REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Oferta, Umowa

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Na czym polega home banking?

Home banking został stworzony z myślą o udostępnieniu klientom usług bakowych w domu. Miał stanowić udogodnienie dla nowoczesnych ludzi. Dlaczego jednak, w dobie Internetu, korzystają z niego niemal wyłącznie firmy? Analityk serwisu Comperia.pl tłumaczy, z jakich powodów popularność tej formy bankowości elektronicznej spada z roku na rok.

Ile można było zarobić w marcu na wynajmie mieszkania?

Eksperci podkreślają, że spada rentowność wynajmu mieszkania. Stawki ofertowe za korzystanie z cudzej nieruchomości idą w dół. Czy inwestowanie pieniędzy w obligacje i lokaty jest bardziej opłacalne?

W których bankach nasza zdolność kredytowa będzie największa?

Eksperci finansowi przypominają, że banki mają czas do końca roku, aby wprowadzić zasady nowej Rekomendacji S. Które banki najlepiej oceniają naszą zdolność kredytową? Czy korzystne warunki kredytowania utrzymają się w 2012 roku?

Jakie promocje pożyczek i kredytów gotówkowych są dostępne w kwietniu?

Wraz z nadejściem wiosny rozpoczął się sezon na kredyty i pożyczki gotówkowe. Eksperci zwracają uwagę na fakt, że banki przygotowały nowe, atrakcyjne promocje. Które oferty są godne uwagi?

REKLAMA

Dlaczego podatnik powinien odróżnić koszty modernizacji od kosztów remontu?


Podatnik powinien odróżnić koszty modernizacji od kosztów remontu nieruchomości, gdyż nie może on kosztów modernizacji w bezpośredni sposób zaliczyć w koszty. W tym celu podatnik powinien dokładnie określił jakie koszty może zaliczyć do remontu, a jakie do modernizacji nieruchomości.

Moment powstania przychodu a sprzedaż nieruchomości


Pan Adam Kowalski jest właścicielem wielu lokali mieszkalnych. Nie prowadzi on działalności gospodarczej. Jako prywatna osoba fizyczna często nabywa oraz zbywa nieruchomości. Zatem dokonuje on licznych transakcji w zakresie sprzedaży i zakupu nieruchomości. Zawiera on umowy przedwstępne, umowy w formie aktu notarialnego itp. Okazuje się, iż Pan Kowalski boryka się z wieloma trudnościami w zakresie ustalenia momentu powstania przychodu. Jako podatnik zastanawia się on także nad tym: czy dochody ze sprzedaży nieruchomości może potraktować jako źródło przychodu?; czy przychód ze zbycia nieruchomości podlega zwolnieniu?

Jaką formę opodatkowania powinien wybrać podatnik wynajmujący pokoje gościnne?


Pan Adam Michalski wynajmuje pokoje gościnne w Zakopanem. Jest on właścicielem domku turystycznego. Wynajmuje on miesięcznie 10 pokoi gościom. Jaką formę opodatkowania powinien wybrać Pan Michalski?

Jakie promocje kredytów hipotecznych oferują banki?

Wiosna zawitała już do banków, a wraz z nią pojawiły się nowe oferty kredytowe. Eksperci doszli do wniosku, że w chwili obecnej prym wiodą kredyty bez prowizji, z niską marżą i zaciągnięte na 100 proc. wartości nieruchomości. Którą ofertę wybrać?

REKLAMA

O ile wzrosną opłaty za energię gospodarstw domowych w 2011 roku?

Pod koniec zeszłego roku media zapowiadały podwyżki opłat za energię w roku obecnym. Eksperci przypominają, że niektórzy spodziewali się nawet wzrostu kosztów rzędu kilkudziesięciu procent. O ile tak naprawdę poszły w górę nasze rachunki?

Jak nie dać się oszukać pośrednikowi?

Eksperci przestrzegają przed nieuczciwymi pośrednikami, którzy sprzedają mieszkanie, nie uzyskawszy zgody właściciela w formie umowy pisemnej. Takie postępowanie jest nielegalne. W ciągu ostatnich 12 lat aż 346 pośredników, spośród blisko 16 tys. osób, pracujących w tym zawodzie, zostało ukaranych za postępowanie niezgodne z prawem. Jak uchronić się przed oszustami?

Czy banki udzielają kredytów hipotecznych osobom powyżej 65 roku życia?

Wielu młodych ludzi bierze kredyty na zakup mieszkania. Mają przed sobą perspektywę lat pracy zawodowej i banki chętnie udzielają im kredytów. Są jednak w naszym społeczeństwie osoby, które znajdują się już w wieku emerytalnym. Czy instytucje finansowe również takim osobom udzielają kredytów hipotecznych?

Które banki oferują kredyt na SMS-a?

Coraz większą popularność zyskują kredyty, zaciągnięte przez Internet lub telefon. Czy zadłużając się online rzeczywiście możemy zyskać na czasie? Ekspert finansowy wymienia wady i zalety pożyczek, które nie wymagają wizyty w banku.

Jakie konsekwencje poniesie podatnik za nie prowadzenie ewidencji przychodów?


Pan Marcin Kowalski nie prowadził ewidencji przychodów w sposób zapewniający rzetelne określenie przychodów działalności gospodarczej w ramach najmu. Czy z tego powodu Panu Marcinowi Kowalskiemu grozi kara pieniężna?

Kiedy podatnik nie będzie mógł skorzystać z opodatkowania ryczałtem?


Wówczas, gdy przedmiotem działalności gospodarczej jest najem nieruchomości – podatnik nie może skorzystać z zryczałtowanej formy opodatkowania, przy czym nie dotyczy to najmu, podnajmu, dzierżawy, poddzierżawmy lub innych umów o podobnym charakterze – jeżeli stanowią odrębne źródło przychodu.

W jaki sposób bank ocenia zdolność kredytową?

Żaden bank nie udziela kredytów pochopnie, dlatego może się okazać, że odpowiedź na prośbę o kredyt będzie negatywna. Eksperci podkreślają, że każda instytucja finansowa nastawiona jest na nieco innego klienta. Jak banki, od których chcemy pożyczyć pieniądze, sprawdzają, czy spełniamy ich kryteria?

Czy w ramach najmu w ryczałcie należy prowadzić ewidencję wyposażenia?


Wówczas, gdy najem jest prowadzony w ramach działalności gospodarczej to podatnik będzie zobowiązany do prowadzenia ewidencji wyposażenia. Jeżeli podatnik prowadzi najem jako odrębne źródło uzyskania dochodu nie jest zobowiązany do prowadzenia ewidencji wyposażenia, natomiast powinien on prowadzić stosowny wykaz zarówno środków trwałych, jak i wartości prawnych i niematerialnych.

Jakie ulgi podatkowe są stosowane w ramach najmu w ryczałcie?


Podatnicy, którzy uzyskują dochody tylko i wyłącznie z najmu posiadają uprawnienie do dokonywania odliczeń od przychodu przed opodatkowaniem składki na ubezpieczenie społeczne. Mogą oni także możliwość skorzystania z przysługującym im odliczeń i ulg na ogólnych zasadach.

Jak należy określić przychody z tytułu najmu w ryczałcie?


Przychody z
najmu w ryczałcie są określane według opodatkowania na zasadach ogólnych. Przychodem z działalności są kwoty należne, choćby nie zostały faktycznie otrzymane.

Kwartalne opodatkowanie ryczałtem przy najmie


Wówczas, gdy przychody osiągane przez podatnika w danym roku nie przekraczają 25.000 euro – podatnik może skorzystać z kwartalnego opodatkowania ryczałtem. Jeżeli małżonkowie osiągają przychody z tego samego źródła – wskazany powyżej limit w wysokości 25.000 euro odnosi się do współmałżonków z osobna.

W jaki sposób można dokonać zgłoszenia opodatkowania ryczałtem najmu?


Podatnik prowadzący
najem jako odrębne źródło uzyskania przychodu może dokonać opodatkowania w formie ryczałtu. Podatnik zobowiązany jest do złożenia stosownego pisemnego oświadczenia o wyborze formy opodatkowania. Oświadczenie o wyborze opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych za rok podatkowy należy złożyć nie później niż do 20 stycznia danego roku podatkowego.

Na czym polega strategia inwestycyjna Stanleya Druckenmillera?

Kim jest Stanley Druckenmiller? Zdaniem finansistów to człowiek, który złamał Bank Anglii. Czym zasłużył się ten ceniony inwestor? Na czym polega jego fenomen?

Niemożność skorzystania z przywilejów przy podatku liniowym

Czynności wyłączające z możliwości skorzystania z wyboru podatku liniowego


Wówczas, gdy podatnik dokonał wyboru opodatkowania w formie podatku liniowego, a następnie w ciągu roku podatkowego uzyskała przychody z tytułu świadczenia usług na rzecz obecnego lub też byłego pracodawcy – to zostanie on wyłączony z możliwości skorzystania z podatku liniowego.

Podatek liniowy z tytułu najmu tylko przy prowadzeniu działalności gospodarczej

Jaką kwotę podatnik może przeznaczyć na rzecz organizacji pożytku publicznego?

Jakiego rodzaju ulgi podlegają odliczeniu od dochodu w podatku dochodowym?


Podatnik do końca kwietnia 2011 roku zobowiązany jest złożyć zeznanie podatkowe. Może on skorzystać z wybranych ulg podatkowych od podstawy opodatkowania, jeżeli spełni określone w ustawie warunki. Przy dokonaniu wszelkich odliczeń od dochodu w podatku dochodowym od osób fizycznych należy wziąć pod uwagę rodzaj ulgi, wysokość ulgi, podstawę odliczenia. W 2011 roku kwota wolna od podatku wynosi 556,02 zł.

W jakim terminie należy złożyć zeznanie podatkowe?


Podatnicy są obowiązani składać urzędom skarbowym zeznania o wysokości osiągniętego dochodu lub o poniesionej stracie w roku podatkowym według ustalonego wzoru w terminie do dnia 30 kwietnia następnego roku.

Czy można dochód do opodatkowania pomniejszyć o stratę z tytułu najmu?


Podatnik dokonując obliczenia dochodu od opodatkowania ma możliwość zmniejszyć go o stratę ze źródła, z którego powstała w pięciu kolejnych latach, przy czym wysokość tego obniżenia nie może przekroczyć 50% kwoty, która została uzyskana ze straty w ciągu tych lat. Jeżeli koszty uzyskania przekraczają sumę przychodów, różnica ta stanowi stratę ze źródła przychodów.

Na jakie zapisy należy zwrócić uwagę w umowie kredytowej?

Biorąc kredyt hipoteczny, decydujemy się na długotrwałe zobowiązanie, które będzie wiązać nas przez kilka, a nawet kilkadziesiąt lat. W umowie znajduje się wiele zapisów, o których pracownicy banków często naumyślnie nie wspominają podczas pierwszego spotkania. Na co zwrócić uwagę jeszcze przed podpisaniem umowy?

Co zrobić, gdy nie mamy pieniędzy na spłacanie kredytu hipotecznego?

Zaciągając kredyt hipoteczny, musimy liczyć się z faktem, że zadłużamy się na długie lata. Nie jesteśmy w stanie przewidzieć, czy zawsze stać nas będzie na regularne spłacanie rat. Eksperci ostrzegają, że nie powinniśmy liczyć na pomoc banku w razie problemów finansowych. Co w takim razie zrobić na wypadek, gdyby zabrakło pieniędzy?

Jak zmienił się rynek kredytów samochodowych w IV kwartale 2010 roku?

W czwartym kwartale 2010 roku banki przyznały kredyty samochodowe o łącznej wartości 1,44 mld zł. To o 16,6 proc. więcej niż w ostatnim kwartale 2009 roku. W całym roku 2010 sprzedano kredyty samochodowe, opiewające na 5,06 mld zł.

Jak zmniejszyć ryzyko zakupu mieszkania na etapie „dziury w ziemi”?


Zakup mieszkania na I etapie budowy wiąże sięz ryzykiem, jednak deweloperzy oferują atrakcyjne ceny, dlatego tego typu transakcje cieszą się dużeym zainteresowaniem. W jaki sposób można się uchronić przed tak dużym ryzykiem? Często umowy zawierane z deweloperami lepiej chronią ich niż kupującego. Na co zwrócić szczególną uwagę przy podpisywaniu umowy z deweloperem?

Jaką cenę trzeba zapłacić za niską marżę?

Wysokość raty uzależniona jest od oprocentowania marży. Jak zauważyli eksperci, można negocjować wartość tego parametru. Jak dużą przecenę są w stanie uzyskać osoby, które stać na kredyt z wkładem własnym rzędu 40 proc. wartości kupowanego mieszkania?

Kogo dotyczy obowiązek odprowadzania zaliczek miesięcznych?


Obowiązek odprowadzania zaliczek w danym roku podatkowym dotyczy osób fizycznych, uzyskujących przychody z tytułu najmu.

Forma opodatkowania na zasadach ogólnych w ramach najmu


Zarówno najem prowadzony w ramach działalności gospodarczej, jak i najem prowadzony jako odrębne źródło może podlegać opodatkowaniu na zasadach ogólnych. Podstawą opodatkowania na zasadach ogólnych jest skala podatkowa.

Jakie formy opodatkowania najmu może wybrać podatnik?


Jeżeli podatnik uzyskuje przychody z tytułu najmu to może on dokonać odpowiedniego wyboru formy opodatkowania biorąc pod uwagę fakt, czy najem jest prowadzony w ramach działalności gospodarczej, czy jako odrębne źródło.

Czy kosztami uzyskania przychodu z najmu mogą być koszty używania samochodu?


Wówczas, gdy podatnik prowadząc działalność gospodarczą używa pojazdu mechanicznego w ramach najmu może zaliczyć koszty eksploatacji samochodu w koszty uzyskania przychodu.

Czy amortyzacji podlegają nie wynajmowane składniki majątku?

Podatnik zwiesił działalność gospodarczą. Posiada on składniki majątku (lokale mieszkalne, służące prowadzonej działalności gospodarczej). Czy składniki majątku, które nie są używane na skutek zawieszenia wykonywania działalności gospodarczej przez podatnika, a które były używane polegają amortyzacji?

Z jakich metod amortyzacji może skorzystać podatnik?

Podatnik w najmie może zastosować te same zasady amortyzacyjne jak w ramach działalności gospodarczej.  Podatnik może zastosować wiele metod amortyzacji, tj. metoda amortyzacji jednorazowej, metoda liniowa, metoda uproszczona w odniesieniu do budynków i lokali mieszkalnych, metoda indywidualna dla środków trwałych używanych lub ulepszanych, metoda degresywna. Poniżej zostanie omówiona metoda amortyzacji uproszczonej w stosunku do lokali mieszkalnych i budynków oraz lokalu mieszkalnego nabytego w drodze spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu oraz metoda amortyzacji degresywnej w odniesieniu do wszelkich urządzeń oraz maszyn lub samochodów ciężarowych.

Jakie pakiety medyczne dla użytkowników konta osobistego są dostępne w Polsce?

Decyzja o skorzystaniu z pakietu medycznego, oferowanego przez bank, nie powinna być podjęta pochopnie – przypominają eksperci. W jakich sytuacjach firma ubezpieczeniowa może odmówić pokrycia kosztów opieki lekarskiej? Na jakie wydatki narażamy się, wybierając daną ofertę? Zobaczmy, co mamy do wyboru na rynku.

Kiedy opłaca się wycofać wniosek o kredyt hipoteczny i jak to zrobić?

Banki często wprowadzają promocje, w ramach których istnieje możliwość dostania kredytu na preferencyjnych warunkach. Czy można wycofać wniosek kredytowy po przyznaniu kredytu i skorzystać z lepszej oferty w tym samym banku? Ekspertka finansowa podpowiada, co zrobić, żeby zaoszczędzić nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych na kredycie hipotecznym.

W jakich przypadkach można stosować metodę indywidualną przy amortyzacji?


Podatnicy mogą możliwość indywidualnie ustalić stawki amortyzacyjne dla używanych lub ulepszonych
środków trwałych, po raz pierwszy wprowadzonych do ewidencji danego podatnika. Stawki indywidualne podatnik może zastosować do lokali mieszkalnych, lokali użytkowych oraz budynków.

Jaka jest różnica w zastosowaniu metody jednorazowej amortyzacji a metody linowej?


Reguły na podstawie, których dokonuje się amortyzacji zarówno w najmie, jak i w ramach prowadzonej
działalności gospodarczej są takie same. Poniżej zostanie opisana różnica pomiędzy metodą jednorazowej amortyzacji a metodą liniową.

Kiedy prowadzenie ewidencji środków trwałych jest obowiązkowe?


Wówczas, gdy najem nie będzie prowadzony w ramach
działalności gospodarczej – podatnik zobowiązany będzie do dokonywania dokumentacji w oparciu o ewidencję środków trwałych. Oznacza to, iż odpisy amortyzacyjne – dla których nie jest prowadzona stosowna ewidencja środków trwałych lub wartości zarówno prawnych, jak i niematerialnych – nie są zaliczane do kosztów uzyskania przychodów.

Sposoby określania wartości początkowej w ramach najmu środków trwałych


Istnieją różne możliwości określania wartości początkowej w ramach najmu środków trwałych. Poniżej zostaną omówione najbardziej popularne sposoby ustalania wartości początkowej.

Jakie środki trwałe można amortyzować w najmie?


Zgodnie z ogólną zasadą w systemie podatkowym uważa się, iż w najmie można amortyzować tylko i wyłącznie wynajmowane środki trwałe. Natomiast wszelkie świadczenia z tytułu usług najmu nie mogą podlegać amortyzacji.

Dokumentacja kosztów z najmu w ramach działalności i poza działalnością gospodarczą


Podatnik nie jest zobowiązany prowadzić ewidencji kosztów, gdy najem jest prowadzony jako osobne źródło, czyli poza działalnością gospodarczą. Wówczas, gdy najem jest prowadzony w ramach działalność gospodarczej – podatnik powinien dokumentować koszty w oparciu o stosowną ewidencję w postaci książki przychodów i rozchodów lub ewidencję środków trwałych. Zarówno w stosunku do najmu prowadzonego poza działalnością gospodarczą, jak i najmu w ramach działalności gospodarczej – wszelkie koszty z tytułu zakupionych usług lub towarów powinny zostać udokumentowane przez podatnika w postaci dowodu zapłaty, rachunku oraz faktury.

Jakich wydatków podatniki nie może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów przy najmie?

Podatnik prowadzący najem powinien ustalić, jakie wydatki może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów. Kontrowersja wywołana na tym tle, czy wydatki można zaliczyć do kosztów najmu, czy też nie - często powoduje spór pomiędzy podatnikiem a urzędem skarbowym.

Czy odszkodowanie i kary umowne zaliczane są do przychodów związanych z najmem?


Zarówno kary umowne, jak i odszkodowania są przychodami związanymi z najem. Natomiast owe kary umowne i odszkodowania nie są przychodem z najmu.

Czy czynsz z tytułu najmu zaliczany jest do źródeł przychodu?


Źródła przychodu zarówno w stosunku do najmu prywatnego, jak i najmu prowadzonego w ramach działalności gospodarczej są w obydwu przypadkach takie same. Przychodami z tytułu najmu jest czynsz uiszczany przez najemcę. Natomiast w skład czynszu nie wchodzą opłaty licznikowe.

REKLAMA