REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.
W ostatnim okresie Polacy są coraz ostrożniejsi przy zakupach elektroniki, ale rynek szykuje się na ożywienie i odrobienie strat popytowych w tym zakresie w 2025 roku. Konsumenci mają nie tylko śmielej wymieniać sprzęty domowe na nowocześniejsze, ale i sięgać po nowości elektroniki użytkowej – od smartwachy po hulajnogi elektryczne i drony.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA