REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Podatki, Firma

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Nowy JPK_VAT a odpowiedzialność karna skarbowa

Za okresy od dnia 1 października br., jednostki samorządu terytorialnego – jako podatnicy podatku od towarów i usług (VAT) – będą obowiązane do składania nowego pliku JPK_VAT. Ma się on składać z dwóch części: ewidencji VAT (zakupów i sprzedaży) oraz deklaracji VAT. Dokonując – pod kątem wchodzących w życie zmian – aktualizacji obowiązujących w jednostce samorządu terytorialnego procedur wewnętrznych dotyczących rozliczeń VAT warto mieć na uwadze również kwestie odpowiedzialności karnej skarbowej.

Jak działania uszczelniające w akcyzie wpłynęły na obrót paliwami opałowymi?

Od 1 września 2020 roku przedsiębiorcy, którzy chcą sprzedawać paliwa opałowe, głównie olej opałowy, muszą zarejestrować się na potrzeby podatku akcyzowego w specjalnym rejestrze Ministerstwa Finansów. Podobne obowiązek dotyczy odbiorców paliw opałowych. - Tego rodzaju działania uszczelniające zweryfikowały rynek obrotu paliwami opałowymi - powiedział zastępca dyrektora departamentu zwalczania przestępczości ekonomicznej w Ministerstwie Finansów Robert Michalski. Jego zdaniem rynek samoreguluje liczbę oferentów paliw opałowych.

Jak rozliczać dochody z zagranicy, które są zwolnione z opodatkowania w Polsce?

Polski podatnik (przedsiębiorca) ma obowiązek rozliczyć się z fiskusem od całości swoich dochodów, włącznie z tymi osiągniętymi poza granicami naszego kraju. Czy zawsze jednak dochody z zagranicy będą łączone z dochodami z działalności gospodarczej uzyskanymi w Polsce? Czy za każdym razem trzeba je wykazywać w deklaracji PIT-ZG?

Aplikacja e-mikrofirma do wysyłki JPK_VAT z deklaracją

Resort finansów udostępnił nową wersję aplikacji e-mikrofirma. Zmodyfikowana aplikacja e-mikrofirma umożliwia obsługę nowego JPK_VAT z deklaracją, czyli nowego JPK_V7M (rozliczenie miesięczne) lub nowego JPK_V7K (rozliczenie kwartalne).

REKLAMA

Koronawirus rozwinął branżę e-commerce [VIDEO]

Jak pandemia wpłynęła na branżę e-commerce – m. in. o tym Adam Miziołek, ‎Country Manager ‎TWISTO Polska, rozmawiał z Robertem Bohdanowiczem z Dziennika Gazety Prawnej podczas Impact’20. Zapraszamy do obejrzenia video.

Błędów księgowych czasem nie można uniknąć, ale można się ubezpieczyć od ich skutków

Nieustanne zmiany podatkowe powodują sporo zamieszania w przedsiębiorstwach i jednostkach budżetowych będących podatnikami podatku VAT lub zobowiązanych do raportowania schematów podatkowych. Przepisy podatkowe potrafią budzić wątpliwości i wiążą się z rosnącą liczbą obowiązków po stronie podatnika, z którymi wiąże się ryzyko jego błędu.

Chcesz tanio produkować? Przenieś biznes do Polski

Koronawirus powoduje, że firmy poszukują tanich miejsc do produkcji swoich produktów. Dla wielu przedsiębiorców – przede wszystkim z Europy Zachodniej, lecz także z Azji – dobrą lokalizacją będzie właśnie Polska, ze względu na położenie w Europie Środkowej, przynależność do Unii Europejskiej i fakt, że wciąż mamy dużo niższe koszty pracy niż na Zachodzie.

Stawki ryczałtu od 2021 r. - co się zmieni?

Od 2021 roku zmienią się przepisy dotyczące stawek ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. Obecnie funkcjonuje 7 stawek ryczałtu, po zmianie będzie 8 stawek. Dodatkowo, niektóre stawki ryczałtu zostaną obniżone. Sprawdźmy szczegóły tych wszystkich planowanych zmian.

REKLAMA

Roboty w branży turystycznej - czy to stanie się standardem?

Lotniska, hotele i linie kolejowe poszukują autonomicznych robotów do dezynfekcji, aby zwiększyć bezpieczeństwo i komfort wewnętrzny oraz przyczynić się do poprawy sytuacji w branży turystycznej. Jednym słowem - branża turystyczna walczy o klienta.

Wycena przedsiębiorstwa we wczesnej fazie rozwoju (start-up) – jak przebiega i o czym warto pamiętać?

Wyceny przedsiębiorstw należą do dosyć wymagających i skomplikowanych procesów. Tym trudniejsze są, jeśli mamy do czynienia z przedsiębiorstwami we wczesnej fazie rozwoju, ponieważ wtedy oszacowania często opierają się jedynie na wierze, że zespół, który je tworzy będzie potrafił zrealizować postawione przed nim cele i wykorzystując, nieraz innowacyjną, technologię lub model biznesowy, stworzy wartość, której inwestorzy oczekują, a której na chwilę obecną jeszcze nie widzą. Jak zatem przebiega wycena start-upów?

Import towarów w nowej strukturze JPK_VAT

Przez import towarów rozumie się przywóz towarów z terytorium państwa trzeciego (spoza terytorium Unii Europejskiej) na terytorium danego państwa (należącego do Unii Europejskiej). Przywóz towarów z Unii Europejskiej do kraju członkowskiego klasyfikowany jest jako wewnątrzwspólnotowe nabycie towaru lub jako nabycie towaru na zasadach krajowych. Jak wykazać import towarów w nowej strukturze JPK_VAT, która zacznie obowiązywać od 1 października 2020 r.?

Dlaczego (wciąż) zarządzanie majątkiem ma niski priorytet w organizacji?

Zarządzanie aktywami ze względu na dostępne technologie przeżywa swój renesans. Jednocześnie nie znajduje wciąż, należytego uznania osób zarządzających w organizacjach, tak w biznesie jak i w instytucjach sektora publicznego. W wielu wypadkach utożsamiane jest z prostymi zagadnieniami: inwentaryzacji majątku trwałego i amortyzacji w finansach, co gorsza często traktowanych rozdzielnie. Jest to tym bardziej zaskakujące, mając na uwadze regulacje prawne w tym zakresie, choćby te mówiące o odpowiedzialności za przestępstwo zwane niegospodarnością menadżera bądź nadużyciem zaufania.

Wstrzymanie zwrotu VAT – czy podatnik może domagać się zbadania legalności działań urzędu skarbowego?

Urząd skarbowy wstrzymywał i przedłużał podatnikowi termin zwrotu VAT. Wniósł więc on zażalenie do organu drugiej instancji, ale zanim ten je rozpatrzył, fiskus dokonał zwrotu VAT. Organ odwoławczy uznał więc postępowanie za bezprzedmiotowe i umorzył je. Podatnik jednak nie odpuścił i domagał się zbadania, czy urząd skarbowy miał w ogóle prawo wstrzymywać należny mu zwrot VAT.

Ryczałt dla księgowych i doradców podatkowych od 2021 r. Nowa definicja wolnych zawodów

Od 2021 r. poszerzy się katalog wolnych zawodów w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. W efekcie zmian z opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych będą mogli korzystać także księgowi, doradcy podatkowi czy biegli rewidenci.

Podatki 2021. Koniec spółek z o.o. spółek komandytowych

W Rządowym Centrum legislacji 16 września 2020 r. pojawił się projekt ustawy m.in. zmieniający przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, który zakłada objęcie spółek komandytowych od 1 stycznia 2021 roku podatkiem CIT. Zdaniem ekspertów uderzy to w wiele rodzinnych firm i spowoduje koniec takiego rozwiązania jak spółka z o.o. spółka komandytowa.

Jak uzyskać pieniądze dla firmy z venture capital?

Fundusze venture capital dają wiele możliwości start-upom i młodym firmom, dzięki którym mogą one zyskać nie tylko zastrzyk pieniędzy na rozwój innowacyjności, ale także nieoceniony know-how. Jak skutecznie rozmawiać z inwestorami i efektywnie pozyskiwać środki? Jakie argumenty pomogą przekonać kapitałodawcę, że warto zainwestować akurat w przedstawione przedsięwzięcie? Oto kilka wskazówek.

Zmiana proporcji udziałów w zyskach spółki - jakie są skutki podatkowe?

Zmiany proporcji udziałów w zyskach spółki można dokonywać w trakcie roku obrotowego, a także po jego zakończeniu. W przypadku dokonania zmiany w trakcie roku od momentu tej zmiany zaliczki na podatek dochodowy wspólnika wpłacane są zgodnie z nową proporcją.

Czy firmy państwowe wykorzystują rządową pomoc? [OPINIA]

Państwowe spółki powinny wykorzystać rządowe wsparcie do aktywnej restrukturyzacji i poprawy efektywności działalności komercyjnej. Czy tak się dzieje? Eksperci BCC mają pewne wątpliwości.

Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych w 2021 r. - jak zmienią się limity?

Od 2021 r. więcej podatników będzie mogło skorzystać z opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. Ustawodawca zaproponował bowiem podniesienie limitu przychodów warunkującego wybór ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, a także limitu przychodów uprawniającego do kwartalnych wpłat ryczałtu. Pierwszy limit zostanie podniesiony z obecnych 250 000 euro do wysokości 2 000 000 euro, natomiast drugi z 25 000 euro na 200 000 euro.

Instalacja fotowoltaiczna - kiedy możliwa jest jednorazowa amortyzacja?

Czy podatnik ma prawo do dokonania jednorazowego odpisu amortyzacyjnego od zakupionej instalacji fotowoltaicznej na podstawie art. 22k ust. 7 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?

Ulga na robotyzację od 2021 r. - jakie korzyści w przypadku leasingu?

Wprowadzenie ulgi na robotyzację od 1 stycznia 2021 roku ma spowodować m.in., że będzie więcej robotów w produkcji przemysłowej, zwiększy się wydajności produkcji i zostaną obniżone jej koszty. Będzie można odliczyć 50 proc. kosztów poniesionych na inwestycje w robotyzację, niezależnie od wielkości i rodzaju branży. Nową ulgę będzie można powiązać z finansowaniem urządzenia bądź maszyny poprzez leasing.

Dane z sądów: fala upadłości firm pod koniec roku

W drugim kwartale br. złożono mniej wniosków o ogłoszenie upadłości firm niż we wcześniejszych trzech miesiącach. Tak było w zdecydowanej większości sądów rejonowych, które zajmują się tymi kwestiami. Eksperci jednak przekonują, że wysyp wniosków nastąpi dopiero pod koniec roku.

Nowy JPK_VAT coraz bliżej – z jakimi pytaniami zmagają się przedsiębiorcy?

Już za kilka dni nowy JPK_V7M i JPKV7K stanie się faktem. Rewolucja zapowiadana od dawna, po kilku odroczeniach, nieodwołalnie wchodzi w życie. Potwierdziło to Ministerstwo Finansów w komunikacie z 16 września b.r., w którym wskazano, że 30 września 2020 r. zostanie wyłączona dotychczasowa bramka REST API służąca do przesyłania plików JPK autoryzowanych podpisem kwalifikowanym i zaufanym, jak również bramka REST API, służąca do przesyłania plików JPK autoryzowanych danymi autoryzacyjnymi.

Co 8 przedsiębiorca nie żałuje, że założył firmę

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez ZPP - zdecydowana większość badanych (80%), niezależnie od powodów i okoliczności, pozytywnie ocenia swoją decyzję o założeniu firmy (41% – ocenia ją pozytywnie, 39% raczej pozytywnie). Jedynie 10% przedsiębiorców nie jest zadowolonych z tej decyzji.

Estoński CIT niekorzystny dla małych firm [VIDEO]

Gdyby wprowadzono podwójne opodatkowanie spółek komandytowych przedsiębiorcy powinni zastanowić się czy nie skorzystać z rozwiązania znanego u nas jako estoński CIT, ale w rzeczywistym jego modelu - wyjaśnia mec. Grzegorz Baran. Oznacza to, że przedsiębiorca, który się na to zdecyduje powinien założyć w Estonii spółkę z o.o.

