REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak reklamować swój biznes? Zbiór prostych porad

Subskrybuj nas na Youtube
Reklama biznesu w kilku krokach: poradnik dla początkujących
Reklama biznesu w kilku krokach: poradnik dla początkujących

REKLAMA

REKLAMA

Prowadząc działania marketingowe koncentrujemy się na trzech filarach: akwizycja, retencja i reaktywacja. Większość działań, które planujemy zawierają się w wymienionych filarach i są podstawą dobrze działających biznesów.      

Jak zdobyć klienta? 

REKLAMA

Działania mające na celu zdobycie klientów są priorytetowymi dla większości biznesów on-line, a w szczególności start-upów. Jest to bardzo słuszna strategia, ponieważ żeby biznes zaczął działać musi mieć klientów. Do podstawowych działań akwizycyjnych należą: kampanie performance w Google lub innych sieciach, działania w social mediach, afiliacja i refer a friend, SEO, content marketing i w mniejszości mailing, sms lub kampanie display. Przeważająca część budżetów on-line to Google i social media.

Prowadząc działania w formie kampanii Facebook Ads, Google lub w sieciach reklamowych mieliśmy możliwość obserwować powtarzalny scenariusz, w którym: średnia cena pozyskania leada startuje od jakiegoś poziomu, dość szybko spada o nawet kilkadziesiąt %, a kiedy zaczynamy zwiększać budżet, myśląc, że „algorytmy już się nauczyły”, cena zaczyna rosnąć. Nie zauważyliśmy, aby w obrębie jednego rynku, wraz z powiększaniem budżetu udało się nam utrzymać tę samą cenę za pozyskanego leada - cena zawsze rosła. Oczywiście, możemy brać pod uwagę wiele czynników, które mogą mieć wpływ na taką sytuację. Jednak upraszczając przyjęliśmy pewien scenariusz: w pierwszej fazie faktycznie cena startuje z wyższego poziomu, ponieważ algorytmy zbierają dane i testują konwersje. W kolejnej fazie algorytmy zebrały odpowiednie ilości danych i są w stanie optymalizować kampanie. Kiedy mamy już poczucie, że cena się ustabilizowała zwiększamy budżet, aby zdobyć więcej klientów, wtedy okazuje się że „low-hanging fruit” się skończyły i trzeba płacić zdecydowanie więcej za każdego kolejnego leada.

Jest to dość naturalne zjawisko, że część odbiorców reaguje dość szybko na przekaz reklamowy i koszt ich zdobycia, czyli pozyskania potencjalnego klienta, jest niewielki. Kolejna grupa to osoby, które muszą zobaczyć ofertę kilka razy i dłużej się nad nią zastanowić - w tym wypadku koszt pozyskania zaczyna rosnąć. 

W jaki sposób osiągać lepsze ceny i zdobyć więcej klientów?  

REKLAMA

Z pewnością metod jest wiele, ja chcę zwrócić uwagę na jeden ważny aspekt, który bardzo często pomijany jest w działaniach marketingowych. Dzieje się tak z uwagi na to, że jest słabo mierzalny, stosunkowo kosztowny i obarczony dużym ryzykiem niepowodzenia lub nieosiągnięcia odpowiedniej skali. Jednocześnie, dobrze zrobiony i przeprowadzony, przynosi ponadprzeciętne wyniki i jak się okazuje, jest bardzo opłacalny dla naszych klientów. Chodzi o kampanię wizerunkową.

Biznesy, który zdecydowały się na przeprowadzanie działań wizerunkowych, budujących świadomość marki, osiągnęły zdecydowanie lepsze wyniki w akwizycji oraz w pozostałych filarach, niż te które takich działań nie prowadziły.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Co się wydarzyło z akwizycją po rozpoczęciu działań wizerunkowych?

Średnia cena pozyskania klienta znacząco spadła, tym samym w podobnym budżecie mogliśmy zdobyć znacznie więcej nowych klientów. Dotychczasowe źródła klientów, które wydawały się już nie rokujące, ponownie zaczęły przynosić klientów.

