Dzienniki Urzędowe - rok 2012 poz. 889
Uchwała nr XIII/58/2011 Rady Gminy Stanisławów
z dnia 6 grudnia 2011r.
w sprawie uchwalenia budżetu gminy Stanisławów na rok 2012
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 217, art.235, art. 237, art. 239 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.) Rada Gminy Stanisławów uchwala, co następuje:
§ 1. 1. Ustala się dochody w łącznej kwocie 17 456 739,00 zł z tego :
1) bieżące w kwocie 17 171 739,00 zł,
2) majątkowe w kwocie 285 000,00 zł,
zgodnie z załączoną do niniejszej uchwały tabelą nr 1 .
2. Ustala się wydatki w łącznej kwocie 17 878 339,00 zł z tego :
a) bieżące w kwocie 16 272 299,00 zł,
b) majątkowe w kwocie 1 606 040,00 zł,
zgodnie z załączoną do niniejszej uchwały tabelą nr 2 .
3. Ustala się dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami w roku 2012 zgodnie z załączoną do niniejszej uchwały tabelą nr 3 .
4. Ustala się wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami w roku 2012 zgodnie z załączoną do niniejszej uchwały tabelą nr 4 .
5. Ustala się plan wydatków majątkowych i inwestycyjnych realizowanych w rok 2012 zgodnie z załączoną do niniejszej uchwały tabelą nr 5 .
§ 2. 1. Ustala się deficyt budżetu gminy w wysokości 421 600,00 zł , który zostanie sfinansowany przychodami z planowanej do zaciągnięcia pożyczki w wysokości 421 600,00 zł.
2. Ustala się przychody budżetu w wysokości 1 514 292,00 zł z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek w kwocie 1 514 292,00 zł. zgodnie z załączoną do niniejszej uchwały tabelą nr 6 (przychody).
3. Ustala się rozchody budżetu w kwocie 1 092 692,00 zł z następujących tytułów:
a) spłaty otrzymanych kredytów w kwocie 580 192,00 zł,
b) spłaty otrzymanych pożyczek w kwocie 512 500,00 zł,
zgodnie z załączoną do niniejszej uchwały tabelą nr 6 (rozchody).
4. Ustala się limity zobowiązań do zaciągnięcia na sfinansowanie przejściowego deficytu w kwocie 600 000 zł, z tytułu zaciąganych kredytów.
5. Ustala się limit zobowiązań:
a) na zaciągnięcie kredytów i pożyczek na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie określonej w § 2 ust. 1,
b) na spłatę kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie określonej w § 2 ust. 3 lit. a i b.
§ 3. 1. Ustala się rezerwę ogólną w wysokości 58 330,00 zł .
2. Ustala się rezerwę celową w wysokości 36 670,00 zł z przeznaczeniem na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego.
§ 4. Ustala się dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki na realizację zadań określonych w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, zgodnie z załączoną do niniejszej uchwały tabelą nr 7 .
§ 5. Ustala się dochody pochodzące z opłat i kar za korzystanie ze środowiska oraz wydatki na realizację zadań z zakresu ochrony środowiska i gospodarki wodnej, zgodnie z załączoną do niniejszej uchwały tabelą Nr 8 .
§ 6. Ustala się plan wydatków na przedsięwzięcia realizowane w ramach Funduszu sołeckiego w podziale na sołectwa zgodnie z załączoną do niniejszej uchwały tabelą Nr 9 .
§ 7. Ustala się dotacje udzielone z budżetu gminy podmiotom należącym i nie należącym do sektora finansów publicznych zgodnie z załącznikiem Nr 1 do niniejszej uchwały.
§ 8. Upoważnia się Wójta Gminy do:
1) zaciągnięcia kredytów na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości określonej w § 2 ust 4 niniejszej uchwały.
2) zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2013 roku do łącznej kwoty 600 000 zł.
3) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy,
4) dokonywania zmian w planie wydatków na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy z wyłączeniem przeniesienia między działami,
5) dokonywania zmian w planie wydatków inwestycyjnych roku 2012, w ramach działu, z wyłączeniem zadań będących przedsięwzięciami (objętych Wieloletnią Prognozą Finansową) oraz nie powodujących wprowadzenia nowego zadania lub likwidacji zadania istniejącego,
6) przekazania upoważnień kierownikom jednostek do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki, gdy termin zapłaty upływa w 2013 roku do łącznej kwoty 300 000 zł.
§ 9. 1. Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i ma zastosowanie od 1 stycznia 2012 roku, oraz podlega opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.
Przewodniczący Rady Gminy |
Uzasadnienie
Na podstawie bazy rzeczowej i przewidywanego wykonania budżetu gminy w roku 2011 oraz otrzymanych informacji z:
- Ministerstwa Finansów o wielkościach subwencji przyznanych Gminie na rok 2012 oraz planowanej wielkości udziałów gminy w podatku dochodowym od osób fizycznych – otrzymanej przy piśmie Ministra Finansów Nr ST3/4820/17/2011 z dnia 7 października 2011r.,
- z Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego o wielkościach dotacji na zadania zlecone i własne – pismo Nr FIN-I.3111.65.2011 z dnia 24.10.2011r.,
- z Krajowego Biura Wyborczego o wielkościach dotacji na finansowanie kosztów prowadzenia i aktualizacji stałego rejestru wyborców – pismo Nr DSD.421-13/11, oraz przyjętych założeń do budżetu państwa, Wójt Gminy opracował projekt Uchwały Budżetowej Gminy Stanisławów na rok 2012.
Planowane dochody gminy w roku 2012 przewidywane są na kwotę ogółem 17 456 739,00 zł z czego:
- dochody bieżące gminy stanowią kwotę 17 171 739,00 zł,
- dochody majątkowe stanowią kwotę 285 000,00 zł.
W ramach dochodów bieżących na zadania zlecone gminie ustawami przypada kwota 1 734 587,00 zł (Tabela Nr 3), natomiast z zakresu zadań własnych plan dochodów wynosi 15 437 152,00 zł.
Planowane wydatki budżetu w roku 2012 opiewają ogółem na kwotę 17 878 339,00 zł z czego:
- na zadania bieżące przypada kwota 16 272 299,00 zł,
- na zadania majątkowe (inwestycyjne) 1 606 040,00 zł.
W ramach wydatków bieżących na zadania zlecone gminie ustawami przypada kwota 1 734 587,00 zł (Tabela Nr 4), natomiast z zakresu zadań własnych plan wydatków wynosi 14 537 712 zł.
Różnica między dochodami i wydatkami wynosi 421 600,00 zł., który zostanie sfinansowany przychodami z planowanej do zaciągnięcia z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, pożyczki w tej samej wysokości.
W budżecie na 2012 r. planowane są przychody (tab. nr 6), na łączną kwotę 1 514 292 zł. na które składają się:
- przychody z pożyczki w wysokości 421 600 zł. z WFOŚiGW na budowę sieci wodociągowej w miejscowościach Prądzewo – Kopaczewo i Pustelnik ul. Kopernika i Kolejowa,
- przychody z kredytu w wysokości 1 092 692 zł. na spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów.
Rozchody budżetu (tabela nr 6) zaplanowane w wysokości 1 092 692 zł. będą wydatkowane na spłatę rat następujących kredytów i pożyczek:
- kredytu na budowę budynku gimnazjum w Stanisławowie - 222 200 zł,
- preferencyjnego kredytu na budowę wodociągu we wsiach Ołdakowizna i Wólka Piecząca - 155 000 zł,
- kredytu na budowę wodociągu we wsiach: Cisówka, Choiny, Łęka, Zawiesiuchy, Wólka Konstancja, Wólka Wybraniecka, Papiernia i Ciopan - 84 000 zł,
- Kredytu na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek (w związku z budową oczyszczalni - 118 992 zł,
- pożyczki z WFOŚiGW na budowę wodociągu we wsiach: Suchowizna, Zalesie, Goździówka, Pustelnik i Retków - 137 500 zł,
- pożyczki z WFOŚiGW na budowę wodociągu we wsiach: Wólka Konstancja, Wólka Wybraniecka, Papiernia i Ciopan - 80 000 zł,
- pożyczki z WFOŚiGW na budowę wodociągu we wsiach: Cisówka, Choiny, Łęka, Zawiesiuchy - 70 000 zł,
- pożyczki zaciągniętej w WFOŚiGW w roku 2008 na budowę oczyszczalni ścieków„Centralna” w miejscowości Retków i sieci kanalizacyjnej w miejscowości Stanisławów i Mały Stanisławów – I etap - 225 000 zł.
Ogółem plan dochodów budżetu Gminy Stanisławów na rok 2012 według źródeł dochodów w pełnej klasyfikacji budżetowej zawiera tabela Nr 1 do uchwały, a mianowicie:
DOCHODY BIEŻĄCE
1. Dział 010 - Rolnictwo i łowiectwo – 372 000 zł z czego:
- wpływy z tyt. sprzedaży wody zaplanowano w wysokości 370 000 zł, (§ 0830) tj. na poziomie przewidywanego wykonania roku ubiegłego z uwzględnieniem wzrostu ceny wody od 1 stycznia uchwalonym przez Radę Gminy,
- wpływy z tytułu odsetek za nieterminowe płatności - 400 zł,
- wpływy z tytułu dzierżawy terenów łowieckich przez koła łowieckie zaplanowano w wysokości 1 600 zł, (§ 0750) tj. na poziomie wpływów roku poprzedniego.
2. Dział 700 - Gospodarka mieszkaniowa – 265 180 zł w tym:
- wpływy za użytkowanie wieczyste nieruchomości planuje się na kwotę 55 000 zł – tj. na poziomie wpływów roku poprzedniego,
- wpływy z tytułu najmu i dzierżawy mienia gminnego planuje się na kwotę 160 000 zł,
- wpływy za ogrzewanie budynku wielorodzinnego (domu nauczyciela) w Pustelniku budynków ośrodków zdrowia i mieszkań komunalnych ogrzewanych z kotłowni gminnych (§ 0970) – 50 000 zł, - uwzględniono wzrost, w stosunku do ubiegłego roku o stopień inflacji zgodnie z zawartymi umowami,
- odsetki od nieterminowych wpływów należności – 180 zł.
3. Dział 750 - Administracja publiczna – 72 000 zł.
Dochodem tego działu jest dotacja celowa otrzymana z budżetu państwa na realizację zadań zleconych tj. prowadzenie ewidencji ludności, USC, spraw wojskowych, rejestru działalności gospodarczej. Przyznana dotacja jest w tej samej wysokości jak w roku ubiegłym mimo rosnących kosztów działalności.
4. Dział 751 - Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa – 1 087 zł.
Jest to dotacja z budżetu państwa na prowadzenie i aktualizację rejestru wyborców – zadanie zlecone ( w roku ubiegłym 1 045 zł).
5. Dział 756 - Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem – 4 745 613,00 zł.
Jest to dział, w którym realizowane są wszystkie dochody podatkowe, zarówno od osób prawnych jak i fizycznych. W związku z podjętymi uchwałami podatkowymi, z których wynika, że większość stawek podatkowych w poszczególnych rodzajach podatków została podwyższona, jedynie w podatku od środków transportowych wzrost nastąpił tylko w pozycjach gdzie stawka nie spełniała ustawowego minimum, dla pozostałych kategorie pojazdów podatek pozostaje na poziomie lat poprzednich. Ogółem dochody tego działu w porównaniu do przewidywanego wykonania roku 2011 zaplanowano wyższe o 3,56 %. Dochody podatkowe realizowane przez urzędy skarbowe planuje się na poziomie przewidywanego wykonania roku 2011.
W poszczególnych rozdziałach planowane dochody przedstawiają się następująco:
a) rozdz. 75601 – 16 100 zł to wpływy z podatków opłacanych w formie karty podatkowej przez osoby prowadzące działalność gospodarczą oraz odsetki od nieterminowych wpłat (dochód realizowany przez Urzędy Skarbowe).
b) rozdz. 75615 – 1 131 380 zł - dochody tego rozdziału są realizowane zarówno przez Urząd Gminy jak i przez Urzędy Skarbowe i dotyczą różnego rodzaju podatków płaconych przez osoby prawne, które przewiduje się w następujących wysokościach:
- podatek od nieruchomości - 983 000 zł,
- podatek rolny - 1 380 zł,
- podatek leśny - 37 500 zł,
- podatek od środków transportowych - 23 000 zł,
- odsetki od nieterminowych wpłat podatków i opłat- 500 zł.
- rekompensaty utraconych dochodów w podatkach i opłatach lokalnych - 86 000 zł.
c) rozdz. 75616 – 1 153 500 zł - realizowane są tu podatki i opłaty lokalne od osób fizycznych, które przewiduje się w następujących wysokościach:
- podatek od nieruchomości - 500 000 zł,
- podatek rolny - 246 000 zł,
- podatek leśny - 64 500 zł,
- podatek od środków transportowych - 84 000 zł,
- podatek od spadków i darowizn - 15 000 zł,
- wpływy z opłaty targowej - 66 000 zł,
- podatek od czynności cywilnoprawnych - 177 000 zł,
- odsetki od nieterminowych wpłat podatków i opłat- 1 000 zł.
d) rozdz. 75618 – 125 000 zł to:
- wpływy z opłaty skarbowej, które są przewidywane na kwotę 15 000 zł, (poziom wykonania 2011 r.),
- wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych, które się przewiduje na kwotę – 110 000 zł.
e) rozdz. 75621 - 2 319 633 zł w tym:
- z podatku dochodowego od osób fizycznych – 2 303 633 zł ( w roku 2010 – 2 052 990 zł wzrost o 12,21 %),
- z podatku dochodowego od osób prawnych - 16 000 zł.
6. Dział 758 - Różne rozliczenia – 9 175 004 zł ( wzrost ogółem o 3,58 % w stosunku do 2011r. - 8 857 505 zł)
Dochodem są tu różne części subwencji w tym:
- rozdz. 75801 - część oświatowa subwencji ogólnej dla j.s.t. stanowi kwotę – 6 282 718 zł. (w 2011 r.- 6 014 127 zł. wzrost o 4,46%),
- rozdz. 75807 - część wyrównawcza subwencji ogólnej dla gmin stanowi kwotę – 2 891 286 zł ( w roku 2011 – 2 846 114 zł, wzrost o 3,42 %),
- rozdz. 75814 – różne rozliczenia finansowe – to dochody z tytułu oprocentowania środków na rachunkach bankowych gminy – 1 000 zł.
Na rok 2012 gmina nie otrzymała część równoważąca subwencji ogólnej dla gmin która w 2011 r. wynosiła 66 264 zł.
7. Dział 801 – Oświata i wychowanie – 376 455 zł. – Dochodem są tu:
- odpłatność rodziców za wyżywienie dzieci w przedszkolach oraz odpłatność za korzystanie z przedszkola 88 000 zł,
- zwrot dotacji od innych gmin, z których dzieci uczęszczają do niepublicznego przedszkola w Pustelniku – 40 000 zł,
- odpłatność rodziców za obiady w stołówkach szkolnych – 241 255 zł,
- odpłatność za korzystanie z kuchni przez przedszkole w Pustelniku – 7 200 zł,
8. Dział 852 - Pomoc społeczna – 1 850 700 zł ( w roku 2011 - 1 872 523 zł – spadek o 1,2%).
Dochodem jest tu dotacja z budżetu państwa na zadania własne gminy i zlecone gminie ustawami gdzie:
- na wypłatę świadczeń rodzinnych i alimentacyjnych przyznana dotacja stanowi kwotę – 1 661 000 zł ( rozdz.85212 § 2010 )- zadanie zlecone,
- wpływy z tytułu należnego gminie zwrotu funduszu alimentacyjnego i zaliczki alimentacyjnej - 12 000 zł ( rozdz. 85212 § 2360 ),
- na opłatę składek na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej przyznano dotację 5 700 zł ( rozdz.85213 ), w tym na zadania zlecone - 500 zł. (§ 2010) zaś na zadania własne - 5 200 zł. (§ 2030),
- na wypłatę zasiłków okresowych w części gwarantowanej przyznano dotację na zadania własne w wysokości 16 000 zł ( rozdz. 85214 ),
- na wypłatę zasiłków stałych przyznano dotację w wysokości 57 000 zł - zadania własne – ( rozdz. 85216 ),
- na wydatki bieżące Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej przyznano dofinansowanie w wysokości 74 000 zł ( rozdz. 85219 ) – zadanie własne gminy (w tej samej wysokości co w 2011 r.),
- na realizację programu dożywiania przyznano dotację w wysokości 25 000 zł. ( w roku ubiegłym dotacja stanowiła kwotę 31 500 zł.).
9. Dział 900 - Gospodarka komunalna i ochrona środowiska – 313 700 zł i planowane są w następujących rozdziałach klasyfikacji budżetowej:
W rozdziale 90001 – Gospodarka ściekowa i ochrona wód - dochodem są:
- wpływy opłat z tytułu odprowadzania ścieków – 130 000 zł,
- wpływy z tytułu odsetek za nieterminowe płacenie należności –200 zł.
W rozdziale 90003 – Oczyszczanie miast i wsi - dochodem są wpływy opłat za wywóz odpadów komunalnych – 160 000 zł, oraz odsetki od nieterminowych wpłat 500 zł.
W rozdziale 90019 – Wpływy i wydatki związane z gromadzeniem środków z opłat i kar za korzystanie ze środowiska – wpływy należne gminie z tytułu opłat za korzystanie ze środowiska zaplanowano w wysokości 17 000 zł.
W rozdziale 90020 – Wpływy i wydatki związane z gromadzeniem środków z opłat produktowych - dochodem są wpływy z opłaty produktowej które planuje się na poziomie roku poprzedniego w kwocie 6 000 zł - jest to opłata płacona gminie przez Urząd Marszałkowski w związku z selektywną zbiórką odpadów komunalnych.
DOCHODY MAJĄTKOWE
1. Dział 010 - Rolnictwo i łowiectwo – 11 000 zł to planowane wpłaty za budowę przyłączy wodociągowych w związku z zawarciem umów z mieszkańcami na współfinansowanie inwestycji
2. Dział 700 - Gospodarka mieszkaniowa – 231 000 zł to wpływy ze sprzedaży nieruchomości gminnych. Planowane są do sprzedaży działki pod zabudowę w miejscowości Prądzewo – Kopaczewo (obok Stanisławowa), oraz grunty rolne pozyskane w drodze komunalizacji.
3. Dział 900 - Gospodarka komunalna i ochrona środowiska – 43 000 zł - to planowane wpłaty za budowę przykanalików kanalizacji sanitarnej w Stanisławowie w związku z zawarciem umów z mieszkańcami na współfinansowanie inwestycji.
WYDATKI
Przy opracowywaniu planu wydatków na rok 2012 wzięto pod uwagę:
- prognozowany średnioroczny wzrost cen towarów i usług konsumpcyjnych (inflacja)– 2,8 %,
- przeciętne wynagrodzenie w gospodarce narodowej – 3 624 zł,
- wzrost wynagrodzeń pracowników - 3%,
- podwyżkę wynagrodzeń nauczycieli – 3,8 % od września 2012 r.,
- przewidywaną realizację wydatków na poszczególne zadania w roku 2011,
- możliwość pozyskania środków z programów UE na inwestycje.
Planowane wydatki budżetu ogółem na rok 2012 w pełnej klasyfikacji budżetowej przedstawia tabela Nr 2. Stanowią one kwotę 17 878 339 zł., z czego na zadania bieżące przypada 16 272 299 zł, natomiast wydatki majątkowe planuje się w wysokości 1 606 040 zł. W ramach wydatków majątkowych 899 725 zł planuje się wydać na programy finansowane z udziałem środków UE. Planowane do wykonania w 2012r. wydatki majątkowe, a także zadania inwestycyjne przedstawia Tabela Nr 5 do uchwały.
W ramach wydatków bieżących zaplanowano:
- wynagrodzenia i składki od nich naliczane w wysokości 8 569 500 zł,
- dotacje na zadania bieżące 522 000 zł - co przedstawia załącznik Nr 1 do uchwały,
- świadczenia na rzecz osób fizycznych 2 230 463 zł,
- obsługa długu 370 000 zł.
W związku z wolą Rady Gminy o utworzeniu na 2012r. Funduszu sołeckiego, plan wydatków na przedsięwzięcia w ramach tego funduszu stanowi kwotę 283 222,43 zł – co w podziale na poszczególne sołectwa zawiera Tabela Nr 9 do uchwały. Jest to zadanie ujęte po raz drugi w budżecie gminy Stanisławów.
Ogółem plan wydatków budżetu Gminy Stanisławów na 2012r. w poszczególnych działach klasyfikacji budżetowej przedstawia się następująco:
1. Dział 010 - Rolnictwo i łowiectwo – 906 120 zł z czego:
- na zadania bieżące przypada kwota 379 120 zł,
- na zadania inwestycyjne (majątkowe) przypada kwota 527 000 zł.
Wydatki w tym dziale realizowane będą w następujących rozdziałach:
a) rozdz. 01010 – Infrastruktura wodociągowa i sanitacyjna wsi – 894 120 zł i są przeznaczone na:
- bieżące utrzymanie stacji uzdatniania wody i infrastruktury wodociągowej na terenie gminy wraz kosztami obsługi i poborem opłat za wodę w tym:
1) wynagrodzenia i pochodne pracowników – 149 060 zł,
2) konserwacja sieci wodociągowej i urządzeń na stacji uzdatniania wody, zakup części zamiennych, odzieży roboczej, energii elektrycznej, paliwa do samochodu i agregaty, wymiana zużytych części urządzeń, remonty (wymiana złoża w filtrach), likwidacja awarii, ubezpieczenie, opłaty za korzystanie ze środowiska itp. – 218 060 zł.
- zadanie inwestycyjne – 527 000 zł gdzie planuje się rozbudowę sieci wodociągowej w miejscowości Prądzewo – Kopaczewo (nowe działki) oraz Pustelnik, ul. Kopernika, ul. Osiedlowa i ul. Kolejowa. Na to zadanie planuje się zaciągnięcie w WFOŚiGW pożyczki w wysokości 421 600 zł.
b) rozdz. 01022 – zwalczanie chorób zakaźnych zwierząt – planowana kwota 7 000 zł jest przeznaczona na wyłapywanie bezdomnych psów.
c) rozdz. 01095 - Pozostała działalność - planowana kwota 5 000 zł to 2 procentowy odpis od podatku rolnego na działalność Mazowieckiej Izby Rolniczej.
2. Dział 150 Przetwórstwo przemysłowe – 11 355 zł.
To wydatek majątkowy jako dofinansowanie gminy Stanisławów projektu realizowanego przez Samorząd Województwa Mazowieckiego z udziałem środków Unii Europejskiej pod nazwą „Przyspieszenie wzrostu konkurencyjności Województwa Mazowieckiego przez budowanie społeczeństwa informacyjnego i gospodarki opartej na wiedzy poprzez stworzenie zintegrowanych baz wiedzy o Mazowszu” w ramach programu pod nazwą „Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego na lata 2007 – 2013”, priorytet I. Tworzenie warunków dla rozwoju potencjału innowacyjnego i przedsiębiorczości na Mazowszu (BW). Szacowany całkowity koszt realizacji tego projektu wynosi 180 000 000 zł(łącznie środki krajowe i UE).
Zgodnie z RPO Województwa Mazowieckiego minimalny wkład własny w Projekcie BW wynosić będzie 15 % kosztów kwalifikowanych tj. 27 000 000 zł. Zakłada się następujący podział wkładu własnego:
- 5 429 880 zł – wkład własny Samorządu Województwa Mazowieckiego,
- 21 570 120 zł – wkład własny powiatów i gmin biorących udział w projekcie, w tym 11 355 zł – wkład własny Gminy Stanisławów w 2012 r. Całkowity udział własny gminy w całym projekcie to kwota 25 995 zł. Przewidywany termin zakończenia projekty to IV kwartał 2012 r.
3. Dział 600 - Transport i łączność – 549 984 zł.
Wydatki tego działu są przeznaczone na:
a) wydatki bieżące – 430 485 zł , tj. remonty i utrzymanie bieżące dróg gminnych, zakup przepustów, znaków drogowych, cementu, odśnieżanie i zwalczanie gołoledzi, wypisy z rejestru gruntów, prace geodezyjne, wpisy do ksiąg wieczystych działek stanowiących drogi, sporządzenie okresowych kontroli – przeglądów technicznych dróg gminnych przez osoby posiadające odpowiednie uprawnienia wraz z wpisami do książek dróg (art. 20 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych – Dz. U. z 2007 r. Nr 19, poz. 115). W ramach wydatków bieżących na przedsięwzięcia realizowane w ramach Funduszu sołeckiego przypada kwota 182 226,23 zł,
b) wydatki inwestycyjne (majątkowe) – 119 499 zł , tj.
- budowa parkingu na ul. Szkolnej przy Ośrodku Zdrowia w Stanisławowie – 25 499 zł, jest to przedsięwzięcie realizowane głównie w ramach Funduszu sołeckiego (25 439,90 zł),
- budowa chodnika na ul. Warszawskiej w Stanisławowie na odcinku od ul. Radzymińskiej i Ceglanej do ul. Kościelnej i Lubelskiej – 64 500 zł – na zadanie to Zarządem Dróg Mazowieckich przekazał Gminie Stanisławów potrzebną kostkę, natomiast Gmina pokryje koszt jej ułożenia,
- wykonanie projektu technicznego na budowę ciągu pieszo – jezdnego na ul. Polnej w Stanisławowie – 29 500 zł.
4. Dział 700 – Gospodarka mieszkaniowa – 52 900 zł.
W rozdziale 70005 planowane środki w wysokości 19 000 zł. przeznaczone są na wydatki związane z podziałem nieruchomości gminnych, ich wyceną i ogłoszeniami o przetargach, wypisy i wyrysy z rejestru gruntów, wpisy do ksiąg wieczystych. W rozdziale 70095 planowane wydatki w wysokości 33 900 zł. są przeznaczone na bieżące utrzymanie budynków komunalnych gminy tj. remonty i zakup niezbędnych materiałów do nich, przeprowadzenie przeglądów technicznych w budynkach oraz zakup energii elektrycznej zużytej na klatkach schodowych tych budynków.
5. Dział 710 – Działalność usługowa – 85 500 zł.
Wydatki tego działu przeznaczone są na wynagrodzenie dla uprawnionego urbanisty za przygotowywanie decyzji o warunkach zabudowy, sporządzenie planu zagospodarowania przestrzennego dla wsi: Stanisławów, Mały Stanisławów, Prądzewo - Kopaczewo, Retków i Szymankowszczyzna, zakup materiałów biurowych a także w rozdz. 71035 zakup zniczy i wiązanek na groby nieznanego żołnierza 500 zł.
6. Dział 750 – Administracja publiczna – 1 969 926 zł , z czego :
- na zadania majątkowe przypada kwota 23 770 zł,
- na zadania bieżące przypada kwota 1 946 156 zł, z czego na zadania zlecone gminie ustawami przypada kwota – 72 000 zł.
W dziale tym planowane wydatki realizowane będą w następujących rozdziałach:
- rozdz. 75011 – Urzędy wojewódzkie – 116 000 zł. Planowane są tu wydatki na prowadzenie spraw z zakresu USC, ewidencji ludności , wojska, rejestru działalności gospodarczej. Jest to zadanie zlecone gminie ustawami. Środki z dotacji stanowią kwotę 72 000 zł, natomiast dofinansowanie z budżetu gminy, ze względu na niewystarczające środki z dotacji, stanowi kwotę 44 000 zł. ( w roku 2009 zadanie to dofinansowano w kwocie 21 340 zł, w 2010 - 32 035 zł, w 2011 – 36 815zł.). Główne wydatki tego rozdziału to wynagrodzenia pracowników wraz z pochodnymi, zakup druków, papieru i tuszu do drukarek, rozmowy telefoniczne, przesyłki listowe oraz drobne naprawy sprzętu, a także serwis programów komputerowych USC, ewidencji ludności, podróże służbowe, ubezpieczenie sprzętu komputerowego, odpis na ZFŚS, szkolenia pracowników.
- rozdz. 75022 – Rady Gmin – 48 300 zł. wydatki tego rozdziału przeznaczone są na diety dla radnych i członków stałych komisji RG za udział w pracach organów gminy, oraz na zakupy artykułów żywnościowych i biurowych, rozmowy telefoniczne.
- rozdz. 75023 – Urzędy Gmin - 1 772 856 zł. wzrost o 2,4% w stosunku do roku ubiegłego( w roku 2011 - 1 730 512 zł). Wydatki w tym rozdziale przeznaczone są m.in. na:
1) wynagrodzenia wraz z pochodnymi pracowników Urzędu Gminy i wynagrodzenia agencyjno prowizyjne za inkaso podatków (§ 4100) – 1 335 236 zł.,
2) zakup artykułów biurowych, kancelaryjnych, opału, drobnego wyposażenia, paliwa i części zamiennych do samochodu służbowego, prasy, środków czystości i odzieży roboczej itp. – 175 000 zł.
3) energii elektrycznej – 16 000 zł.
4) remont pomieszczeń biurowych w budynku urzędu gminy – 31 000 zł.
5) zakup usług zdrowotnych tj. obowiązkowe badanie lekarskie pracowników – 5000 zł.
6) ponoszone opłaty za przesyłki listowe, opłaty licencyjne programów komputerowych, serwis kserokopiarki, drobne remonty i naprawy, opłata za wodę i ścieki, usługi kominiarskie, przeglądy BHP, prowizja za obsługę rachunku bankowego monitoring urzędu itp. – 130 000 zł.
7) opłaty za usługi telekomunikacyjne i dostęp do sieci Internet – 19 300 zł.
8) podróże służbowe - 6 500 zł.
9) szkolenia pracowników - 13 000 zł.
10) ubezpieczenie budynku urzędu i mienia ruchomego w budynku oraz środków pieniężnych, opłaty do urzędów skarbowych za nieściągalne tytuły wykonawcze, opłaty za korzystanie ze środowiska – 7 000 zł.
11) odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych – 24 820 zł.
Jako wydatek majątkowy zaplanowano 10 000 zł na zakup sprzętu komputerowego potrzebnego na wymianę zużytych jednostek.
- rozdz. 75075 – Promocja jednostek samorządu terytorialnego – 5 000 zł. To środki przeznaczone na promocję i reklamę gminy Stanisławów.
- rozdz. 75095 – Pozostała działalność – 27 770 zł, z tego:
a) wydatki bieżące to :
- diety dla sołtysów za udział w sesjach Rady Gminy – 7 000 zł,
- opłaty za korzystanie ze środowiska, składki członkowskie do Związku Gmin Wiejskich, oraz Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania Ziemi Mińskiej do których Gmina należy – 7 000 zł,
b) wydatki majątkowe - 13 770 zł
to dofinansowanie przez Gminę Stanisławów projektu realizowanego przez Samorząd Województwa Mazowieckiego z udziałem środków Unii Europejskiej pod nazwą „Rozwój elektronicznej administracji w samorządach województwa mazowieckiego wspomagającej niwelowanie dwudzielności potencjału województwa” (EA) w ramach programu pod nazwą Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego na lata 2007 – 2013, priorytet II – Przyspieszenie e-Rozwoju Mazowsza. Szacowany całkowity koszt realizacji tego projektu wynosi 60 000 000 zł (łącznie środki krajowe i UE). Zgodnie z RPO Województwa Mazowieckiego minimalny wkład własny w Projekcie EA wynosić będzie 15 % kosztów kwalifikowanych tj. 9 000 000 zł.
Zakłada się następujący podział wkładu własnego:
1) 783 645 zł. – wkład własny Samorządu Województwa Mazowieckiego,
2) 8 216 355 zł. – wkład własny powiatów i gmin biorących udział w projekcie, w tym 27 413 zł. – wkład własny Gminy Stanisławów, gdzie: na rok 2011 przypada kwota 13 643 zł, na rok 2012 przypada kwota 13 770 zł. Przewidywany termin zakończenia projekty to IV kwartał 2012 r.
7. Dział 751 – Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa – 1 087 zł.
To środki na bieżącą aktualizację rejestru wyborców. Jest to zadanie zlecone z zakresu administracji rządowej gdzie pokrywane są koszty serwisu programu komputerowego.
8. Dział 754 – Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa – 85 000 zł.
Realizacja wydatków tego działu planowana jest w następujących rozdziałach:
- rozdz. 75404 – Komendy wojewódzkie Policji – 1 000 zł. planowane środki będą wydatkowane poprzez fundusz celowy Policji na wypłatę nagród dla 2 policjantów z komisariatu w Dobrem pełniących służbie na terenie gminy Stanisławów,
- rozdz. 75412 – Ochotnicze Straże Pożarne – 84 000 zł. Są to wydatki bieżące, które przeznaczone będą na utrzymanie 6 jednostek straży pożarnej. Składają się na nie: wynagrodzenie wraz z pochodnymi kierowców OSP, wynagrodzenie dla strażaków za udział w akcjach gaśniczych, zakup paliwa, części zamiennych do samochodów i sprzętu p.poż., remonty samochodów, zakup drobnego sprzętu, zakup energii elektrycznej, zakup usług telekomunikacyjnych do wywoływania selektywnego, opłata za szkolenie strażaków, ubezpieczenia strażaków, remiz i samochodów strażackich.
9. Dział 757 – Obsługa długu publicznego – 370 000 zł.
Wydatki tego działu to odsetki od zaciągniętych przez gminę kredytów i pożyczek.
10. Dział 758 – Różne rozliczenia – 95 000 zł to:
- rezerwa ogólna w wysokości 58 330 zł do dyspozycji Wójta Gminy, która zostanie wykorzystana przy przenoszeniu wydatków w ramach zmian w planie wydatków budżetu, dokonywanych na zasadach określonych w ustawie o finansach publicznych.
- rezerwa celowa w wysokości 36 670 zł na realizację zadań własnych w zakresie zarządzania kryzysowego w wysokości nie mniejszej niż 0,5 % wydatków budżetu gminy pomniejszonych o wydatki inwestycyjne, wydatki na wynagrodzenia i pochodne, oraz wydatki na obsługę długu.
Obowiązek tworzenia w budżecie takiej rezerwy wprowadza ustawa z dnia 26 kwietnia 2007r. o zarządzaniu kryzysowym (Dz. U. Nr 89, poz. 590 z późn. zm.).
11. Dział 801 – Oświata i wychowanie – 8 429 725 zł ( w roku 2011 – 7 881 893 zł, co stanowi wzrost o 6,95 %).
W dziale tym wydatki planowane są w następujących rozdziałach:
- rozdz. 80101 – Szkoły podstawowe – 4 131 925 zł. ( w poprzednim roku – 3 887 513 zł.) wzrost o 6,28%. Wydatki tego rozdziału przeznaczone są na utrzymanie bieżące trzech szkół podstawowych na terenie gminy, w tym na wynagrodzenia osobowe pracowników wraz z pochodnymi – 3 108 700 zł, remonty i naprawy, zakup opału, drobnego sprzętu, środków czystości i art. gospodarczych, energii elektrycznej, opłaty za rozmowy telefoniczne, przesyłki listowe, wywóz nieczystości, usługi kominiarskie, zakup pomocy dydaktycznych, ubezpieczenia itp. – 852 925 zł., świadczenia nie zaliczane do wynagrodzeń dla nauczycieli (§ 3020) – 170 300 zł. Na wydatki remontowe zaplanowano kwotę 70 000 zł., które w przypadku możliwości składania wniosków na remonty szkół z podziału rezerwy subwencji, będą stanowić wkład własny gminy. Planowany jest remont sal lekcyjnych w szkole w Pustelniku.
- rozdz. 80103 – Oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych - 399 747 zł. to wydatki związane z funkcjonowaniem klas „0” w szkołach podstawowych gdzie na wynagrodzenia i pochodne przypada kwota 355 577 zł., na wydatki rzeczowe 20 180 zł. na świadczenia nie zaliczane do wynagrodzeń dla nauczycieli (§ 3020) – 23 990 zł.
- rozdz. 80104 – Przedszkola – 625 600 zł. (w roku 2011 – 608 231 zł. wzrost o 2,9 %). Planowane wydatki tego rozdziału są związane z:
1) działalnością bieżącą dwóch przedszkoli publicznych gdzie ogółem koszt utrzymania przewiduje się na kwotę 440 600 zł. Na wzrost kosztów utrzymania ma wpływ utworzenie drugiego oddziału w przedszkolu w Stanisławowie,
2) dotacją dla niepublicznej jednostki systemu oświaty, tj. niepublicznego przedszkola „Promyczek” w Pustelniku – 143 000 zł,
3) dotacją dla gmin, na terenie których dzieci z gminy Stanisławów uczęszczają do niepublicznych przedszkoli, gdzie zaplanowano 42 000 zł.
- rozdz. 80110 – Gimnazja – 2 029 119 zł (w roku 2011 – 1 881 058 zł) – środki w tym rozdziale przeznaczone są na bieżące wydatki związane z funkcjonowaniem gimnazjów, gdzie wynagrodzenia i pochodne stanowią kwotę 1 630 250 zł, wydatki rzeczowe związane z funkcjonowaniem – 298 464 zł, świadczenia nie zaliczane do wynagrodzeń dla nauczycieli (§ 3020) – 100 405 zł.
- rozdz. 80113 – Dowożenie uczniów do szkół – 300 400 zł (w roku 2011 – 299 500 zł). Jest to kwota przeznaczona na zorganizowanie dowożenia uczniów do szkół podstawowych i gimnazjów, w tym wynagrodzenie opiekuna – 14 400 zł.
- rozdz. 80114 – Zespoły obsługi ekonomiczno-administracyjne szkół – 291 431 zł (w roku ubiegłym 290 931 zł). Wydatki, zaplanowane na poziomie roku poprzedniego, przeznaczone są tu na bieżące utrzymanie zespołu oświatowo - wychowawczego powołanego do obsługi finansowo - księgowej szkół na terenie gminy. Na wynagrodzenia i pochodne zaplanowano 266 771 zł, a na wydatki rzeczowe 24 660 zł.
- rozdz. 80146 – Dokształcanie i doskonalenie zawodowe nauczycieli to kwota 30 000 zł ( w 2011 r. – 25 000 zł.
- rozdz. 80148 – Stołówki szkolne i przedszkolne – 590 503 zł ( w roku ubiegłym wydatki te stanowiły kwotę 506 204 zł). Są to wydatki na funkcjonowanie stołówek szkolnych zorganizowanych przy szkołach podstawowych w tym zakup żywności 238 450 zł, wynagrodzenia pracowników – 264 780 zł.
- rozdz. 80195 – Pozostała działalność – 31 000 zł. Wydatki w tym rozdziale przeznaczone są na odpis na ZFŚS dla nauczycieli emerytów.
12. Dział 851 – Ochrona zdrowia – 110 000 zł (plan na poziomie roku poprzedniego).
Wydatki tego działu w kwocie 110 000 zł. planuje się przeznaczyć na realizację zadań ujętych w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych (Tabela Nr 7 do uchwały). Realizacja wydatków odbywa się poprzez Komisję ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych powołaną przez Wójta Gminy, która opracowuje program i harmonogram tych wydatków.
13. Dział 852 – Pomoc społeczna – 2 392 966 zł (w roku poprzednim 2 334 098 zł. – wzrost o 1,52 %).
W dziale tym planowane wydatki przeznaczone są zarówno na zadania gminne (731 466 zł), jak i zlecone (1 661 500 zł) z zakresu pomocy społecznej i są realizowane przez jednostkę budżetową Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej. Główne zadania realizowane w tym dziale to:
- rozdz. 85201 – Placówki opiekuńczo – wychowawcze – 3000 zł to środki przeznaczone na opłacenie 10 % kosztów przebywania dziecka w takiej placówce. Jest to nowe zadanie własne gminy w związku ze zmianą ustawy.
- rozdz. 85202 – Domy pomocy społecznej - to środki na opłacenie należności za osobę przebywającą w Domach Pomocy Społecznej – 49 000 zł.
- rozdz. 85205 – Zadania z zakresu przeciwdziałania przemoc w rodzinie – 800 zł. To zadanie jest również nowym zadaniem, jakie nakłada na gminę znowelizowana ustawa i środki w kwocie 800 zł zaplanowano na szkolenie pracowników i zwrot kosztów podróży.
- rozdz. 85212 - Świadczenia rodzinne, świadczenia z funduszu alimentacyjnego oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego – 1 689 921 zł. Środki te będą wydatkowane na wypłatę świadczeń i ich obsługę. Zadania wykonywane w tym rozdziale są zadaniami zleconymi gminie z zakresu administracji rządowej, jednak ze względu na niewystarczające środki z dotacji dofinansowanie z budżetu gminy wynosi 28 921 zł (w roku 2011 było 22 975 zł),
- rozdz. 85213 - składki na ubezpieczenie zdrowotne płacone za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej – 7 500 zł gdzie na zadania zlecone z zakresu administracji rządowej przypada kwota 500 zł, natomiast na zadania własne 7 000 zł.
- rozdz. 85214 - zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe – 120 000 zł, to środki na wypłatę świadczeń celowych, okresowych, pomocy rzeczowej dla podopiecznych – jest to zadanie własne gminy dofinansowane z budżetu państwa w wysokości 16 000 zł.
- rozdz. 85215 - Dodatki mieszkaniowe – 1 500 zł,
- rozdz. 85216 - Zasiłki stałe – 77 000 zł - to zadanie własne gminy dofinansowane z budżetu państwa w wysokości 57 000 zł, tj. 80%,
- rozdz. 85219 – Ośrodki pomocy społecznej – 378 955 zł, to wydatki na działalności bieżącą Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej tj. wypłata wynagrodzeń wraz z pochodnymi pracowników – 347 175 zł, wydatki rzeczowe 31 780 zł.
- rozdz. 85228 - Usługi opiekuńcze – 5 290 zł, tj. wynagrodzenie i składki na ubezpieczenie społeczne opiekunek służących pomocą podopiecznym.
- rozdz. 85295 – Pozostała działalność - dofinansowanie do obiadów dla dzieci w stołówkach szkolnych i program dożywiania dla osób potrzebujących pomocy- 60 000 zł (zdanie własne gminy). Na zadanie to gminie przyznano dofinansowanie w wysokości 25 000 zł ( w roku poprzednim dofinansowanie stanowiło 37 500 zł).
14. Dział 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza – 159 796 zł. Wydatki na to zadanie realizowane będą w następujących rozdziałach:
- rozdz. 85401 – Świetlice szkolne – 149 796 zł (w roku 2011 – 133 467 zł). Kwota ta przeznaczona jest na wydatki bieżące trzech świetlic szkolnych w tym; na wynagrodzenia i pochodne przewiduje się kwotę 130 756 zł, wydatki rzeczowe 11 000 zł, świadczenia nie zaliczane do wynagrodzeń dla nauczycieli (§ 3020) – 8 040 zł.
- rozdz. 85415 – Pomoc materialna dla uczniów – 7 000 zł. Są to środki na wypłatę pomocy materialnej dla uczniów gimnazjów o charakterze stypendialnym realizowane przez jednostki nie należące do sektora finansów publicznych, w ramach programu współpracy Gminy Stanisławów z organizacjami pozarządowymi.
- rozdz. 85495 – Pozostała działalność – 3 000 zł - to odpis na ZFŚS dla nauczycieli emerytów.
15. Dział 900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska – 2 246 747 zł (w roku poprzednim 2 129 818,52 zł wzrost o 5,49 %), w tym na zadania bieżące przypada kwota 1 342 331 zł. natomiast zadania inwestycyjne opiewają na kwotę 904 416 zł, z czego na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 – 854 600 zł
- rozdz. 90001 – Gospodarka ściekowa i ochrona wód - 1 202 626 zł, gdzie:
1) na wydatki majątkowe (inwestycyjne) przypada kwota 854 600 zł i jest przeznaczona na budowę sieci kanalizacyjnej w miejscowości Stanisławów – II etap, (§ 6050). W 2012 r. planowana jest budowa sieci kanalizacyjnej na ul. Polnej i Tartacznej. Zadanie to jest ujęte w przedsięwzięciach w WPF, na które łączne nakłady przewiduje się na kwotę 8 710 000 zł. i okres realizacji do 2015 roku. To zadanie jest możliwe do realizacji tylko pod warunkiem otrzymania środków pomocowych z UE, o które gmina będzie się ubiegać. W przypadku nieotrzymania takiej pomocy, okres realizacji znacznie się wydłuży, a w roku 2012 zostanie ograniczony zakres.
2) na wydatki bieżące zaplanowano 348 026 zł z przeznaczeniem na funkcjonowanie oczyszczalni ścieków w Pustelniku i Retkowie. Główne z nich to wynagrodzenia pracowników wraz z pochodnymi gdzie przewiduje się wydatek w wysokości 136 066 zł; wydatki bieżące, jak zakup energii elektrycznej, monitoring, badania laboratoryjne, opłaty za korzystanie ze środowiska, odpis na ZFŚS, zakup środków do procesu technologicznego, odzieży roboczej itp.- 211 960 zł.
