REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Reklama, Uokik

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Programy lojalnościowe - jak układać, żeby uzyskać wyniki

Programy lojalnościowe coraz bardziej angażują konsumentów. Co zrobić, by strategia marketingowa była skuteczna, a program pozwalał zdobyć i utrzymać klientów?

Brand care 2.0 – czyli jak efektywnie zbudować markę

Rozmowa z Katarzyną Jarczewską, współzałożycielką i współwłaścicielką agencji reklamowej Media Forum o najnowszych trendach w branży public relations.

Jak oznaczać posty sponsorowane w Internecie?

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przygotował rekomendacje dotyczące oznaczania treści reklamowanych przez influencerów w mediach społecznościowych. Przedstawił w nich podstawy prawne, przykłady współpracy, sposoby oznaczania materiałów sponsorowanych, a także konsekwencje prawne. Jeśli publikujesz tego rodzaju treści zapoznaj się z rekomendacją.

PZU Życie zmienia definicję Oddział Intensywnej Terapii po interwencji UOKiK

Wszyscy ubezpieczeni, którzy po 1 stycznia 2020 r. otrzymali decyzje odmowne, oparte na braku spełnienia definicji OIT/OAIT, bądź nie zgłaszali wniosków z tego tytułu (pomimo objęcia ich ochroną ubezpieczeniową i podjęcia wobec nich stosownych czynności medycznych nie tylko w ramach oddziałów, ale również pododdziałów), mogą zgłosić roszczenia względem ubezpieczyciela do 31 grudnia 2022 r.

REKLAMA

Zmowa cenowa w Kia? UOKiK wysuwa zarzuty

Zmowa cenowa w Kia? UOKiK oskarża 10 dealerów oraz 6 managerów pracujących w centrali firmy. Działania marki mocno ograniczały konkurencję.

Wakacje kredytowe - zarzuty wobec 3 banków

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny postawił zarzuty naruszania zbiorowych interesów konsumentów BNP Paribas, Getin Noble Bank i Bankowi Pocztowemu w związku z ustawowymi wakacjami kredytowymi. Za jakie działania?

UOKiK otrzymał 800 skarg konsumentów w sprawie wakacji kredytowych

Klienci banków mogą od 29 lipca składać wnioski o wakacje kredytowe. Czego dotyczą skargi zgłaszane do Urzędu Konkurencji i Konsumentów?

Fundusz Wsparcia Kredytobiorców - kalkulator UOKiK

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uruchomił kalkulator sprawdzający możliwość skorzystania z Funduszu Wsparcia Kredytobiorców.

REKLAMA

Nowoczesna komunikacja PR elementem inwestycji biznesu

Cyfryzacja, zmiana pokoleniowa i coraz bardziej wymagający rynek. Nawet w niedalekiej przyszłości prowadzenie biznesu będzie całkowicie innym wyzwaniem, aniżeli kilka lat temu. Dynamiczna transformacja społeczno-gospodarcza wymaga od przedsiębiorców jeszcze szerszego spojrzenia zarówno na swoich klientów, jak i inwestorów, kontrahentów, czy sam zespół.

Sprzedaż miejsc pod reklamę (udostępnianie powierzchni reklamowych) - kod GTU

Wydawnictwo sprzedaje miejsce pod reklamę zarówno w czasopismach papierowych, jak i w ich wersjach internetowych. Dodatkowo udostępniamy miejsce na reklamę na naszych budynkach. Czy sprzedaż takich miejsc pod reklamę należy oznaczać kodem GTU_12 jak usługi reklamowe?

Marketing i reklama wobec różnych grup wiekowych

Działania marketingowe marek dotychczas koncentrowały się w przeważającej mierze na młodszych użytkownikach. Jednak, jak wynika z raportu GWI, każda grupa wiekowa to potencjalni klienci e-commerce

Problemy finansowe branży reklamowej [BADANIE]

Z czego wynikają problemy finansowe branży reklamowej? Jakie regionu przodują pod względem zadłużenia?

Skuteczna strategia komunikacji fundamentem biznesu

Holistyczna strategia komunikacyjna to absolutny kamień milowy dla każdego biznesu. Zarówno młode firmy, jak i doświadczone spółki powinny przywiązywać szczególną uwagę do sposobu, w jaki są odbierani przez obecnych i potencjalnych klientów, a także kontrahentów, inwestorów, czy ogółem – społeczeństwo. Aby to osiągnąć, polski biznes musi inwestować w działania PR-owe oraz marketingowe, jednak konsekwentnie realizując wcześniej ułożony plan. Jak go zaprojektować, a następnie wdrożyć?

Czy informacja o lokalizacji i godzinach pracy apteki na plakatach, banerze i ulotkach jest reklamą?

