REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Biuro, Rachunkowość

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Wynajem biur w Warszawie - coraz mniej nowych inwestycji

Maleje ilość powierzchni biurowej w budowie. Według danych Newmark Polska obecnie w fazie realizacji w Warszawie znajduje się niecałe 260 000 mkw., z czego prawie 80 proc. zostanie oddane do użytkowania do końca 2023 roku. Porównując to z uśrednionym rocznym popytem na poziomie 600 000 mkw., wniosek jest jeden – nadciąga luka nowej podaży. Jak zmieni stołeczny rynek?

Zrównoważony rozwój miast a zmiany w biurowcach

Zrównoważony rozwój miast jest koncepcją, która ma ograniczyć zmiany klimatyczne. Rynek biurowy również powinien wpisać się w tą koncepcję.

Inwentaryzacja

Inwentaryzacja to jedno z podstawowych pojęć w rachunkowości. Ustawa o rachunkowości określa zasady, metody i terminy inwentaryzacji ale nie wskazuje jej legalnej definicji. W świetle przepisów ustawy o rachunkowości, w ślad za piśmiennictwem z zakresu rachunkowości można przyjąć, że inwentaryzacja to zespół działań podejmowanych w celu ustalenia rzeczywistego stanu aktywów i pasywów danej jednostki (tj. podmiotu stosującego przepisy ustawy o rachunkowości) na określony dzień (co do zasady na ostatni dzień roku obrotowego).

Rok obrotowy

Rok obrotowy, to jedno z podstawowych pojęć w rachunkowości.

REKLAMA

Badanie sprawozdania finansowego. Korekty biegłego rewidenta - wprowadzać czy nie wprowadzać?

Do zatwierdzenia sprawozdań finansowych za 2021 rok, zgodnie z przedłużonym terminem, pozostało jeszcze trochę czasu, ale nie zapominajmy, że wiele z nich podlega ocenie biegłego rewidenta, a ten może mieć uwagi. Co w sytuacji, gdy w wyniku badania pojawiają się korekty, a firma nie zgadza się na ich wprowadzenie?

Kiedy korekta w rachunkowości budżetowej?

PYTANIE - W 2015 roku sporządzono aneks do umowy (chodzi o umowę na usługę), w którym wskazany został obowiązek waloryzacji, ale nie był on realizowany z powodu przeoczenia. Na jaki okres wstecz powinniśmy dokonać korekt i w jaki sposób (czy powinniśmy wystawić 12 korekt na każdy rok począwszy od roku 2016, kiedy ten obowiązek powinien być realizowany czy w inny sposób) i do jakiego okresu zaliczyć przychody z tego tytułu?

Co reguluje ustawa o rachunkowości?

Ustawa o rachunkowości jest najważniejszą podstawą prawną określającą zasady formalnego odzwierciedlania działalności gospodarczej. Uzupełnieniem ustawy o rachunkowości są Krajowe Standardy Rachunkowości, Międzynarodowe Standardy Rachunkowości, Międzynarodowe Standardy Sprawozdawczości Finansowej oraz ustawa o biegłych rewidentach.

Zakaz świadczenia usług księgowych, audytowych i doradztwa podatkowego dla podmiotów rosyjskich od 4 czerwca 2022 r. Umowy trzeba rozwiązać najpóźniej 5 lipca

Z uwagi na agresją zbrojną Rosji na Ukrainę, w dniu 3 czerwca 2022 r. Unia Europejska przyjęła już szósty pakiet sankcji i ograniczeń wobec Rosji. Rozporządzenie Rady (UE) 2022/879 z 3 czerwca 2022 r. zmieniające rozporządzenie (UE) nr 833/2014 dotyczące środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie zawiera m.in. zakaz świadczenia - bezpośrednio lub pośrednio - usług rachunkowych, audytowych, księgowych, doradztwa podatkowego, doradztwa w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i zarządzania oraz usług public relations na rzecz rządu rosyjskiego oraz osób prawnych, podmiotów i organów mających siedzibę w Rosji. Zakaz ten obowiązuje od 4 czerwca 2022 r.

REKLAMA

Home czy office? Czyli jak będzie wyglądać praca biurowa?

Rynek biurowy, do niedawna stabilny segment branży nieruchomości komercyjnych, stał się obecnie poligonem doświadczalnym. Szykuje się wielki powrót pracowników do przypisanych im biurek, a może przestrzenie office staną się głównie miejscem wymiany poglądów, mentoringu i integracji, nie zaś symbolem 40-godzinnego tygodnia pracy? Okazuje się, że wizji Elona Muska „wróć do biura albo odejdź” nie podzielają zarówno pracodawcy, jak i pracownicy wielu firm i międzynarodowych korporacji.

Szkolenia online: Akademia budżetowa

Akademia budżetowa to cykl 4 szkoleń dedykowanych osobom zajmującym się rachunkowością oraz finansami w jednostkach sektora finansów publicznych m.in. w szkołach, przedszkolach, centrum usług wspólnych, ośrodkach pomocy społecznej, gminach, powiatach zatrudnionych na stanowiskach księgowych, inspektorów, referentów, sekretarzy oraz innych specjalistów. W ramach Akademii przybliżone zostaną najważniejsze zagadnienia z zakresu rachunkowości oraz sprawozdawczości obowiązujące i planowane od 2023 r.

Ustawa o rachunkowości

Ustawa o rachunkowości to akt prawny, który określa zasady rachunkowości oraz zasady wykonywania działalności w zakresie usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych. Do stosowania przepisów ustawy zobowiązane są określone podmioty.

Nowe innowacyjne biuro PepsiCo

PepsiCo Polska nie ustaje w realizacji swojej misji dotyczącej zrównoważonego rozwoju. Kompleksowe działania w tym obszarze znalazły odzwierciedlenie w organizacji nowego biura w Warszawie przy Placu Konesera 12. W ramach programu „Work that Works”, na nowo definiującego miejsce i sposób wykonywania pracy, przystosowano wnętrze i infrastrukturę do wprowadzonej przez firmę pracy w modelu hybrydowym. Przestrzeń wyposażona jest w nowoczesne i ekologiczne rozwiązania wykorzystujące materiały z recyklingu.

Więcej pracy i szkoleń, mniej wolnego – świat księgowych w Polskim Ładzie

Po wejściu w życie Polskiego Ładu księgowi mają więcej pracy, a w dodatku są z niej mniej zadowoleni. Życzyliby sobie rzadszych zmian w prawie podatkowym i więcej czasu dla bliskich – wynika z badania przeprowadziła z okazji Dnia Księgowego.

Dzień Księgowego 2022

9 czerwca 2022 r. przypada Dzień Księgowego. Składamy więc wszystkim księgowym najserdeczniejsze życzenia. Mamy też specjalne promocje dla księgowych.

Ogólnopolska konferencja KSIĘGOWY – architekt bezpiecznego biznesu

Zapraszamy do udziału w bezpłatnej dwudniowej konferencji online dla przedsiębiorców i księgowych - w dniach 8-9 czerwca 2022 r. Pod patronatem medialnym portalu Infor.pl

Kongres Rozwoju Biznesu Księgowego OSCBR 2022

Już 10–12 czerwca 2022 roku w Jachrance, okolicach Warszawy odbędzie się Kongres Rozwoju Biznesu Księgowego OSCBR 2022 dedykowany biurom rachunkowym. Trwająca rewolucja cyfrowa sprawia, że przed osobami prowadzącymi księgowość stawiane są kolejne wyzwania. Aby zapewnić odpowiednią jakość usług, niezbędne jest utrzymanie prawidłowego funkcjonowania biura rachunkowego. Podczas Kongresu spotka się cała branża, która wymieni się doświadczeniami, zaprezentuje nowe inicjatywy z obszaru technologii oraz omówi zagrożenia dla biznesu księgowego.

prof. Stanisław Hońko: Zawód księgowego nadal pozostaje niezdefiniowany

Kilkanaście lat temu, w uzasadnieniu zmiany ustawy o doradztwie podatkowym, w odniesieniu do biur rachunkowych pojawiło się określenie „księgowi” w cudzysłowie. Mimo że o księgowych jest mowa w kilku ustawach, np. w ustawie o VAT, zawód ten nadal pozostaje niezdefiniowany - zauważa dr hab. Stanisław Hońko, prof. Uniwersytetu Szczecińskiego, wiceprezes Zarządu Głównego Stowarzyszenia Księgowych w Polsce, dyplomowany księgowy SKwP nr 1012.

Jak stosować reguły podwójnego zapisu?

Czy dokonując korekty na kontach syntetycznych czerwono czarnym zapisem po stronie WN np. - 501 na konto +505 powinno się również zaksięgować po stronie Ma na koncie technicznym pozostałe rozrachunki? Czy przy tej korekcie powinno się zachować zasadę podwójnego zapisu? Do tej pory nie było konta technicznego. Księgowano korekty czerwono czarnym zapisem. Wskazano błąd z uwagi na niezachowanie zasady podwójnego zapisu. Czy korekta zapisów na kontach syntetycznych jest operacją gospodarczą?

Sprawozdanie finansowe w spółce z o.o. za 2021 rok (sporządzenie, zatwierdzenie i złożenie do KRS) - terminy w 2022 roku

Terminy na sporządzenie i zatwierdzenie sprawozdań finansowych za 2021 r. w spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością zostały wydłużone o 3 miesiące. Do kiedy trzeba sporządzić i zatwierdzić sprawozdanie finansowe w spółce z o.o. oraz złożyć to sprawozdanie do KRS w 2022 roku?

Wyksięgowanie zaległych należności z ksiąg rachunkowych - podstawy i praktyka, odpisy aktualizacyjne, skutki podatkowe

W życiu rachunkowym przedsiębiorstwa jest kilka bardzo ważnych dat. Na pewno są nimi zakończenie roku podatkowego, termin zamknięcia księgi przychodów i rozchodów oraz termin złożenia zeznania rocznego za dany rok podatkowy. Najczęściej to w tych momentach podatnicy i przedsiębiorcy mają więcej do czynienia z księgowymi czy biurami rachunkowymi. Jednym z elementów porządkowania dokumentacji i ksiąg może być konieczność wyksięgowania zaległych należności z ksiąg rachunkowych.

Czy wyjazd studyjny nauczyciela można pokryć z doskonalenia nauczycieli

Czy wyjazd studyjny nauczyciela do Brukseli, który jest realizacją wygranej nagrody głównej w konkursie "Cześć Europo", można pokryć z doskonalenia nauczycieli z § 442?

Sprawozdanie finansowe 2022 - nowe rozporządzenie Ministra Finansów

Ministerstwo Finansów poinformowało o nowym rozporządzeniu dot. sprawozdań finansowych składanych przez podatników podatku dochodowego od osób fizycznych prowadzących księgi rachunkowe.

Ustawa o rachunkowości - dokumenty składane do KRS - terminy, forma

Jakie dokumenty i w jakim formacie zgodnie z ustawą o rachunkowości jednostka mająca siedzibę na terytorium Polski powinna złożyć do KRS? Jakie zmiany zajdą od 1 czerwca 2022 r.? Wyjaśnia Ministerstwo Finansów.

Podpisywanie sprawozdań finansowych w 2022 roku - problemy, błędy

Od 1 stycznia 2022 r. sprawozdanie finansowe może podpisywać tylko jeden członek zarządu, jeżeli od pozostałych uzyska stosowne oświadczenia, że spełnia ono wymagania przewidziane w ustawie z 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 217; ost.zm. Dz.U. z 2021 r. poz. 2106; dalej: u.r.). Pozwala na to zmieniony art. 52 u.r. Zanim jednak to zrobią, muszą zadbać o właściwą kolejność podpisów na dokumentach. I tak sprawozdanie najpierw musi sygnować główny księgowy (osoba, której powierzono prowadzenie ksiąg), następnie podpisy składają członkowie zarządu na oświadczeniu. Dopiero po tych czynnościach sprawozdanie podpisuje jeden członek zarządu. Co ważne data podpisania sprawozdania finansowego przez tego członka zarządu nie może być wcześniejsza niż data podpisania oświadczeń. Ponadto powinien on też zapewnić sporządzenie elektronicznej kopii oświadczenia podpisanego przez innych członków zarządu w wersji papierowej.

Ustawa o rachunkowości 2023 - tekst jednolity

Ustawa o rachunkowości tekst jednolity, tj. ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości - stan prawny na 1 września 2023 r.

Rekomendacje Komitetu Standardów Rachunkowości - Sprawozdanie finansowe i sprawozdanie z działalności w warunkach rosyjskiej agresji na Ukrainę

Rosyjska agresja na Ukrainę oraz związana z nią skala działań (sankcji i pomocy) podejmowanych przez społeczność międzynarodową, to sytuacja nadzwyczajna, której konsekwencje są przewidywalne tylko w niewielkiej części, dlatego wymagają odpowiedniego uwzględnienia w rachunkowości.

Nowe certyfikaty dla księgowych i finansistów. AICPA & CIMA Agile Finance Transformation Certification Series

Oracle i Association of International Certified Professional Accountants, które reprezentuje American Institute of CPAs (AICPA) i The Chartered Institute of Management Accountants (CIMA), stworzyły serię certyfikatów w celu zlikwidowania technologicznej luki kompetencyjnej w finansach i księgowości. Nowe certyfikaty AICPA & CIMA Agile Finance Transformation Certification Series, które powstały we współpracy z Oracle, mają na celu wyposażenie liderów finansów w praktyczną wiedzę niezbędną do wykorzystania najnowszych technologii, procesów, najlepszych praktyk i umiejętności z zakresu finansów, aby pomóc im odnieść sukces w zmieniającym się środowisku biznesowym i przyspieszyć rozwój ich kariery.

Odpowiedzialność prawna księgowych – ryzyko rośnie

Profesja księgowego nie jest zwykle uznawana za ekscytujące zajęcie, a jednak w ostatnim czasie wykonywanie tego zawodu coraz bardziej przypomina sport ekstremalny. Ryzyko również staje się ekstremalne.

Rynek biurowy w Trójmieście z największym wskaźnikiem nowej podaży wśród miast regionalnych

W 2021 r. w Trójmieście oddano blisko 73,2 tys. mkw. nowych biur, co stanowi najlepszy wynik wśród polskich miast regionalnych. Tym samym całkowita podaż powierzchni biurowej przekroczyła na trójmiejskim rynku ponad 963 tys. mkw.

Wykonywanie umowy o świadczenie usług księgowych - odpowiedzialność księgowego, jak rozmawiać z klientem

Oprócz samej treści umowy o świadczenie usług księgowych bardzo duże znaczenie dla odpowiedzialności biura rachunkowego ma sposób, w jaki jest ona wykonywana. Duża część klientów zainteresowana jest głównie zapisami dotyczącymi ceny, a niekoniecznie dokładnie studiuje treść umowy. Jak kontaktować się z klientem? Jak reagować, gdy klient nie płaci, czy oczekuje usług wykraczających poza umowę? Jak odmawiać klientowi uwzględniania wątpliwych kosztów uzyskania przychodów? Jaką odpowiedzialność może ponieść księgowy pomagając klientom uniknąć płacenia długów, zaciągnąć kredyt na postawie nierzetelnych dokumentów, czy wystawić fakturę lub inny dokument poświadczający nieprawdę?

Obowiązek badania sprawozdań finansowych 2021/2022

Które sprawozdania finansowe podlegają badaniu przez biegłego rewidenta?

Dłuższe terminy ewidencyjne i sprawozdawcze z ustawy o rachunkowości w 2022 roku

Minister Finansów wychodząc naprzeciw postulatom księgowych i przedsiębiorców, wydłużył czas na sporządzenie sprawozdań finansowych, w tym sprawozdań skonsolidowanych za 2021 r. Rozporządzenie przedłużające terminy ewidencyjne i sprawozdawcze zostało ogłoszone w Dzienniku Ustaw i wchodzi w życie 10 marca 2022 r. Jakie terminy zostały przedłużone i o ile?

Zwrot nakładów poniesionych na wynajęty budynek. Czym udokumentować? Notą księgową?

Najemca budynku wypowiedział nam umowę najmu. W ciągu 20 lat najmowania budynku wykonaliśmy mnóstwo prac budowlanych, aby doprowadzić budynek do dobrego stanu. Oddając budynek ustaliliśmy że zwrócą nam kwotę 20 tyś za wyposażenie, oświetlanie, wszelkie inwestycje, które tam dokonaliśmy przez te 20 lat. Część mieliśmy w ewidencji środków trwałych, inne nie - tylko jako koszt wrzucony na przestrzeni lat. Jak mam udokumentować takie rozliczenie. Czy nota księgowa jest odpowiednia? Czy też musi być faktura z VAT? Jeśli tak to za co - usługę, dobro?

Likwidacja zakładu budżetowego w księgach rachunkowych

Zlikwidowany został zakład budżetowy - zarząd budynków komunalnych - w celu przekształcenia w jednostkę budżetową (zgodnie z uchwałą rady miejskiej z dniem 31 grudnia 2021 r. ). Czy na dzień 31 grudnia 2021 r. należy zamknąć księgi rachunkowe zakładu budżetowego oraz zamknąć rachunki bankowe? Czy środki na rachunku depozytowym na 31 grudnia 2021 r. należy przekazać do budżetu jednostki samorządu terytorialnego? Czy na 1 stycznia 2022 r. otworzyć księgi rachunkowe nowej jednostki i otworzyć rachunki bankowe?

Popyt na biura w Krakowie nie równoważy podaży

W 2021 roku na krakowski rynek biurowy dostarczono 60.600 m2 nowoczesnej powierzchni biurowej zrealizowanej w 8 projektach, co jest ponad dwukrotnie niższym wynikiem niż nowa podaż w 2020 roku, która wówczas przekroczyła 140.000 m2. Jednakże całkowite zasoby powierzchni biurowej w stolicy Małopolski przekroczyły 1,61 mln m2, co poskutkowało utrzymaniem przez Kraków pozycji lidera wśród rynków regionalnych.

W Warszawie buduje się najmniej powierzchni biurowej od 2009 roku

Powierzchnia biurowa w stolicy - do końca 2022 roku do użytku oddane zostaną wszystkie projekty biurowe, których realizacja rozpoczęła się jeszcze przed wybuchem pandemii. Jak to wpłynie na rynek biurowy?

Opłata za zajęcie pasa drogowego - jak wykazywać należności długoterminowe w Rb-N?

Opłata za zajęcie pasa drogowego. Mam pytanie. Czy w sprawozdaniu Rb-N wykazuje się należności długoterminowe z tytułu opłaty za zajęcie pasa drogowego wynikające z decyzji? Czy właściwe będzie konto 226 "Długoterminowe należności budżetowe"?

Lekcje i niespodzianki 2021 roku na rynku nieruchomości komercyjnych w obszarze fit-outu

Dla sektora nieruchomości komercyjnych ostatnie 12 miesięcy upłynęło pod znakiem transformacji, poszukiwania i testowania nowych rozwiązań, a także stawiania czoła wyzwaniom, zarówno w obszarze funkcjonowania, jak i projektowania powierzchni. Jak się zatem zmienił?

Polski Ład - nowa szansa dla polskiej księgowości?

Polski Ład a księgowość. Czy dobry księgowy może pomóc w amortyzacji negatywnych skutków Polskiego Ładu, a odpowiednie decyzje, obejmujące m.in. przekształcenie dotychczasowej działalności w spółkę, zastosowanie ulgi podatkowej, przesuwanie kosztów czy też wykorzystanie estońskiego CIT-u, przyniosą przedsiębiorcom korzyści? Jak firmy mogą poradzić sobie ze skutkami nowego rządowego programu?

Rynek biurowy w Warszawie odbija – wysokie zainteresowanie centralnymi lokalizacjami

Pomimo wielu wyzwań z którymi zmagał się rynek biurowy w 2021 r., ostatnie miesiące roku przyniosły długo oczekiwaną stabilizację, a aktywność najemców w czwartym kwartale powróciła do poziomu obserwowanego przed pandemią. Ile wyniósł wskaźnik dostępnej powierzchni? I jak wygląda aktywność deweloperów na tym rynku?

