| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Biura rachunkowe > Prowadzę biuro rachunkowe > Jak uzyskać duplikat certyfikatu księgowego

Jak uzyskać duplikat certyfikatu księgowego

Co trzeba zrobić jeżeli zgubimy lub w inny sposób utracimy certyfikat księgowego. Przede wszystkim nie popadajmy w panikę. Można przecież uzyskać duplikat certyfikatu.

Od 10 sierpnia 2014 r. każdy zainteresowany, który ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz spełni wymóg niekaralności, a także posiada polisę OC może prowadzić działalność w zakresie usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych. Tym samym posiadanie certyfikatu księgowego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych nie jest już wymagane.

Zobacz: Zmiany w zakresie usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych

Należy złożyć do Ministra Finansów wniosek o wydanie duplikatu certyfikatu wg wzoru zamieszczonego w załączniku nr 3 do rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie uprawnień do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych.

Do wniosku należy dołączyć kopię dowodu wniesienia opłaty za wydanie duplikatu.

Polecamy: Ustawa o rachunkowości z komentarzem do zmian (książka)

Bowiem warunkiem wydania duplikatu certyfikatu księgowego jest wniesienie opłaty w kwocie 127,60 zł na rachunek bankowy: Ministerstwo Finansów Biuro Administracyjne ul. Świętokrzyska 12; 00-916 Warszawa. Numer rachunku: 10 10101010 0038 2522 3100 0000.

Polecamy: Jak kalkulować ceny usług księgowych

Źródło: Ministerstwo Finansów

Narzędzia

reklama

POLECANE

reklama

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Dominika Miśkiewicz

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »