REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2009 nr 1 poz. 16

Departament Budżetowy

DECYZJA BUDŻETOWA NA ROK 2009 Nr 39/MON
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ

z dnia 9 lutego 2009 r.

Tekst pierwotny

Na podstawie § 1 pkt 13 lit. d i § 2 pkt 14 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 lipca 1996 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Obrony Narodowej (Dz. U. Nr 94, poz. 426), w związku z art. 128 ust. 3 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 i Nr 169, poz. 1420, z 2006 r. Nr45, poz. 319, Nr 104, poz. 708, Nr 170, poz. 1217 i 1218, Nr 187, poz. 1381 i Nr 249, poz. 1832, z 2007 r. Nr 82, poz. 560, Nr 88, poz. 587, Nr 115, poz. 791 i Nr 140, poz. 984, z 2008 r. Nr 180, poz. 1112, Nr 209, poz. 1317, Nr 216, poz. 1370 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2009 r. Nr 19, poz. 100), w celu zapewnienia warunków do właściwej realizacji ustawy budżetowej na rok 2009 z dnia 9 stycznia 2009 r. (Dz. U. Nr 10, poz. 58) ustala się, co następuje:

Rozdział 1

Postanowienia ogólne

§ 1.

Realizacja budżetu resortu obrony narodowej, zwanego dalej „resortem”, w 2009 r. odbywa się zgodnie z decyzją Nr 278/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 19 czerwca 2007 r. w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz. Urz. MON Nr 13, poz. 149 i Nr 17 poz. 180 oraz z 2008 r. Nr 6, poz. 63), zwanej dalej „decyzją Nr 278/MON”, z uwzględnieniem postanowień niniejszej decyzji.
§ 2.
1. Dochody budżetu resortu w 2009 r. wynoszą 81.887 tys. zł. Zestawienie dochodów budżetu resortu według działów i rozdziałów klasyfikacji określa załącznik Nr 1 do decyzji.

2. Wydatki budżetu resortu w 2009 r. wynoszą 24.497.625 tys. zł. Zestawienie wydatków budżetu resortu według działów i rozdziałów klasyfikacji określa załącznik Nr 2 do decyzji, z zastrzeżeniem załączników Nr 9 i 10 do decyzji.

3. Układ wykonawczy budżetu resortu i jego podział na dysponentów określa:

1) w zakresie dochodów – załącznik Nr 3 do decyzji;

2) w zakresie wydatków – załącznik Nr 4 do decyzji.

§ 3.
1. Ustala się limity zatrudnienia i stany średnioroczne, żołnierzy i pracowników resortu na 2009 r. oraz ich podział w wielkościach określonych w załączniku Nr 5 do decyzji, w tym:

1) 450 żołnierzy zawodowych oraz 7 pracowników resortu zatrudnionych w przedstawicielstwach wojskowych poza granicami państwa – pozostających w limicie Dyrektora Departamentu Administracyjnego;

2) 1.860 żołnierzy zawodowych w rezerwie kadrowej – pozostających w limicie dysponenta głównego;

3) 50 żołnierzy służby okresowej, w związku z operacjami wojskowymi poza granicami kraju realizowanymi przez polskie kontyngenty wojskowe – pozostających w limicie Szefa Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych.

2. Liczbę zwolnień z zawodowej służby wojskowej w 2009 r. przewidziano na poziomie 4.000 żołnierzy zawodowych.

3. Zestawienie limitów wydatków na wynagrodzenia dla nauczycieli zatrudnionych na podstawie przepisów ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2006 r. Nr 97, poz. 674, Nr 170, poz. 1218 i Nr 220, poz. 1600, z 2007 r. Nr 17, poz. 95, Nr 80, poz. 542, Nr 102, poz. 689, Nr 158, poz. 1103, Nr 176, poz. 1238, Nr 191, poz. 1369 i Nr 247, poz. 1821, z 2008 r. Nr 145, poz. 917 i Nr227, poz. 1505 oraz z 2009 r. Nr 1, poz. 1), oraz na dodatkowe wynagrodzenie roczne dla członków korpusu służby cywilnej określa załącznik Nr 6 do decyzji.

§ 4.
Wykaz dotacji realizowanych z budżetu resortu w 2009 r. określa załącznik Nr 7 do decyzji, z zastrzeżeniem załączników Nr 9 i 10 do decyzji.
§ 5.
1. Przychody i wydatki funduszu celowego, zakładów budżetowych i gospodarstw pomocniczych oraz rozliczenia z budżetem państwa wynoszą:

1) Fundusz Modernizacji Sił Zbrojnych:

a) przychody – 45.031 tys. zł,

b) wydatki – 261.623 tys. zł

– z zastrzeżeniem postanowień § 21 ust. 4;

2) zakłady budżetowe i gospodarstwa pomocnicze łącznie:

a) przychody – 369.136 tys. zł, w tym dotacja celowa na inwestycje (dla zakładów budżetowych) – 6.928 tys. zł,

b) wydatki – 367.463 tys. zł, w tym wpłata do budżetu części zysku gospodarstw pomocniczych – 215 tys. zł.

2. Podział kwot, o których mowa w ust. 1, według form organizacyjno-prawnych, określa załącznik Nr 8 do decyzji.

§ 6.
Ustala się, w ramach planu finansowego dysponenta głównego, wydatki budżetowe będące w dyspozycji Ministra Obrony Narodowej na:

1) fundusz nagród i zapomóg dla żołnierzy zawodowych, w wysokości 57.692 tys. zł, w tym na nagrody 46.154 tys. zł, a na zapomogi 11.538 tys. zł (rozdział 75204);

2) fundusz nagród i zapomóg dla żołnierzy niezawodowych, w wysokości 5.728 tys. zł (rozdział 75204), w tym:

a) dla żołnierzy odbywających nadterminową zasadniczą służbę wojskową, w wysokości 4.802 tys. zł, w tym na nagrody 3.842 tys. zł, a na zapomogi 960 tys. zł,

b) dla pozostałych żołnierzy niezawodowych, w wysokości 926 tys. zł, w tym na nagrody 741 tys. zł, a na zapomogi 185 tys. zł;

3) fundusz nagród i zapomóg dla funkcjonariuszy Państwowej Straży Pożarnej pełniących służbę w jednostkach organizacyjnych Wojskowej Ochrony Przeciwpożarowej, w wysokości 173 tys. zł (rozdział 75204), uruchamiany na wniosek Szefa Wojskowej Ochrony Przeciwpożarowej;

4) celowy fundusz nagród dla pracowników objętych Ponadzakładowym Układem Zbiorowym Pracy dla Pracowników Wojskowych Jednostek Organizacyjnych Sfery Budżetowej, w wysokości 365 tys. zł (rozdział 75204);

5) fundusz nagród dla nauczycieli akademickich w wysokości 69 tys. zł (rozdział 80302), naliczony stosownie do postanowień art. 155 ust. 2 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. Nr 164, poz. 1365, z 2006 r. Nr 46, poz. 328, Nr 104, poz. 708 i 711, Nr 144, poz. 1043 i Nr 227, poz. 1658, z 2007 r. Nr 80, poz. 542, Nr 120, poz. 818, Nr 176, poz. 1238 i 1240 i Nr 180, poz. 1280 oraz z 2008 r. Nr 70, poz. 416).

§ 7.
Ustala się, w ramach planu finansowego dysponenta głównego, wydatki budżetowe zaplanowane na:

1) zabezpieczenie finansowania należności osobowych i świadczeń żołnierzy zawodowych pozostających w rezerwie kadrowej do wysokości limitów zatrudnienia, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 2, w wysokości 97.516 tys. zł, (rozdział 75204);

2) zabezpieczenie finansowania w ciągu roku budżetowego składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe dla żołnierzy zwolnionych z zawodowej służby wojskowej, niespełniających warunków do nabycia prawa do emerytury wojskowej lub wojskowej renty inwalidzkiej od uposażenia wypłacanego żołnierzowi po dniu 31 grudnia 1998 r. do dnia zwolnienia ze służby, w wysokości do 22.413 tys. zł (rozdział 75204);

3) finansowanie realizacji zamówień publicznych w formie aukcji elektronicznych, w wysokości 60 tys. zł (rozdział 75295), koordynowane przez Departament Zaopatrywania Sił Zbrojnych;

4) zakup kart tożsamości, w wysokości 450 tys. zł (rozdział 75204), koordynowanych przez Zarząd Organizacji i Uzupełnień – P1 Sztabu Generalnego Wojska Polskiego;

5) budowę systemu udzielania wpisów w paszportach potwierdzających status osób wymienionych w art. III ust. 3 Umowy między Państwami – Stronami Traktatu Północnoatlantyckiego dotyczącej statusu sił zbrojnych, sporządzonej w Londynie dnia 19 czerwca 1951 r. (Dz. U. z 2000 r. Nr 21, poz. 257), w wysokości 650 tys. zł (rozdział 75204), koordynowane przez Zarząd Organizacji i Uzupełnień – P1 Sztabu Generalnego Wojska Polskiego;

6) centralne zakupy prasy, w wysokości 1.700 tys. zł (rozdział 75295), koordynowane przez Departament Wychowania i Promocji Obronności;

7) składki do organizacji międzynarodowych, w wysokości 129.613 tys. zł (rozdział 75204);

8) realizację zadań ujętych w „Strategii informatyzacji resortu Obrony Narodowej w latach 2008- 2012”, w wysokości 4.710 tys. zł (rozdział 75204), w tym: szkolenia informatyczne, w wysokości 1.710 tys. zł oraz wprowadzenie kontraktowania usług w firmach zewnętrznych dotyczącego informatyzacji resortu obrony narodowej, w wysokości 3.000 tys. zł, koordynowane przez Departament Informatyki i Telekomunikacji;

9) pozyskanie i utrzymanie kanałów satelitarnych w paśmie UHF na potrzeby Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, do wysokości 8.000 tys. zł (rozdział 75204), realizowane przez Dowódcę Jednostki Wojskowej Nr 2305;

10) zabezpieczenie organizacji nieformalnego spotkania ministrów obrony państw członkowskich Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego (NATO) w Polsce, w wysokości do 10.000 tys. zł (rozdział 75204);

11) badania naukowe, w tym realizowane w ramach Europejskiej Agencji Obrony oraz prace studyjne, w wysokości do 39.408 tys. zł (rozdział 75204), koordynowane przez Departament Nauki i Szkolnictwa Wojskowego;

12) serwis i utrzymanie aplikacji MIS-UMOWY i MIS-CRUW, w wysokości 50 tys. zł (rozdział 75001), koordynowane przez Agencję Mienia Wojskowego;

13) realizację kursów i szkoleń przez uczelnie wojskowe, finansowanych w ramach dotacji podmiotowej, w wysokości 23.690 tys. zł (rozdział 80302), koordynowane przez Departament Nauki i Szkolnictwa Wojskowego;

14) opracowanie i wydanie „Przepisów projektowania i budowy okrętów Marynarki Wojennej RP”, w wysokości 350 tys. zł (rozdział 75204), koordynowane przez Departament Polityki Zbrojeniowej;

15) wydatki związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem ćwiczenia zarządzania kryzysowego NATO (CMX) oraz przeprowadzeniem wyższych kursów obronnych, w wysokości 1.102 tys. zł (rozdział 75295), koordynowane przez Departament Strategii i Planowania Obronnego.

Rozdział 2

Zasady uruchamiania rezerw celowych budżetu państwa oraz środków z prywatyzacji spółek potencjału przemysłu obronnego

§ 8.

1. Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 Sztabu Generalnego Wojska Polskiego:

1) przedstawi Dyrektorowi Departamentu Budżetowego, w terminie czternastu dni od dnia ogłoszenia decyzji, propozycje wraz ze szczegółowym uzasadnieniem, w sprawie uruchomienia środków na wsparcie modernizacji technicznej Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej w ramach programu restrukturyzacji i modernizacji przemysłu obronnego, po zasięgnięciu opinii Dyrektora Departamentu Polityki Zbrojeniowej, w szczegółowości: dział, rozdział, paragraf klasyfikacji wydatków budżetowych;

2) określi zadania planowane do sfinansowania w ramach środków, o których mowa w pkt 1, z podziałem na realizowane przez dysponenta głównego oraz pozostałych dysponentów ujętych w decyzji Nr 278/MON.

2. Dyrektor Departamentu Budżetowego, niezwłocznie po otrzymaniu propozycji, o których mowa w pkt 1, przedstawi Ministrowi Obrony Narodowej projekty wystąpień do Ministra Finansów w sprawie zwiększeń budżetu resortu ze środków ujętych w załączniku Nr 3 ustawy budżetowej na 2009 r. „Przychody i rozchody budżetu państwa na 2009 r.” poz. 39.

§ 9.
Realizacja zadań wynikających z „Rządowego Programu Pomocy Cudzoziemcom i Innym Osobom Współpracującym z Polskimi Kontyngentami Wojskowymi oraz Kontyngentami Policyjnymi i Straży Granicznej, Wydzielonymi do Realizacji Zadań poza Granicami Państwa”, finansowana jest z rezerwy celowej budżetu państwa. Dyrektor Departamentu Budżetowego na wniosek dysponentów realizujących te zadania, przedstawi Ministrowi Obrony Narodowej projekty wystąpień do Ministra Finansów w sprawie zwiększeń budżetu resortu ze środków ujętych w załączniku Nr 2 ustawy budżetowej na 2009 r. „Wydatki budżetu państwa na rok 2009, zestawienie zbiorcze według działów” poz. 60.
§ 10.
Realizacja zadań związanych z przygotowaniem resortu obrony narodowej do prezydencji Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej, finansowana jest z rezerwy celowej budżetu państwa. Dyrektor Departamentu Budżetowego, na wniosek Dyrektora Departamentu Polityki Bezpieczeństwa Międzynarodowego, przedstawi Ministrowi Obrony Narodowej projekty wystąpień do Ministra Finansów w sprawie zwiększeń budżetu resortu ze środków ujętych w załączniku Nr 2 ustawy budżetowej na 2009 r. „Wydatki budżetu państwa na rok 2009, zestawienie zbiorcze według działów” poz. 9.
§ 11.
Zadanie dotyczące „Implementacji polskiego programu współpracy na rzecz rozwoju oraz wsparcie międzynarodowej współpracy na rzecz demokracji i społeczeństwa obywatelskiego, w tym co najmniej 40 mln zł na pomoc rozwojową dla Afganistanu”, finansowane jest w ramach rezerwy celowej budżetu państwa. Dyrektor Departamentu Budżetowego na wniosek Dowódcy Operacyjnego Sił Zbrojnych lub Dyrektora Departamentu Wojskowych Spraw Zagranicznych, przedstawi Ministrowi Obrony Narodowej projekty wystąpień do Ministra Finansów w sprawie zwiększeń budżetu resortu ze środków ujętych w załączniku Nr 2 ustawy budżetowej na 2009 r. „Wydatki budżetu państwa na rok 2009, zestawienie zbiorcze według działów” poz. 36.

Rozdział 3

Zasady finansowania niektórych zadań

§ 12.

Szef Inspektoratu Wojskowej Służby Zdrowia zawiera, w imieniu Ministra Obrony Narodowej, umowy na realizację zadań zlecanych dla samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej z zakresu ochrony zdrowia, zadań mobilizacyjnych i obronnych, dotacji na pokrycie kosztów kształcenia i podnoszenia kwalifikacji osób wykonujących zawody medyczne, dotacji na realizację staży podyplomowych lekarzy i lekarzy dentystów, dotacji dla Wojskowej Izby Lekarskiej, prac badawczych i rozwojowych wojskowej służby zdrowia, programów profilaktyczno-zdrowotnych, dofinansowania dla Wojskowego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa do zadań wynikających z ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o publicznej służbie krwi (Dz. U. Nr 106, poz. 681, z 1998 r. Nr 117, poz. 756, z 2001 r. Nr 126, poz. 1382, z 2003 r. Nr 223, poz. 2215 oraz z 2007 r. Nr 166, poz. 1172), turnusów leczniczo-profilaktycznych, realizacji szkoleń w zakresie kwalifikowanej pierwszej pomocy.
§ 13.
Wydatki z tytułu ewakuacji medycznej i leczenia żołnierzy poza granicami kraju realizuje, w ramach posiadanego limitu wydatków, Szef Inspektoratu Wojskowej Służby Zdrowia, który w przypadku braku możliwości zabezpieczenia realizacji powyższych zadań w ramach własnego limitu, wystąpi ze stosownym wnioskiem do Dyrektora Departamentu Budżetowego.
§ 14.
1. Dyrektorzy niżej wymienionych komórek (jednostek) organizacyjnych zawierają, w imieniu Ministra Obrony Narodowej, umowy na udzielenie dotacji celowych na inwestycje w zakresie:

1) wojskowych domów (zespołów) wypoczynkowych – Dyrektor Departamentu Spraw Socjalnych;

2) uczelni wojskowych – Dyrektor Departamentu Nauki i Szkolnictwa Wojskowego;

3) państwowych instytucji kultury (muzeów) – Dyrektor Departamentu Wychowania i Promocji Obronności;

4) samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej oraz jednostek badawczo-rozwojowych – Szef Inspektoratu Wojskowej Służby Zdrowia.

2. Ustala się ostateczny termin rozliczenia dotacji celowych na dzień 15 grudnia 2009 r.

§ 15.
Wydatki, o których mowa w § 7 pkt 8, Dyrektor Departamentu Informatyki i Telekomunikacji realizuje, zgodnie z § 3 ust 8-10 i § 8 decyzji Nr 278/MON z tym, że dla zadań zlecanych osobom fizycznym obsługę finansowo-księgową dysponenta głównego sprawuje Dyrektor Departamentu Administracyjnego, który w takich przypadkach występuje z wnioskiem do Dyrektora Departamentu Budżetowego, o zmianę podziału układu wykonawczego budżetu.
§ 16.
1. Dyrektor Departamentu Kadr oraz Szef Zarządu Organizacji i Uzupełnień – P1 Sztabu Generalnego Wojska Polskiego, nadzorują na bieżąco, stosownie do kompetencji, poziom wykorzystania limitów zatrudnienia żołnierzy zawodowych i nadterminowej zasadniczej służby wojskowej, w tym szczególnie powołań i zwolnień ze służby oraz podejmują niezbędne działania mające na celu realizację funduszu uposażeń w ramach określonego limitu zatrudnienia.

2. Limity zatrudnienia oraz plany wydatków przewidziane na utrzymanie żołnierzy zawodowych i nadterminowej zasadniczej służby wojskowej, przyjętych do służby po dniu 1 stycznia 2009 r., znajdują się w limicie dysponenta głównego i będą uruchomione w trakcie roku budżetowego, po dokonaniu szczegółowej analizy potrzeb w tym zakresie, stosownie do kompetencji przez Dyrektora Departamentu Kadr oraz Szefa Zarządu Organizacji i Uzupełnień – P1 Sztabu Generalnego Wojska Polskiego, na wniosek dysponentów środków budżetowych.

3. W celu realizacji zadań, o których mowa w ust. 1 i 2, Dyrektor Departamentu Kadr, w porozumieniu z Szefem Zarządu Organizacji i Uzupełnień – P1 Sztabu Generalnego Wojska Polskiego, sporządzi w terminie dwudziestu jeden dni od dnia ogłoszenia decyzji, harmonogram powołań i zwolnień żołnierzy ze służby w poszczególnych miesiącach 2009 r., w podziale na: dysponentów środków budżetowych, organy planujące oraz współplanujące. Harmonogram stanowi podstawę do gospodarowania limitami zatrudniania żołnierzy zawodowych i nadterminowej zasadniczej służby wojskowej w roku 2009.

4. Dyrektor Departamentu Spraw Socjalnych monitoruje na bieżąco poziom wykorzystania limitu zatrudnienia pracowników oraz stanu zatrudnienia pozostałych pracowników.

§ 17.
W związku z realizacją w 2009 r. wydatków na wykup uprawnień do ulgowych przejazdów PKP, Dyrektor Departamentu Budżetowego, na wniosek Dyrektora Departamentu Spraw Socjalnych, przygotuje stosowne zmiany w decyzji.

Rozdział 4

Szczególne zasady realizacji budżetu

§ 18.

1. Dysponenci środków budżetowych drugiego stopnia oraz dysponenci środków budżetowych trzeciego stopnia bezpośrednio podlegli dysponentowi głównemu, regulują w pierwszej kolejności zobowiązania dotyczące 2008 r. z planu finansowego na 2009 r., w ramach otrzymywanych bieżących transz środków budżetowych, po uprzednim zabezpieczeniu wydatków osobowych i zobowiązań publicznoprawnych.

2. Wydatki, z zastrzeżeniem ust. 1, realizuje się w ramach posiadanego planu finansowego na 2009 r., z zachowaniem priorytetu zapewnienia bezpieczeństwa żołnierzy w kontyngentach wojskowych oraz realizacji programu profesjonalizacji Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej.

3. Plan wydatków na wynagrodzenia pracowników obejmuje należności wynikające z tytułu zatrudnienia, ujęte w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 14 czerwca 2006 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji, dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (Dz. U. Nr 107, poz. 726, Nr 137, poz. 976 i Nr 195, poz. 1443, z 2007 r. Nr 48, poz. 322, Nr 128, poz. 890 i Nr 234, poz. 1721 oraz z 2008 r. Nr 229, poz. 1526).

4. Zobowiązania Funduszu Modernizacji Sił Zbrojnych dotyczące 2008 r., wynikające z nieopłaconych faktur i realizowanych umów, finansowane są z wydatków budżetowych 2009 r. w ramach centralnych planów rzeczowych. Zobowiązania te podlegają rozliczaniu przez dotychczasowe podmioty realizujące te zadania.

5. Dysponenci środków budżetowych oraz pozostałe podmioty realizujące wydatki budżetowe, w tym finansowane z Funduszu Modernizacji Sił Zbrojnych, podejmą działania mające na celu zminimalizowanie skutków dla budżetu resortu z tytułu ewentualnych kar i odsetek od nieterminowego regulowania zobowiązań 2008 r. Dyrektor Departamentu Budżetowego określi odrębnie zakres i terminy sporządzania informacji.

6. Zobowiązuje się dowódców (dyrektorów, szefów, kierowników) komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej i jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej, do optymalizacji działań skutkujących zmniejszeniem wydatków budżetowych, w tym w szczególności do zmniejszenia wydatków związanych z należnościami za podróże służbowe i ekwiwalenty za niewykorzystane urlopy wypłacanych przy rozwiązywaniu stosunków służbowych i umów o pracę.

7. Limity wydatków reprezentacyjnych, określone decyzją Nr 407/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 29 grudnia 2004 r. w sprawie wydatków reprezentacyjnych i okolicznościowych (Dz. Urz. MON Nr 18, poz. 203, z 2005 r. Nr 16, poz. 154 i Nr 24, poz. 239, z 2006 r. Nr 11, poz. 130, Nr 15, poz. 190, Nr 22, poz. 277 i Nr 23, poz. 306, z 2007 r. Nr 4, poz. 41, Nr 8, poz. 98, Nr 16, poz. 168, Nr 22, poz. 227 i Nr 25, poz. 261 oraz z 2008 r. Nr 3, poz. 18, Nr 8, poz. 100, Nr 12, poz. 141, Nr 17, poz. 215 i Nr 24, poz. 304), zmniejsza się o połowę.

8. Wstrzymuje się realizację decyzji Nr 212/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 29 kwietnia 2008 r. w sprawie działalności promocyjnej w resorcie obrony narodowej (Dz. Urz. MON Nr 9, poz. 117).

§ 19.
Stosownie do poczynionych konsultacji rządowych oraz dyspozycji wydzielenia wydatków do ewentualnego ich zablokowania w trybie ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 i Nr 169, poz. 1420, z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 104, poz. 708, Nr 170, poz. 1217 i 1218, Nr 187, poz. 1381 i Nr 249, poz. 1832, z 2007 r. Nr 82, poz. 560, Nr 88, poz. 587, Nr 115, poz. 791 i Nr 140, poz. 984, z 2008 r. Nr 180, poz. 1112, Nr 209, poz. 1317, Nr 216, poz. 1370 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2009 r. Nr 19, poz. 100), tworzy się w ramach limitu wydatków dysponenta głównego, plan finansowy stanowiący załącznik Nr 9 do decyzji.
§ 20.
1. Dla sfinansowania skutków i zagrożeń, o których mowa w ust. 3, tworzy się, w ramach limitu wydatków dysponenta głównego, plan finansowy stanowiący załącznik Nr 10 do decyzji.

2. Dysponenci środków budżetowych drugiego stopnia oraz dysponenci środków budżetowych trzeciego stopnia bezpośrednio podlegli dysponentowi głównemu, w terminie do dnia 31 marca 2009 r., dostosują swoje plany finansowe do ograniczonych możliwości budżetu, przez dokonanie w nich stosownych zmian mających na celu zabezpieczenie realizacji priorytetowych zadań i przedstawią je Dyrektorowi Departamentu Budżetowego.

3. Dysponenci środków budżetowych drugiego stopnia oraz dysponenci środków budżetowych trzeciego stopnia bezpośrednio podlegli dysponentowi głównemu, w terminie do dnia 30 kwietnia 2009 r. dokonają oceny skutków i zagrożeń realizacji zadań bieżących wynikających z nowych limitów wydatków, w szczegółowości określonej w odrębnym trybie przez Dyrektora Departamentu Budżetowego.

4. Dyrektor Departamentu Budżetowego przeanalizuje skutki i zagrożenia w realizacji zadań bieżących, o których mowa w ust. 3, oraz przygotuje do decyzji Komisji Budżetowej Ministerstwa Obrony Narodowej propozycję przesunięcia planu, o którym mowa w ust 1, do dysponentów środków budżetowych drugiego stopnia oraz dysponentów środków budżetowych trzeciego stopnia bezpośrednio podległych dysponentowi głównemu.

§ 21.
1. Informacje do opracowania harmonogramu realizacji wydatków przedstawia się w oparciu o realne możliwości dokonania wydatków, wynikające również z zapisów decyzji w zakresie zaciągania i terminów realizacji zobowiązań.

2. Przy składaniu zapotrzebowań na środki budżetowe uwzględnia się terminy realizacji zobowiązań oraz posiadane w tym względzie kompletne dokumenty, na podstawie których dokonywane są płatności. Pozostałości środków na rachunkach bankowych na koniec każdego dnia ogranicza się do niezbędnego minimum, przy czym środki budżetowe muszą być wydane w terminie do dwóch dni od dnia ich otrzymania.

3. Dysponenci drugiego stopnia w ramach sprawowanego nadzoru nad gospodarką finansową podległych dysponentów, obejmą szczególnym nadzorem zagadnienia konstruowania harmonogramu wydatków i zgłaszania zapotrzebowań na środki budżetowe oraz stan tych środków na rachunkach bankowych.

4. Uruchomienie realizacji zadań planowanych do sfinansowania z Funduszu Modernizacji Sił Zbrojnych może nastąpić po otrzymaniu z Departamentu Budżetowego potwierdzenia posiadania środków finansowych. O kolejności realizacji zadań (priorytetach) decyduje Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 Sztabu Generalnego Wojska Polskiego, który informuje właściwego dysponenta o możliwości realizacji zadania. Dyrektor Departamentu Budżetowego przedstawia Szefowi Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 Sztabu Generalnego Wojska Polskiego, comiesięczne informacje o stanie przychodów Funduszu Modernizacji Sił Zbrojnych.

§ 22.
1. Termin zawarcia umów dotyczących zlecania zadań stowarzyszeniom i fundacjom, upływa z dniem 31 października 2009 r.

2. Ostateczny termin zawarcia umów w zakresie centralnych planów rzeczowych, o których mowa w decyzji Nr 7/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 14 stycznia 2008 r. w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz. Urz. MON Nr 1, poz. 6), upływa z dniem 30 września 2009 r.

3. Dowódcy (dyrektorzy, prezesi) instytucji realizujący zadania w ramach umów, o których mowa w ust. 1 i 2, finansowane z budżetu resortu, zapewnią umieszczenie w nich klauzul gwarantujących, że ostateczny termin wykonania umów/zamówień oraz dostarczenia dokumentów rozliczeniowych upływa z dniem 15 grudnia 2009 r.

Rozdział 5

Procedury sprawozdawczości w zakresie zatrudnienia oraz wydatków budżetowych

§ 23.

1. Informacje o średniorocznym i faktycznym zatrudnieniu żołnierzy i pracowników, o których mowa w § 21 ust. 3 decyzji Nr 278/MON, Dyrektor Departamentu Spraw Socjalnych jako organ koordynujący, dysponenci środków budżetowych drugiego stopnia oraz trzeciego stopnia bezpośrednio podlegli Ministrowi Obrony Narodowej przedstawiają, stosownie do kompetencji. Dyrektorowi Departamentu Kadr, Dyrektorowi Departamentu Spraw Socjalnych oraz Szefowi Zarządu Organizacji i Uzupełnień – P1 Sztabu Generalnego Wojska Polskiego, w terminie do dwudziestego dnia miesiąca następującego po zakończeniu kwartału z tym, że za czwarty kwartał 2009 r. do dnia 5 lutego 2010 r., według wzoru określonego w załączniku Nr 11 do decyzji.

2. Zobowiązuje się dysponentów środków budżetowych drugiego stopnia oraz trzeciego stopnia bezpośrednio podległych dysponentowi głównemu (organ koordynujący przedstawia zbiorczo za podległych dysponentów) do sporządzania zestawienia informacyjnego w sprawie wydatków na uposażenia i pozostałe należności finansowe podległych żołnierzy, w szczegółowości wynikającej z systemu informatycznego PROSTA_K, w terminie, o którym mowa w ust 1. Stosowne zestawienia zbiorcze za poszczególnych dysponentów Dyrektor Departamentu Kadr przekazuje do wiadomości Dyrektorowi Departamentu Budżetowego.

3. Wprowadza się dodatkowy obowiązek sporządzania i przedstawiania Dyrektorowi Departamentu Budżetowego oraz Dyrektorowi Departamentu Spraw Socjalnych, przez dysponentów środków budżetowych drugiego stopnia oraz trzeciego stopnia bezpośrednio podległych dysponentowi głównemu, sprawozdania Rb-70 o zatrudnieniu i wynagrodzeniach pracowników w terminach do dnia 20 maja i 20 sierpnia 2009 r.

§ 24.
Dysponenci środków budżetowych, którzy w projekcie planu finansowego przekazali część swoich wydatków do realizacji dysponentom środków budżetowych drugiego stopnia oraz organy planujące, w terminie siedmiu dni od dnia ogłoszenia decyzji, przekażą tym dysponentom podział wydatków w układzie dysponentów środków budżetowych trzeciego stopnia im podległych.
§ 25.
1. Dowódca Operacyjny Sił Zbrojnych oraz inni dysponenci, realizujący wydatki z tytułu udziału kontyngentów wojskowych w misjach i operacjach Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego, Unii Europejskiej i Organizacji Narodów Zjednoczonych, przedstawiają Dyrektorowi Departamentu Budżetowego, a inni dysponenci również do wiadomości Dowódcy Operacyjnego Sił Zbrojnych, rozliczenia poniesionych wydatków na poszczególne kontyngenty wojskowe, w szczegółowości rozdział, paragraf, pozycja, w terminie do dnia dwudziestego piątego każdego miesiąca za miesiąc poprzedni, przy czym rozliczenie za grudzień 2009 r. do dnia 30 stycznia 2010 r.

2. Sprawozdanie w układzie i terminie, o których mowa w ust. 1, za poprzedni kwartał, przedstawia także Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 Sztabu Generalnego Wojska Polskiego, w zakresie wydatków realizowanych przez Agencję Mienia Wojskowego.

§ 26.
1. Dotacje ujęte w planie finansowym dysponenta głównego przekazywane są dla jednostek organizacyjnych, którym je udzielono, przy uwzględnieniu charakteru ponoszonych wydatków. Wnioski o przekazanie dotacji na kolejny miesiąc składają Dyrektorowi Departamentu Budżetowego dowódcy (dyrektorzy, szefowie, komendanci) jednostek organizacyjnych je realizujących, w terminie do dwunastego dnia miesiąca poprzedzającego miesiąc, którego wniosek dotyczy.

2. Wnioski, o których mowa w ust. 1, muszą być poprzedzone szczegółową analizą wykorzystania dotacji już udzielonych, co będzie stanowiło podstawę do ewentualnego uruchomienia kolejnej transzy środków finansowych.

3. Dysponenci środków budżetowych, organy planujące i organ koordynujący, w terminie do dnia 10 grudnia 2009 r., zobowiązani są przedstawić w celu zapewnienia realizacji postanowień art. 123 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych, do Departamentu Budżetowego wykaz jednostek, którym przyznano w 2009 r. dotacje podmiotowe i celowe oraz kwoty tych dotacji.

4. Dotacje z tytułu kierowania żołnierzy na kursy i szkolenia w uczelniach wojskowych, ujęte w limicie dysponenta głównego, uruchamia się w trakcie roku budżetowego, na podstawie wniosku Dyrektora Departamentu Nauki i Szkolnictwa Wojskowego, który przedstawi szczegółowe rozliczenie przeprowadzonych kursów i szkoleń, uwzględniające liczbę osób uczestniczących w kursach i szkoleniach oraz poniesione wydatki z tego tytułu.

5. Komendanci uczelni wojskowych i dyrektorzy muzeów przedstawią odpowiednio Dyrektorowi Departamentu Nauki i Szkolnictwa Wojskowego oraz Dyrektorowi Departamentu Wychowania i Promocji Obronności, a także do wiadomości Dyrektorowi Departamentu Budżetowego, w terminie czternastu dni od dnia ogłoszenia decyzji, plany rzeczowo-finansowe (plany działalności), a w terminie do dwudziestego dnia miesiąca następującego po zakończeniu kwartału, z tym, że za czwarty kwartał 2009 r. do dnia 20 lutego 2010 r. – sprawozdania z wykorzystania dotacji.

§ 27.
Dysponenci środków budżetowych drugiego stopnia, trzeciego stopnia bezpośrednio podlegli dysponentowi głównemu oraz Dyrektor Departamentu Spraw Socjalnych, przedstawią w terminie do dnia 20 lipca 2009 r., za I półrocze 2009 r. oraz do dnia 7 lutego 2010 r., za 2009 r., do Dyrektora Departamentu Budżetowego sprawozdanie z realizacji budżetu w układzie zadaniowym według szczegółowości określonej w odrębnym trybie przez Dyrektora Departamentu Budżetowego.
§ 28.
Dyrektor Departamentu Nauki i Szkolnictwa Wojskowego przekazuje Ministrowi Obrony Narodowej oraz do wiadomości Dyrektora Departamentu Budżetowego, w terminie dwudziestu dni po zakończeniu kwartału, informację z realizacji wydatków związanych z projektami badawczymi i celowymi w dziedzinie obronności realizowanymi w części 28 budżetu państwa właściwej dla Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
§ 29.
Dysponenci środków budżetowych drugiego stopnia, trzeciego stopnia bezpośrednio podlegli dysponentowi głównemu oraz Dyrektor Departamentu Spraw Socjalnych, przedstawią Dyrektorowi Departamentu Budżetowego, w terminie do dnia 20 kwietnia 2009 r., skutki związane z ewentualną likwidacją zakładów budżetowych oraz gospodarstw pomocniczych wpływające na zmianę limitów wydatków w 2009 i 2010 r., w tym związanych z możliwym powołaniem nowych form, jednostek organizacyjno-prawnych.
§ 30.
Przedsięwzięcia związane z procesem profesjonalizacji Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, realizują właściwi dysponenci budżetu. Informację w tym zakresie, przedstawiają na zasadach i terminach określonych w odrębnym trybie przez Dyrektora Departamentu Budżetowego.

Rozdział 6

Przepisy końcowe

§ 31.

W celu realizacji postanowień określonych w art. 158 ust 3 pkt 9 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych. Dyrektor Departamentu Budżetowego, dokona podziału wydatków ujętych w zbiorczym planie finansowym (cz. 29) sporządzanym na podstawie planów, o których mowa w § 14 ust. 3 decyzji Nr 278/MON, w podziale na poszczególne zadania oraz podzadania budżetu w układzie zadaniowym, w terminie trzydziestu dni od ogłoszenia decyzji.
§ 32.
1. Sfinansowanie użycia jednostek zgłoszonych do Sił Odpowiedzi NATO (SON), w tym wszystkich dodatkowych ćwiczeń tych jednostek, realizuje się w drodze stosownych przesunięć w budżetach dysponentów środków budżetowych.

2. Propozycję w zakresie przesunięć, o których mowa w ust. 1, przygotuje Dyrektor Departamentu Budżetowego.

§ 33.
W celu realizacji zadań określonych w art. 153 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych, poleca się realizować zadania w zakresie sprawowania nadzoru i kontroli działalności podległych jednostek organizacyjnych, wykonania budżetu i przestrzegania określonych w tym zakresie zasad w oparciu o procedury ustalone w:

1) rozporządzeniu Ministra Obrony Narodowej z dnia 5 października 2005 r. w sprawie zasad tworzenia, przekształcania, likwidacji, organizacji, zarządzania i kontroli zakładów opieki zdrowotnej utworzonych przez Ministra Obrony Narodowej (Dz. U. Nr 207, poz. 1735);

2) decyzji Nr 251/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 28 czerwca 2006 r. w sprawie kontroli gospodarowania środkami publicznymi w resorcie obrony narodowej (Dz. Urz. MON Nr 12, poz. 152);

3) decyzji Nr 41/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 26 stycznia 2007 r. w sprawie działalności kontrolnej w resorcie obrony narodowej (Dz. Urz. MON Nr 3, poz. 34 i Nr 25, poz. 281).

§ 34.
Dysponenci środków budżetowych realizujący dochody budżetowe, podejmą niezbędne działania w celu niezwłocznego egzekwowania należności budżetowych.
§ 35.
Zobowiązuje się dysponentów środków budżetowych do dokonywania wydatków i gospodarowania środkami budżetowymi ze szczególnym uwzględnieniem wymogów ujętych w art. 35, 36, 129 i 138 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych, w tym zakupu materiałów i wyposażenia tylko na bieżące potrzeby, bez tworzenia zbędnych zapasów.
§ 36.
Zmniejszenie lub zwiększenie planu wydatków w zakresie pozostałych należności żołnierzy i funkcjonariuszy finansowanych w ramach paragrafu 406 klasyfikacji paragrafów wydatków i środków, stanowiącej załącznik Nr 4 do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 14 czerwca 2006 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji, dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych, wymaga decyzji dysponenta części.
§ 37.
Decyzja wchodzi w życie z dniem ogłoszenia, z mocą od dnia 1 stycznia 2009 r.

Minister Obrony Narodowej: B. Klich

Załącznik 1. [DOCHODY BUDŻETOWE RESORTU OBRONY NARODOWEJ NA 2009 ROK]

Załączniki do decyzji Nr 39/MON Ministra Obrony Narodowej
z dnia 9 lutego 2009 r. (poz. 16)

Załącznik nr 1

DOCHODY BUDŻETOWE RESORTU OBRONY NARODOWEJ NA 2009 ROK

Treść załącznika w formie PDF do pobrania tutaj

Załącznik 2. [WYDATKI BUDŻETU RESORTU OBRONY NARODOWEJ NA 2009 ROK]

Załącznik nr 2

WYDATKI BUDŻETU RESORTU OBRONY NARODOWEJ NA 2009 ROK

Treść załącznika w formie PDF do pobrania tutaj

Załącznik 3. [UKŁAD WYKONAWCZY BUDŻETU RESORTU OBRONY NARODOWEJ NA 2009 R. W ZAKRESIE DOCHODÓW BUDŻETOWYCH]

Załącznik nr 3

UKŁAD WYKONAWCZY BUDŻETU RESORTU OBRONY NARODOWEJ
NA 2009 R. W ZAKRESIE DOCHODÓW BUDŻETOWYCH

Treść załącznika w formie PDF do pobrania tutaj

Załącznik 4. [UKŁAD WYKONAWCZY BUDŻETU RESORTU OBRONY NARODOWEJ NA 2009 R. W ZAKRESIE WYDATKÓW I JEGO PODZIAŁ NA DYSPONENTÓW]

Załącznik nr 4

UKŁAD WYKONAWCZY BUDŻETU RESORTU OBRONY NARODOWEJ
NA 2009 R. W ZAKRESIE WYDATKÓW I JEGO PODZIAŁ NA DYSPONENTÓW

Treść załącznika w formie PDF do pobrania tutaj

Załącznik 7.

Załącznik nr 7

Wykaz dotacji uwzględnionych w budżecie resortu obrony narodowej w 2009 r.

Treść załącznika w formie PDF do pobrania tutaj

Załącznik 8. [Planowane przychody i wydatki państwowego funduszu celowego (Fundusz Modernizacji Sił Zbrojnych) oraz jednostek pozabudżetowych w resorcie obrony narodowej na 2009 r.]

Załącznik nr 8

Planowane przychody i wydatki państwowego funduszu celowego (Fundusz Modernizacji Sił Zbrojnych) oraz jednostek pozabudżetowych w resorcie obrony narodowej na 2009 r.

Treść załącznika w formie PDF do pobrania tutaj

Załącznik 9. [Plan finansowy dysponenta głównego do ewentualnego blokowania wydatków w trybie ustawy o finansach publicznych]

Załącznik nr 9

Plan finansowy dysponenta głównego do ewentualnego blokowania wydatków w trybie ustawy o finansach publicznych

Treść załącznika w formie PDF do pobrania tutaj

Załącznik 10. [Plan finansowy dysponenta głównego do ewentualnego sfinansowania skutków i zagrożeń realizacji budżetu]

Załącznik nr 10

Plan finansowy dysponenta głównego do ewentualnego sfinansowania skutków i zagrożeń realizacji budżetu

Treść załącznika w formie PDF do pobrania tutaj

Załącznik 11. [SPSÓB SPORZĄDZANIA SPRAWOZDANIA Z REALIZACJI LIMITÓW ZATRUDNIENIA ŻOŁNIERZY ZAWODOWYCH ORAZ STANÓW ŚREDNIOROCZNYCH KANDYDATÓW NA ŻOŁNIERZY ZAWODOWYCH]

Załącznik nr 11

SPSÓB SPORZĄDZANIA SPRAWOZDANIA Z REALIZACJI LIMITÓW ZATRUDNIENIA ŻOŁNIERZY ZAWODOWYCH ORAZ STANÓW ŚREDNIOROCZNYCH KANDYDATÓW NA ŻOŁNIERZY ZAWODOWYCH

Treść załącznika w formie PDF do pobrania tutaj

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA