REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
W dniu 9 lipca 2025 r. minister infrastruktury – w odpowiedzi na interpelację poselską – udzielił obszernych informacji odnośnie terminów i zakresu modernizacji kolejowej linii średnicowej w Warszawie. Okazuje się, że jako pierwsza (w latach 2026-2029) będzie realizowana część wschodnia linii średnicowej (na praskim brzegu Wisły). Natomiast w drugim etapie (po 2030 r.) zmodernizowana będzie część zachodnia: od stacji Warszawa Zachodnia (bez samej stacji), przez stacje Warszawa Ochota, Warszawa śródmieście do ul. Wybrzeże Szczecińskie. Co ważne, w tym drugim etapie powstaną dwie nowe stacje w rejonie ronda de Gaulle’a oraz pomiędzy ul. Solec i Wybrzeże Kościuszkowskie a obecny przystanek Warszawa Powiśle zostanie na stałe wyłączony z użytkowania. Także w drugim etapie modernizacji zostanie przebudowany tunel średnicowy i most średnicowy na Wiśle.
Ministerstwo Infrastruktury informuje, że Rada Ministrów 16 sierpnia 2023 r. przyjęła aktualizację Krajowego Programu Kolejowego, w ramach którego realizowana jest przebudowa (modernizacja) Warszawskiej Linii Średnicowej. PKP Polskie Linie Kolejowe SA planują zakończenie prac na stacji Warszawa Zachodnia w 2024 roku. W 2024 roku prowadzone będą postępowania przetargowe na stację Warszawa Wschodnia, a następnie na poszczególne odcinki Linii Średnicowej. W pierwszej kolejności planowana jest realizacja stacji Warszawa Wschodnia. Następnie, od połowy 2025 r. do połowy 2027 r., nastąpi realizacja prac w tunelu dalekobieżnym, zaś od połowy 2027 r. do połowy 2029 r. w tunelu podmiejskim.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA