskiej Policji, Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej, Straży Miejskiej – przedstawili bieżącą ocenę porządku i bezpieczeństwa mieszkańców.

              Oceniono zabezpieczenie miasta na wypadek wystąpienia ekstremalnych warunków pogodowych w okresie zimowym

              Omówiono przygotowania do realizacji programu „Bezpieczne Ferie” w 2014r.

              Podsumowano pracę Komisji za 2013r. oraz ustalono wstępny harmonogram prac Komisji na 2014r.

              Ocena zjawiska spożywania alkoholu i zażywania narkotyków w grupach wiekowych młodzieży szkolnej.

              W okresie sprawozdawczym na działania Komisji nie poniesiono żadnych kosztów z budżetu miasta.

Prezydent Miasta Świętochłowice


Dawid Kostempski

reklama

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

TMF Poland sp. z o.o.

globalny dostawca usług administracyjnych dla firm z zakresu księgowości, usług kadrowo-płacowych i usług sekretarskich

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »