REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak rozwinąć swoje biuro rachunkowe? 9 pomysłów, które sprawią, że w Twoim biurze pojawi się więcej Klientów

Jak rozwinąć swoje biuro rachunkowe? 9 pomysłów, które sprawią, że w Twoim biurze pojawi się więcej Klientów
Jak rozwinąć swoje biuro rachunkowe? 9 pomysłów, które sprawią, że w Twoim biurze pojawi się więcej Klientów
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Otworzyłeś biuro rachunkowe lub kancelarię podatkową i masz mało klientów? Jesteś nowy w swojej miejscowości, nikt Cię nie zna, konkurencja od lat działa prężnie, a Ty chciałbyś w końcu zacząć zarabiać? Sprawdź, co możesz zrobić by rozruszać swoją działalność. Przygotowaliśmy niezbędnik z podpowiedziami dla właścicieli biur rachunkowych i kancelarii podatkowych, w którym znajdziesz pomysły na to, co zrobić, by zyskać nowych klientów.
rozwiń >

Social media – czy można wyobrazić sobie biznes bez nich?

Jeśli prowadzisz biuro rachunkowe, ale nie wiesz dlaczego nie przybywa Klientów, może warto zastanowić się, czy odpowiednio zajmujesz się komunikacją i reklamą w Internecie. Obecnie bardzo ważne jest, aby być dostępnym w sieci. Nie tylko strona internetowa będzie źródłem informacji o Twojej firmie. Aktywność w social mediach może być kluczem do sukcesu. Facebook, Instagram – to miejsca, gdzie biura rachunkowe mogą dzielić się swoją codziennością, przeplatać treści merytoryczne, a jednocześnie nawiązywać kontakt z nowymi oraz stałymi Klientami. Jeśli te opcje są dla Ciebie zbyt nieformalne, może warto zastanowić się nad założeniem profilu na Linkedin? To miejsce skupiające szerokie grono profesjonalistów. Właśnie tu możesz znaleźć nowych Partnerów biznesowych i rozszerzyć działania swojego biznesu. W Internecie znajdziesz wiele bezpłatnych szkoleń i materiałów, które pomogą Ci zgłębić to narzędzie. 

REKLAMA

Optymalizacja strony internetowej 

Nie zapomnij jednak o swojej stronie internetowej. To postawa. Upewnij się, że działa ona sprawnie, jest łatwa w nawigacji, responsywna i zawiera wszystkie istotne informacje o oferowanych usługach. Warto umieścić na niej cennik, opis usług podstawowych np. rozliczenia PIT, zakładanie spółek, kadry i płace, księgowość spółek, księgowość działalności gospodarczych, ale też dodatkowych np. zwrot podatku z zagranicy czy pozyskiwanie zasiłków z Niemiec czy Holandii. Warto zamieścić również krótkie informacje o członkach zespołu i opinie klientów. Czytelna i przyjazna strona www to ważne narzędzie do pozyskiwania nowych klientów.

Poszerzenie pakietów usług – więcej możliwości dla Klientów

Rozważ poszerzenie oferowanych usług swojego biura. Klienci mogą być zainteresowani dodatkowymi usługami, takimi jak planowanie finansowe, analiza biznesowa, ubezpieczenia czy rozliczanie za granicą. Prowadzisz biuro rachunkowe? Może warto pomyśleć o usługach dotyczących zagranicznych rozliczeń? Jeśli wykonujesz dla swoich klientów PIT 36 Z PIT ZG prostym rozwiązaniem byłoby nawiązanie współpracy w zakresie rozliczeń podatków z firmą, która specjalizuje się w tym od lat. Świetnie byłoby zaoferować podatnikom kompleksową usługę i pomóc im w rozliczeniu polskim, i zagranicznym. Przy okazji rozliczeń zagranicznych możesz oferować pozyskiwanie zasiłków z krajów UE. Jeśli prowadzisz księgowość firmom zarejestrowanym w Polsce, dlaczego by nie oferować także rozliczanie niemieckiej działalności gospodarczej Gewerbe? Nie wszystkim musisz zajmować się sam. Możesz zostać partnerem biznesowym firmy, która zajmie się skomplikowanymi rozliczeniami za granicą. Przy niewielkim nakładzie pracy, Ty zyskujesz dodatkowych klientów i dodatkowy zysk. 

Współpraca z innymi firmami

Nawiąż współpracę z firmami związanych z branżą, takimi jak biura prawne czy doradcy finansowi lub podatkowi. Wspólna promocja i rekomendacje mogą przynieść obopólne korzyści. Szukaj takich firm, które nie nakładają na Ciebie limitów zgłoszonych Klientów, podpisanych umów, progów finansowych. Dokładnie zapoznaj się, co jest wymagane od Ciebie, a co firma z którą chcesz współpracować może zaoferować Tobie. Partnerstwo to podstawa. Ważne, aby Twój przyszły partner biznesowy stawiał na relacyjność, podchodził do współpracy indywidualnie i oferował pomoc na każdym etapie współpracy.  Warto też sprawdzić opinie innych firm, które od lat współpracują z Twoim potencjalnym partnerem – ich opinia może być kluczowa. Taka współpraca musi być przejrzysta i klarowna. Jeśli chcesz wprowadzić do firmy rozliczenia podatkowe z Niemiec czy Holandii, poszukaj partnera biznesowego z dużym doświadczeniem. 

Polecenia od obecnych klientów

Zadowoleni klienci mogą być Twoimi najlepszymi ambasadorami. Poproś swoich obecnych klientów o referencje i rekomendacje dla Twojego biura rachunkowego. Zaoferuj im zachęty, np. rabaty na usługi za polecenie nowego klienta. Możesz ich także poprosić o dodanie opinii na wizytówce google czy stronie www. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Reklama w Twojej miejscowości 

Jeśli masz środki, możesz spróbować standardowej reklamy outdoorowej np. bilboardy czy banery.  Takie przygotowanie materiałów reklamowych składa się z kilku etapów: zaplanowania projektu, współpraca z grafikiem, produkcja materiałów i powieszenie ich, a wcześniej wynajęcie powierzchni reklamowej. Idealnie jest, gdy możesz umieścić baner na własnym terenie. Wtedy koszt wynajmu powierzchni reklamowej Cię nie dotyczy. Jeśli to przekracza Twoje możliwości, możesz poszukać partnerów biznesowych na dodatkowe usługi, którzy oferują wsparcie reklamowe. Jeśli wprowadzisz do swojego biura zwrot podatku i zasiłki z zagranicy, np. z firmą CUF Sp. z o.o., i zaczniesz pozyskiwać klientów na te usługi, będziesz mógł skorzystać z bezpłatnego wsparcia marketingowego.

Warsztaty i szkolenia

Organizuj darmowe lub płatne warsztaty i szkolenia z zakresu księgowości, podatków i zarządzania finansami. To doskonała okazja do budowania relacji z klientami oraz promowania swojego biura rachunkowego jako eksperta.

Programy lojalnościowe dla Twoich klientów

Wprowadź programy lojalnościowe, w ramach których klienci mogą otrzymać dodatkowe korzyści za stałe korzystanie z usług Twojego biura rachunkowego, np. rabaty, darmowe konsultacje czy usługi dodatkowe.

Networking

Aktywnie uczestnicz w wydarzeniach branżowych, konferencjach i spotkaniach networkingowych. Poznawanie innych profesjonalistów może przyczynić się do zdobycia nowych klientów i nawiązania wartościowych relacji biznesowych.

Świadczenie wysokiej jakości usług

Wreszcie, pamiętaj, że kluczem do pozyskiwania i utrzymywania klientów jest świadczenie wysokiej jakości usług. Zapewnij profesjonalną obsługę klienta, dostosuj się do ich potrzeb i dbaj o ich finansowy dobrobyt. Zapewniaj im kompleksową obsługę np. rozliczenia w Polsce i za granicą. Zadowoleni klienci będą chętnie polecać Twoje biuro rachunkowe innym.

Szukasz wiarygodnego partnera biznesowego? Skontaktuj się z nami. Od 20 lat rozliczamy Polaków pracujących za granicą, współpracujemy z ponad 250 firmami w całej Polsce.

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Biura rachunkowe
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Comarch Apfino zautomatyzował procesy AML oszczędzając czas biurom rachunkowym

Biura rachunkowe muszą sprostać ważnym obowiązkom związanym z regulacjami ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu (tzw. AML). Na infor.pl można znaleźć poświęconą temu sekcję edukacyjną z testem, który pomoże sprawdzić wiedzę. Partnerem akcji jest Apfino.pl proponująca rozwiązanie AML dla biur rachunkowych.

Prowadzisz lub pracujesz w biurze rachunkowym? Podziel się swoją opinią na temat raportowania AML

Ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowania terroryzmu (w skrócie AML) nakłada na biura rachunkowe wiele obowiązków. Zapraszamy do udziału w sondzie i wypowiedzenie się na temat procedury AML z punktu widzenia pracownika lub właściciela biura rachunkowego.

Prowadzisz lub pracujesz w biurze rachunkowym? Sprawdź, ile wiesz o AML

Pracujesz w biurze rachunkowym? Sprawdź swoją wiedzę na temat regulacji AML, czyli przepisów ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu.

Przed czym ubezpieczenie OC chroni biuro rachunkowe? Czy księgowi ubezpieczają się na zbyt niskie sumy?

Biura rachunkowe i firmy księgowe najczęściej wybierają ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (OC) zawodowej z sumami gwarancyjnymi na poziomie od 50 do 100 tys. zł – podaje Leadenhall Insurance. W ramach polisy ubezpieczyciel przejmuje od księgowych finansową odpowiedzialność za nieprawidłowości i uchybienia, które popełniają podczas obsługi swoich klientów. Do najbardziej kosztownych pomyłek należą błędy w deklaracjach podatku VAT - poszkodowani klienci mogą obciążyć księgowych odsetkami naliczonymi przez Urząd Skarbowy.

REKLAMA

Zapobieganie praniu pieniędzy. Oto niezbędne procedury AML dla biur rachunkowych

Przeciwdziałanie praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu polega m.in. na stosowaniu tzw. środków bezpieczeństwa finansowego oraz przestrzeganiu wymaganych w tym zakresie procedur. Pierwszym ze stosowanych środków bezpieczeństwa jest identyfikacja klienta i weryfikacja jego tożsamości. Dokonanie tych czynności należy udokumentować.

Jak rozwinąć swoje biuro rachunkowe? 9 pomysłów, które sprawią, że w Twoim biurze pojawi się więcej Klientów

Otworzyłeś biuro rachunkowe lub kancelarię podatkową i masz mało klientów? Jesteś nowy w swojej miejscowości, nikt Cię nie zna, konkurencja od lat działa prężnie, a Ty chciałbyś w końcu zacząć zarabiać? Sprawdź, co możesz zrobić by rozruszać swoją działalność. Przygotowaliśmy niezbędnik z podpowiedziami dla właścicieli biur rachunkowych i kancelarii podatkowych, w którym znajdziesz pomysły na to, co zrobić, by zyskać nowych klientów.

Obowiązek sporządzania i aktualizacji ogólnej oceny ryzyka prania pieniędzy i finansowania terroryzmu

Każde biuro rachunkowe powinno znać i rozumieć ryzyko prania pieniędzy i finansowania terroryzmu, które może wystąpić w związku z charakterem oraz zakresem prowadzonej przez siebie działalności. Temu celowi służy tzw. ogólna ocena ryzyka. Co ważne dokument ten należy nie tylko sporządzić ale też aktualizować dostosowując go do zmieniających się okoliczności, nie rzadziej niż co dwa lata.

Nawet milion złotych kary. Tych zasad muszą przestrzegać biura rachunkowe

Podmioty prowadzące działalność w zakresie usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych lub prowadzący księgi podatkowe znajdują się na liście jednostek obowiązanych do stosowania przepisów o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu (tzw. ustawa o AML). Wiąże się to z szeregiem obowiązków, z których nie każde biuro zdaje sobie sprawę

REKLAMA

Uproszczone procedury. Kiedy biuro rachunkowe może je stosować?

Ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy  przewiduje łagodniejsze reguły identyfikacji i weryfikacji klientów w ściśle określonych przypadkach. Są to okoliczności, w których ryzyko wystąpienia przestępstwa prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu jest znacząco ograniczone, jeżeli nie całkowicie wyeliminowane. "Uproszczenie" nie zwalnia biura z obowiązków nałożonych przepisami ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.

Kontakt z państwem trzecim, skomplikowane transakcje? To powinno zaalarmować biuro rachunkowe

Biuro rachunkowe ma obowiązek stosować wzmożone środki bezpieczeństwa finansowego, jeżeli zajdą okoliczności świadczące o wyższym ryzyku prania pieniędzy oraz finansowania terroryzmu. To biuro ocenia czy takie okoliczności zaszły. Ponadto biuro stosuje wzmożone środki bezpieczeństwa zawsze w przypadkach stosunków gospodarczych lub transakcji związanych z państwem trzecim wysokiego ryzyka, a także gdy klient lub beneficjent rzeczywisty jest osobą zajmującą eksponowane stanowisko polityczne albo członkiem rodziny takiej osoby, czy jej bliskim współpracownikiem.

REKLAMA