Green HRM - “zielone” zarządzanie zasobami ludzkimi. Sposób na zrównoważony rozwój firmy

Green HRM, czyli “zielone” zarządzanie zasobami ludzkimi, to kluczowe narzędzie we wprowadzaniu zrównoważonego rozwoju w przedsiębiorstwie, które dąży do realizacji celów zielonej gospodarki. Jest to element zarządzania zasobami ludzkimi uwzględniający kontekst ekologiczny jako podstawę decyzji kadrowych. Element ważny, ponieważ na budowę zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstwa największy wpływ mają ludzie - sukces firmy zależy właśnie od świadomości pracowników, działań, wiedzy oraz ich wykorzystania. Głównym celem GHRM jest kształtowanie wrażliwości ekologicznej zatrudnionych, proekologicznego środowiska pracy i ekologicznie odpowiedzialnych postaw pracowników, które to następnie są przenoszone do życia prywatnego.

Jak dokonywać odpisów amortyzacyjnych metodą degresywną?

Amortyzacja degresywna opiera się na założeniu, że wartość środka trwałego na potrzeby amortyzacji spada szybciej w pierwszych latach jego używania niż w latach kolejnych. A zatem, metoda degresywna amortyzacji charakteryzuje się tym, iż dla każdego roku podatkowego występuje inna podstawa dokonywania odpisów amortyzacyjnych.

Dofinansowanie do usług szkoleniowych i doradczych - wnioski do 30 listopada 2020 r.

Mikro-, małe, średnie i duże przedsiębiorstwa mogą ubiegać się o zwrot części kosztów usług szkoleniowych i doradczych wspomagających prowadzenie firmy w czasie pandemii. Usługi rozwojowe w uruchomionym przez PARP projekcie „Kompetencje dla sektorów zadanie COVID-19 – oferta dla przedsiębiorców” odpowiadają na bieżące potrzeby wybranych branż. Maksymalna wysokość pomocy wynosi do 80 proc. kosztu usługi netto, a budżet całego projektu to ok. 57 mln zł. Zakładany termin składania wniosków do operatorów upływa 30 listopada 2020 r.

Uszczelnianie systemu podatkowego, czyli planowane zmiany w podatkach dochodowych

Przedsiębiorcy muszą przygotować się na znaczące zmiany w zakresie PIT i CIT. Ministerstwo Finansów przygotowało bowiem projekt nowelizacji w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych i osób prawnych. Jej celem ma być uszczelnienie systemu podatkowego. W praktyce oznacza to nowe obowiązki dla przedsiębiorców i potencjalne kary za błędy wynikające z niewłaściwej interpretacji prawa.

Jak założyć podatkową grupę kapitałową (PGK)?

Podatkowa grupa kapitałowa (PGK) stanowi legalny sposób na zmniejszenie zobowiązań podatkowych oraz obowiązków formalnych dla podmiotów wchodzących w skład takiej grupy. Uczestnictwo w PGK wiąże się także z ryzykiem, przez co nie w każdym przypadku rozwiązanie to może być uznane za korzystne. Którzy podatnicy i w jaki sposób mogą utworzyć podatkową grupę kapitałową?

Opodatkowanie spółek komandytowych CIT to nie jedyny pomysł resortu finansów – co jeszcze zawiera projekt ustawy?

Ministerstwo Finansów przedstawiło długo oczekiwany projekt zmian w przepisach o podatku dochodowym od osób prawnych oraz fizycznych. Przedsiębiorców z pewnością najbardziej zaciekawią szczegóły zapowiadanego na rok 2021 opodatkowania CIT spółek komandytowych. Nie są to jednak jedyne zmiany planowane przez resort finansów – podatnikom przybędzie także obowiązków dokumentacyjnych z zakresu cen transferowych, a przejęcia spółek i możliwe dzięki nim rozliczanie strat podatkowych czeka prawdziwa rewolucja.

Doradcy podatkowi apelują do MF o rzetelne konsultacje w sprawie zmian w podatkach

Samorząd doradców podatkowych wystosował do Ministerstwa Finansów apel o rzetelne konsultacje nowych przepisów podatkowych. Na przygotowanie uwag do nowej ustawy wprowadzającej m.in. CIT dla spółek komandytowych resort finansów dał doradcom podatkowym zaledwie 2 dni robocze, co zdaniem KIDP stanowi naruszenie przepisów i dobrej praktyki legislacyjnej.

Prawo do 9% stawki CIT od 2021 r. - limit podwyższony do 2 mln euro

Od 2021 r. więcej podatników skorzysta z obniżonej do 9% stawki podatku dochodowego od osób prawnych (CIT). Podwyższony zostanie bowiem limit przychodów osiąganych w roku podatkowym z obowiązujących obecnie 1,2 mln euro na 2 mln euro. Po zmianie podatek według stawki 9% będą płacić podatnicy, których przychody osiągnięte w roku podatkowym nie przekroczą wyrażonej w złotych kwoty odpowiadającej równowartości 2 mln euro.

Od stycznia 2021 r. będą opłaty za niewykorzystany plastik

Od przyszłego roku będziemy zobligowani do płacenia tzw. plastic tax w wysokości 0,80 € za każdy kilogram plastiku, który nie został poddany recyklingowi. Pieniądze te będą trafiały do budżetu Unii, prosto z budżetów państw członkowskich. Ministerstwo Finansów rozpoczęło prace nad tym projektem.

Od stycznia 2021 r. będą opłaty za niewykorzystany plastik

Od przyszłego roku będziemy zobligowani do płacenia tzw. plastic tax w wysokości 0,80 € za każdy kilogram plastiku, który nie został poddany recyklingowi. Pieniądze te będą trafiały do budżetu Unii, prosto z budżetów państw członkowskich. Ministerstwo Finansów rozpoczęło prace nad tym projektem.

Projekt o cyberbezpieczeństwie do poprawy

Projekt nowelizacji ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa nie spełnia wymogów legislacyjnych. Brakuje w nim odpowiedniego uzasadnienia i rzetelnej oceny skutków proponowanych zmian. Eksperci krytykują też krótki czas konsultacji, początkowo przewidziany tylko na 14 dni, a teraz wydłużony do 6 października.

Plastic tax od 1 stycznia 2021 r. Powstaje katalog produktów z recyklingu

Podczas Szczytu Unii Europejskiej ustalono, że od 1 stycznia 2021 r. będziemy zobligowani do płacenia tzw. plastic tax w wysokości 0,80 € za każdy kilogram plastiku, który nie został poddany recyklingowi. Pieniądze te będą trafiały do budżetu Unii, prosto z budżetów państw członkowskich. Ministerstwo Finansów rozpoczęło prace nad tym projektem, w celu ustalenia źródeł finansowania tego podatku możliwie jak najmniej obciążając obywateli.

Formularz TPR - które podmioty i do kiedy muszą go złożyć?

Zbliża się termin na sporządzenie i przesłanie formularza TPR dotyczącego transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi w zakresie cen transferowych. Termin został przesunięty do końca grudnia 2020 r. za sprawą przepisów dotyczących tarczy antykryzysowej 4.0, dla tych podatników, których pierwotny termin raportowania za 2019 r. upływał w okresie od 31 marca 2020 r. do 30 września 2020 r.

Absencje i rotacje pracowników - jak zapewnić ciągłość pracy w firmie?

Ze zjawiskiem absencji i rotacji pracowników spotykamy się często w sezonie wakacyjnym, ale także jesienno-zimowym, kiedy wzrasta liczba pracowników na zwolnieniach lekarskich. W tym roku sytuacja może być szczególnie ciężka z powodu koronawirusa. Już teraz warto opracować procedury na wypadek licznych i nagłych absencji pracowników. Jak zapewnić ciągłość pracy i prawidłowe funkcjonowanie firmy?

Podatek od środków transportowych – jakie obowiązki ma podatnik?

Przedsiębiorcy posiadający pojazdy powyżej 3,5 tony powinni zwrócić uwagę na rozliczenia podatku od środków transportowych. Jest to podatek rozliczany lokalnie przez urząd gminy, a nie przez urzędy skarbowe. Dlatego część podatników zobowiązanych do rozliczenia podatku może nie być tego świadoma. Znajomość zasad i obowiązków związanych z rozliczeniem podatku od środków transportowych pozwala na uniknięcie negatywnych konsekwencji realizacji ryzyka podatkowego oraz w pewnych sytuacjach na optymalizację podatkową i poprawę płynności.

Słabe wyniki branży przemysłowej za sierpień 2020 r.

Po silnym odbiciu w przemyśle dane za sierpień rozczarowują. W maju produkcja wzrosła o prawie 13 proc. w porównaniu do poprzedniego miesiąca (m/m), a w czerwcu o prawie 10 proc. m/m. W lipcu wzrost był już wolniejszy, 6 proc. m/m. W sierpniu wyniósł już tylko 0,6 proc. m/m. To oznacza, że do poziomu przedkryzysowego nadal brakuje ok. 3 proc.

Czy roboty zastąpią pracowników?

Postępująca automatyzacja widoczna jest w coraz większej liczbie branż, już nie tylko w przemyśle, ale również w finansach, medycynie czy marketingu. Stąd coraz częściej pracownicy zadają sobie pytanie, czy w końcu zostaną zastąpieni przez roboty i będą musieli na nowo szukać pracy. Choć nowe technologie z roku na rok stają się popularniejsze, eksperci uspokajają, że nie wyeliminuje to całkowicie pracy człowieka.

Nowe rozwiązania podatkowe dla firm

Zmiany proponowane przez Ministerstwo Finansów dla wielu przedsiębiorców oznaczają zmniejszenie wysokości opodatkowania oraz otwarcie możliwości korzystania z uproszczonego, ryczałtowego rozliczenia podatku.

Sankcje za naruszenie obowiązków w zakresie nowego JPK_VAT

JPK VAT zawierają obowiązkowe informacje podatkowe. Dlatego niezłożenie JPK lub wysyłka pliku z błędami będzie skutkować nałożeniem na jednostkę kary grzywny.

Kiedy fiskus może nałożyć dodatkowe zobowiązanie w VAT?

W ramach prowadzonej kontroli organ podatkowy, obok prawidłowej wartości zobowiązania podatkowego, może także nałożyć dodatkowe zobowiązanie podatkowe w wysokości 30% kwoty różnicy. Kiedy wartość dodatkowego zobowiązania może zostać obniżona? A w jakie sytuacji sankcja ta może zostać zwiększona?

Czy firmy w ogóle wykorzystują automatyzację?

Proces automatyzacji i robotyzacji różnych gałęzi biznesu widoczny jest na polskim rynku już od wielu lat. Jednak nie wszystkie firmy postanowiły wprowadzić na bieżąco te zmiany, przez co ostatecznie bardziej ucierpiały podczas pandemii. Czy można było przygotować swoje przedsiębiorstwo na lockdown związany z koronawirusem?

Szerszy zakres estońskiego CIT-u [KOMENTARZ]

Czy rząd powinien rozszerzyć zakres stosowania tzw. estońskiego CIT-u? Są zwolennicy takiego rozwiązania, którzy podkreślają, że powinno się dążyć do zmniejszenie ryzyka prawnego i kosztowego dla przedsiębiorców.

Czy e-commerce rozkręci polską logistykę?

Wzrost handlu w Internecie stanowi motor napędowy przewozu towarów krajowych i transgranicznych. E-commerce jest wymieniany jako jeden z trendów mających wpływ na transport i logistykę w najbliższych latach.

Koronawirus testem dla firmy

Możliwości oceniania wpływu COVID-19 na gospodarkę jest wiele – inaczej patrzą na niego firmy produkcyjne, inaczej firmy usługowe. Przez inny pryzmat postrzegają go również przedsiębiorcy z różnych sektorów rynku.

Czy przesłanie faktury w formacie PDF to wydanie faktury?

Czy podatnik przesyłając wystawioną fakturę (faktura elektroniczna w formacie PDF), z wykorzystaniem i za pośrednictwem infrastruktury związanej z aplikacją mobilną, na adres e-mail podany przez nabywcę może uznać, że jest to wydanie faktury nabywcy w myśl przepisu art. 111 ust. 3a pkt 1 ustawy o VAT?

REKLAMA