REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Administracja, Wniosek

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Nowe usługi e-administracyjne

Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji oraz Poczta Polska podpisały porozumienie ws. współpracy w zakresie budowy usług e-administracji. W ten sposób resort chce upowszechnić usługi e-administracji, które w szczególności mają pomóc mieszkańcom mniejszych miejscowości w załatwieniu wielu spraw urzędowych.

Lasy Państwowe nie będą prywatyzowane

Do końca tej kadencji chcemy przepracować projekt ustawy, w którym zapiszemy, iż Lasy Państwowe (LP) nie będą ani prywatyzowane, ani restrukturyzowane - zapowiedziała 19 sierpnia 2015 r. premier Ewa Kopacz. Na początku przyszłego tygodnia ma zostać złożony stosowny projekt noweli o lasach.

Usługi e-administracji w placówkach Poczty Polskiej

W najbliższych latach w placówkach Poczty Polskiej będzie można skorzystać z usług administracji elektronicznej. Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji chce w ten sposób zachęcać Polaków do załatwiania spraw urzędowych online. Pierwsze Centrum Aktywności Cyfrowych zostanie uruchomione 24 sierpnia 2015 r. w Sosnowcu. W 2016 roku będzie ich już około 500.

IFK poleca: Jak załatwić sprawę urzędową

Jak wyrobić dziecku paszport? Jak zameldować się czasowo? Jak sprawdzić, ile mamy na koncie punktów karnych? Odpowiedzi na te i inne pytania można znaleźć na portalu www.obywatel.gov.pl. Na stronie znajdują się 82 karty opisujące prostym językiem najpopularniejsze usługi administracji publicznej dla obywatela.

REKLAMA

W jakiej formie należy składać wnioski urlopowe

W mojej firmie nie ma elektronicznego obiegu dokumentów. Czy prezes może żądać ode mnie abym wniosek urlopowy składała mejlowo?

Prezydent podpisał ustawę o administracji podatkowej

Podpisana przez Prezydenta ustawa o administracji podatkowej zawiera regulacje dotyczące obsługi i wsparcia podatnika, m. in. powołana zostanie instytucja asystenta podatnika, który pomoże zaczynającym działalność gospodarczą przedsiębiorcom w wywiązywaniu się z obowiązków podatkowych przez pierwsze 18 miesięcy działalności.

Administracja bardziej przyjazna - ruszył program "Obywatel"

Ruszył projekt "Obywatel", który ma ułatwić załatwienie wielu spraw urzędowych poprzez wprowadzenie specjalnej infolinii, gdzie urzędnicy podpowiedzą jak załatwić każdą sprawę. Ponadto w ramach projektu przygotowano przewodnik, w którym zawarte są wskazówki m.in. jak pisać pisma urzędowe.

Ruszył projekt "Obywatel" - dla lepszej komunikacji urzędników i obywateli

Portal obywatel.gov.pl, infolinia oraz podręcznik dla urzędników - to trzy elementy projektu "Obywatel", który w piątek 31 lipca 2015 r. zaprezentowała premier Ewa Kopacz. Jego celem jest poprawa komunikacji między urzędnikami a obywatelem.

REKLAMA

Wniosek o ogłoszenie upadłości firmy transportowej

W jakich przypadkach można ogłosić upadłość? W jaki sposób napisać wniosek o ogłoszenie upadłości?

Pierwsze doświadczenia z działania systemu rejestrów państwowych

1 marca 2015 r. samorządy stanęły przed nowym wyzwaniem technicznym, organizacyjnym i prawnym dotyczącym sposobu realizacji zadań związanych z utworzeniem nowego systemu rejestrów państwowych. Urzędom oddano do użytku system Źródło, za pomocą którego przetwarzane są dane w systemie rejestrów państwowych. Realizacja przedsięwzięcia od samego początku budziła wiele kontrowersji, mimo niewątpliwie ważnego celu wdrożenia tego projektu – utworzenia referencyjnego rejestru PESEL. Niestety, nadal wiele urzędów nie realizuje zadań z wykorzystaniem systemu Źródło.

Seminarium „Elektroniczne zarządzanie dokumentacją w administracji publicznej. Jak skutecznie wdrożyć system EZD w urzędzie”

Zapraszam do wzięcia udziału w LXXIV seminarium z cyklu INFORMATYKA W ADMINISTRACJI. OD PAPIERU DO EZD. Elektroniczne zarządzanie dokumentacją w administracji publicznej. Jak skutecznie wdrożyć system EZD w urzędzie. Seminarium odbędzie się 21 maja w Warszawie. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl

Postępowanie nieważnościowe w Kodeksie postępowania administracyjnego

Jednym z postępowań uwzględnionych w Kodeksie postępowania administracyjnego jest tryb nieważnościowy. Obok postępowania wznowieniowego służy usunięciu z obiegu prawnego wadliwej decyzji, kiedy drogi odwoławcze są już dla stron zamknięte.

Badanie przez radę powiatu wniosku o rozwiązanie stosunku pracy z radnym

Rada powiatu może odmówić wyrażenia zgody na rozwiązanie stosunku pracy z radnym, nie tylko wtedy gdy podstawą rozwiązania tego stosunku są zdarzenia związane z wykonywaniem przez radnego mandatu, ale również w przypadku gdy podstawą tego rozwiązania są inne zdarzenia niezwiązane z wykonywaniem tego mandatu.

Finansowanie zadań zleconych samorządom - nowy zespół

Finansowanie zadań zleconych samorządom przez administrację rządową było jednym z tematów poruszanych na środowym posiedzeniu Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego. Według części samorządowców wraz ze wzrostem liczby zadań przekazywanych samorządom nie idą odpowiednie środki na ich realizację.

Nowy dowód osobisty dopiero w marcu 2015

Wniosek o wydanie nowego dowodu osobistego będzie można składać dopiero w marcu 2015 roku. Termin wprowadzenia nowych dokumentów tożsamości został przesunięty o dwa miesiące (z 1 stycznia na 1 marca 2015 roku). Dotychczasowe dowody osobiste zachowają ważność.

Dowód osobisty – 1 marca 2015

Wnioski o wydanie nowego dowodu osobistego w dowolnej gminie na terenie całego kraju będzie można składać – zgodnie z informacją przekazaną przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych - dopiero od 1 marca 2015. Termin wprowadzenia nowych dowodów osobistych został przesunięty o dwa miesiące.

Pięć podstawowych funkcji kierowniczych - najlepszy system zarządzania jakością

Nauczenie kierowników pięciu podstawowych funkcji zarządzania, a dodatkowo przekonanie ich do codziennego wykonywania tych funkcji to najlepszy system zarządzania jakością, jaki można wdrożyć w dzisiejszych czasach i przy dzisiejszych realiach w polskiej administracji publicznej. Od skuteczności jego wdrożenia zależy efektywność polskiej administracji w nadchodzących latach.

Wniosek o dopisanie do spisu wyborców

Już 12 listopada 2014 roku (w środę) mija termin składania przez wyborców wniosków o dopisanie ich do spisu wyborców w wybranym obwodzie głosowania na obszarze gminy właściwej ze względu na miejsce ich stałego zamieszkania. Jak prawidłowo wypełnić wniosek o dopisanie do spisu wyborców?

Wniosek o wydanie indywidualnej interpretacji podatkowej

Każdy podatnik może złożyć wniosek o wydanie indywidualnej interpretacji prawa podatkowego. Musi jednak wykazać interes prawnopodatkowy i może dotyczyć stanu zaistniałego lub przyszłego. Jakie informacje należy zawrzeć we wniosku? Ile kosztuje jego wydanie?

Brak winy we wniosku o przywrócenie terminu

Przywrócenie terminu ma charakter subiektywny oraz zależy wyłącznie od należytego uprawdopodobnienia okoliczności świadczących o braku winy w przywróceniu terminu. Przypomnieć należy, iż udowodnienie okoliczności a jej uprawdopodobnienie nie są pojęciami tożsamymi.

Urlop okolicznościowy - śmierć dziadka [WNIOSEK]

Prawo pracy przyznaje pracownikom możliwość skorzystania z urlopu okolicznościowego z tytułu śmierci dziadka. Czy potrzebny jest akt zgonu? Na jaki wymiar urlopu może liczyć pracownik? Jak napisać wniosek o wolne na pogrzeb? Pobierz wzór wniosku.

Urlop rodzicielski - wzór wniosku

Bezpośrednio po wykorzystaniu dodatkowego urlopu macierzyńskiego, rodzice mają prawo do urlopu rodzicielskiego trwającego 26 tygodni (art. 1821a § 1 k.p.). Urlop rodzicielski może być podzielony maksymalnie na 3 części, przypadające jedna po drugiej i trwające minimum 8 tygodni. Z urlopu rodzicielskiego mogą korzystać oboje rodzice równocześnie. W takim przypadku wymiar urlopu wykorzystanego przez każde z nich sumuje się.

Zadania koordynatora czynności kancelaryjnych

Zmiany w przepisach prawa zmierzają do elektronizacji procedur realizowanych przez organy administracji publicznej i organy podatkowe. Ich celem jest głównie umożliwienie klientom urzędów realizacji spraw drogą elektroniczną. Równie istotne jest postępowanie z dokumentacją w urzędach, które muszą uwzględnić coraz większy procent dokumentów elektronicznych w sprawach często prowadzonych tradycyjnie – papierowo. Rola koordynatora jest tu istotna z punktu widzenia zapewnienia nadzoru nad właściwym prowadzeniem akt spraw.

Urząd Stanu Cywilnego - elektroniczny dostęp

Od 2015 r. w Urzędach Stanu Cywilnego będzie można skorzystać z wielu udogodnień. Elektroniczna rejestracja aktów stanu cywilnego (odejście od papierowych aktów), udostępnienie obywatelom odpisów aktów stanu cywilnego w postaci elektronicznej, szybsze i prostsze załatwianie spraw w urzędach stanu cywilnego – to najważniejsze regulacje wprowadzone do projektu ustawy.

Elektroniczne odpisy w USC od 2015 r.

Od 2015 r. w Urzędach Stanu Cywilnego będzie można skorzystać z wielu udogodnień. Przyjęty przez Radę Ministrów projekt zakłada udostępnienie obywatelom odpisów aktów stanu cywilnego w postaci elektronicznej oraz szybsze i prostsze załatwianie spraw w urzędach stanu cywilnego.

Karta Dużej Rodziny – duże zainteresowanie programem

Karta Dużej Rodziny – zgodnie z informacjami pochodzącymi z Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej - cieszy się dużym zainteresowaniem. Najwięcej chętnych do programu zgłasza się na Śląsku, Mazowszu i Pomorzu.

Zmiany w zasadach składania wniosków o wpis do księgi wieczystej

Rada Ministrów przyjęła projekt zmian w kodeksie postępowania cywilnego oraz niektórych ustaw. Zmiany obejmują m.in. dołączanie dokumentów do wniosku o wpis do księgi wieczystej wyłącznie w formie papierowej.

Nauczyć się uczyć

Uczenie się prowadzi do sukcesu. Wspiera podejmowanie lepszych decyzji, pozwala efektywniej odpowiadać na wyzwania, umożliwia stały rozwój. Nie mamy co do tego wątpliwości kiedy chodzi o nas samych. Czy bierzemy to pod uwagę w odniesieniu do administracji publicznej?

Karta Dużej Rodziny – wniosek

Wniosek o wydanie Karty Dużej Rodziny można składać od 16 czerwca 2014 roku (poniedziałku). Karta Dużej Rodziny jest imiennym dokumentem o zasięgu ogólnokrajowym, który uprawnia do korzystania ze zniżek i ulg. Jak powinien wyglądać wniosek o wydanie Karty Dużej Rodziny?

Prawo o aktach stanu cywilnego 2015

Od 1 stycznia 2015 roku rejestracja stanu cywilnego ma być prowadzona w postaci elektronicznej. Takie założenia zawiera nowy projekt ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego.

Wybory do europarlamentu – głosowanie poza miejscem zamieszkania

Już w niedzielę – 25 maja 2014 roku – odbędą się w Polsce wybory do europarlamentu (Parlamentu Europejskiego). Możliwe jest także głosowanie w wyborach poza miejscem zamieszkania. W tym celu należy do 20 maja 2014 roku (wtorek) złożyć wniosek o dopisanie do spisu wyborców w miejscu pobytu czasowego.

E-korespondencja z urzędem

E-korespondencja z urzędem będzie łatwiejsza dzięki zmianom, jakie weszły w życie 11 maja 2014 r. w ustawie o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, Kodeksie Postępowania Administracyjnego oraz w ustawie - Ordynacja Podatkowa. Ich celem jest ułatwienie realizacji spraw drogą elektroniczną oraz e-komunikacji obywateli z urzędem.

Spłata mandatu w ratach - jak przygotować wniosek?

Istnieje możliwość spłaty mandatu w ratach. Ważne jest jednak przygotowanie odpowiedniego wniosku. Oto wskazówki jak go napisać.

Wyjawienie majątku dłużnika

Wyjawienie majątku dłużnika, czyli sporządzenie przez niego pisemnego wykazu posiadanego majątku wraz z podaniem jego lokalizacji, następuje na wniosek wierzyciela. Kto i w jakich sytuacjach może zostać zobligowany do wyjawienia majątku? Co grozi za niewyjawienie majątku?

O funkcjonowaniu administracji publicznej naukowo na Politechnice Warszawskiej

24 marca 2014 roku w siedzibie Wydziału Administracji i Nauk Społecznych Politechniki Warszawskiej odbędzie się ogólnopolska konferencja naukowa „Funkcjonowanie administracji publicznej – uwarunkowania prawne, organizacyjne i społeczne”. Do udziału w tym wydarzeniu zaproszeni zostali przedstawicieli środowisk intelektualnych zainteresowanych funkcjonowaniem administracji publicznej oraz praktyków zarówno administracji państwowej jak i samorządowej, przedstawicieli organizacji samorządowych, organizacji pożytku publicznego oraz studentów.

PIT za 2014 rok wypełni administracja

PIT za 2014 rok wypełni administracja. Tak zapowiedział Minister Finansów podczas konferencji „Plany rządu na 2014". Zgodnie z obietnicami rządu zeznanie podatkowe za 2013 rok ma być ostatnim składanym w dotychczasowy sposób.

Pracownik służby cywilnej a działalność gospodarcza

Pracownik w służbie cywilnej zajmujący kierownicze stanowisko nie może podejmować działalności gospodarczej. Wynika to bezpośrednio z przepisów prawa i ma na celu przeciwdziałać zjawisku korupcji wśród osób pełniących funkcje publiczne. Jakie są prawne argumenty przemawiające za niemożnością prowadzenia działalności gospodarczej?

Wezwanie na rozprawę

W postępowaniu administracyjnym rozprawa przeprowadzana jest zawsze, gdy zapewnia to przyspieszenie lub uproszczenie postępowania lub gdy wymagają tego przepisy. Można więc przyjąć, że rozprawa w całym postępowaniu odgrywa kluczową rolę i pozwala w pełni zrealizować zasady postępowania.

Nowe urlopy wychowawcze pracowników i uprawnienia rodzicielskie przedsiębiorców

Pracownik-rodzic może wykorzystać maksymalnie 35 miesięcy urlopu wychowawczego, a nie tak jak dotychczas 3 lata. Jeden miesiąc urlopu wychowawczego został bowiem zarezerwowany wyłącznie dla jednego pracownika-rodzica i nie może z niego skorzystać drugi z rodziców. To najważniejsza zmiana z obowiązujących od 1 października 2013 r. nowych zasad udzielania urlopów wychowawczych.

