REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Internet, Dane osobowe

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Zarząd powierzony a dane osobowe

Wspólnoty mieszkaniowe w celu realizacji zadań związanych z zarządzaniem części wspólnej nieruchomości mogą zdecydować się na wyłonienie zarządu wśród swoich członków lub powierzenie zarządu innemu podmiotowi. Zdarza się też, że zarząd wspólnoty decyduje się na podjęcie współpracy z licencjonowanym administratorem (zarządcą) nieruchomości. Niezależnie od wybranego rozwiązania, nie ulega wątpliwości, że wspólnota mieszkaniowa przetwarza dane osobowe, w szczególności dane członków wspólnoty, kontrahentów, korespondentów, dłużników.

Czy pracodawca może monitorować pracowników?

Monitoring pracownika przez pracodawcę przybiera różne formy. Jako przykładowe możemy wymienić śledzenie poczty elektronicznej, przeglądanie bilingów z telefonu służbowego czy montowanie kamer użytkowych. W takich sytuacjach pojawia się pytanie o granice dopuszczalnego monitorowania pracownika.

Reklama internetowa (Google AdWords, Facebook) - fakturowanie, księgowanie i rozliczanie VAT

Usługi świadczone przez Google AdWords lub Facebook służą promocji działalności reklamodawców i przyczyniania się do zwiększenia grona klientów. Każda z tych firm posiada swoją siedzibę na terenie Irlandii dlatego też faktury wystawiane przez te firmy, nieco różnią się w sposobie ich ujmowania w rozliczeniach księgowych od faktur krajowych. Ekspertka z ifirma.pl omawia obowiązek rejestracji do VAT-UE, zawartość i sposób księgowania tych faktur.

Elektroniczne teczki pracowników sposobem na szybki dostęp do akt

Przepisy wymagają, by prowadzenie akt osobowych odbywało się w formie papierowej, w trzech odrębnych częściach. Nie można zatem prowadzić wyłącznie ewidencji elektronicznej. Prowadzenie takiej ewidencji równolegle do papierowej, może jednak znacząco usprawnić późniejszy wgląd w dokumenty. Szczególnie jeżeli przedsiębiorstwo zatrudnia wielu pracowników.

REKLAMA

Dane osobowe w procesie rekrutacji

Jeszcze kilka lat temu ludzie bardzo chętnie umieszczali wszelkie informacje o sobie w internecie, na profilach społecznościowych czy zawodowych. Dziś, są już ostrożniejsi i choć wciąż nie brak osób podających w sieci wszystkie swoje dane osobowe, coraz więcej ludzi przywiązuje wagę do swojej prywatności i niechętnie ujawnia na swój temat więcej niż to konieczne, również w procesie rekrutacji. Jakich informacji może wymagać od nas rekruter, a jakie należą do naszej sfery prywatnej?

Dokumentacja z zakresu ochrony danych osobowych - opracowanie, wdrożenie

Obowiązek opracowania i wdrożenia dokumentacji z zakresu ochrony danych osobowych ciąży na ADO. To on bowiem jest zobowiązany do zabezpieczenia przetwarzanych przez siebie danych osobowych, a dokumentacja jest jednym z elementów systemu zabezpieczeń, stanowiąc wręcz jego kręgosłup. W końcu to właśnie Polityka Bezpieczeństwa i Instrukcja opisują wszystkie procedury postępowania z przetwarzanymi przez ADO danymi osobowymi oraz sposoby ich zabezpieczenia i wykorzystywane w tym celu instrumenty.

E-zakupy - jak nie dać się oszukać

Jak bezpiecznie kupować w sieci, jakie obowiązki ma sklep internetowy, jakie uprawnienia przysługują kupującym - radzą eksperci, prawnicy z Kancelarii Radców Prawnych Lubasz i Wspólnicy.

Jak zdobyć i utrzymać klienta sklepu internetowego?

Ponad połowa internautów kupuje w sklepach internetowych, kierując się przede wszystkim ceną, wygodą i łatwym dostępem do ofert różnych sklepów. Choć okazuje się, że jakość obsługi ma znaczenie zaledwie dla 18 proc. z nich, zignorowanie tej grupy może okazać się sprzedażowym strzałem w kolano. W dobie dokonujących się rewolucji technologiczno-mobilnych, wdrożenie w sklepie internetowym obsługi na poziomie marketingu 3.0 jest szansą na szybkie zdobycie przewagi konkurencyjnej.

REKLAMA

Jak zwolnić pracownika zgodnie z prawem i etyką?

Zwolnienie pracownika z zachowaniem zasady poszanowania godności oraz uszanowaniem praw pracowniczych zawartych w Kodeksie pracy to jedno z najtrudniejszych zadań dla menedżera ds. personalnych i zarządu spółki. Jak rozstać się z pracownikiem zgodnie z prawem oraz etyką?

Czy pracodawca może wymagać od kandydatów do pracy kserokopii ich dowodów osobistych

Pracodawca zażądał od kandydatów do pracy, by dostarczyli do działu kadr kopie swoich dowodów osobistych. Czy kopie dowodów mogą być przechowywane w dokumentacji pracowniczej?

Jednostki samorządowe powinny posiadać aktualne dane adresowe

„Każdy adres jest ważny” to hasło przewodnie sześciu filmów, których głównym celem jest promocja posiadania przez jednostki samorządowe aktualnych baz danych adresowych. Kampania GUGiK ma na celu zwrócenie uwagi na to, jak ważne są rzetelne dane adresowe.

5 trendów marketingowych, które czekają nas w 2016 roku

Media cyfrowe przeszły prawdziwą metamorfozę w ciągu ostatnich kilku lat, jednak firmy często nie są w stanie poradzić sobie z nawałem innowacji i nowych sposobów na dotarcie do klientów. Co to oznacza dla ambitnych marketerów, którzy już zastanawiają się, jak odnieść sukces w 2016 roku? Zamiast koncentrować się na tradycyjnych kanałach komunikacyjnych, należy spojrzeć naprzód i zastanowić się, jak wykorzystać nowe trendy, aby pokonać rywali rynkowych i zaspokoić potrzeby klientów. Poznaj trendy i sprawdź, na co zwrócić szczególną uwagę w 2016 roku.

Wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych

Większość z nas podchodzi do tematu danych osobowych i ich ochrony z dużą beztroską. Z przeprowadzonych badań wynika, że informacje prywatne nie tylko są niefrasobliwie udostępniane w internecie, ale i trafiają do kosza w formie faktur, rachunków, pism urzędowych czy korespondencji bankowej. Wszystko to sprawia, że bazy danych aż kipią od najróżniejszych informacji, które nie tylko wykorzystywane są w celach marketingowych, ale i bywają udostępniane oraz sprzedawane w mniej lub bardziej legalnym obrocie gospodarczym.

Oprogramowanie biznesowe w chmurze – korzyści i bezpieczeństwo

Pozyskiwanie oprogramowania biznesowego jako usługi na bazie licencji lub subskrypcji dostarczanej za pośrednictwem chmury obliczeniowej jest z wielu powodów atrakcyjne. Jakie korzyści wiążą się z zastosowaniem oprogramowania w chmurze? Na ile jest to rozwiązanie bezpieczne dla firm?

Jak rozkręcić biznes internetowy?

Wielu Polaków zdecydowało się na zastąpienie kiepsko płatnego etatu małym biznesem internetowym. Jak sobie radzą i jak na tym wychodzą?

Na transformację cyfrową przedsiębiorstw mają wpływ pracownicy w każdym wieku

Przeprowadzone badania wykazały, że transformację cyfrową napędzają pracownicy w każdym wieku, nie tylko ci najmłodsi. 71% przebadanych pracowników regionu EMEA jest zdania, że powszechne korzystanie z umiejętności cyfrowych podnosi konkurencyjność. Czy firmy rzeczywiście w pełni wykorzystują ten potencjał?

Co piąta mała firma nie ma własnej strony internetowej

Przedsiębiorcy nie wykorzystują możliwości jakie daje internet. Okazuje się, że 20 proc. mikro i małych firm nie ma własnej strony internetowej.

Reklama w grach scenariuszowych jako sposób na pozyskanie klientów

Wzrasta rola reklamy natywnej, która stanowi naturalną część procesu konsumpcji treści. Uwaga reklamodawców coraz częściej kieruje się w te miejsca, które angażując odbiorców, gwarantują wyższy poziom zapamiętania promowanego przekazu. Nowym sposobem jest lokowanie reklam w webowo-mobilnych grach scenariuszowych, niedostępnych wcześniej dla internetowej społeczności.

Jak poprawić brak danych jednego z nabywców na fakturze

Chłopak i dziewczyna kupili w moim sklepie na spółkę laptopa. Zażądali ode mnie faktury, a ja ją wystawiłem, ale tylko na nazwisko jednego z nich. Oni żądają, żeby na fakturze były dane obojga. Czy mają rację? Jak poprawić taki błąd?

Obowiązek podatkowy w przypadku sprzedaży biletów na wyciągi narciarskie przez stronę internetową

Jesteśmy właścicielem i operatorem kolei linowych oraz wyciągów narciarskich, za przejazdy którymi pobieramy opłaty. Sprzedajemy bilety jednorazowe, bilety grupowe, karnety czasowe, karnety obejmujące wiele przejazdów zarówno poprzez osobisty ich zakup w kasach, jak również przy wykorzystaniu nowego systemu informatycznego, dzięki któremu osoby fizyczne mogą nabywać bilety przez naszą stronę internetową. W przypadku zakupu biletów przez stronę, nabywca zamawiając bilet dokonuje wpłaty w wysokości 100% wartości biletu za pośrednictwem internetowego elektronicznego systemu płatni¬czego (online) obsługiwanego przez podmiot prowadzący działalność gospodarczą jako agent rozliczeniowy. Z umowy z agentem rozliczeniowym wynika, że oprócz płatności otrzymywanych na nasz rachunek zgodnie z harmonogramem, mamy możliwość otrzymania środków na podstawie jednorazowego żądania. W jakim momencie powinniśmy rozpoznać obowiązek podatkowy w takim przypadku?

Facebook chce wprowadzić przycisk „Nie lubię”

Facebook zamierza wprowadzić przycisk „Nie lubię”, który ma umożliwić użytkownikom wyrażenie uczuć w sytuacjach, kiedy „lubię to” jest niestosowne, na przykład w sytuacji śmierci czy innej tragedii.

Kiedy powstaje obowiązek podatkowy przy sprzedaży towarów przez Internet

Kiedy powstaje obowiązek podatkowy przy sprzedaży towarów przez Internet za zaliczeniem pocztowym, gdy płatność następuje za pomocą systemów płatności internetowej, a także w przypadku, gdy płatność następuje przed wysłaniem towaru?

Czy przedsiębiorstwa są gotowe na klienta mobilnego?

Dynamiczny, stale rozwijający się i coraz bardziej konkurencyjny rynek musi nieprzerwanie dostosowywać się do rozwoju technologicznego. Jego nieodłącznym elementem stały się urządzenia mobilne, które coraz częściej stanowią narzędzie dokonywania zakupów. Wygoda kupowania z każdego miejsca na Ziemi sprawia, że użytkownicy urządzeń przenośnych stają się coraz liczniejszą grupą konsumentów, o których warto zawalczyć.

Kradzież danych z systemów firmy, czyli ataki ukierunkowane

Występujące w przestrzeni teleinformatycznej ataki ukierunkowane polegają na potajemnej kradzieży danych z systemów firmy. Ocenia się, że w najbliższej przyszłości zagrożenia tego typu staną się częstsze i bardziej wyrafinowane, uderzając w małe, średnie i duże organizacje – dlatego tak ważna jest znajomość metod, które stosują cyberprzestępcy.

3 typy firm, którym pomaga archiwum online

Prowadzisz firmę dynamicznie? Dbasz o optymalizację wydatków w twojej firmie? Chcesz mieć pełną kontrolę nad kosztami i przychodami? Dopiero rozwijasz firmę i jesteś w ciągłym ruchu? W każdym z tych przypadków archiwum online jest dla Twojej firmy doskonałym wyborem!

Kierunki rozwoju branży płatności online

Płatności mobilne, omnichannel, optymalizacja konwersji i współpraca z sieciami handlowymi. Te wyzwania stoją przed wiodącymi spółkami obsługującymi płatności online. Z czego wynikają takie kierunki rozwoju branży płatności online?

Czym jest Internet Rzeczy?

Pomysł podłączania do Internetu przedmiotów (tzw. Internet Rzeczy) pozornie niemających z nim nic wspólnego jest jednym z najnowszych światowych trendów w dziedzinie IT. Specjaliści z branży oraz analitycy widzą w tym ogromny potencjał i zastrzegają, że nie jest to chwilowa moda, ale kierunek, w którym podążać będzie cały rynek. Firma badawcza Gartner prognozuje, że do roku 2020 liczba urządzeń wpisujących się w definicję Internetu Rzeczy osiągnie 26 mld.

Wydatki na utworzenie strony internetowej firmy w kosztach

Przedsiębiorcy, na początku lub już w trakcie prowadzenia działalności gospodarczej, decydują się, że na założenie strony internetowej dla swojej firmy. Wydatki takie jak zakup adresu www reklamującego własną działalność można rozliczyć w kosztach firmowych, zmniejszając należny fiskusowi podatek dochodowy.

Semantyczny analizator strony www stworzony przez Polaków

Polacy stworzyli pierwsze na świecie narzędzie do semantycznego audytu strony internetowej. Dzięki analizatorowi można błyskawicznie sprawdzić podstawowe zagadnienia optymalizacyjne witryny pod kątem wyszukiwarki Google, a także – co stanowi o innowacyjności narzędzia – dokonać oceny znaczenia treści pod kątem marketingowym. Analizator jest dostępny bezpłatnie.

Zgłoszenie danych osobowych

Zgodnie z art. 40 z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, administrator danych jest obowiązany zgłosić zbiór danych do rejestracji Generalnemu Inspektorowi Ochrony Danych Osobowych, z wyjątkiem przypadków wskazanych w art. 43 ustawy. Podmiotem określonej w przepisie normy prawnej jest każdy administrator danych, przez którego zgodnie z art. 7 pkt 4 ustawy rozumie się organ, jednostkę organizacyjną, podmiot lub osobę fizyczną lub osobę prawną , które decydują o celach i środkach przetwarzania danych osobowych.

7 powodów, z których ludzie opuszczają Twoją stronę internetową

Twoja strona zawiera znakomite treści. Posiadasz świetne zdjęcia, a design wygląda profesjonalnie. Dzięki inicjatywom marketingowym udaje Ci się na nią przyciągnąć sporo użytkowników. Dlaczego więc tylko niewielki odsetek z nich staje się ostatecznie klientami?

Elektroniczne usługi dla przedsiębiorców

Elektroniczny Punkt Kontaktowy umożliwia przedsiębiorcom znalezienie informacji o obowiązujących procedurach oraz dopełnienie formalności związanych z działalnością gospodarczą. Ponadto za pośrednictwem elektronicznej usługi, przedsiębiorca może złożyć wnioski o przyznanie licencji wspólnotowych, zezwalających na przewóz rzeczy czy osób.

Fiskus będzie identyfikował podatnika po głosie

Krajowa Informacja Podatkowa (KIP) posiada już system, który jest przystosowany do identyfikowania podatnika po głosie, za pomocą tzw. biometrii głosowej. Obecnie jednak funkcja ta nie została uruchomiona, gdyż zastrzeżenia do tego rozwiązania ma Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych.

Jak zarabiają właściciele portali i blogerzy

Artykuły sponsorowane, reklamy, kampanie promocyjne, sieci afiliacyjne, programy partnerskie – to najczęściej wykorzystywane sposoby na zarabianie na blogu czy portalu internetowym. Które z nich przynoszą najlepsze efekty? Jak oceniają je prowadzący portale i blogerzy?

Od 2016 r. sprawdzisz punkty karne przez internet

Prezydent Bronisław Komorowski podpisał nowelizację ustawy Prawo o ruchu drogowym na mocy której m.in. od 2016 r. kierowcy będą mogli sprawdzić przez internet ilość punktów karnych na swoim koncie.

Nowe usługi w bazie CEPiK

System CEPik uruchomił w czerwcu 2014 roku pierwsze usługi dostępne dla kierowców, a od 4 stycznia 2016 roku pojawią się kolejne. Wśród nich długo wyczekiwana możliwość sprawdzenia liczby punktów karnych przez internet. To jednak nie koniec nowych funkcji bazy CEPiK.

Jak chronić dane osobowe podczas wakacji?

Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych dr Edyta Bielak-Jomaa radzi w jaki sposób chronić dane swoje i innych podczas letniego wypoczynku.

Pay Per Click – o czym warto pamiętać przed rozpoczęciem kampanii?

Model Pay Per Click jest w swoich założeniach banalnie prosty. Reklamodawca decyduje się na reklamę w wyznaczonym miejscu, jednak nie płaci za samo jej umieszczenie, a dopiero wtedy, kiedy potencjalny klient na nią kliknie. Dzięki temu znacznie łatwiej dokładnie rozplanować kampanię i śledzić rezultaty, jakie przynosi, a przedsiębiorcy nie płacą za coś, co kompletnie nie przynosi zysków. Ta forma promocji jest możliwa do zrealizowania jedynie w przypadku Internetu, dlatego wraz ze wzrostem popularności tego medium, sama nabierała znaczenia.

E-procedury transportowe dla przedsiębiorców

Elektroniczny Punkt Kontaktowy prowadzony przez Ministerstwo Gospodarki daje możliwość przedsiębiorcom wykonania wielu procedur realizowanych przez Główny Inspektorat Transportu Drogowego drogą elektroniczną, m.in. zmiana nazwy, adresu przedsiębiorstwa, osoby zarządzającej transportem, uzyskanie zezwoleń, licencji.

Kapica: Do końca 2018 r. większość rozliczeń podatkowych przez internet

Resort finansów intensyfikuje prace nad cyfryzacją rozliczeń podatkowych. Do końca 2018 roku większość deklaracji podatkowych będzie można składać online.

Do pracy z mediami społecznościowymi

Takie czasy nastały, że wpisy, posty, a nawet ćwierkanie na stałe wpisały się w porządek dnia. Gdzie tu jest miejsce na pracę, a w zasadzie na proces jej poszukiwania?

Zasady bezpieczeństwa danych w chmurze obliczeniowej

Korzystanie z usług chmurowych może wiązać się z ryzykiem i obawą o bezpieczeństwo przechowywanych w chmurze danych. Najlepszych praktyk w zakresie przetwarzania danych w chmurze dostarczały dotychczas standardy takie jak Cloud Security Alliance Security Guidance (Wytyczne bezpieczeństwa dla krytycznych obszarów w Cloud Computing), Cloud Control Matrix (CCM) czy choćby tzw. „Dekalog Chmuroluba”.

Skąd nawigacja GPS czerpie dane o korkach na drodze?

O tym jak skuteczna w działaniu jest nawigacja GPS decyduje m.in. dokładność jej mapy oraz dostęp do aktualnych informacji o ruchu drogowym. Te ostatnie najczęściej pobierane są z internetu, ale ostatnio do łask powraca także radio!

Allegro pod lupą fiskusa

Handel w internecie jest prężnie rozwijającą się sferą, generującą rokrocznie ogromne zyski dla prowadzących transakcje w wirtualnej przestrzeni. Wyniki badań Milward Brown pokazują, iż Allegro było w 2014 roku jednym z najczęściej odwiedzanych portali, a jego działalność wiąże się z obrotem 10 mld złotych w skali roku. W związku z tym na myśl nasuwa się kilka pytań związanych z rozliczaniem transakcji z fiskusem. Kto i kiedy musi się rozliczyć z działalności na Allegro? Jakie są konsekwencje braku rozliczenia?

Wyciek firmowych danych a bezpieczeństwo teleinformatyczne

Co jakiś czas serwisy informacyjne donoszą o wycieku danych. Problem ten dotyczy zarówno wielkich korporacji, małych firm jak i organów państwa. Niekiedy do utraty informacji dochodzi przez przypadek lub nieuwagę, a innym razem, w efekcie działania hakerów. Czy można się w jakiś sposób bronić przed takim zjawiskiem? W pewnym stopniu tak: np. rozwijając systemy teleinformatyczne.

Pierwsza edycja targów E-meeting już na nami. Co o wydarzeniu mówią uczestnicy?

„Liczba i jakość nawiązanych kontaktów przerosła nasze oczekiwania” - tak katowickie targi e-commerce i m-commerce E-meeting komentują wystawcy. Czy zatem targi na stałe zagoszczą na eventowej mapie Polski?

Zainteresowanie Internetem

W ostatnich latach znacznie wzrosło zainteresowanie Internetem. Wysoką dynamikę widać przy serwisach video oraz telewizji internetowej. W 2011 r. 53% internautów korzystało z telewizji internetowej. Dla wielu internautów motywem do obejrzenia strony jest popularność, ilość użytkowników, oceny użytkowników. Niezbędne są również wyszukiwarki tematyczne oraz katalogi tematyczne.

Firmy rezygnują z płatności gotówkowych

Coraz więcej branż odchodzi od gotówki na rzecz płatności online, które są wygodniejsze. Największa skala tego zjawiska występuje w firmach, dla których jedynym akceptowalnym standardem stają się płatności online.

Ochrona danych osobowych na Facebooku a działalność gospodarcza

Coraz częściej „zwykły” użytkownik mediów społecznościowych zaczyna dostrzegać pewną niepokojącą dla siebie korelację. "Zagrałem w jakąś grę na Facebooku, a potem zacząłem dostawać dziwne maile. Jak to się stało? Przecież ja się na nic takiego nie zapisywałem". Z perspektywy osób zajmujących się administrowaniem profili, takie reakcje fanów nie są pożądane. Z drugiej strony, zależy nam na pozyskaniu danych osobowych, adresów mailowych jak największej grupy. Jak zrealizować swój cel zgodnie z prawem i poszanowaniem użytkowników Facebooka?

Przesłanka prawnie usprawiedliwionego celu administratora danych – jak z niej korzystać?

Coraz częściej podnoszone są głosy, że zgoda jako przesłanka legalizująca przetwarzanie danych jest nadużywana i staje się, nie do końca słusznie, centralną, kluczową przesłanką. Dlatego też, coraz częściej mówi się o potrzebie odwoływania się do pozostałych przesłanek przetwarzania, w tym do przesłanki prawnie usprawiedliwionego celu.

REKLAMA