REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Hr, Praca

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Pożegnanie pracownika

Odejście pracownika z firmy zwykle podyktowane jest brakiem satysfakcjonującego wynagrodzenia i nieprzyjemną atmosferą w danym miejscu pracy. Poprawa sytuacji na rynku pracy może dodatkowo wpłynąć na decyzję pracownika o zmianie zatrudnienia. Co w takim przypadku należy zrobić? Jak pracodawca powinien pożegnać pracownika?

Zmiana pracodawcy

Decyzja o całkowitej bądź częściowej zmianie ścieżki kariery dotyczy praktycznie każdego pracownika. Bardzo często motywacją do niej jest mało satysfakcjonująca praca, niewłaściwy pracodawca, czy też chęć sprostania nowym wyzwaniom. Nie każdy z nas jest jednak na taką zmianę gotowy.

Projekt ustawy o dialogu społecznym

Projekt ustawy o dialogu społecznym został przedstawiony ministrowi pracy i polityki społecznej. To wspólny projekt strony związkowej i pracodawców. Projekt przedstawia prowadzenie dialogu społecznego na nowych zasadach.

Nagrodzone urzędy pracy

Urzędy pracy, które najlepiej wprowadziły w życie nowe przepisy ustawy o promocji zatrudnienia zostały nagrodzone przez Władysława Kosiniaka-Kamysza.

REKLAMA

Jak komunikować wynagrodzenia?

Komunikacja wynagrodzeń powinna stanowić jeden z obszarów prowadzonej w firmie komunikacji wewnętrznej. Aby była ona efektywna i użyteczna z punktu widzenia przedsiębiorstwa, konieczne jest przyjęcie odpowiedniej strategii komunikacji wynagrodzeń.

Działy kadrowe muszą przejść transformację

W obecnych czasach działy kadrowe muszą przejść transformację. 80% zarządów firm nie ma dostatecznej wiedzy na temat własnych pracowników. Bez niej nie da się skutecznie zarządzać pracownikami. Działy personalne będą odgrywały coraz ważniejszą rolę w firmach.

Szkolenia i opieka medyczna dla pracowników

Szkolenia i opieka medyczna dla pracowników to najpopularniejsze benefity stosowane przez pracodawców w Polsce.

Kursy językowe - najlepsza inwestycja w siebie

Kursy językowe wciąż stanowią najlepszą inwestycję w siebie. Znajomość języków obcych jest bowiem brana pod uwagę praktycznie przez każdego pracodawcę i daje większe szanse na rynku pracy.

REKLAMA

Wellness w firmie (1)

Dziś, w obliczu rosnącej świadomości ekologii i profilaktyki zdrowia, prognozy starzejącego się społeczeństwa, a z drugiej strony, wzrostu tempa życia i towarzyszącego mu braku poczucia równowagi życiowej, trend wellness w firmie stał się realną potrzebą zarówno po stronie pracownika, jak i jego pracodawcy. Dynamicznie rośnie liczba organizacji, które wdrażają programy wellness. I bardzo im się to opłaca.

Kiedy należy skierować pracownika na badania profilaktyczne i szkolenie bhp

Proszę o wyjaśnienie kwestii badań lekarskich w przypadku drugiej umowy z tym samym pracodawcą. Czy w przypadku drugiej umowy zarówno u nauczycieli jak i u pracownika obsługi należy kierować osobę po raz kolejny na badanie lekarskie oraz przeprowadzać szkolenie bhp (druga umowa ma zupełnie inny przydział czynności)?

Zawodowe postanowienia na nowy rok

Badania wskazują jednoznacznie na niski procent realizacji noworocznych postanowień zawodowych. Tylko 8% społeczeństwa udaje się osiągnąć zakładane cele. Jaka jest tego przyczyna? Które postanowienia mają większą szansę na realizację?

Nowe trendy w kulturze organizacyjnej – CIO i CLO

Chief Innovation Officer (CIO) oraz Chief Learning Officer (CLO) to nowe trendy w kulturze organizacyjnej. Jakie role pełni dyrektor ds. innowacji i dyrektor ds. zarządzania wiedzą?

Utrzymuje się wysoki poziom zatrudnienia w firmach

Z danych przedstawionych przez GUS wynika, że zatrudnienie w sektorze przedsiębiorstw wciąż rośnie, a w listopadzie wzrosło o 0,1 proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca.

Jak ustalić harmonogram czasu pracy na 2015 r.

Pracodawca ustalając harmonogramy czasu pracy na następny rok powinien przede wszystkim określić wymiary czasu pracy pracowników obowiązujące w danym okresie rozliczeniowym. W 2015 r. występują dwa świąteczne dni, wypadające w sobotę. Pracodawca powinien zatem liczyć się z obniżeniem wymiaru czasu pracy każdego pracownika o co najmniej 8 godzin.

Jak osiągać wyznaczone cele?

Wiele osób poddaje się rutynie i nie realizuje własnych celów. Czasami brakuje im odwagi, by po nie sięgnąć. Zdarza się również, że te osoby w ogóle nie planują przyszłości. Tymczasem warto urzeczywistniać swoje marzenia. Jak dążyć do ich realizacji?

Dlaczego trudno znaleźć pracę po studiach?

Większość młodych ludzi uznaje ukończenie studiów wyższych za furtkę prowadzącą do wysokich zarobków i godnego zatrudnienia. Z powodu wielości kierunków oferowanych przez uczelnie, brak zajęć praktycznych i doświadczenia powoduje, że młodzi absolwenci nie są w stanie znaleźć pracy. Jakie elementy wpływają jeszcze na brak zatrudnienia?

Znaczenie szacunku do pracownika

Pracownicy niezadowoleni z pracy szukają innych miejsc zatrudnienia, a przy tym opowiadają innym o warunkach pracy i płacy funkcjonujących w firmie. Warto zapoznać się z wynikami badania Harvard Business School, według których ponad 70 proc. kryzysów medialnych to efekty doniesień byłych bądź aktualnych pracowników. Jakie zatem jest znaczenie szacunku do pracownika?

Przyczyny trudności w znalezieniu pracy

Duża część absolwentów nie potrafi poradzić sobie na rynku pracy ze znalezieniem zatrudnienia. Dlaczego ukończenie wyższych studiów nie daje gwarancji podjęcia pracy? Jak efektywnie poszukiwać zatrudnienia?

Optymalna motywacja

Wydawałoby się, że im większa motywacja, tym osiągnięcie celu staje się łatwiejsze. Ale czy rzeczywiście tak jest? Okazuje się, że wysoka motywacja może przeszkodzić w osiągnięciu planowanego rezultatu. Jak osiągnąć optymalną motywację?

Hobby w CV a zatrudnienie

Prawie każde CV zawiera rubrykę "Hobby" bądź "Zainteresowania". Zwykle znajduje się na końcu strony i w wielu CV wygląda tak samo. Warto zastanowić się nad jej zawartością, gdyż rekruterzy lubią czytać o zainteresowaniach kandydatów do pracy. Czy zainteresowania i hobby mogą zaważyć o zatrudnieniu pracownika?

Monitoring w pracy

Kwestia monitoringu pracownika w miejscu pracy nie została uregulowana ani w przepisach kodeksu pracy ani w ustawach szczególnych. Kiedy i po spełnieniu jakich warunków pracodawca może więc kontrolować zachowanie zatrudnianych osób?

Godzenie życia prywatnego z zawodowym w dobie Internetu

Godzenie życia prywatnego z zawodowym w dobie Internetu to nielada wyzwanie. Zadaje się pytania o granicę dzielenia się życiem prywatnym na portalach społecznościowych. Czy prezes poważnej firmy nie może pozwolić sobie na odrobinę luzu na Facebooku? Autorka książki „Dot.s(com)plikowane. Jak rozplątać nasze życie w sieci”, Randi Zuckerberg, odpowiada w niej na trudne pytania.

Jak właściwie szukać pracy?

Proces szukania pracy jest często długotrwały i wyczerpujący dla poszukujących zatrudnienia. Składa się on z kilku etapów i często działa demotywująco. Niekiedy dochodzi do sytuacji, gdy kandydat jest na tyle zrezygnowany, że podejmuje się zatrudnienia nie w swojej branży. Warto zatem, aby już na początku odpowiednio dobrać swoje kwalifikacje i umiejętności do proponowanych ofert pracy.

Opisywanie i wartościowanie stanowisk pracy w administracji publicznej - czemu służy?

Podstawowym zadaniem systemu wartościowania jest stworzenie wewnętrznej, urzędowej hierarchii stanowisk od najbardziej złożonych i odpowiedzialnych po najprostsze, działające pod pełnym nadzorem. Wynikiem całej pracy ma być więc lista, gdzie jakieś stanowiska będą wyżej, a inne niżej. To z całą pewnością wywołuje w każdej organizacji duże emocje. Czy zatem opisywanie i wartościowanie stanowisk pracy rzeczywiście może być przydatne w administracji publicznej?

Nowe technologie w rekrutacji

Coraz widoczniejszym trendem w branży HR jest wykorzystywanie nowych technologii w rekrutacji. Czy rzeczywiście specjaliści ds. personalnych szukają pracowników poprzez Internet? Czy analizy kompetencji kandydatów dokonuje program komputerowy? Jak sprawdzają się social media w procesie pozyskania nowej kadry?

Wpływ wzrostu gospodarczego na wykwalifikowanych pracowników

Wzrost gospodarczy przyczynia się do masowej ucieczki wykwalifikowanych pracowników. Tak wynika z przeprowadzonego przez Hay Group badania. Pracodawcy stają przed trudnym zadaniem. Co zrobić, aby zatrzymać talenty w swojej firmie?

Ocena pracy działów HR przez menedżerów

Badania przeprowadzone przez Hay Group wykazały brak partnerstwa między działami HR a menedżerami liniowymi, który utrudnia skuteczne zarządzanie. Podstawowym problemem wydaje się być niechętne dzielenie się informacjami i wolna reakcja działów zarządzania zasobami ludzkimi. Jak zmienić aktualną sytuację?

Jakie kwalifikacje musi mieć osoba zastępująca sekretarza

Czy osoba zatrudniona na czas określony – na zastępstwo za sekretarza miasta (sekretarz jest w ciąży) musi spełniać wymagania dla tego stanowiska określone w ustawie o pracownikach samorządowych oraz w rozporządzeniu w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych?

Transformacja działów HR

20 ostatnich lat to okres transformacji działów HR. Wiąże się z otwarciem rynku, wolnością gospodarczą i rozwojem przestrzeni biznesowej w Polsce. W dalszym ciągu zmian wymaga podejście do kapitału ludzkiego. Jak wygląda proces ewolucji zarządzania zasobami ludzkimi?

Jak powinno wyglądać przywitanie i uścisk dłoni?

W kontaktach biznesowych oraz komunikacji między pracownikiem a pracodawcą bardzo ważne znaczenie ma pierwsze wrażenie. Jak powinno wyglądać prawidłowe przywitanie i uścisk dłoni? Na co należy zwrócić uwagę?

Bezpłatne seminarium "Jak efektywnie szkolić pracowników w zakresie języków obcych” - 9 grudnia 2014 r.

Szkoła Językowa Skrivanek oraz portal HRstandard.pl zapraszają na bezpłatne seminarium „Jak efektywnie szkolić pracowników w zakresie języków obcych”, które odbędzie się w Warszawie 9 grudnia 2014 r. Patronat medialny nad seminarium objął portal Infor.pl

Czy pracodawca może cofnąć zgodę na indywidualny rozkład czasu pracy

Na wniosek pracownika o zmianę rozkładu czasu pracy pracodawca wyraził zgodę na indywidualny rozkład czasu pracy na podstawie art. 142 Kodeksu pracy na czas nieokreślony. W obecnej chwili pracodawca chciałby cofnąć swoją decyzję, chciałby aby pracownik pracował jak pozostali pracownicy. Pracownik ten nie wyraża zgody na zmianę czasu pracy. Co w takiej sytuacji powinien zrobić pracodawca, aby cofnąć swoją decyzję?

Czas pracy pracownika niepełnosprawnego

Czas pracy pracownika niepełnosprawnego został, nowelizacją ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, skrócony do 7 godzin na dobę i 35 godzin w tygodniu. Czy i kiedy pracownik niepełnosprawny może pracować dłużej?

Zarządzanie talentami w firmie

Zarządzanie talentami w firmie powinno być oparte na rozwijaniu umiejętności i kompetencji pracownika. Dotyczy to szczególnie pracowników o najwyższym potencjale, którzy mogą mieć ogromny wpływ na przyszłość pracodawcy.

Praca w Oplu: niemiecki koncern chce zatrudnić w Polsce 300 osób

300 nowych miejsc pracy zaoferował Polsce Opel. Nowi pracownicy będą zatrudnieni przy produkcji nowej Astry.

Open space - wady i zalety

Open space ma swoje wady i zalety. Pracownicy wykonujący pracę w biurze o otwartej przestrzeni mogą łatwiej się ze sobą porozumiewać, co może wpłynąć pozytywnie na integrację zespołu. Z drugiej strony może ucierpieć na tym efektywność pracowników. Niektórzy nie potrafią pracować w takich warunkach w skupieniu.

Nowe miejsca pracy i wyższe wynagrodzenia w handlu

Handel w Polsce wciąż się rozwija. Wszystko wskazuje na to, że w tej branży powstaną nowe miejsca pracy a dodatkowo wzrosną wynagrodzenia handlowców. Jakie są przyczyny tak dobrych prognoz?

Nowe miejsca pracy w polskim handlu

Przed polskim handlem czas rozwoju. Powstaną nowe miejsca pracy oraz wzrośnie wynagrodzenie. Pojawią się nowe sklepy, zarówno te wielkopowierzchniowe jak i mniejsze – ocenia dyrektor Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji. To dobra wiadomość dla polskiej gospodarki, bowiem powstaje tam 2/3 PKB. W sklepach oraz w ich otoczeniu pracuje dziś 3,6 mln osób, czyli 1/4 wszystkich zatrudnionych.

Na rynku pracy brakuje informatyków

Ponownie okazuje się, że na polskim rynku pracy brakuje informatyków. Branża ta rozwija się w dynamicznym tempie. Poszukiwani są wysoko wykwalifikowani pracownicy.

Brak wykwalifikowanych pracowników

Mimo panującego bezrobocia wśród ludzi młodych, są branże, w których brakuje wykwalifikowanych pracowników. W jakich branżach wciąż poszukuje się pracowników?

Polacy mniej chętnie zmieniają pracę

Z indeksu mobilności wynika, że Polacy mniej chętnie zmieniają pracę. Jaki jest odsetek osób obawiających się utraty pracy? Ile osób twierdzi, że jest w stanie znaleźć inną pracę porównywalną do dotychczasowej?

Regionalny Konwent HR - 16 października 2014 r.

Serdecznie zapraszamy na Regionalny Konwent HR, który odbędzie się 16 października 2014 r. w Gdańsku.

Dodatek za długoletnią służbę wojskową – zmiany od 2015 roku

Dodatek za długoletnią służbę wojskową zostanie zwiększony od 2015 roku. Maksymalny dodatek to 35% po 35 latach służby.

Jak zatrzymać pracownika w firmie?

Z raportów firm HR wynika, że realnym problemem staje się rotacja pracowników w firmie. Coraz częściej pracownicy decydują się na rezygnację z pracy i rozważają konkurencyjne oferty. Firmy powinny zatem już dziś zastanowić się nad strategiami budującymi lojalność pracowników. W jaki sposób zatrzymać pracownika w firmie?

Pierwsza praca a urlop

Zgodnie z Kodeksem pracy każdemu pracownikowi przysługuje urlop wypoczynkowy. Ile trwa urlop wypoczynkowy w przypadku podjęcia pierwszej pracy i na jakich zasadach jest naliczany?

Dla kogo praca zdalna?

Coraz większą popularność zyskuje praca zdalna. W naszym kraju dopiero 3% zatrudnionych wykonuje pracę w formie telepracy. Ten trend wykazuje jednak tendencję wzrostową. Na czym polega praca zdalna i dla kogo jest dobrym rozwiązaniem?

Międzynarodowy Konwent HR - 9 października 2014 r.

Zapraszamy na Konferencję Międzynarodowy Konwent HR, która odbędzie się 9 października w Warszawie. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie branży HR.

Kompetencje mentora w organizacji

W mentoringu wszyscy wygrywają: mentee, mentor i organizacja. Mentor to osoba będąca wzorem dla mentee. Jakie kompetencje powinien posiadać dobry mentor?

Unijna walka z bezrobociem wśród młodych

Unia Europejska wprowadziła dwa kluczowe programy, aby walczyć z bezrobociem wśród ludzi młodych. Czy są szanse na obniżenie bezrobocia, które jeszcze w maju tego roku dotknęło 5,2 miliona osób poniżej 25 roku życia?

Zwolnienie z obowiązku świadczenia pracy

Szkolenia skierowane są do osób, które dążą do samodoskonalenia i zdobywania nowych umiejętności. Dzięki nim można uzyskać awans albo nawet zmienić pracę na lepszą, trzeba tylko dokonać przemyślanego wyboru odnośnie szkolenia.

REKLAMA