Prowadzenie listy obecności pracowników to jedna z podstawowych czynności wykonywanych przez pracodawcę. W tym celu właściciel firmy tworzy odrębne działy kadrowe zajmujące się ewidencją czasu pracy lub zleca działania na zewnątrz, wynajmując firmy outsourcingowe. Niezależnie od podmiotu, który prowadzi ewidencję czasu pracy zatrudnionych, lista obecności służy do właściwego rozliczenia wielu elementów związanych z zatrudnieniem pracownika, mimo że jej forma nie jest określona przez Kodeks pracy. Jedną z kluczowych kwestii jest przechowywanie listy obecności. Sprawdź, czy pracodawca ma taki obowiązek.
Aktualnie działa wiele programów wspierających niepełnosprawnych. W dużej mierze są to programy pomagające w zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, jak: "Aktywni plus", "Praca-Integracja", "Stabilne zatrudnienie", "Absolwent", "Aktywny samorząd". Wróciło również dofinansowanie do zakupy wózka elektrycznego.