Procedura egzekucji opłaty za odbiór odpadów komunalnych

Egzekucja opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi jedynie w niewielkim stopniu różni się od typowej egzekucji należności pieniężnych. Największe znaczenie może tu mieć uchwała rady gminy w sprawie treści deklaracji o opłacie śmieciowej.

The Sustainable Innovation Forum – Konferencja przy COP19

Sustainable Innovation Forum jest stałą częścią szczytu i miejscem spotkań liderów biznesowych, administracji publicznej i trzeciego sektora służącym wymianie idei i dzieleniu się najlepszymi praktykami z całego świata, które mogą pomóc kształtować agendę klimatyczną po roku 2015. Tegoroczne Forum będzie poświęcone roli mądrego przywództwa w kształtowaniu rozwiązań w zakresie zrównoważonego rozwoju.

Kontradyktoryjnośc w procesie karnym

Sejm uchwalił nowelizację Kodeksu postępowania karnego oraz niektórych innych ustaw. Ustawa wprowadza kontradyktoryjność procesu karnego, czyli sytuację, w której strony są sobie równe i toczą spór przed sądem pełniącym rolę arbitra.

Wniosek o urlop rodzicielski

Możliwość skorzystania z urlopu rodzicielskiego została wprowadzona do polskiego porządku prawnego z dniem 17 czerwca tego roku. Komu, kiedy i na jakich zasadach przysługuje urlop rodzicielski oraz jak go uzyskać?

E-zmiany w postępowaniu administracyjnym

Planowane przez ustawę o informatyzacji zmiany w Kodeksie postępowania administracyjnego ułatwią czynności w postępowaniu administracyjnym. Forma dokumentu elektronicznego zostanie dopuszczona m. in. przy wezwaniu na rozprawę.

Pełnomocnictwo w postępowaniu administracyjnym


Pełnomocnictwo w postępowaniu administracyjnym stanowi swego rodzaju upoważnienie do działania w imieniu strony postępowania administracyjnego przed organami administracji publicznej. Kodeks postępowania administracyjnego stanowi, iż strona może działać przez pełnomocnika, chyba że charakter czynności wymaga jej osobistego działania.

Gwałt ścigany z urzędu

Uchwalona przez Sejm nowelizacja prawa i postępowania karnego przewiduje ściganie przestępstwa zgwałcenia z urzędu, a nie - tak jak dotychczas - z urzędu. Nowe przepisy przewidują również łagodniejsze dla ofiar procedury przesłuchania.

Dodatek do zasiłku rodzinnego z tytułu urodzenia się dziecka

Wśród świadczeń rodzinnych wymienia się zasiłek rodzinny. Dodatek z tytułu urodzenia się dziecka jest ściśle z nim powiązany. Jako jednorazowe świadczenie przysługuje tylko wraz z zasiłkiem rodzinnym i wynosi 1000 zł.

Paszport dla dziecka - procedura, dokumenty

Wniosek o wydanie paszportu dla dziecka składają jego rodzice. Czas oczekiwania na dokument nie powinien być dłuższy niż 30 dni.

Nowe prawo jazdy niezgodne z Konstytucją?

Senatorowie uważają, że zamiana bezterminowego prawa jazdy na okresowe jest sprzeczna z ustawą zasadniczą. Grupa trzydziestu senatorów skarży również obowiązkowe badania lekarskie, jakim mają poddać się kierowcy przy wymianie dokumentu.

Wniosek o upadłość - możliwe zwolnienie z opłaty

Do tej pory sąd upadłościowy zwracał nieopłacony wniosek dłużnika o ogłoszenie upadłości, nawet jeżeli był on zasadny. Od 30 marca 2013 r. będzie możliwe skorzystanie ze zwolnienia z opłaty.

REKLAMA