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w wyroku z 29 czerwca 2022 r. podzielił stanowisko Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców, iż rozpowszechnianie informacji o lokalizacji i godzinach pracy apteki ogólnodostępnej na plakatach, banerze i ulotkach nie stanowi reklamy aptek.

Jak obniżyć koszty reklamy w Google Ads?

Jak obniżyć koszty reklamy w Google Ads i docierać do większej liczby zainteresowanych Twoją ofertą klientów? Znamy na to dobry sposób! Wystarczy zarejestrować znak towarowy w urzędzie patentowym, a koszt kliknięcia w reklamę może zmniejszyć się nawet o złotówkę. Jak to możliwe? Wyjaśniamy.

Reklama na budynku wspólnoty mieszkaniowej - jakie są przepisy?

Umieszczenie reklamy na części wspólnej nieruchomości, nawet przez właściciela lokalu znajdującego się w budynku, nie jest sprawą dowolną.

Oznaczenie treści reklamowych przez influencerów - UOKiK opracowuje zasady

Oznaczenie treści reklamowych przez influencerów jest problemem związanym z intensywnie rozwijającym się rynkiem mediów społecznościowych i brakiem transparentnych zasad. Dlatego Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów kończy przygotowania nad zbiorem zasad związanych z treściami sponsorowanymi. Jakie to będą zasady?

UOKiK o zagrożeniach na placu zabaw

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) przygotował serwis edukacyjny o bezpieczeństwie placów zabaw.

Dyrektywa Omnibus - kiedy nowe przepisy?

Unijna dyrektywa Omnibus powinna zacząć obowiązywać od 28 maja 2022 r. Co to oznacza dla konsumentów i przedsiębiorców?

"Tarcza Antyinflacyjna" Biedronki pod lupą Prezesa UOKiK

Urząd sprawdza działania marketingowe i warunki udziału w akcji promocyjnej „Tarcza Biedronki Antyinflacyjna”. Co dokładnie i jakie ma wątpliwości co do akcji promocyjnej?

Prezes UOKiK przestrzega przed pochopnymi przelewami

Jakie są zasady pobierania płatności od osób, które chcą pomóc ukraińskim ofiarom rosyjskiej agresji wojskowej? Sprawdza to Prezes UOKiK Tomasz Chróstny w związku ze skargą konsumenta na podwójne przewalutowanie wpłaty.

Spotkanie promocyjne z kontrahentem a koszty uzyskania przychodów

Kwestia kwalifikacji poszczególnych wydatków do kosztów uzyskania przychodów nieustannie przysparza trudności wielu przedsiębiorcom. Dlatego też zagadnienie to niejednokrotnie było przedmiotem rozstrzygnięć Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej. Szczególnie często przedsiębiorcy zastanawiają się gdzie przebiega granica pozwalająca zakwalifikować poniesione koszty jako wydatki na szeroko rozumianą reklamę, a kiedy będziemy mieli do czynienia z reprezentacją niestanowiącą kosztu uzyskania przychodów (w myśl art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o CIT). Niepewność tą nasila fakt dynamicznych zmian rzeczywistości gospodarczej i przesuwanie granicy, pomiędzy zachowaniami, które stanowią reprezentację, a tymi przyjętymi za dobrą praktykę czy obyczaj, bez których współczesny biznes nie może funkcjonować.

Obniżka VAT na produkty spożywcze - kogo dotyczą kontrole?

Cy przedsiębiorcy odpowiednio obniżyli ceny? Jak przekonuje prezes UOKiK Tomasz Chróstny kontrole cen produktów spożywczych dotyczą największych uczestników rynku

UOKiK nałożył ponad 44 mln zł kary na Santander Consumer Bank

UOKiK nałożył 44,2 mln zł kary na Santander Consumer Bank. Urząd zakwestionował praktyki związane z udzielaniem kredytów konsumenckich.

Orange ukarany przez UOKiK - musi wypłacić rekompensatę za dodatkowo płatne usługi

Orange, jeden z największych operatorów telekomunikacyjnych w Polsce, dopuścił się do działania na szkodę konsumentów. Prezes UOKiK Tomasz Chróstny postawił zarzuty wskutek nieprawidłowości towarzyszących aktywacji płatnych usług i serwisów subskrypcyjnych.

Zimowy płyn do spryskiwaczy w teście UOKiK

Zimowy płyn do spryskiwaczy w teście UOKiK. Inspektorzy zaprosili to testu aż osiem płynów i każdy z nich zgadali w laboratorium.

Pierwsze oferty publiczne - na co uważać?

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów radzi jak inwestować w spółki debiutujące na giełdzie, czyli pierwsze oferty publiczne (IPO).

