REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Zarządzanie, Marketing

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak rozwinąć swoje biuro rachunkowe? 9 pomysłów, które sprawią, że w Twoim biurze pojawi się więcej Klientów

Otworzyłeś biuro rachunkowe lub kancelarię podatkową i masz mało klientów? Jesteś nowy w swojej miejscowości, nikt Cię nie zna, konkurencja od lat działa prężnie, a Ty chciałbyś w końcu zacząć zarabiać? Sprawdź, co możesz zrobić by rozruszać swoją działalność. Przygotowaliśmy niezbędnik z podpowiedziami dla właścicieli biur rachunkowych i kancelarii podatkowych, w którym znajdziesz pomysły na to, co zrobić, by zyskać nowych klientów.

Jak zarządzać zespołem? Liderem nie trzeba się urodzić. Liczy się cel i chęć współpracy z innymi

Osoby zarządzające zespołem mają kluczowe znaczenie dla firmy. Prawie co czwarty pracownik chciałby, by jego przełożony częściej go doceniał. Blisko połowa jest gotowa odejść z pracy z powodu szefa.

Nowoczesne zarządzanie ludźmi. Jak skutecznie improwizować w zwinnym zespole?

Improwizacja w pracy zazwyczaj kojarzy się dość pejoratywnie - strategie, plany, systemy, zasady działania i współdziałania wydają się nie dawać przestrzeni na spontaniczność. Z drugiej strony „Agile” jawi się jako remedium na sztywność i konieczność dostosowania się do zmian otoczenia czy też reagowania na to, co nieprzewidywalne. Gdzie znaleźć złoty środek? Jak w regułach i zasadach stworzyć przestrzeń na samoorganizację, kreatywność i inicjatywę?

Firma źle zarządzająca ryzykiem może pożegnać się z ubezpieczeniem?

Jedynie 44 proc. firm w Polsce ma sformalizowaną politykę zarządzania ryzykiem. Podejście do zarządzania ryzykiem w biznesie wciąż wymaga jeszcze dużo pracy. Co firmy ubezpieczają najczęściej? 

REKLAMA

Ponad 50% szefów mówi, że ma „wszystkiego dość” i chce zmienić pracę w 2024 roku. Dlaczego?

Aż 58% osób zajmujących stanowiska kierownicze jest otwartych na zmianę pracy, co wynika przede wszystkim z poczucia, że nie otrzymują adekwatnego wynagrodzenia w obecnym miejscu zatrudnienia, ale też z powodu kiepskich relacji z przełożonymi i negatywnej atmosfery. Takie wnioski płyną z badania „Potrzeby liderów 2024”, zrealizowanego przez IRCenter na zlecenie Pluxee Polska. Lista codziennych wyzwań i obciążeń jest długa – aż 67% kierowników przyznaje, że doświadcza wypalenia zawodowego, jednak wielu z nich nie może liczyć na wsparcie ze strony pracodawcy, ani tym bardziej okazywać swoich prawdziwych emocji. 

Zmiana, czyli żałoba po stracie w organizacji (np. w firmie). Jak reagujemy na zmiany?

Jeżeli planujemy zmiany w firmie lub innej organizacji musimy zdawać sobie sprawę, jak ludzie mogą zareagować na tę zmianę. Warto wiedzieć, jak ludzie odnoszą się do istotnych zmian w swoim otoczeniu. Na pewno ignorowanie oporu i nieadekwatne zarządzanie emocjami pracowników może znacznie utrudnić osiągnięcie sukcesu w procesie zmiany.

Jak zarządzać wydajnością w firmie? [Raport AICPA & CIMA i WBCSD] Ponad 70% firm nie wykorzystuje pełnego potencjału swoich strategii

Czy kluby sportowe muszą pobierać zaliczki na podatek dochodowy od wynagrodzeń piłkarzy?

Krajowa Informacja Skarbowa (KIS) w swojej interpretacji wyjaśniła, że kluby sportowe nie są zobowiązane do pobierania zaliczek na podatek dochodowy od wynagrodzeń wypłacanych piłkarzom, gdy ci świadczą usługi w ramach własnej działalności gospodarczej.

REKLAMA

Kalendarz marketingowy – czym jest i jak może pomóc w działalności małej firmy?

Co to jest kalendarz marketingowy? Jak można wykorzystać to narzędzie do marketingu internetowego małych i średnich firm?

Jak zwiększyć sprzedaż przy pomocy marketingu internetowego?

