| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Akty prawne

Sprawozdanie Prezydenta Miasta Świętochłowice

z dnia 14 stycznia 2014r.

z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku miasta Świętochłowice za 2013 rok

Komisja Bezpieczeństwa i Porządku została powołana na podstawie art. 38a ust.1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (Dz.U.2013.595 tekst jednolity).

W 2013 roku Komisja działała w składzie ustalonym Zarządzeniem Prezydenta Miasta nr 53/2011 z dnia 7.03.2011 roku.

W pracach Komisji, poza stałymi członkami brali również udział pracownicy innych służb i inspekcji. Przedstawiciele byli zapraszani w zależności od tematyki posiedzeń Komisji. W pracach Komisji uczestniczyli pracownicy następujących wydziałów i instytucji:

Wydziału Edukacji

Wydziału Inwestycji i Spraw Komunalnych

Wydziału Ekologii i Gospodarki Odpadami

Ośrodka Pomocy Społecznej

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Chorzowie

Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z.o.o.

Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Lokalami Sp. z.o.o.

Wodnego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego

Ochotnicza Straż Pożarna Świętochłowice 1

Ochotnicza Straż Pożarna w Świętochłowicach

Komisja Bezpieczeństwa i Porządku w 2013 roku zebrała się 4 razy.

Spotkania Komisji odbywały się w oparciu o opracowany w styczniu plan pracy Komisji. Spotkania odbyły się odpowiednio:

18.03.2013 roku;

17.06.2013 roku;

10.10.2013 roku;

9.12.2013 roku.

Szczególnym zadaniem Komisji jest koordynowanie działań wszystkich podmiotów działających w zakresie bezpieczeństwa publicznego na terenie miasta Świętochłowice oraz realizacja uchwały nr VII/66/2003 Rady Miejskiej w Świętochłowicach z dnia 25.06.2003 roku, w sprawie przyjęcia do realizacji programu bezpieczeństwa i porządku publicznego „Bezpieczne Świętochłowice”.

I posiedzenie w dniu 18.03.2013 roku

              Omówiono sprawozdanie z pracy Komisji Bezpieczeństwa i Porządku II Kadencji, zgodnie z art. 38b ust. 3 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001r. nr 142, poz. 1592).

              Komendanci Komendy Miejskiej Policji, Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej, Straży Miejskiej – przedstawili informacje o stanie bezpieczeństwa miasta za 2012 rok.

              Inspektor Wydziału Inwestycji i Spraw Komunalnych – koordynator „Akcji Zima” przedstawił sprawozdanie z realizacji „Akcji Zima 2012/2013” na terenie miasta oraz pozytywnie ocenił jego realizację.

              Przedstawiciel Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej – omówił problemy z odśnieżaniem wąskich uliczek oraz zaparkowanych na nich samochodach.

              Dyrektor Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Lokalami omówił powstałe awarie w okresie silnych mrozów i przedstawił sytuację w budynkach.

              Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej przedstawiła w jak sposób udzieliła pomoc osobom bezdomnym w okresie zimowym oraz nakreśliła sposób realizacji programu ”Bezpieczne Ferie”.

              Omówiono plan pracy komisji na 2013 rok.

II posiedzenie w dniu 17.06.2013 roku

              Komendanci Komendy Miejskiej Policji, Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej, Straży Miejskiej – przedstawili bieżącą ocenę porządku i bezpieczeństwa mieszkańców.

              Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej i Naczelnik Wydziału Edukacji omówili organizację czasu wolnego dla dzieci i młodzieży w okresie wakacji, realizację programu „Bezpieczne wakacje” jak i organizację letniego wypoczynku w mieście, organizację półkolonii i dożywiania w szkołach, a także wyjazdów na kolonie i obozy.

Bezpieczeństwo wypoczywającym zapewni Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe, doraźnie będzie kontrolowało tzw. dzikie kąpieliska.

              Omówienie efektów realizacji zadań – współpracy dotyczącej uczestnictwa w zajęciach z młodzieżą w zakresie podnoszenia poziomu z zakresu bezpieczeństwa w miejscu zamieszkania, w szkole i na terenie miasta w roku szkolnym 2012/2013 (dotyczy gimnazjów i szkól ponadgimnazjalnych w oparciu o pismo Prokuratury Rejonowej w Chorzowie RA071/13/12 .

              Omówiono przestępczość młodzieży na terenie szkoły i poza nią.

III posiedzenie w dniu 10.10.2013 roku

              Komendanci Komendy Miejskiej Policji, Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej, Straży Miejskiej – przedstawili bieżącą ocenę porządku i bezpieczeństwa mieszkańców.

              Omówiono sytuację finansowo – prawną ochotniczych straży pożarnych na terenie miasta.

              Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Chorzowie omówił sytuację sanitarno – epidemiologiczną w Świętochłowicach, zagrożenia, procedury, możliwości przeciwdziałania.

              Ocena pracy służb podczas trwania wakacji, bezpiecznego powrotu z wakacji i realizacji programu „Bezpieczne wakacje”.

              Przedstawiono propozycje wydatków budżetowych miasta na 2014r. w ramach realizacji zadań z zakresu bezpieczeństwa i porządku publicznego.

IV posiedzenie w dniu 9.12.2013 roku

              Komendanci Komendy Miejskiej Policji, Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej, Straży Miejskiej – przedstawili bieżącą ocenę porządku i bezpieczeństwa mieszkańców.

              Oceniono zabezpieczenie miasta na wypadek wystąpienia ekstremalnych warunków pogodowych w okresie zimowym

              Omówiono przygotowania do realizacji programu „Bezpieczne Ferie” w 2014r.

              Podsumowano pracę Komisji za 2013r. oraz ustalono wstępny harmonogram prac Komisji na 2014r.

              Ocena zjawiska spożywania alkoholu i zażywania narkotyków w grupach wiekowych młodzieży szkolnej.

              W okresie sprawozdawczym na działania Komisji nie poniesiono żadnych kosztów z budżetu miasta.

Prezydent Miasta Świętochłowice


Dawid Kostempski

reklama

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Green Drive

To kampania społeczna realizowana przez Fundację Trans.org (www.trans.org). Głównym celem akcji jest pokazanie firmom transportowym w Europie najlepszych sposobów na zmniejszenie wydatków na paliwo.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »