REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowoczesny księgowy w dobie cyfryzacji – konferencja 8-9 października w Warszawie

REKLAMA

Zmiany w podatkach i nieuchronna cyfryzacja biur rachunkowych

Ogólnopolska Sieć Certyfikowanych Biur Rachunkowych zaprasza na konferencję z udziałem m. in. przedstawicieli Ministerstwa Finansów, doradców podatkowych i banków.

Jesteśmy zalewani olbrzymią ilością informacji, wiele z nich jest nieprawdziwych, a część już dawno się zdezaktualizowała. Każdy zabiega o naszą uwagę w internecie, używając specjalistycznych metod i  krzykliwych tytułów. Bardzo trudno jest nam dotrzeć do wiarygodnych danych i ich prawdziwego źródła. Do niedawna aktualności dotyczące zmian w przepisach czy też nowych rozwiązaniach były komunikowane w kilku branżowych pismach i portalach. Dzisiaj nie jesteśmy w stanie policzyć, jak dużo jest miejsc, w których się je publikuje. Często głównym źródłem wiedzy są dla nas fora i grupy księgowe. Pokazuje to, jak olbrzymia jest potrzeba konsultacji, rozmów i możliwość wymiany praktycznych doświadczeń.

REKLAMA

Obecnie czekamy na informację dotyczącą szczegółów związanych z uruchomieniem przez Ministerstwo Finansów systemu do e-faktur. System początkowo miał był dostępny od października 2021 roku. Dziś wiemy, że będzie to styczeń 2022roku. Każdy z księgowych chciałby przygotować się do tych szczególnie ważnych zmian, ponieważ to w ich rękach pozostanie przeszkolenie Klientów. Niestety dostępne na dziś dane dotyczące KSeF są bardzo ograniczone. Dodatkowo czeka nas kolejna zmiana w podatkach, komunikowana pod hasłem „Polski Ład”. Wprowadzenie nowych przepisów na pewno spowoduje rewolucję w księgowości oraz w biznesie.

Ogólnopolska Sieć Certyfikowanych Biur Rachunkowych przygotowała specjalny cykl szkoleniowy. Już w dniach 8-9 października w Warszawie organizujemy specjalną konferencję poświęconą zarówno zmianom w przepisach, jak i zmianom na rynku usług księgowych. Udział w tym wydarzeniu to niemal obowiązek każdego z właścicieli biur rachunkowych. Podczas konferencji z najlepszego źródła dowiemy się jak będzie wyglądał system do e-faktur, zaprezentuje go przedstawiciel Ministerstwa Finansów. Poza omówieniem zasad funkcjonowania będzie czas na dyskusje i pokazanie praktycznych aspektów wdrożenia nowego rozwiązania. Poświęcimy też czas na omówienie jak podobne systemy działają w innych krajach i dowiemy się, jakie problemy pojawiły się podczas ich wprowadzania. Drugim ważnym tematem poświęconym konferencji będzie kwestia planowanych zmian w ramach tak zwanego „Polskiego Ładu”. Grupa ekspertów - doradców podatkowych - przedstawi to zagadnienie omawiając praktyczny aspekt propozycji rządu. Przewidzieliśmy również szeroki panel dyskusyjny dotyczący tego tematu.

Czas pandemii znacznie zmniejszył liczbę szkoleń stacjonarnych. W ich miejsce powstało wiele tanich szkoleń  zdalnych, które często polegają na wygłoszeniu monologu przez prowadzącego, bez angażowania uczestników i bez wsparcia ich w rozwiązaniu problemów, z jakimi się mierzą. Organizując konferencję wychodzimy naprzeciw potrzebom rynku na którym brakuje też profesjonalnych, dobrze zorganizowanych szkoleń stacjonarnych. Liczymy, że inicjatywa sieci OSCBR pozwoli uczestnikom zdobyć wartościową wiedzę merytoryczną i oraz pokaże praktyczne możliwości rozwoju biura rachunkowego.

Dodatkowym bonusem, jaki otrzymają uczestnicy konferencji, będzie możliwość zapoznania się z rozwiązaniami optymalizacji pracy biura rachunkowego. Eksperci rynkowi przedstawią wypracowane przez lata metody efektywniejszej pracy oraz sposoby jej organizacji w biurze rachunkowym. W kuluarach konferencji będzie można wymienić się własnymi doświadczeniami, a dzięki temu wzmocnić konkurencyjność naszego biura rachunkowego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Link do strony:

https://www.oscbr.pl/?fbclid=IwAR3r1fGt38kt0sGFEzB66KuOd_zJXPH8mIDqPqtO5aBMBpTPt8yWZhTq_3Q

Strona konferencji:

https://www.oscbr.pl/konferencja

Strona zapisów:

https://oscbr.pl/formularz1

Agenda:

https://www.oscbr.pl/lib/qbydwi/sopot-konferencja-v13-kskdww92.pdf

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Artykuł sponsorowany

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Biura rachunkowe
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przed czym ubezpieczenie OC chroni biuro rachunkowe? Czy księgowi ubezpieczają się na zbyt niskie sumy?

Biura rachunkowe i firmy księgowe najczęściej wybierają ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (OC) zawodowej z sumami gwarancyjnymi na poziomie od 50 do 100 tys. zł – podaje Leadenhall Insurance. W ramach polisy ubezpieczyciel przejmuje od księgowych finansową odpowiedzialność za nieprawidłowości i uchybienia, które popełniają podczas obsługi swoich klientów. Do najbardziej kosztownych pomyłek należą błędy w deklaracjach podatku VAT - poszkodowani klienci mogą obciążyć księgowych odsetkami naliczonymi przez Urząd Skarbowy.

Zapobieganie praniu pieniędzy. Oto niezbędne procedury AML dla biur rachunkowych

Przeciwdziałanie praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu polega m.in. na stosowaniu tzw. środków bezpieczeństwa finansowego oraz przestrzeganiu wymaganych w tym zakresie procedur. Pierwszym ze stosowanych środków bezpieczeństwa jest identyfikacja klienta i weryfikacja jego tożsamości. Dokonanie tych czynności należy udokumentować.

Jak rozwinąć swoje biuro rachunkowe? 9 pomysłów, które sprawią, że w Twoim biurze pojawi się więcej Klientów

Otworzyłeś biuro rachunkowe lub kancelarię podatkową i masz mało klientów? Jesteś nowy w swojej miejscowości, nikt Cię nie zna, konkurencja od lat działa prężnie, a Ty chciałbyś w końcu zacząć zarabiać? Sprawdź, co możesz zrobić by rozruszać swoją działalność. Przygotowaliśmy niezbędnik z podpowiedziami dla właścicieli biur rachunkowych i kancelarii podatkowych, w którym znajdziesz pomysły na to, co zrobić, by zyskać nowych klientów.

Obowiązek sporządzania i aktualizacji ogólnej oceny ryzyka prania pieniędzy i finansowania terroryzmu

Każde biuro rachunkowe powinno znać i rozumieć ryzyko prania pieniędzy i finansowania terroryzmu, które może wystąpić w związku z charakterem oraz zakresem prowadzonej przez siebie działalności. Temu celowi służy tzw. ogólna ocena ryzyka. Co ważne dokument ten należy nie tylko sporządzić ale też aktualizować dostosowując go do zmieniających się okoliczności, nie rzadziej niż co dwa lata.

REKLAMA

Nawet milion złotych kary. Tych zasad muszą przestrzegać biura rachunkowe

Podmioty prowadzące działalność w zakresie usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych lub prowadzący księgi podatkowe znajdują się na liście jednostek obowiązanych do stosowania przepisów o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu (tzw. ustawa o AML). Wiąże się to z szeregiem obowiązków, z których nie każde biuro zdaje sobie sprawę

Uproszczone procedury. Kiedy biuro rachunkowe może je stosować?

Ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy  przewiduje łagodniejsze reguły identyfikacji i weryfikacji klientów w ściśle określonych przypadkach. Są to okoliczności, w których ryzyko wystąpienia przestępstwa prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu jest znacząco ograniczone, jeżeli nie całkowicie wyeliminowane. "Uproszczenie" nie zwalnia biura z obowiązków nałożonych przepisami ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.

Kontakt z państwem trzecim, skomplikowane transakcje? To powinno zaalarmować biuro rachunkowe

Biuro rachunkowe ma obowiązek stosować wzmożone środki bezpieczeństwa finansowego, jeżeli zajdą okoliczności świadczące o wyższym ryzyku prania pieniędzy oraz finansowania terroryzmu. To biuro ocenia czy takie okoliczności zaszły. Ponadto biuro stosuje wzmożone środki bezpieczeństwa zawsze w przypadkach stosunków gospodarczych lub transakcji związanych z państwem trzecim wysokiego ryzyka, a także gdy klient lub beneficjent rzeczywisty jest osobą zajmującą eksponowane stanowisko polityczne albo członkiem rodziny takiej osoby, czy jej bliskim współpracownikiem.

Przeciwdziałanie praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu. Tych obowiązków księgowość nie może zaniechać

W ramach stosowania środków bezpieczeństwa finansowego wymaganych przepisami o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu biura rachunkowe mają obowiązek identyfikacji oraz weryfikacji danych klientów, osób upoważnionych do reprezentowania klientów oraz tzw. beneficjentów rzeczywistych. Wobec każdej grupy są stosowane odmienne wymogi identyfikacji i weryfikacji.

REKLAMA

Czy każde biuro rachunkowe ma obowiązek stosowania przepisów ustawy AML?

AML (Anti-Money Laundering), to przeciwdziałanie praniu pieniędzy. A odpowiedź na pytanie zawarte w tytule, to TAK, każde biuro rachunkowe ma obowiązek stosować przepisy AML.

Zmiany w umowach klientów z biurem rachunkowym. Kiedy i jakie środki bezpieczeństwa stosować?

Biuro rachunkowe jest zobowiązane do stosowania środków bezpieczeństwa finansowego w momencie zawierania umowy z klientem, ale nie tylko. Może być do tego zobowiązane ponownie także wtedy gdy już w trakcie trwania umowy z klientem zajdą okoliczności wskazane w ustawie o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu.

REKLAMA