REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Przedsiębiorca, Leasing

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Czy zasiłek chorobowy przysługuje po ustaniu tytułu ubezpieczenia?

Zasiłek chorobowy przysługuje nie tylko w okresie trwania ubezpieczenia chorobowego. Prawo do niego trwa również po ustaniu tytułu. W jakich sytuacjach?

Jakie prawa przysługują przedsiębiorcy składającemu wniosek o odroczenie płatności do ZUS?

Wystąpienie do ZUS-u z wnioskiem o odroczenie płatności powoduje rozpoczęcie procedury, która kończy się w momencie podpisania umowy cywilnoprawnej. Warto jednak pamiętać, że określone uprawnienia przysługują zarówno stronie decydującej, jak i przedsiębiorcy.

Jakie dokumenty są wymagane do rozłożenia na raty zaległości firmy wobec ZUS?

Wniosek dłużnika i dokumenty potwierdzające zasadność udzielenia ulgi oraz obrazujące kondycję finansową i możliwości płatnicze – to podstawowe dokumenty niezbędne do rozłożenia na raty zaległości firmy wobec ZUS.

Kiedy przedsiębiorcy przysługują świadczenia rehabilitacyjne?

Wyczerpanie zasiłku chorobowego, dalsza niezdolność do pracy, odpowiednie rokowania – to warunki, które muszą zaistnieć, aby przedsiębiorca miał prawo do świadczeń rehabilitacyjnych. Niektóre osoby są jednak wyłączone z katalogu uprawnionych.

REKLAMA

Kiedy firma może ubiegać się o ratalną spłatę należności do ZUS?

Prawo do ubiegania się o ratalną spłatę należności do ZUS mają co do zasady dłużnicy. W jakich przypadkach? Jakie świadczenia mogą oni spłacać w wydłużonym okresie?

Jak określić wymagania techniczne sprzętu komputerowego - przedmiot zamówienia

Decydując się na kupno komputera lub podobnych urządzeń zwracamy szczególną uwagę na parametry techniczne. Z podobną sytuacją mamy do czynienia na gruncie zamówień publicznych, których przedmiotem, oprócz usług czy robót budowlanych, może być również sprzęt komputerowy. W jaki sposób zamawiający powinien oznaczyć dotyczące go wymagania techniczne?

Jak należy rozliczyć firmowe prezenty i imprezy?

Koniec roku dla wielu firm oznacza organizowanie spotkań wigilijnych dla pracowników, a także przygotowywanie prezentów dla kontrahentów. Warto jednocześnie pamiętać, co może zostać zaliczone do kosztu podatkowego.

Czy warto ubezpieczać się w towarzystwie ubezpieczeń wzajemnych (TUW)?

Towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych to specyficzna forma instytucji ubezpieczeniowej. Dlatego zanim podejmie się decyzję o zawarciu umowy, warto zaznajomić się z samą ideą takiej instytucji.

REKLAMA

Przyrost PKB wyniesie 3,8 proc.

W 2010 r. obserwowaliśmy powolny wzrost gospodarki. Po trzech kwartałach PKB było o 3,6 proc. wyższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Do końca br. prawdopodobnie zwiększy się jeszcze o 0,2 proc.

Jak stworzyć przewagę konkurencyjną w trzech prostych krokach?

Mimo że o przewadze konkurencyjnej wielu ekspertów napisało tomy, to praktyka osiągnięcia tej przewagi wciąż sprawia trudności. Poniższy model czterech kroków powinien uporządkować działania firm w tym zakresie.

Jakie są prognozy dla rynku zamówień publicznych?

Biuletyn Zamówień Publicznych co miesiąc publikuje kilkanaście tysięcy ogłoszeń. Sezon zimowy, jak co roku, przynosi ze sobą okresowy spadek. Jak wyglądał rok 2010 i co czeka firmy w kolejnym, 2011?

Jak wybrać formę opodatkowania w 2011 r.?

20 stycznia 2011 r. jest specyficzną datą dla przedsiębiorców. To termin graniczny, do którego muszą oni wybrać sposób rozliczania z fiskusem na najbliższy rok i złożyć w tej sprawie pisemne oświadczenie do urzędu skarbowego zgodnego z miejscem zamieszkania podatnika.

Jakie są rodzaje inwentaryzacji?

Możemy wyróżnić trzy rodzaje inwentaryzacji, a mianowicie spis z natury, potwierdzenie prawidłowości sald, oraz porównanie stanów księgowych z odpowiednimi dokumentami. Na czym polegają poszczególne z nich?

Jak przeprowadzić remanent?

Druga połowa grudnia to okres pogoni za prezentami, porządków i kolejek w sklepach. Dla osób prowadzących działalność gospodarczą dodatkowym obciążeniem są obowiązki, związane z końcem roku kalendarzowego. Jednym z takich obowiązków jest remanent, nazywany w przepisach ustawy o rachunkowości inwentaryzacją.

Czy venture capital jest szansą dla przedsiębiorców?

Wielu polskich przedsiębiorców i menadżerów poszukuje kapitału dla swoich firm. Niewielu z nich jednak wie, że fundusze private equity/venture capital dysponują kapitałem, który chcą zainwestować w polskie firmy i tylko czekają na dobre projekty inwestycyjne. Co to jest i jak to działa venture capital - dowiesz się z poniższego artykułu.

Jak mała firma może walczyć z opóźnieniami płatniczymi?

Opóźnienia w płatnościach to jeden z największych problemów trapiących polskie firmy. Trudności związane z terminową realizacją umów i egzekwowaniem zobowiązań należą do podstawowych przeszkód w rozwijaniu działalności gospodarczej i sprawnym funkcjonowaniu na rynku. Jak z nimi walczyć?

Kiedy przedsiębiorca ma obowiązek odzysku i recyklingu opakowań?

Obowiązki odnoszące się do gospodarki opakowaniami, produktami w tych opakowaniach oraz odpadami opakowaniowymi określone zostały w ustawie z 11 maja 2001 r. o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej (Dz.U. 2001 nr 63 poz. 639 z poźn. zm.)

Jak nie utracić płynności finansowej?

Płynność finansowa ma kluczowe znaczenia dla prawidłowego funkcjonowania przedsiębiorstwa. Dlatego sprawdzenie naszych potencjalnych partnerów biznesowych leży w naszym interesie. Aby to zrobić, najłatwiej skorzystać z wywiadowi finansowych.

Jakie skutki wywołuje rezygnacja z umowy leasingu?

Umowa leasingu z zasady zawierana jest na określony czas. Jej cel, zarówno prawny jak i ekonomiczny, zakłada że będzie ona trwała przez okres, na który została ustanowiona. Z tego też powodu może zostać rozwiązana tylko w szczególnych przypadkach.

Jak wysoka może być pomoc de minimis?

Pomoc de minimis jest szczególnym rodzajem pomocy udzielanym przedsiębiorcom przez państwo. Jej specyfika polega na tym, że nie podlega kontroli ze strony Komisji Europejskiej, gdyż jest wsparciem o niewielkich rozmiarach, a to nie narusza konkurencji na rynku. Jaka jest wysokość pomocy de minimis?

Jak mały przedsiębiorca może chronić środowisko?

Okazuje się, że nie trzeba zarządzać wielkim konsorcjum, by chronić naszą przyrodę. Tak naprawdę za pomocą kilku prostych i nie wymagających wielkich kwot metod możemy stać się w pełni proekologicznymi przedsiębiorcami. Wystarczy jedynie odrobina zaangażowania i chęci do nabrania nowych nawyków.

Straciłeś dane z komputera? Jak je odzyskać?

Awaria dysku, błąd oprogramowania, wirus? Stało się – Twoja firma straciła ważne dane, bez których jej funkcjonowanie może zostać przynajmniej na jakiś czas poważnie zachwiane. W zależności od tego, jak przygotowałeś się na taką ewentualność, masz do wyboru kilka scenariuszy.

Kiedy leasing będzie dostawą towarów?

Dzisiejszy przedsiębiorca, korzystający z leasingu, musi liczyć się z koniecznością płacenia podatku VAT. Wynika to m.in. z faktu, że niektóre czynności wykonywane w ramach umowy leasingu są traktowane przez ustawodawcę jako dostawa towarów.

Jak sporządzić remanent?

Przedsiębiorcy, którzy prowadzą podatkową księgę przychodów i rozchodów obowiązani są do sporządzenia remanentu (spisu z natury) wraz z nadejściem ostatnich dni roku podatkowego. Po sporządzeniu spisu podatnicy powinni dokonać wycenę remanentu w terminie 14 dni.

Co to jest e-pełnomocnictwo i dlaczego jest takie ważne dla przedsiębiorców?

Przeglądając witrynę internetową Ministerstwa Gospodarki, możemy się dowiedzieć, że misją Ministerstwa jest „stworzenie najlepszych w Europie warunków prowadzenia działalności gospodarczej”. Znając polskie realia, można i należy przypuszczać, że jeszcze sporo wody w Wiśle upłynie, nim ten szczytny cel zostanie zrealizowany, niemniej jednak warto odnotować kroki, które mają nas do tego celu przybliżyć. Jednym z nich jest wprowadzenie elektronicznego rejestru przedsiębiorstw.

Jak zima wpływa na usługi assistance?

Jak co roku, grudzień wita kierowców firmowych opadami śniegu i zmianą warunków drogowych na utrudnione. W tym roku, podobnie jak w latach poprzednich, oznaczało to  wzrost zapotrzebowania na usługi assistance. W pierwszym tygodniu grudnia br. roku według danych Inter Partner Assistance wyniósł on aż 84 procent. W drugim tygodniu utrzymywał się na poziomie 40 proc. względem listopada.

Jak założyć w Warszawie firmę przez interne?t - krok po kroku

Urząd Miasta Stołecznego Warszawy daje jej mieszkańcom możliwość założenia własnej działalności gospodarczej bez opuszczania domu. Urzędnicy wychodzą naprzeciw potencjalnym pracodawcom i ułatwiają im załatwianie formalności.

Opłata paliwowa 2011 - nowe stawki od 1 stycznia

Czy można zbyć pojazd będący przedmiotem leasingu?

Obecnie mam pojazd, który jest leasingowany. Chcę go sprzedać. Czy w związku z tym grożą mi jakieś konsekwencje?

Na co zwracać uwagę w OWUL?

Zamierzam skorzystać z leasingu. Czy powinienem zwrócić szczególna uwagę na tzw. OWUL (Ogólne Warunki Umowy Leasingowej)? Co jest w nich charakterystycznego?

Czy warto przejąć leasing?

Na portalu aukcyjnym znalazłem interesujące ogłoszenie o możliwości przejęcia leasingu. Czy warto się tym zainteresować? Na co uważać?

Czy wpłacać zaliczkę sprzedawcy samochodu, który ma być leasingowany?

Firma, która sprzedaje mi samochód domaga się zaliczki. Czy powinienem ją wpłacić? Jeżeli tak, to w jakiej wysokości i co się z nią stanie przy leasingu (kredycie)?

Wycena pojazdu używanego – kiedy jest wymagana?

Firmy leasingowe stawiają wymóg wyceny pojazdu , który jest używany. Czy jest to niezbędne? Czy trzeba korzystać z usług niezależnego rzeczoznawcy majątkowego?

Czy leasing w jenach jest opłacalny?

Czy bardziej opłacalny jest leasing w złotówkach, czy jenach? Ekspert odpowiada na pytania czytelników.

Co zrobić w razie zatrzymania dowodu rejestracyjnego auta w leasingu?

Co należy zrobić w sytuacji, gdy policja zabrała mi dowód rejestracyjny leasingowanego samochodu? Ekspert odpowiada na pytanie czytelnika.

Co z VAT-em przy leasingu?

Jak rozliczany jest VAT przy leasingu samochodów osobowych oraz ciężarowych "z kratką"? Ekspert wyjaśnia jakie zasady rządzą rozliczaniem VAT-u przy autach osobowych i "z kratką".

Jak wyliczyć wskaźnik Okresu Bezpieczeństwa Gotówkowego

Na ogół wszyscy doskonale wiedzą jak ważny dla funkcjonowania przedsiębiorstwa jest dodatni wynik finansowy (zysk). Nikt też nie zaprzeczy, że dobrze jest mieć środki na regulowanie bieżących zobowiązań firmy. Warto posłuchać zwolenników tezy, że można śmiało postawić znak równości pomiędzy zyskiem i płynnością finansową, jeśli rozpatrywać ważność tych miar funkcjonowania przedsiębiorstwa z uwagi na jego istnienie. Mogę zaryzykować jeszcze bardziej śmiałą tezę, że rację mają ci, którzy płynności finansowej dają pierwszeństwo nad zyskiem. Dlaczego?

Jaka faktura przy sprzedaży poleasingowego auta?

Wykupiłem auto po leasingu. Obecnie chciałbym je sprzedać. Z jakim VAT-em muszę w takiej sytuacji wystawić fakturę?

Jakie trudność napotka w wydziale komunikacyjnym leasingobiorca?

Zakupiłem auto na kredyt. Teraz muszę wybrać się do wydziału komunikacji. Czy mam w związku z tym jakieś ograniczenia? Jak to jest w przypadku leasingu?

Czy warto leasingować używane auto?

Decydując się na zakup używanego samochodu, spotkałem się z propozycją leasingu jako metody finansowania. Czy warto skorzystać z takiego rozwiązania?

Czym jest wysoki wykup w leasingu?

Na czym polega wysoki wykup w leasingu oraz jak można wykorzystać odliczenie 6 tys. zł VAT-u?

Jak wybrać system finansowo-księgowy?

Wybór systemu finansowo-księgowego jest istotny, ponieważ dotyczy bardzo ważnej sfery prowadzenia działalności gospodarczej. Jeśli w księgach coś się nie zgadza może się to wiązać ze sporymi kosztami inwestycyjnymi (pieniądze, czas przeznaczony na opanowanie poruszania się po systemie).

Do kiedy firma odliczy VAT od samochodu z kratką

Odliczenie VAT-u od wydatków połączonych z zakupem, wynajmem i leasingiem samochodów z kratką będzie możliwe tylko do końca 2010 r. Dotyczy to także zakupionego do aut paliwa. Wprowadzone zmiany będą obowiązywały od 1 stycznia 2011 r. do końca 2012 r.

Co zrobić, gdy firma popadnie w długi?

Rosnące zobowiązania i malejące przychody to problem, który dotyka wiele firm. Okres kryzysu na stałe odcisnął piętno na budżetach małych i średnich przedsiębiorstw. Jak sobie poradzić z długami, aby wyprowadzić biznes na prostą drogę?

Czy można uzyskać kredyt od fiskusa?

Przedsiębiorcy mogą uzyskać tzw. kredyt podatkowy. Skorzystanie z niego uzależnione jest od umiejętnego wyboru metody wpłacania zaliczek na podatek dochodowy i płatności podatku VAT.

Czy można amortyzować mieszkanie?

Ustalenie wartości początkowej mieszkania, a także wprowadzenie go do środków trwałych otwiera drogę do jego amortyzowania. Podatnicy mogą wybrać jedynie metodę liniową. Stosować mogą zaś stawkę z wykazu stawek amortyzacyjnych bądź określoną indywidualnie.

Jak oznaczyć cenę sprzedawanych towarów lub usług?

W praktyce wiele osób prowadzących działalność gospodarczą nieświadomie łamie przepisy o ustalaniu cen. Powodem takiego stanu rzeczy jest to, że w wielu branżach przedsiębiorcy oferują swoje usługi zarówno konsumentom, jak i przedsiębiorcom rozliczającym podatek od towarów i usług, dla których istotniejsze mogą być ceny netto.

Czy pozwalać klientom na negocjowanie zawieranych umów

W obrocie gospodarczym, zwłaszcza z udziałem konsumentów, do zawierania umów powszechnie wykorzystuje się tzw. wzorce umowne. Najprościej mówiąc, umowy te charakteryzują się tym, że ich postanowienia są opracowywane przez jedną ze stron i narzucane drugiej, która nie może wpłynąć na ich treść. Czy takie rozwiązania są korzystne dla przedsiębiorcy? Czy warto przychylać się do rozwiązań zgłaszanych przez klientów?

Jak powinien wyglądać wniosek o udzielenie zabezpieczenia?

Przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą może spotkać się z sytuacją, w której nieuczciwy kontrahent zawrze z nim umowę, a następnie nie spełni swojego zobowiązania. W takich wypadkach, gdy pomimo wezwań, kontrahent nie wykazuje żadnych chęci roszczenia, przedsiębiorca może wystąpić do sądu. Jeżeli dodatkowo obawia się, że dłużnik wykonuje czynności, które mają na celu ukrycie majątku lub wykazanie, że nie jest w stanie spełnić świadczenia, może domagać się zabezpieczenia roszczenia.

Czym jest leasing zwrotny samochodów?

Leasing zwrotny samochodów czyli tzw. sale and lease back to rodzaj umownego stosunku cywilnoprawnego. Polega on na tym, że klient firmy leasingowej uprzednio sprzedaje jej swoje samochody firmowe, a następnie przystępuje do umowy leasingowej, na podstawie której nadal korzysta z tych samochodów.

REKLAMA