REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Pracownicy, Biuro

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Zespoły rozproszone a przestrzeń biurowa

Wiele zespołów pracuje obecnie zdalnie bądź w modelu mieszanym (model hybrydowy). Pracownicy w celu utrzymania odpowiedniej energii i zaangażowania w pracę spotykają się w biurze. Przestrzeń biurowa traci dawny charakter. To przede wszystkim miejsce spotkań, wymiany poglądów i koordynacji zadań. Jak dostosować ją to obecnych realiów?

Kierunki rozwoju rynku nieruchomości komercyjnych w Polsce

Prezentujemy raport „Kierunki rozwoju rynku nieruchomości komercyjnych w Polsce", który przedstawia zmiany i trendy w sektorach powierzchni biurowych, handlowych oraz magazynowych uwzględniając przy tym wymiar społeczny, środowiskowy, technologiczny i ekonomiczny.

Za głośna praca w biurze. Sprawdź co zrobic

Światowy raport Leesman jako jedną z głównych przyczyn dyskomfortu w pracy wskazuje hałas. W nowych biurach tylko 33% pracowników jest zadowolonych z poziomu dźwięków otoczenia, podczas gdy dla 74 % ten aspekt ma kluczowe znaczenie. Pomóc może akustyczna adaptacja przestrzeni.

Rok 2020 rekordowy w stolicy, jeśli chodzi o planowaną powierzchnię biur

Rok 2020 będzie rekordowy pod względem planowanej powierzchni biurowej w stolicy; w ciągu dekady łączne zasoby biurowe Warszawy osiągnęły poziom 5,5 mln mkw. powierzchni do wynajęcia - informuje Deloitte powołując się na badanie „Warsaw Crane Survey – lato 2020”.

REKLAMA

W Warszawie przybywa powierzchni biurowych

Warszawa przeżywa budowlany boom. Widać to wyraźnie w centrum miasta i na Woli. Jednak z roku na rok liczba wydawanych w mieście pozwoleń na budowę dla projektów biurowych maleje. Oznacza to zwiększenie skali projektów, realizowanych w Warszawie.

Przeniesienie pracownika samorządowego do pracy w innej jednostce

Na jakich zasadach można przenieść pracownika samorządowego do pracy w innej jednostce, zgodnie z rozwiązaniami tarczy antykryzysowej?

Biura satelickie w mieszkaniach i apartamentach

Rozproszone środowisko pracy z systemem biur satelickich, które przynosi COVID, tworzy znakomitą perspektywę dla korporacyjnego wynajmu mieszkań i apartamentów.

Mikroapartamenty – mieszkania z funkcją biura

Coraz więcej osób może i chce pracować zdalnie, ale niewielu ma w domu odpowiednie warunki. W tej sytuacji nieco inaczej niż dotychczas trzeba spojrzeć na mikroapartamenty – lokale, które z powodzeniem można użytkować jako mieszkania z funkcją biura. Dzięki kilku cechom mogą być odpowiedzią na coraz bardziej odczuwalną potrzebę pracy w trybie mieszanym.

REKLAMA

Jak uniknąć zakażenia koronawirusem w pracy? - praktyczne wskazówki

65% polskich firm z powodu epidemii koronawirusa przeszła na pracę zdalną. Wielu pracowników, jak i pracodawców, wciąż boi się powrotu do biura. Sprawdź, jak uniknąć zakażenia koronawirusem w pracy. Artykuł zawiera szereg praktycznych wskazówek.

Ponad 40% pracowników obawia się powrotu do biura

W trakcie trwania pandemii COVID-19 65% polskich firm przeszła na pracę zdalną . Obecnie dziewięć na dziesięć z nich przygotowuje się na choćby częściowy powrót do biura jesienią . Aby zapewnić bezpieczne wznowienie normalnego trybu działania pracodawcy musieli znacznie przearanżować przestrzeń biurową i wdrożyć stosowne środki ochrony. Wciąż jednak ponad 40% Polaków obawia się powrotu do biura. Jak zminimalizować te obawy i czuć się bezpiecznie w miejscu pracy?

Rynek nieruchomości komercyjnych w czasie COVID-19

Pierwsze półrocze tego roku zapisało się absolutnie rekordowym wynikiem w historii polskiego rynku inwestycyjnego w segmencie magazynowym. Dla sektora biurowego było to natomiast drugie najlepsze co do wartości transakcji sześć miesięcy w historii. Pomimo zawirowań spowodowanych przez COVID-19, całkowita wartość wolumenu transakcyjnego w sektorze nieruchomości komercyjnych w Polsce w pierwszej połowie bieżącego roku była nawet wyższa od świetnego rezultatu uzyskanego w tym samym czasie w 2019 roku.

9 praktycznych zaleceń dla pracodawców w sprawie powrotu pracowników do biur

Wyniki badania 4Business&People i Business Centre Club z lipca 2020 roku jasno wskazują, że co 4 pracownik nie chce wracać do biura. Jak zaplanować powrót z pracy zdalnej? Oto 9 praktycznych zaleceń dla pracodawców.

Czy pracownicy wrócą do biurowców po epidemii COVID-19?

Jak będzie wyglądać powrót do pracy w biurach? To jedno z najważniejszych pytań nad którym od kilku tygodni głowią się tysiące specjalistów i firm. Ale czy pracownicy w ogóle będą chcieli zrezygnować z home office, by wrócić do miejsca pracy w biurowcu? 70% z nich twierdzi, że chce powrotu do biura – wynika z analizy jaką przeprowadził Gensler Research Institute.

Rynek nieruchomości biurowych po koronawirusie

Po tym, jak firmy sprawnie przestawiły tryb pracy na zdalny, dziś możemy obserwować kolejne fale powrotów do biur. Po okresie stagnacji, widoczne jest też większe zainteresowanie powierzchniami biurowymi. Najemcy wykazują chęć renegocjacji warunków najmu, jak również rearanżacji zajmowanych powierzchni. Należy przy tym zauważyć, że jeszcze bardziej wzrosła rola lokalizacji przy wyborze nieruchomości.

Niewłaściwe wydatkowanie środków z Funduszu Pracy

OPZZ wydało komunikat w sprawie wydatkowania środków Funduszu Pracy. Uważa, że są one wykorzystywane na cele niezwiązane z jego ustawowymi zadaniami.

Zalecenia Państwowej Inspekcji Pracy w kwestii powrotu do biur w ramach czerwcowego odmrażania

W ramach kolejnych etapów czerwcowego odmrażania gospodarki Państwowa Inspekcja Pracy wydała zalecenia, które mają pomóc firmom w bezpiecznym przywracaniu pracowników do biur. Procesowi towarzyszy wiele zmian związanych z reorganizacją przestrzeni pracowniczej i zasad pracy, których wdrożenie może powodować kłopoty.

Tarcza 4.0 - konsekwencje w sektorze edukacyjnym

Ustawa o dopłatach do oprocentowania kredytów bankowych udzielanych na zapewnienie płynności finansowej przedsiębiorcom dotkniętym skutkami COVID-19 oraz o zmianie niektórych innych ustaw (tzw. tarcza 4.0), została już uchwalona przez Sejm. Co tarcza 4.0 zmieni w szkołach?

Jak w 4 krokach zapewnić pracownikom bezpieczny powrót do biura?

Mimo pozytywnej oceny pracy zdalnej wielu pracowników wykazuje chęć powrotu do pracy w biurze. Jak w 4 krokach zapewnić pracownikom bezpieczne powroty? Przede wszystkim należy ustalić kto powinien być w biurze, a kto może być w biurze. Co dalej?

Lepiej niż w domu. Jak zmieniają się nowoczesne miejsca pracy?

Miejsca pracy na przestrzeni ostatnich lat uległy ogromnej zmianie. Jeszcze nie tak dawno ich wygląd i układ były podporządkowane głównie optymalizacji kosztów, ewentualnie budowaniu prestiżu firmy. Dziś projektuje się je z myślą o kreowaniu pozytywnych doświadczeń pracowników, różnych stylach pracy i wspieraniu kultury organizacyjnej. Coraz częściej także z myślą o środowisku. Ma być zdrowo, przyjaźnie i produktywnie. Czyli jak?

Skuteczność rekrutacji. Jak zwiększyć szanse na zatrudnienie pracowników z potencjałem i utrzymać ich w firmie?

Nieudana rekrutacja może firmę słono kosztować. Co więcej, zrekrutowanie nowego pracownika i kompleksowe wdrożenie go do pracy może zająć nawet 9 miesięcy. W obliczu takich danych, nie dziwi fakt, że przedsiębiorcy szczególną wagę przykładają do skuteczności procesu rekrutacyjnego i optymalnego dopasowania kandydata do kultury organizacji. Jak zatem znaleźć pracownika z potencjałem, który będzie chciał związać się z firmą na dłużej?

Savoir-vivre w open space. Czyli respektowanie potrzeb współpracowników w otwartej przestrzeni biurowej

Open space to obecnie popularny sposobów aranżacji biur (w tym biur rachunkowych). Ma potęgować kreatywność, dawać wrażenie równości wszystkich członków zespołu i poprawiać komunikację między nimi, bywa on jednak przyczyną konfliktów i stresu. O czym warto pamiętać, działając w otwartej przestrzeni, aby nie utrudniać pracy innym?

Kim jest dyrektor do spraw szczęścia?

Słowo "pracoszczęście" pochodzi z języka duńskiego (arbejdsglaede) i określa nowy trend na rynku pracy. W związku z dużą konkurencją na rynku pracy firmy starają się być coraz bardziej atrakcyjne w oczach potencjalnych pracowników. Kim jest dyrektor do spraw szczęścia i jakie ma zadania?

5 typów osobowości pracowników i ich wymagania w stosunku do miejsca pracy

Okazuje się, że wymagania pracowników w stosunku do miejsca pracy wynikają nie z wieku czy płci, lecz z typów ich osobowości. Jakie 5 rodzajów osobowości można wyróżnić? Co cenią najbardziej? Jak stworzyć dla nich idealne miejsce pracy?

Open space i hot desk - wady i zalety

Open space to rozmieszczenie wielu stanowisk pracy w jednej dużej przestrzeni biurowej. Natomiast hot desk stanowi model zarządzania przestrzenią biurową polegający na nieprzypisywaniu stanowiska pracy do konkretnego pracownika. Jakie są ich wady i zalety?

Swoboda zrzeszania się w związkach zawodowych służb mundurowych już niedługo

Prezydent Andrzej Duda podpisał ustawę z dnia 19 lipca 2019 r. o zmianie ustawy o Policji, ustawy o Straży Granicznej oraz ustawy o Służbie Więziennej. Służby mundurowe zyskały swobodę zrzeszania się w związki zawodowe.

Wiele pokoleń w jednej firmie - różnice między pracownikami

Wiele pokoleń pracowników w jednej firmie stanowi wyzwanie dla pracodawców. Czym różnią się od siebie młodsi i starsi pracownicy? Jak pogodzić występujące w zespole odmienności?

Szpitale powiatowe potrzebują stabilnego źródła finansowania

Konieczny jest niezwłoczny wzrost wyceny - o 15% - we wszystkich rodzajach świadczeń finansowanych przez Narodowy Fundusz Zdrowia. Jedynie taki krok może ustabilizować sytuację finansową naszych szpitali. Z Andrzejem Płonką, starostą bielskim (woj. śląskie), prezesem zarządu Związku Powiatów Polskich, rozmawia Michał Cyrankiewicz

Strajk nauczycieli - kwestie wypłaty wynagrodzenia

Z dniem 27 kwietnia 2019 r. strajkujący nauczyciele zawiesili strajk. Dyrektorzy szkół, objętych sporem zbiorowym oraz włodarze jednostek samorządu terytorialnego, zwłaszcza Ci popierający strajk i postulaty nauczycieli, rozważają czy mogą wypłacić nauczycielom wynagrodzenie za czas strajku.

Szkolenia okresowe BHP - zmiany 2019

Od 1 stycznia 2019 r. obowiązują nowe przepisy dotyczące szkoleń okresowych BHP w przypadku pracowników administracyjno-biurowych. Którzy pracownicy nie podlegają obowiązkowym szkoleniom okresowym w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy? Jakie znaczenie ma kategoria ryzyka przeważającej działalności pracodawcy?

Zdrowe oświetlenie w biurze

Co powinni wiedzieć pracodawcy, by stworzyć dla pracowników zdrowe oświetlenie w biurze? Światło docierające do pracowników powinno nie tylko być przyjazne dla ich oczu ale także ma pozytywnie wpływać na ich koncentrację.

Monitoring Rynku Pracy - IV kwartał 2018 r.

GUS udostępnił informacje o rynku pracy w czwartym kwartale 2018 r. Ile było osób aktywnych i biernych zawodowo?

Oczekiwania pracowników w stosunku do miejsca pracy

Okazuje się, że oczekiwania pracowników skupiają się na swobodnej atmosferze w miejscu pracy. Zatrudnieni preferują bezpośredni język komunikacji i chcą integrować się ze współpracownikami. Co więcej, pracownicy chętnie wzięliby udział w akcjach charytatywnych podejmowanych przez pracodawcę.

Lista obecności w pracy 2020 - wzór

Lista obecności pracownika w pracy stanowi dokument potwierdzający godziny rozpoczęcia i zakończenia pracy. Co zmienia się w prowadzeniu ewidencji czasu pracy w 2020 r.? Czy lista obecności stanowi dokumentację pracowniczą? Pobierz wzór listy obecności.

Rekordowa wartość inwestycji w nieruchomości komercyjne w Polsce w 2018 r.

Wartość inwestycji w nieruchomości komercyjne w Polsce w 2018 roku przekroczyła 6 mld euro. To rekord w historii rynku.

Pies w biurze - wpływ na pracowników

Pies w biurze korzystnie wpływa na pracowników. Obniża poziom stresu w pracy, poprawia atmosferę w miejscu pracy, pogłębia relacje z innymi pracownikami oraz buduje pozytywny wizerunek pracodawcy.

Zieleń w miejscu pracy - wpływ na pracowników

Zieleń w miejscu pracy wpływa pozytywnie na pracowników. Zwiększa kreatywność, efektywność i wydajność pracy. Czy zieleń w biurze przynosi pracodawcom realne korzyści? Jakie rośliny powinny znajdować się w zakładzie pracy?

Wizerunek kompleksów biurowych - czym się wyróżniają najlepsze budynki?

Głównym czynnikiem, jaki może wyróżnić kompleks biurowy jest lokalizacja. Najciekawsze kompleksy biurowe są świetnie dopasowanie do istniejącej infrastruktury miejskiej i otwarte na użytkowników z zewnątrz.

Zmiany w Służbie Ochrony Państwa 2018 r.

Prezydent podpisał ustawę z dnia 20 lipca 2018 r. o zmianie ustawy o Służbie Ochrony Państwa. Komendant Służby Ochrony Państwa zyskał nowe uprawnienia.

Nowelizacja ustawy o Inspekcji Ochrony Środowiska 2018 r.

Znowelizowana przez Sejm ustawa o Inspekcji Ochrony Środowiska przewiduje m.in. szereg nowych uprawnień Inspekcji Środowiska. Pracownicy Inspekcji będą podlegać ochronie przewidzianej dla funkcjonariuszy publicznych w Kodeksie karnym.

Ponad połowa pracodawców ma problem ze znalezieniem pracowników

Ponad połowa pracodawców na problem ze znalezieniem pracowników o odpowiednich kompetencjach - dowodzi najnowszy raport ManpowerGroup ,,Niedobór talentów''. Listę 10 zawodów najbardziej dotkniętych niedoborem pracowników otwierają wykwalifikowani pracownicy fizyczni, kierowcy, operatorzy produkcji oraz maszyn.

Ważne zmiany dla Służby Więziennej

Prezydent Andrzej Duda podpisał ustawę, która daje szersze kompetencje Służbie Więziennej przy SDE.

Spółdzielnie socjalne - zmiany 2018 r.

Możliwość odbycia nieodpłatnych praktyk zawodowych u pracodawcy przez osobę niepełnosprawną, ułatwienia w zakładaniu ośrodków oraz nowe instrumenty wsparcia z Funduszu Pracy to tylko niektóre zmiany w przepisach dot. funkcjonowania spółdzielni socjalnych.

Wynagrodzenia pracowników samorządowych 2018/2019

Do końca 2018 r. pracownicy samorządowi zachowają swoje dotychczasowe wynagrodzenia. Niektórzy podwyżki mają otrzymać na początku 2019 r. Kto może liczyć na wzrost pensji?

Nagroda nie dla ministra

Minister i sekretarz nie dostaną nagrody. Co się zmieni w ministerstwach?

Złamanie zakazu handlu w niedzielę

W dniu 11 marca 2018 r. placówki handlowe były pozamykane. To pierwsza niedziela bez handlu. Około 500 inspektorów pracy skontrolowało sklepy. Publikujemy wyniki kontroli.

Nabór do Straży Marszałkowskiej w 2018 r.

Prezydent podpisał ustawę o Straży Marszałkowskiej. W Straży zatrudnionych zostanie 130 nowych pracowników. Ustawa przewiduje także zwiększenie uprawnień.

Nowy Kodeks pracy - co się zmieni?

Projekt nowego Kodeksu pracy zawiera rozwiązania minimalizujące zatrudnianie na podstawie umów cywilnoprawnych. Wprowadza również elastyczne typy umów o pracę. "Projekt, traktowany jako wyjściowy materiał do dalszych prac w Radzie Dialogu Społecznego jest wartościowy" - ocenia prof. Jacek Męcina, członek Komisji Kodyfikacyjnej.

Wzrost wynagrodzeń w 2018 r.

Jak wynika z informacji GUS w styczniu 2018 wynagrodzenia w przedsiębiorstwach wzrosły o 7,3 proc. r/r. Z kolei zatrudnienie zwiększyło się o 3,8 proc. r/r.

Jak zatrudnić nianię i skorzystać z dofinansowania w 2018 r.

Rodzice zatrudniający nianię mogą ubiegać się o dofinansowanie do składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne. Od 1 stycznia 2018 r. budżet państwa sfinansuje składki na jej ubezpieczenia tylko częściowo. Jak krok po kroku zatrudnić nianię i jakie warunki należy spełnić by otrzymać dofinansowanie?

Zmiany w ratownictwie medycznym dobre dla pacjenta

Ministerstwo Zdrowia zapewnia, że zmiany w ratownictwie medycznym będą dobre dla pacjentów. Co się zmieni?

REKLAMA