Jak będzie wyglądać księgowość w 2022 roku?

Polski Ład a księgowość. Od 1 stycznia 2022 roku zaczęły obowiązywać nowe przepisy ustanowione w ramach pakietu zmian do większości ustaw obowiązujących polskich przedsiębiorców. Nietrudno nie zauważyć, że szczególnie dotkliwie odbiły się na pracy doradców podatkowych i księgowych. Jakie zmiany ich czekają i czy technologie mogą im pomóc w nowej rzeczywistości?

Biura rachunkowe podnoszą ceny i mają więcej klientów

Według Krajowej Izby Biur Rachunkowych usługi księgowych podrożały już nawet o 30%, a mimo to branża odczuwa coraz większy napływ klientów. To efekt paniki wywołanej wprowadzeniem Polskiego Ładu, który wszedł w życie nawet pomimo faktu, że organizacje zrzeszające środowiska księgowych zgłaszały do Ministerstwa Finansów zastrzeżenia odnośnie zbyt obszernych przepisów i zdecydowanie zbyt krótkiego czasu na ich wdrożenie w życie.

Zakup mebli - ewidencja księgowa

Zabudowa stolarska, meble wbudowane na stałe stanowią wyposażenie budynku i nie są ujmowane jako oddzielny obiekt inwentarzowy środka trwałego. Samodzielne meble powinny być objęte ewidencją bilansową lub pozabilansową zgodnie z przyjętymi zasadami (polityką) rachunkowości jednostki.

Korekta w księgach rachunkowych a zdarzenie po dniu bilansowym

Jak dokonać korekty w księgach rachunkowych w związku ze zdarzeniem po dniu bilansowym?

Ryczałt od dochodów spółek kapitałowych (tzw. estoński CIT) a bilans za 2021 rok

Estoński CIT a bilans za 2021 rok. Spółki kapitałowe (czyli spółki z o.o. i spółki akcyjne), które od 1 stycznia 2022 r. przejdą na ryczałt od dochodów (czyli tzw. estoński CIT), będą musiały w bilansie za 2021 r. wykazać dodatkowe pozycje. Wymóg ten nie wynika jednak z prawa bilansowego, czyli ustawy o rachunkowości lecz z… ustawy o CIT.

Hybrydowy model pracy to przyszłość

Hybrydowy model pracy to przyszłość firm. Pracodawcy powinni dostosować biura do potrzeb pracowników. Czym są elastyczne biura?

Praca w biurze dla mężczyzn a home office dla kobiet [BADANIE]

Praca w biurze dla mężczyzn a home office dla kobiet - takie wnioski wynikają z badania "Biuro czy home office – jakie środowisko pracy preferują polscy pracownicy". Okazuje się, że mężczyźni wolą pracować stacjonarnie, a kobiety zdalnie.

Modele organizacji pracy biurowej: satelitarny, agory, hybrydowy, zdalny, stacjonarny

Jakie modele organizacji pracy biurowej będą wykorzystywane najczęściej w najbliższej przyszłości? Dla kogo najbardziej przydatny będzie model satelitarny, model agory, a dla kogo model hybrydowy, zdalny, czy stacjonarny? Jakie są wady i zalety poszczególnych modeli?

Zmiany w rachunkowości od 1 stycznia 2022 r.

Sprawdź co się zmieni w ustawie o rachunkowości w 2022 r.

Ustawa o rachunkowości - zmiany od 2022 roku

Ustawa o rachunkowości - zmiany od 2022 roku. 15 listopada 2021 r. Prezydent RP podpisał ustawę z 14 października 2021 r. o zmianie ustawy o rachunkowości oraz niektórych innych ustaw. Nowelizacja ta dotyczy ustawy o rachunkowości a także ustawy o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym. Wprowadzane tą ustawą zmiany dostosowują przepisy prawa z zakresu sprawozdawczości oraz rewizji finansowej do nowych możliwości, jakie niesie ze sobą rozwój technologii.

REKLAMA