REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Praca, Manager

Sporządzenie rozkładu czasu pracy przez pracodawcę

Pracodawca ma obowiązek ustalenia rozkładu czasu pracy w ramach systemu czasu pracy, którym objęci są pracownicy z uwzględnieniem przyjętego okresu rozliczeniowego i wymaganych okresów odpoczynku dobowego i tygodniowego. Jakie ograniczenia obowiązują pracodawcę przy sporządzaniu rozkładu czasu pracy?

Praca w działach Call/Contact Center

Pierwsze w Polsce inwestycje w rozwiązania organizacyjne i technologiczne służące profesjonalnemu zarządzaniu obsługą klienta oraz telesprzedaży i telemarketingowi pojawiły się w połowie lat 90-tych. Na przestrzeni 20 lat dokonała się rewolucja w obszarze Customer Care. Akuszerem rewolucji był polski HR. Przedstawiamy badania pracy w działach Call/Contact Center.

Szkolenia dla pracodawców

Wiele osób marzy o rozpoczęciu własnej działalności gospodarczej, ale nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, że to naprawdę ogromne wyzwanie. Stworzenie sprawnie funkcjonującego przedsiębiorstwa wymaga wiedzy nie tylko tej o oferowanych produktach bądź usługach, ale także z zakresu prawa pracy, finansów i zarządzania zasobami ludzkimi.

Urlop macierzyński przed porodem

Po ostatniej nowelizacji wymiar urlopów związanych z rodzicielstwem oraz zasady ich wykorzystania uległy zmianom. Poniższy artykuł wyjaśnia ile dni urlopu macierzyńskiego przysługuje każdej kobiecie oraz jaka jego część będzie mogła wykorzystać przed porodem.

REKLAMA

Procedury ubezpieczenia niań

Czy procedury związane z legalnym zatrudnieniem niani są bardzo skomplikowane? W artykule przedstawione zostały niezbędne kroki, jakie muszą zostać podjęte, aby ubezpieczyć swoją nianię.

Zasady finansowania składek na ubezpieczenia społeczne niani

Ubezpieczenia społeczne mają na celu zapewnienie bezpieczeństwa dla pracowników, którzy pozbawieni zostali możliwości zarobku tymczasowo lub na stałe. Poniżej przedstawione zostały zasady finansowania składek na ubezpieczenia społeczne.

Składki na ubezpieczenia społeczne niani

Zastanawiasz się co stanowi podstawę składki na ubezpieczenia społeczne dla niań i jakie przepisy to regulują? Poniżej przedstawione zostały zasady ustalania podstawy wymiaru tych składek oraz ich wysokość.

Praca tymczasowa pod lupą

Pracodawcy, przedstawiciele agencji tymczasowych, Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, Kancelaria Prezydenta oraz Główny Inspektor Pracy chcą zorganizować spotkanie przy tzw. okrągłym stole celem przygotowania propozycji zmian w zatrudnieniu tymczasowym.

REKLAMA

Nowa umowa projektowa

Indywidualny czas pracy, umowy na okres trwania projektu, jednolity system emerytalny dla wszystkich grup zawodowych - takie rekomendacje przygotowane przez ekspertów pracodawców zawarto w raporcie "Konkurencyjna Polska: jak awansować w światowej lidze gospodarczej?".

Jak powinna wyglądać idealna oferta pracy?

Oferta pracy, podobnie jak inne oferty powinna przede wszystkim przyciągać wzrok tak, aby trafić do konkretnej grupy docelowej. W treści powinna zawierać wymagania wobec kandydatów czy opis stanowiska. Idealna oferta pracy to taka, która przy okazji zaoszczędzi czas i pieniądze pracodawcy przy jej tworzeniu.

Ewolucja działu HR

Dotychczas dział HR był podmiotem wykonującym jedynie usługi kadrowo- płacowe. Obecnie jego rola wzrosła do rangi strategicznego partnera biznesu co spowodowało zacieśnienie współpracy działów personalnych z klientami wewnętrznymi. W związku z tym jednym z najistotniejszych elementów tej relacji stało się wypracowanie jasnej komunikacji oraz znalezienie pomocnych narzędzi.

Program Aktywizacji i Integracji

Powiatowy Urząd Pracy realizuje program aktywizacji zawodowej i integracji społecznej dla osób bezrobotnych. Celem programu jest wsparcie osób bezrobotnych.

Przygotowanie do poszukiwania pracy

Jak przygotować się do poszukiwania pracy? W jaki sposób zaprezentować się przyszłemu pracodawcy z dobrej strony? Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek.

Korzyści z zatrudnienia na praktykę absolwencką

Przedsiębiorcy coraz chętniej szukają osób do pracy z jednoczesnym zmniejszeniem kosztów zatrudnienia. Najczęściej poszukują praktykantów bądź absolwentów. Umowa absolwencka pozwana zdobyć pracownika, bez konieczności wypłacania mu wynagrodzenia, a absolwentowi pozwala znaleźć niezbędne doświadczenie. Dla obu stron umowa ta jest korzystna.

UE chce ograniczyć biurokarację i pomóc w tworzeniu miejsc pracy

Komisja Europejska przedstawiła propozycję ograniczenia biurokracji stwarzając warunki wzrostu gospodarczego. Wskazane działania obejmuje program sprawności, który również pomoże w tworzeniu nowych miejsc pracy.

Grant od starosty na nowe stanowiska w obszarze telepracy

Stosownie do zawartej ze starostą umowy, pracodawca zobowiązany jest utrzymać zatrudnienie skierowanej osoby bezrobotnej przez okres 12 miesięcy w pełnym wymiarze czasu pracy lub przez okres 18 miesięcy w połowie wymiaru czasu pracy.

Zestaw nawyków, które pozwolą zaoszczędzić mnóstwo czasu

Marzeniem wielu zapracowanych osób jest magiczne wydłużenie doby. Jesteśmy niemal pewni, że jeśli tylko dostalibyśmy kilka dodatkowych godzin, uporalibyśmy się z wszystkimi służbowymi obowiązkami i w końcu moglibyśmy poświęcić się sprawom rodzinnym. Scenariusz ten jest jednak mało prawdopodobny, gdyż w większości przypadków straty czasu wynikają z kiepskiej organizacji. A zmienić ją może wyłącznie zestaw odpowiednich nawyków.

Polacy chętniej szukają pracy przez media społecznościowe

Mimo, iż bezrobocie spada to wciąż brakuje wystarczającej liczby miejsc pracy. Na rynku najchętniej poszukiwani są specjaliści w zakresie informatyki, nauk ścisłych czy inżynierowie. Osoby bezrobotne coraz częściej korzystają z mediów społecznościowych. Zyskują na tym również firmy, które w ten sposób przeprowadzają proces rekrutacji.

Cold calling – rozmowa (handlowa) z osobą nam nieznaną

Werbalizacja naszych potrzeb to podstawa naszych kontaktów z otoczeniem. Dzięki rozmowie przekazujemy emocje, wrażenia, potrzeby, oddajemy uczucia, ostrzegamy się wzajemnie przed niebezpieczeństwem, zachęcamy do zrobienia czegoś… W ten sposób powstaje społeczność, sieć kontaktów. Dlatego na gruncie biznesowym rozmowy handlowe, a szczególnie rozmowy przez telefon stanowią fundament każdej firmy.

Kiedy kontrakt menedżerski będzie opodatkowany VAT?

Kontrakt menedżerski to umowa o świadczenie usług, do której mają zastosowanie przepisy o zleceniu według art. 750 Kodeksu cywilnego. Stronami takiej umowy są przedsiębiorca oraz osoba fizyczna bądź osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, lub osoba prawna. Kiedy kontrakt menedżerski będzie opodatkowany VAT?

Czy portale społecznościowe mają wpływ na proces rekrutacji?

W dobie Internetu coraz częściej znaczącą rolę odgrywają portale społecznościowe. Nie chodzi tu jedynie o relacje międzyludzkie, ale również o kontakty handlowe czy rozwój firm. W efekcie portale stanowią istotne źródło informacji przydatnych szczególnie w procesie rekrutacji. Przyszli pracodawcy często zwracają uwagę na informacje zamieszczane przez kandydatów w Internecie.

Cechy lidera: zarządzanie czasem własnym i zespołu

By osiągnąć duży sukces w pracy zespołowej, niezbędny będzie efekt synergii uzyskany z kilku różnych czynników. Na pierwszym miejscu bez wątpienia powinien stać lider, który nakreśli kierunek rozwoju danego przedsięwzięcia. Drugim elementem jest grupa pracowników, którzy z całą pasją i zdwojoną energią podążą za nakreśloną im wizją. A wszystkie te działania powinny dodatkowo zostać umiejętnie zaplanowane w czasie.

Kiedy menadżer nie podlega opodatkowaniu VAT

Zawarcie w kontrakcie menadżerskim warunków ograniczających, czy wyłączających odpowiedzialność zleceniobiorcy (menadżera) za szkody wobec osób trzecich sprawia, że wykonywane przez niego czynności są wyłączone z opodatkowania podatkiem od towarów i usług.

Zwolnienie lekarskie (L4) a praca w drugiej firmie

Często zdarza się tak, że pracujemy na umowę o pracę w jednej firmie i dorabiamy sobie do pensji w drugiej firmie, w której jesteśmy zatrudnieni na umowę zlecenie lub umowę o dzieło. Problem pojawia się w sytuacji kiedy przechodzimy na zwolnienie popularnie zwane L4. Czy zwolnienie w jednej firmie pozwala na pracę w drugiej z nich? Czy powinniśmy poprosić lekarza o wypisanie dwóch druków ze zwolnieniem? Czy zwolnienie należy dostarczyć do obu firm, czy tylko do jednej?

Nigdy nie lekceważ ryzyka wypalenia zawodowego

O wypaleniu zawodowym z całą pewnością większość z nas słyszała niejednokrotnie. W większości przypadków bagatelizujemy jednak to zagadnienie, uznając, że nas z całą pewnością ono nie dotyczy. To bez wątpienia błąd, ponieważ pierwsze symptomy wypalenia wcale nie są spektakularne, a długo ignorowany problem szybko może osiągnąć poziom, na którym nie obejdzie się bez pomocy psychologa. Jak zatem uniknąć wypalenia zawodowego?

Czy zabierasz pracę do domu?

Zdarza się, że w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej pada pytanie o to, czy zabierasz zaległą pracę do domu? Czy wiesz, jak poprawnie i dyplomatycznie odpowiedzieć na to pytanie? Czy warto udzielać odpowiedzi twierdzącej?

Działalność gospodarcza a okres zatrudnienia pracownika samorządowego

Okres prowadzenia działalności gospodarczej przez pracownika samorządowego nie jest zaliczany do okresu zatrudnienia w rozumieniu przepisów prawa pracy.

Robotnicze praktyki studenckie a staż pracy nauczyciela

Okres odbywania robotniczych praktyk studenckich zaliczany jest do stażu pracy nauczyciela, jeżeli nauczyciel przedstawi stosowny dokument potwierdzający jego zatrudnienie.

Zmiany w regulaminie pracy niekorzystne dla pracownika

Pracodawca wprowadzając zmiany w regulaminie pracy niekorzystne dla pracowników musi mieć na względzie, iż taki regulamin będzie nieważny w świetle prawa.

Data wystawienia świadectwa pracy

Pracodawca zobowiązany jest do wystawienia świadectwa pracy nauczycielowi, z którym rozwiązano umowę o pracę. Jaka jest właściwa data wystawienia świadectwa pracy?

Przeniesienie nauczyciela a świadectwo pracy

Przeniesienie nauczyciela nie skutkuje rozwiązaniem stosunku pracy. Oznacza to, że nauczyciel nie otrzymuje świadectwa pracy, a jego teczka akt osobowych przekazywana jest nowemu pracodawcy.

Praca w stresowych warunkach może poprawiać efektywność

Jak pokazują liczne badania, odpowiedni poziom stresu w pracy jest właściwie niezbędny. Bez niego stojące przed nami zadania szybko okazują się być nużące. Zbyt duże obciążenie wywołuje jednak skutek odwrotny do zamierzonego – zamiast poprawy efektywności dotknąć nas może uniemożliwiający jakiekolwiek działanie paraliż psychiczny. Co zatem zrobić, by stworzyć warunki sprzyjające zwiększonej wydajności?

Kiedy można wypowiedzieć umowę o pracę?

Jeśli chcemy wypowiedzieć umowę o pracę, która była zawarta na czas nieokreślony, musimy pamiętać o kilku zasadach. Istnieją generalne ustalenia dotyczące wypowiadania tego typu umów. W przypadku kiedy te ustalenia nie są wystarczające, musimy sięgnąć do innych przepisów określających możliwość wypowiedzenia umowy. Kiedy możemy wypowiedzieć umowę o pracę?

Jak się zarejestrować w urzędzie pracy dla bezrobotnych?

Jeśli straciliśmy pracę, a zależy nam na jak najszybszym znalezieniu nowej, dobrym pomysłem jest zarejestrowanie się w urzędzie pracy. W urzędach pracy możemy znaleźć interesujące nas zatrudnienie, oferowane przez lokalne przedsiębiorstwo. W jaki sposób zarejestrować się w urzędzie pracy?

W jaki sposób pogodzić życie zawodowe z prywatnym?

W ciągle zmieniającym się świecie łatwo stracić równowagę pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym. Wbrew pozorom jednak nigdy nie stoimy przed wyborem: coś kosztem czegoś. A kluczem do sukcesu może być efektywne zarządzanie czasem.

Modern Employer - Jak wizerunek firmy może wpłynąć na jej rentowność i atrakcyjność dla pracowników? - zaproszenie na konferencję

Już 2 października odbędzie się największe wydarzenie łączące zagadnienia z zakresu HR, Employer Branding i psychologii biznesu. „Jak wizerunek firmy może wpłynąć na jej rentowność i atrakcyjność dla pracowników"? - konferencja Modern Employer będzie stanowiła odpowiedź na to pytanie. Wyjdziemy poza rodzime ramy i pokażemy światowe standardy budowania marki „nowoczesnego pracodawcy". Pomogą nam w tym znamienici eksperci.

Kontrakt menedżerski - na czym polega?

Kontrakt menedżerski nie jest opisany w kodeksie cywilnym. Do jego regulacji stosuje się zapisy dotyczące umowy zlecenia. Istotą kontraktu menadżerskiego jest zarządzanie przedsiębiorstwem przez menedżera. Zarządzanie przez menedżera odbywa się w imieniu oraz na rzecz i ryzyko zatrudniającego. Jakie cechy ma kontrakt menedżerski?

Jak efektywnie poprowadzić zebranie?

Efektywne poprowadzenie zebrania może być kluczem do sukcesu. Nie tylko zainteresowanie uczestników spotkania jest trudne. Również poprowadzenie zebrania w taki sposób, aby przedstawić wszystkie zaplanowane punkty w racjonalnym czasie może przysporzyć kłopotów.

Jak dobrze wypaść podczas wystąpienia publicznego?

Jak dobrze wypaść podczas wystąpienia publicznego? – to pytanie często pada tuz przed samym wystąpieniem. Wystąpienia są znamienne choćby dla pełnienia funkcji kierowniczych. Poniżej kilka wskazówek, jak przygotować się do wypowiedzi przed swoimi pracownikami.

7 zasad efektywnych spotkań biznesowych

Jak dużo czasu tygodniowo spędzacie na meetingach, komitetach, kreatywkach itp.? Zakładając, że przeciętnie menedżer na różnych spotkaniach spędza od 3 do 8 godzin tygodniowo, można łatwo policzyć, że rocznie zajmuje mu to od 20 do 50 dni roboczych (miesiąc do dwóch i pół miesiąca). W skali kariery zawodowej uzbiera się od półtora roku do trzech lat spędzonych na zebraniach.

Dobra atmosfera w pracy sposobem na lepszą efektywność pracowników

Relacje między pracownikami znacznie wpływają na ich wydajność. Jak pokazały badania odpowiednia atmosfera w pracy zapewnia równowagę jednocześnie zwiększając zyski pracodawcy. Jakie są sposoby na stworzenie zdrowej atmosfery?

Test Q12

Kiedy w 1987 roku Paul O'Neill, jako Dyrektor Generalny światowego potentata w branży aluminium, miał wygłosić pierwsze przemówienie do najważniejszych inwestorów właśnie objętej przez siebie w zarządzanie korporacji Alcoa, inwestorzy ci oczekiwali zapewne, że opowie im jak zamierza poprawić niepokojąco pogarszające się wyniki ekonomiczne i podnieść zyski z kapitałów jakie zainwestowali w akcje firmy. Jak poprawi rentowność i zmniejszy koszty. Które fabryki tego giganta zrestrukturyzuje, które sprzeda i jakie, nowe, zamierza pozyskać. A przy okazji opowie kilka dowcipów o sobie, co należy do rytuału tego typu przemówień w Stanach Zjednoczonych. Tak się jednak nie stało.

Dlaczego zdawałoby się dobry pomysł upadł i co z tym ma wspólnego cykl Deminga?

Nie tak dawno, od przewodniczącego rady nadzorczej w pewnej spółce usłyszałem, że według jego doświadczenia, przysłowiowe osiem biznesowych pomysłów na dziesięć, jakie ma menager, nie udaje się zakończyć sukcesem. To nie jest odosobniona opinia i pewnie wielu praktyków będzie skłonnych się z nią zgodzić. Mnie również zastanawia dlaczego jest tak wiele pomysłów, które nie spełniają pokładanych w nich nadziei i czy musi ich być aż tyle?

Jak odpowiadać na pytanie o powody zmiany pracy?

Wybierając się na spotkanie rekrutacyjne należy być przygotowanym na wszystko, wliczając w to również pytania o powody poszukiwania nowej pracy. Przeczytaj artykuł, by dowiedzieć się, jak dyplomatycznie poradzić sobie z tym tematem.

Wolny zawód a działalność gospodarcza

Do działalności gospodarczej zalicza się również działalność zawodową. Oznacza to, że przedsiębiorcami są również osoby wykonujące wolne zawody.

Samochód służbowy przychodem menedżera?

Ministerstwo Finansów zaprezentowało łagodniejszą dla podatników interpretację w zakresie skutków podatkowych korzystania przez menedżerów ze sprzętu firmowego niż NSA w wyroku z 6 grudnia 2012 r. Zdaniem resortu finansów nie można przyjąć, że osoba zatrudniona w firmie na podstawie kontraktu menedżerskiego – oprócz przychodu wynikającego z odpłatności za czynności wykonywane w ramach kontraktu – uzyskuje dodatkowy przychód z nieodpłatnych świadczeń z tytułu korzystania ze sprzętu należącego do firmy.

Zwrot zawyżonej wysokości trzynastki

W jaki sposób jednostka może „skorygować” trzynastkę wypłaconą pracownikowi w zawyżonej wysokości? Wyższa kwota wynikała z błędu w naliczeniu. Czy możemy dochodzić od pracownika zwrotu różnicy?

Samorozwój - inwestuj w siebie

Każdy z nas czasami pragnie rozpocząć coś nowego, zmienić swoje życie i iść w innym kierunku. Do tego niezbędny jest zapał i chęć nauki. Samorozwój jest kluczem do twojego sukcesu. W jaki sposób się przekwalifikować i zmienić diametralnie swoje życie?

Mężczyźni zdobywają władzę, kobiety budują i utrzymują siłę firm

Kobiety w biznesie stosują inne taktyki wywierania wpływu niż mężczyźni. Kobiety menedżerki budują lojalność pracowników, zwiększają ich zaangażowanie i promują samodzielność. Wzmacniana przez nie kultura otwartości wspiera innowacyjność. Ich taktyki wywierania wpływu na innych tworzą trwałą wartość organizacji, niezależnie od krótkoterminowych celów biznesowych.

Od pracownika szeregowego do menedżera – jak budować karierę?

Chociaż wielu wydają się być nieosiągalne, to wciąż kuszą. Tak, tak - mowa o stanowiskach menedżerskich. Na ile prawdziwa jest wizja zawodowego raju utraconego? I czy nie jest tak, że aby zostać menedżerem, wystarczy jasne wyznaczenie sobie celów i systematyczne do nich dążenie poprzez uczciwą pracę?

REKLAMA