W ramach tych wydatków, w paragrafie 4300 , kwotę 17 000 zł. planuje się wydatkować na badania ścieków surowych i oczyszczonych oraz wywóz osadu z oczyszczalni ścieków w Retkowie na realizację zadań z zakresu gospodarki ściekowej i ochrony wód, o czym mowa w tabeli Nr 8.
- rozdz. 90003 – Oczyszczanie miast i wsi – 404 518 zł (w 2011 r. 401 443 zł) wzrost o 0,76%, gdzie:
1) wynagrodzenia pracowników wraz z pochodnymi to kwota – 77 878 zł,
2) pozostałe wydatki bieżące to kwota - 326 640 zł w tym:
zbieranie odpadów komunalnych – 320 000 zł. (w 2011r. - 300 000 zł): tym w ramach programu z zakresu ochrony środowiska i gospodarki wodnej 6 000 zł (§ 4300) na zbiórkę segregowanych odpadów komunalnych.
- rozdz. 90015 – Oświetlenie ulic, placów i dróg – 339 816 zł, w tym:
1) zakup energii – 240 000 zł. W związku z podpisaniem umowy (w wyniku przetargu) z nowym dostawcą energii, przewiduje się oszczędności w tym zakresie i środki na energię zostały zaplanowane o 10 000 zł. niżej w stosunku do roku poprzedniego.
2) konserwacja oświetlenia ulicznego – 50 000 zł,
3) 49 816 zł, jako wydatek majątkowy, jest przeznaczone na budowę oświetlenia ulicznego na drogach gminnych w ramach przedsięwzięć Funduszu sołeckiego (49 815,80 zł). Wykonane inwestycje stanowić będą środki trwałe, które powiększą mienie komunalne Gminy.
- rozdz. 90095 – Pozostała działalność – 299 787 zł ( w roku 2011 – 297 896 zł.) wydatki w tym rozdziale dotyczą:
1) wynagrodzeń wraz z pochodnymi pracowników gospodarki komunalnej i wynagrodzenia za obsługę targowiska – 178 627 zł,
2) pozostałe wydatki rzeczowe – 121 160 zł. będą wykorzystane na:
a) zakup materiałów potrzebnych do remontu targowiska, zakup biletów opłaty targowej, opłata za dzierżawę targowiska,
b) energię zużytą na targowisku, w budynkach świetlic wiejskich w kotłowni olejowej przy Ośrodku Zdrowia w Stanisławowie, w budynku byłej szkoły w Rządzy.
c) ubezpieczenie budynków komunalnych.
16. Dział 921 – Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego – 372 233 zł ( w roku 2011 – 348 437 zł.). Głównym wydatkiem jest tu dotacja dla instytucji kultury tj. Gminnego Ośrodka Kultury, w wysokości 290 000 zł (§ 2480) i jest ona zaplanowane na poziomie 2011 r., a w ramach tej instytucji na działalność bibliotek i wydatki orkiestry dętej.
Ponadto w dziale tym zaplanowano środki finansowe na następujące zadania:
- zakup materiałów potrzebnych do remontu i remont świetlic wiejskich we wsi Cisówka i Szymankowszczyzna, Wólka Czarnińska oraz zakup urządzeń na plac zabaw we wsi Ładzyń – 37 233 zł.(§ 4210 i 4270). W ramach tych zadań środki Funduszu sołeckiego stanowią kwotę 25 740,50 zł.
- zorganizowanie imprez kulturalnych na terenie gminy w tym „Dożynki Gminno – Parafialne” w Stanisławowie – 45 000 zł. (rozdz. 92195).
17. Dział 926 – Kultura fizyczna – 40 000 zł.
Wydatki tego działu, jako wydatek bieżący, w wysokości 20 000 zł są przeznaczone na wspieranie wykonania zadania w zakresie upowszechniania kultury fizycznej i sportu i będą wydatkowane jako dotacja dla podmiotu realizującego te zadania oraz jako wydatek inwestycyjny również 20 000 zł z przeznaczeniem na wykonanie projektu technicznego na przedsięwzięcie pod nazwą „Przebudowa boisk sportowych w miejscowościach Stanisławów i Ładzyń, oraz budowa placu zabaw w Stanisławowie”. Realizacja tego zadania jest planowana do 2013 r. jednak pod warunkiem otrzymania środków o których mowa w art. 5 ust.1 pkt 2 i 3 uofp. (środki UE). O pozyskanie środków pomocowych Gmina będzie się ubiegać poprzez złożenie wniosku do LGD Ziemi Mińskiej.
Nadmienia się również, iż Gmina nie udzielała poręczeń i gwarancji, dlatego w budżecie nie planowano wydatków na ten cel.
Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XIII/58/2011
Rady Gminy Stanisławów
z dnia 6 grudnia 2011 r.
Zalacznik1.pdf
Tabela Nr 1 - dochody
Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XIII/58/2011
Rady Gminy Stanisławów
z dnia 6 grudnia 2011 r.
Zalacznik2.pdf
Tabela Nr 2 - wydatki
Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr XIII/58/2011
Rady Gminy Stanisławów
z dnia 6 grudnia 2011 r.
Zalacznik3.pdf
Tabela Nr 3 - dochody zlecone
Załącznik Nr 4 do Uchwały Nr XIII/58/2011
Rady Gminy Stanisławów
z dnia 6 grudnia 2011 r.
Zalacznik4.pdf
Tabela Nr 4 - wydatki zlecone
Załącznik Nr 5 do Uchwały Nr XIII/58/2011
Rady Gminy Stanisławów
z dnia 6 grudnia 2011 r.
Zalacznik5.pdf
Tabela Nr 5 do Uchw. Budżetowej - zad. inwest.2012
Załącznik Nr 6 do Uchwały Nr XIII/58/2011
Rady Gminy Stanisławów
z dnia 6 grudnia 2011 r.
Zalacznik6.pdf
Tabela Nr 6 do Uchw. Budżet. -Przychody i rozchody
Załącznik Nr 7 do Uchwały Nr XIII/58/2011
Rady Gminy Stanisławów
z dnia 6 grudnia 2011 r.
Zalacznik7.pdf
Tabela Nr 7, 8 i zał. Nr 1do Uchw. Budżetowej - dotacje i GKRPA
Załącznik Nr 8 do Uchwały Nr XIII/58/2011
Rady Gminy Stanisławów
z dnia 6 grudnia 2011 r.
Zalacznik8.pdf
Tabela Nr 9 Plan wydatków na przedsięwzięcia realizowane w ramach Funduszu sołeckiego w roku 2012
- Data ogłoszenia: 2012-02-02