Dzięki działaniom wizerunkowym zmienił się również udział poszczególnych dostawców i zwiększył się udział wejść bezpośrednich (direct)– czyli wejścia bezpośrednie na stronę z użyciem nazwy produktu lub usługi. Generalnie poprawiły się wskaźniki, jeżeli chodzi o uzyskiwaną średnią cenę za klienta oraz o samą ilość nowych klientów. Ponadto, formy niskokosztowe znacznie lepiej performowały. 

Dodatkowo, zaobserwowaliśmy, że klienci z kampanii wizerunkowej  cechowali się  znacznie wyższym poziomem zamożności oraz lojalności do oferowanych usług i produktów.

Wnioski jakie płyną z powyższej analizy w jasny sposób pokazują, że warto rozważyć prowadzenie działań, mających na celu podniesienia świadomości marki. Pomimo tego, że zazwyczaj są to działania słabo mierzalne i kosztowne, niemniej jednak jeżeli chcemy znacznie zwiększyć akwizycje, a także retencję i reaktywacje warto podjąć takie ryzyko planując kampanię marketingową dla swojego biznesu.

Podstawowe błędy przy akwizycji

             zbyt duży nacisk na optymalizację działań już w momencie startu, 

             zbyt duża wiara, że źródła klientów są niekończące się,

             brak odpowiedniej komunikacji i kreacji,

             nieodpowiednie narzędzia do mierzenia działań,

             koncentracja na jednym źródle pozyskiwania klientów.

 

Autor: Tomasz Szymański, Sygnisoft SA

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Infor.pl
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Duża podwyżka świadczenia dla mężczyzny z rocznika 1957. Kolejne prawomocne orzeczenie sądu powszechnego po wyroku TK z 4 czerwca 2024 r. SK 140/20

Przybywa prawomocnych orzeczeń w sprawach po wyroku TK z 4 czerwca 2024 r. SK 140/20. Przedstawię wyrok Sądu Apelacyjnego w Białymstoku.

Dodatkowe co najmniej 1900 zł miesięcznie dla każdego – niewiele osób wie o tym świadczeniu, które przysługuje, jeżeli nie spełniają warunków do przyznania emerytury lub renty! Wystarczy wniosek

Niewiele osób jest świadomych, iż niespełnienie wymogów ustawowych do otrzymania emerytury lub renty z tytułu niezdolności do pracy, nie pozbawia ich całkowicie szansy na comiesięczne świadczenie w wysokości co najmniej 1878,91 zł z budżetu państwa, które pozwoli im na zaspokojenie ich niezbędnych potrzeb życiowych. Co więcej – świadczenie to, nie jest „obwarowane” żadnymi szczególnymi kryteriami.

Nowa kwota wolna zapewni lepsze życie dla tysięcy emerytów i rencistów: „To sprawa etyki i szacunku do drugiego człowieka. Bo teraz, tej etyki i szacunku brak”

Czym różni się emeryt od osoby pracującej? Zdaniem ustawodawcy - tym, że emeryt potrafi przeżyć za znacznie mniejsze pieniądze. Chodzi o tzw. minimalny byt życiowy. To pojęcie bezpośrednio łączy się z kwotą wolną od potrąceń komorniczych. Ustawodawca stosuje różne limity, w zależności od tego, czy potrącenia dokonywane są z wynagrodzenia za pracę, czy ze świadczenia emerytalnego. Do Sejmu trafiła propozycja zmiany tych przepisów.

Nowa płaca minimalna: 4806 zł czy 5015 zł, podwyżka o 140 czy 250 zł. Nie ma zgody co do najniższej krajowej, rząd sam zdecyduje

Na ostateczną wysokość najniższej krajowej jaka będzie obowiązywała od 1 stycznia 2026 roku trzeba poczekać do pierwszej połowy września. Rada Dialogu Społecznego nie wypracowała w sprawie minimalnego wynagrodzenia za pracę wspólnego stanowiska do połowy lipca więc zgodnie z prawem decyzję co do płacy minimalnej arbitralnie podejmie rząd za dwa miesiące.

REKLAMA

Ruszyły zwroty pieniędzy dla pracowników. To 3 tysiące złotych. Nie wszyscy o tym wiedzą

Coraz wyższe rachunki za prąd i za gaz, coraz droższe zakupy rujnują domowe budżety… to sprawia, że coraz więcej Polaków szuka sposobów na tańszy urlop. Wakacje roku mogą kosztować mniej. Nawet 3 tysiące złotych dopłaty do urlopu czeka na pracowników. Ciągle nie wszyscy wiedzą, że po dofinansowanie mogą się ubiegać. Wachlarz możliwości jest szeroki i zróżnicowany. Od funduszu socjalnego, przez premie urlopowe, po lokalne bony turystyczne.

Czy 20.07.2025 r. jest niedziela handlowa, handel bez zakazu, zakupy w Lidlu i Biedronce, w galeriach, wszystkie sklepy otwarte czy tylko Żabka

To już połowa lipca - urlopy i wakacje w pełni. Pogoda nie dopisuje jednak, a to oznacza, że więcej czasu spędzamy w domach i zapotrzebowanie na zakupy jest większe niż zwykle. Jak jest w ten weekend - sklep trzeba zaliczyć koniecznie w sobotę czy można je odłożyć na niedzielę, bo jeśli jest ona bez zakazu handlu, to w dogodnych godzinach czynne będą wszystkie sklepy.

Zasiłek pielęgnacyjny a dodatek pielęgnacyjny. Tylko jedno świadczenie Ci się należy. Komu przysługuje, kto wydaje i jakie są różnice?

Zastanawiasz się, czym różni się zasiłek pielęgnacyjny od dodatku pielęgnacyjnego? Nie wiesz, komu przysługuje zasiłek pielęgnacyjny w 2025 roku, kto wypłaca te świadczenia, MOPS czy ZUS, i jak je uzyskać? A może szukasz informacji, czy można pobierać oba świadczenia jednocześnie, czy dodatek pielęgnacyjny został podwyższony oraz jak wygląda wniosek o zasiłek pielęgnacyjny? W tym artykule znajdziesz wszystkie odpowiedzi. Wyjaśniamy, komu należą się pieniądze, ile możesz dostać i jakie dokumenty będą potrzebne, by złożyć wniosek w MOPS lub ZUS.

Niski wiek emerytalny kobiet to bomba z opóźnionym zapłonem. Polki stracą tysiące na emeryturze

Polska starzeje się w szybkim tempie, co już dziś budzi poważne obawy o przyszłość systemu emerytalnego. Międzynarodowy Fundusz Walutowy alarmuje: jeśli nie zostaną wprowadzone pilne reformy, do 2050 roku świadczenia mogą spaść nawet o jedną trzecią. Najbardziej ucierpią kobiety, osoby o niskich dochodach i pracownicy niestandardowi. Czy jest jeszcze czas, by uniknąć kryzysu?

REKLAMA

Ukrywasz majątek w Delaware? Możesz się zdziwić, jak łatwo wierzyciele potrafią dotrzeć do prawdy

Delaware od dekad uchodzi za bezpieczną przystań dla firm dbających o dyskrecję właścicieli. Ale ten mit ma swoje granice. Coraz częściej okazuje się, że za zasłoną prywatności kryją się słabe punkty – a zdeterminowany wierzyciel potrafi je wykorzystać, by ujawnić, kto naprawdę stoi za spółką i gdzie ukryto aktywa.

W świadomej podróży po spokój

Rozmowa z Olą Krzemińską, twórczynią i CEO agencji Power, promotorką aktywnego stylu życia, o mądrym zarządzaniu energią w życiu i biznesie, zmianach w kulturze pracy oraz trendach w organizacji wydarzeń i wyjazdów firmowych.

REKLAMA