Jak dobrze zaplanować i prowadzić kampanie marketingu internetowego, by zwiększyć sprzedaż? Dlaczego warto traktować marketing nie jako koło ratunkowe lecz jako długoterminową inwestycję?

Czy umowa cash poolingu podlega opodatkowaniu PCC?

Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej (KIS) potwierdził brak opodatkowania PCC umowy cash poolingu, czyli umowy świadczenia usług optymalizacji zarządzania płynnością, opartej na systemie zarządzania środkami pieniężnymi w grupie rachunków bankowych na bazie dziennej.

Ludzka twarz przedsiębiorcy

Beata Drzazga, znana jako Kobieta Inspiracja, dzieli się swoimi refleksjami na temat osiągania sukcesów i inspiruje innych do działania w kierunku własnego sukcesu. Opowiada o znaczeniu nieustannej nauki i dzieli się swoimi przemyśleniami na temat doświadczania porażek i wyciągania z nich cennych lekcji.

Jak skutecznie zarządzać projektami? Przez złe zarządzanie firmy marnują nawet 12 proc. budżetu na projekty

Według raportu PMI (Project Management Institute) aż 3 na 5 firm otwarcie przyznaje, że nie rozumie wartości zarządzania projektami – przekłada się to na zmarnowanie średnio nawet 12 proc. budżetu na projekty z powodu złego zarządzania, nieproduktywnych zachowań i złych decyzji. Dodatkowo, według badań PwC tylko 2,5 proc. firm kończy wszystkie zaplanowane projekty, a średnio 1 na 6 projektów przekroczyło koszty o 200 proc. lub więcej. 

Wydatki na akcje promocyjne to koszty uzyskania przychodów

Interpretacja indywidualna z dnia 17 stycznia 2023 r. dotyczyła pytania, czy środki przeznaczone na wypłaty dla klientów w związku z realizacją akcji marketingowej mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy o CIT.

Jaka stawka ryczałtu obowiązuje dla usług zarządzania projektami?

W artykule omawiamy interpretację Krajowej Informacji Skarbowej dotyczącą opodatkowania usług zarządzania projektami. Podatnik złożył wniosek w celu uzyskania informacji na temat stawki podatku ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych dla swojej działalności. KIS wyjaśnił, że dla usług zarządzania projektami, które mieszczą się w grupowaniu "Pozostałe usługi zarządzania projektami, z wyłączeniem projektów budowlanych" według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług, obowiązuje stawka 8,5 podatku ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

Odwaga cywilna w miejscu pracy: Kluczowe cechy i korzyści

Odwaga cywilna w miejscu pracy to jedna z najważniejszych cech, która może przyczynić się do sukcesu zarówno pracowników, jak i organizacji jako całości. Termin ten odnosi się do zdolności jednostki do wykazania się odwagą, zarówno moralną, jak i fizyczną, w różnych sytuacjach, które mogą wystąpić w środowisku zawodowym. Jest to niezwykle istotne, ponieważ miejsce pracy często stawia pracowników w obliczu wyzwań, problemów i konfliktów, które wymagają pewnych postaw i działań.

Być bliżej siebie w miejscu pracy, czyli o znaczeniu empatycznego przywództwa

Empatia to obecnie jedna z kluczowych kompetencji przywódczych, uważana za niezbędną do osiągnięcia sukcesu w zarządzaniu. Niezwykle istotne jest empatyczne podejście lidera do pracownika w zakresie jego kondycji psychicznej i samopoczucia. To wątek, na który zwraca uwagę kampania „Bliżej Siebie”, podkreślająca, jak istotna jest komunikacja i właśnie empatia w miejscu pracy. 

Zarządzanie w rzeczywistości nieustannej transformacji. Jak gotowość na zmianę przekłada się na wzrost organizacji?

W czasach kiedy jedyną pewną rzeczą jest zmiana, liderzy muszą zdobywać zupełnie nowe kompetencje, aby umożliwić rozwój przedsiębiorstw, którymi zarządzają. Strategia na przeczekanie czy też próba długofalowego planowania nie zdaje egzaminu. Obecnie liczy się przede wszystkim trafna identyfikacja nadchodzących trendów, znalezienie w nich szansy na rozwój dla swojego biznesu oraz skuteczne przygotowanie zespołów na ich wdrożenie. 

Prawdziwy Lider

W dobie nieustających wyzwań, to właśnie umiejętności przywódcze naszych liderów są najsilniej wystawione na próbę. Każdy kryzys stanowi egzamin ich siły oraz magnetyzmu. Beata Drzazga – przedsiębiorca wizjoner, konsultant biznesowy i prelegent na konferencjach związanych z przywództwem i biznesem, opowiada czy urodzony lider to mit czy rzeczywistość.

Mikrozarządzanie

Mikrozarządzanie (ang. micromanagement) – sytuacja, w której przełożony lub lider organizacji kontroluje i ingeruje w każdy aspekt pracy swoich podwładnych, aż do skrajnego stopnia. Mikrozarządzanie, choć ma intencję poprawy wyników i dokładności, może prowadzić do negatywnych skutków dla pracowników i organizacji jako całości.

Zarządzanie w rzeczywistości nieustannej transformacji

W czasach kiedy jedyną pewną rzeczą jest zmiana, liderzy muszą zdobywać zupełnie nowe kompetencje, aby umożliwić rozwój przedsiębiorstw, którymi zarządzają. Strategia na przeczekanie czy też próba długofalowego planowania nie zdaje egzaminu. Obecnie liczy się przede wszystkim trafna identyfikacja nadchodzących trendów, znalezienie w nich szansy na rozwój dla swojego biznesu oraz skuteczne przygotowanie zespołów na ich wdrożenie.

Biznes bez kompromisów

Obecnie wiele firm boryka się z trudnościami w prowadzeniu działalności. Rynek staje się coraz bardziej konkurencyjny, klienci stawiają coraz wyższe wymagania, a pozyskanie finansowania jest coraz trudniejsze. W takiej sytuacji, jedynym sposobem na utrzymanie dynamiki rozwoju biznesu może być jeszcze większe zaangażowanie w działalność.

Wizytówka polskiej przedsiębiorczości

Sukces nie jest dziełem przypadku. Jest sumą pasji połączonej z odwagą i ciężką pracą. O drodze do międzynarodowej kariery rozmawiamy z Beatą Drzazgą, wizjonerem, doradcą biznesowym, twórcą BetaMed SA - największej w Polsce firmy oferującej opiekę długoterminową i specjalistyczne usługi lekarskie. 

Zarządzanie: jak gotowość na zmianę wpływa na wzrost?

Obecnie liczy się trafna identyfikacja nadchodzących trendów, znalezienie w nich szansy na rozwój dla swojego biznesu oraz skuteczne przygotowanie zespołów na ich wdrożenie.

Odwaga w biznesie warunkiem sukcesu

Beata Drzazga – wizjoner, przedsiębiorca, doradca życiowy i biznesowy opowiada o tym jak zarządzać odwagą i ryzykiem w biznesie. Wyznaje, czy warto podejmować biznesowe decyzje na podstawie intuicji i wewnętrznego poczucia pewności czy coś ma lub nie ma sensu.

Zarządzanie firmą, sobą i czasem w… drodze

Jak każdy czynny przedsiębiorca jestem ciągle w podróży między moimi rozrzuconymi po Polsce i świecie firmami, między jednym a drugim biznesowym spotkaniem, kongresem czy wreszcie wywiadem prasowym. Chcąc w międzyczasie „złapać oddech”, by troszczyć się o swój work-life balance podróżuję jeszcze więcej. Mówią o mnie – kobieta inspirująca, a ja przepakowując kolejną walizkę czasem uśmiecham się do siebie i myślę – raczej kobieta podróżująca. 

Pandemia: Lekcja przetrwania czy sprawdzian umiejętności przywódczych

Początki pandemii były ogromnym wyzwaniem dla zarządzających. Był to dla nas prawdziwy sprawdzian umiejętności kierowania ludźmi w nadzwyczajnych okolicznościach, odporności psychicznej, elastyczności decyzyjnej, ale również egzamin z empatii, zaradności, gotowości do podejmowania ryzyka. 

Intuicja w biznesie

Sukces w biznesie to suma wielu elementów. Doświadczenie, pasja, szczęście, wytrwałość, determinacja, ale i intuicja. Bo jeśli jesteśmy całkiem „zieloni” w biznesie, ale chcemy zacząć pracować u siebie, to pierwsze czemu musimy zawierzyć to właśnie naszej intuicji. 

Pozytywnie zbuntowana

Teorie zarządzania to modele bez gwarancji sukcesu. Dlaczego,? A to dlatego, że podejmując się działalności gospodarczej, nie zastanawiamy się w jakim stylu będziemy zarządzać. To my przedsiębiorcy tworzymy biznes i my kreujemy udane lub czasami mniej udane kryteria kierowania firmą. Szczególnie ważne to, jakimi szefami jest się w firmach, które nie są ogromnymi, globalnymi korporacjami, traktującymi anonimowo swoich pracowników, będących jedynie numerkami w Excelu. 

Firma jest jak dziecko, wymaga zaangażowania, uważności i wspierającego środowiska

O tym jak od podstaw buduje się firmę i wynosi na szczyt jej możliwości opowiada przedsiębiorca – Beata Drzazga – kobieta wyróżniona setkami nagród m.in. za wkład w polską przedsiębiorczość, tak w Polsce jak i poza jej granicami.

Poczta pantoflowa czyli marketing szeptany

Marketing szeptany jest skutecznym narzędziem w nowoczesnym PR, ponieważ polega na pozytywnym rekomendowaniu produktu, usługi lub marki przez zaufane osoby. Nowoczesny PR nie może się obejść bez tego narzędzia, choć jego korzenie sięgają aż lat 80. XX wieku, kiedy to pojawiły się pierwsze doniesienia o marketerach, którzy starali się wykorzystać moc prywatnych poleceń i rekomendacji swoich klientów do promowania produktów. 

Jak sprawić aby szkolenia rozwijały umiejętności w handlu detalicznym?

Jak wynika z raportu “Najbardziej pożądany pracodawca” polscy pracownicy chcą podnosić własne kompetencje poprzez udział w szkoleniach, a aż 98% firm daje im możliwość korzystania z benefitów pozapłacowych.

Personalizacja przekazów marketingowych kluczowa dla sprzedaży w sieci

Jeśli firmy nie zbiorą danych własnych o odbiorcach swoich produktów, nie będą w stanie spełnić oczekiwań klientów dotyczących personalizacji przekazów marketingowych i skutecznie sprzedawać w sieci.

Ludzie jako fundament strategii biznesowej w cyfrowym świecie

Dziś kluczowym czynnikiem sukcesu są ludzie, którzy mają na tyle dużą wiedzę, że potrafią obsługiwać, twórczo wykorzystywać i rozwijać złożone technologie – mówi Beata Drzazga – mentorka biznesowa, założycielka i prezes BetaMed S.A., właścicielka wielu firm w tym Drzazga Clinic i Dono da Scheggia w Polsce, BetaNest Electronics i BetaInvest LLC w Miami.

Jak zaprojektować dobry produkt? Potrzebna praca zespołowa

Powodzenie i sukces produktu, zarówno użytkowego, jak i cyfrowego, zależy przede wszystkim od tego, jak działa zespół, który go tworzy. Truizm? Niekoniecznie. Nie każda organizacja zdaje sobie sprawę, że im bliższa współpraca w firmie oraz im większe zaangażowanie pracowników, tym lepszy produkt trafia na rynek.

Komunikacja w epoce "ekonomii uwagi". Nowa era walki o zainteresowanie

Elon Musk niedawno wydał na zakup Twittera 44 mld dol. Pokazuje to, ile warta jest nasza uwaga i okazane zainteresowanie. Jeszcze dekadę temu, jeśli chciałeś zwiększyć sprzedaż i pozyskać nowe leady, rozwiązanie było proste — publikuj więcej treści. Dziś nie jest to już takie oczywiste. W świecie przeładowanym nadmiarem bodźców widać coraz większy niedobór tego, co potrzebuje każda informacja, czyli uwagi odbiorców. W epoce Attention Economy zapewne najszybciej odnajdą się firmy, które mają ambicje, potrzeby i kompetencje, aby stać się liderem swojego obszaru.

„Mieć wpływ na sukces innych to piękna satysfakcja”

Beata Drzazga znana jako Kobieta Inspiracja opowiada, jak odnosić sukcesy i dawać innym energię do pracy na ich sukces. Przekonuje do ciągłej nauki i dzieli się swoimi przemyśleniami nad doświadczaniem porażek i wyciąganiem z nich lekcji.

Black Friday –promocje czy marketingowe iluzje?

Większość sieci handlowych korzysta z Black Friday. To dzień, kiedy sklepy obniżają ceny. Czy jednak wszystkie promocje są prawdziwą okazją?

Wzrośnie popyt na usługi w zarządzaniu antykryzysowym [OPINIA]

Wojna w Ukrainie, wysoka inflacja, przerwane łańcuchy dostaw, rosnące koszty prowadzenia działalności czy brak dostępu do taniego finansowania umożliwiającego rozwój – z takimi zjawiskami będą musiały borykać się przedsiębiorstwa z różnych branż, ale także jednostki samorządu terytorialnego przez najbliższe kilkanaście miesięcy

Ulga sponsoringowa - jakie korzyści podatkowe dla firm?

Ulga sponsoringowa dla przedsiębiorców. Na czym polega? Jakie oszczędności podatkowe mogą się pojawić? Jakie koszty można odliczyć?

Grywalizacja - wzrost rynku o ponad 30 proc. do 2024 r.

Grywalizacja - na świecie mamy blisko 8 miliardów ludzi, a co 4. z nich jest aktywnym graczem. Globalne zamiłowanie do tej formy rozrywki przedstawiciele biznesu, branży marketingowej i retail przekuli na własne potrzeby, wdrażając do swoich działań.

Programy lojalnościowe - jak układać, żeby uzyskać wyniki

Programy lojalnościowe coraz bardziej angażują konsumentów. Co zrobić, by strategia marketingowa była skuteczna, a program pozwalał zdobyć i utrzymać klientów?

Jak zaprzyjaźnić się z samym sobą

Beata Drzazga o pewności siebie, odwadze i samoakceptacji w biznesie.

Wydanie vouchera (kuponu) zniżkowego, karty rabatowej, kodu wymienialnego na bilety a podatek

Wydanie vouchera (kuponu) zniżkowego, karty rabatowej lub kodu wymienialnego na bilety nie wiąże się z powstaniem przychodu. Nie wiadomo bowiem, czy zostaną one w ogóle zrealizowane. Przedsiębiorca, który przekazuje taką nagrodę laureatom konkursu marketingowego, nie ma więc obowiązków płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych - orzekł Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 4 października 2022 r.

Doradca internetowy – zakres obowiązków nowej specjalizacji biznesowej

W 2022 r. z usług 1000 doradców internetowych skorzystało ponad 3,3 tysiąca przedsiębiorców sektora MŚP.

Re-manualizacja, czyli człowiek zastępuje robota

W dobie powszechnej robotyzacji procesów biznesowych i fascynacji menadżerów firm technologiami Robotic Process Automation (RPA), międzynarodowy zespół naukowców pod kierunkiem dra Artura Modlińskiego z Wydziału Zarządzania UŁ, wykazał obecność i znaczenie zjawiska odwrotnego – przejmowania pracy robotów na powrót przez ludzi. Nazwał je re-manualizacją procesów zrobotyzowanych.

Holakracja – kompletna innowacja. Czym jest firma rozproszona?

Brak managerów oraz kręgi zadaniowe. Holakracja, forma zarządzania, która to umożliwia, zyskuje coraz bardziej na popularności. Już 185 firm na świecie wdrożyło holakrację. Jakie są przyczyny jej sukcesu i jakie niesie korzyści dla firm?

Firma w czasie urlopu przedsiębiorcy

Wakacje to czas upragnionych urlopów, wspólnych rodzinnych wakacji i przerwy od pracy. Jednak wielu przedsiębiorców nie decyduje się na urlop. Nie przysługuje im ustawowy urlop jak podczas pracy na etat. Powstaje ryzyko zaniedbania firmy podczas odpoczynku i strach przed pozostawieniem jej w nie swoich rękach. W jaki sposób tego uniknąć?

Skuteczna strategia komunikacji fundamentem biznesu

Holistyczna strategia komunikacyjna to absolutny kamień milowy dla każdego biznesu. Zarówno młode firmy, jak i doświadczone spółki powinny przywiązywać szczególną uwagę do sposobu, w jaki są odbierani przez obecnych i potencjalnych klientów, a także kontrahentów, inwestorów, czy ogółem – społeczeństwo. Aby to osiągnąć, polski biznes musi inwestować w działania PR-owe oraz marketingowe, jednak konsekwentnie realizując wcześniej ułożony plan. Jak go zaprojektować, a następnie wdrożyć?

Prawo do wypoczynku a efektywność pracy. Jak zarządzać projektami w wakacje?

Rozpoczęły się wakacje, a wraz z nimi sezon urlopowy. Dla wielu firm oznacza to spowolnienie pracy i potencjalne opóźnienia w projektach. Czy jest się czym martwić? A może dać projektom wolne i pilnować tylko tych kluczowych?

REKLAMA