REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Coaching

Zawód coach

Podobnie jak to jest ze wszystkimi zawodami, ludzie pragną zająć się coachingiem z wielu różnych powodów. Najczęściej wymieniane to poczucie samorealizacji i możliwość pomagania innym.

Co się składa na popularność coachingu?

Od kilku lat obserwujemy znaczący wzrost popularności coachingu. Bez względu na to, jak opiszemy to zjawisko mamy do czynienia z prawdziwym boomem.

W procesie zmian potrzebne jest wsparcie

Celem coacha nie jest podjęcie decyzji za klienta, coach nie jest ekspertem w każdej dziedzinie, nie jest wyrocznią. Jednym z zadań coacha jest wspomaganie klienta w przejściu z jednego etapu życia do drugiego.

Kultura coachingowa w firmie

Właściwie rozumiany i wdrażany coaching jest jednym z najefektywniejszych sposobów zarządzania pracownikami, a przede wszystkim najskuteczniejszym narzędziem rozwoju osobistego i zawodowego.

REKLAMA

Coaching drogą do celu

Moc coachingu polega na skutecznym osiąganiu celów. Dział personalny wdrażając kulturę coachingową, powinien odnosić się do celów strategicznych firmy, powiązać kolejne etapy działań coachingowych z wypływającymi z nich celami działów, kadry zarządzającej, menedżerów liniowych.

Jak mierzyć skuteczność coachingu?

Efekty coachingu możemy zbadać w dwóch wymiarach – indywidualnym oraz organizacyjnym. Oceniając skuteczność współpracy z coachem możemy wybrać jedną z trzech metod pozwalających na weryfikację efektów.

Dla kogo coaching?

Każda branża jest podatna na nowe mody i trendy, czyli nagły i stale rosnący wzrost zainteresowania konkretnymi rozwiązaniami, metodami czy też technologiami. Dotyczy to również zarządzania potencjałem ludzkim w organizacji i elementami związanymi ze szkoleniami i rozwojem pracowników.

Czym jest coaching?

Coach pracuje z klientami w celu trwałej poprawy ich efektywności zarówno w życiu osobistym jak i zawodowym poprzez ukierunkowane szkolenie. Zadaniem coacha jest praca nad tym, aby klient rozwinął swój potencjał tak, jak go sam zdefiniuje.

REKLAMA

Coaching oparty na wiedzy w treningach kierowniczych

Wiedza o „dlaczego” i o „jak/w jaki sposób” jest często marginalizowana przez skupienie się na szybkich wynikach. Taka postawa jest zrozumiała, ale nie działa zawsze i wszędzie. Gdy bowiem zmieniają się warunki działania, to właśnie „dlaczego” i „jak” pozwalają zaadaptować się i być skutecznym w nowej sytuacji. Coaching oparty na wiedzy to narzędzie służące do zapewnienia tej wiedzy o „dlaczego” i „jak” wszystkim specjalistom i menedżerom, którzy tego potrzebują.

REKLAMA