Pracodawca zamierza wypłacić premie świąteczne pracownikom ze środków obrotowych firmy. Firma zatrudnia ponad 20 osób. Czy wypłacona premia świąteczna pracownikom przebywającym na urlopach macierzyńskich, dodatkowych macierzyńskich i rodzicielskich, urlopie wychowawczym, zasiłku chorobowym oraz zasiłku rehabilitacyjnym powinna zostać oskładkowana? Jeśli premie powinny zostać oskładkowane to z jakim kodem należy uwzględnić te świadczenia w płatniku? Dodatkowo informuję, iż w regulaminie wynagradzania, widnieje zapis iż w/w pracownikom przysługuje premia świąteczna.
Podatnik w ubiegłym roku podatkowym przez kilka miesięcy była zarejestrowany jako bezrobotny, następnie przez 6 miesięcy był na stażu z Urzędu Pracy (urząd nie wystawił mu PIT), potem został zatrudniony na umowę o pracę (otrzymał z tego tytułu PIT-11). Czy w związku z tym, że podatnik informację PIT dostał tylko za umowę o pracę, rozlicza się on tylko z tego tytułu, czy może ma również wykazać dochód ze stażu? Czy musi wykazać składki zdrowotne opłacane przez Urząd Pracy w czasie, kiedy był bezrobotny? Dodatkowo, podatnik otrzymała PIT-R za pracę w komisji wyborczej.
Część samorządowców na czas sprawowania funkcji korzysta z urlopu bezpłatnego w miejscu, w którym wcześniej pracowali. Z reguły udzielenie takiego urlopu zależy od woli pracodawcy, ale czasem jest obligatoryjne. Po tym, jak przestaną być samorządowcami, mają prawo wrócić do poprzedniego pracodawcy, ale pod pewnymi warunkami i nie zawsze na to samo stanowisko.