Reklama musi być wyraźnie oznaczona - UOKiK sprawdza influencerów

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów sprawdza, czy treści sponsorowane na blogach, Instagramie czy Facebooku gwiazd internetu są właściwie oznaczane? Czy mogą wprowadzać konsumentów w błąd? Pod koniec września 2021 r. UOKiK zapowiedział przeprowadzenie postępowania wyjaśniającego w tej sprawie. UOKiK informuje konsumentów, że mają prawo do rzetelnej informacji dotyczącej powodów, dla których influencerzy polecają określone produkty. Rynek obawia się, że UOKiK po sprawdzeniu zasad współpracy influencerów z agencjami reklamowymi i reklamodawcami może przykładnie ukarać jednego z wiodących graczy, ku przestrodze innych - ocenia adwokat w w kancelarii Chałas i Wspólnicy Mikołaj Chałas.

Gadżety reklamowe a koszty uzyskania przychodów

Gadżety reklamowe a koszty. Wydatki poniesione na nabycie drobnych gadżetów z logo podatnika, które są rozdawane dobrowolnie i nieodpłatnie, stanowią wydatki reklamowe. Tego rodzaju wydatki, jako spełniające kryteria z art. 15 ust 1 ustawy o CIT, mogą być w całości uznane za koszty uzyskania przychodów. Tak uznał Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji z 17 września 2021 r.

UOKiK zaleca rozwagę przy kupnie nieruchomości na kredyt

Kupno mieszkania na kredyt. Przy braniu długoletniego kredytu na kupno nieruchomości trzeba liczyć się z ryzykiem, że w tym czasie istotnie wyrosną raty, spadnie cena i wartość nieruchomości, a także nastąpią zmiany na rynku pracy powodujące obniżkę dochodów - przestrzega UOKiK.

Wynajęcie loży VIP na stadionie a koszty podatkowe

Koszty podatkowe a reprezentacja. Koszty wynajęcia loży VIP na stadionie nie mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów. Jest to bowiem wydatek o charakterze reprezentacyjnym, a tego typu wydatki nie mogą być zaliczane do kosztów podatkowych na mocy art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o CIT. Tak uznał Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji indywidualnej z 24 sierpnia 2021 r.

Firmy zaczynają deceniać reklamę internetową

Reklama internetowa była bazą sukcesu przedsiębiorców w trudnym dla wielu pandemiczny czasie. Jak zmienił się model reklamy internetowej?

Pokaz handlowy bez sprzedaży wyrobu medycznego?

Zakaz sprzedaży wyrobów medycznych poza lokalem przedsiębiorstwa to jedna ze zmian, jaką proponuje Prezes UOKiK.

Na co zwrócić uwagę przy zakupie elektronarzędzi?

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów radzi, na co zwracać uwagę przy zakupie elektronarzędzi. O czym powinny pamiętać osoby, które obrabiają drewno czy przycinają gałęzie?

Pokazy dla seniorów – propozycje zmian

Pokazy, często kierowane do seniorów, mogą być źródłem nieuczciwych praktyk przedsiębiorców. UOKiK przygotował propozycje zmian w przepisach.

Wraca zainteresowanie firm reklamą zewnętrzną

Reklama zewnętrzna zaczyna odrabiać straty. Jak wynika z najnowszych analiz, ruch wokół nośników wielkopowierzchniowych wzrósł o blisko 25% w okresie od 18 marca do 18 maja br. w porównaniu z analogicznym czasem ub.r.

Resort sprawiedliwości planuje nowelizację art. 388 k.c. Co to oznacza dla sprzedawców?

Będą zmiany w przepisach. Prawnicy przerażeni proponowanymi zmianami do art. 388 k.c. Zmiana ma zwiększyć ochronę obywateli przed nieuczciwymi i nieetycznymi praktykami sprzedawców.

UOKiK: kontrole sklepów i hurtowni z kosmetykami

UOKIK: Inspekcja Handlowa skontrolowała 242 przedsiębiorców, nieprawidłowości stwierdzono u 48 przedsiębiorców, w tym w 42 sklepach detalicznych i sześciu hurtowniach. Jakie błędy były najczęściej popełniane?

VAT od usług reklamowych - jak rozliczać?

VAT od reklamy. Usługi reklamowe świadczone na terytorium Polski podlegają opodatkowaniu VAT według stawki podstawowej. Niezbędne jest także wykazywanie ich w części ewidencyjnej i deklaracyjnej nowego JPK_VAT. Wątpliwości podatników budzą m.in. kwestia kiedy należy stosować kody GTU i EE oraz oznaczać faktury symbolem MPP, jeśli usługa reklamowa obejmuje także usługę budowlaną.

Ograniczenia konkurencji na rynku materiałów budowlanych

Materiały budowlane. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wyjaśnia, czy dochodzi do ograniczenia konkurencji na rynku materiałów budowlanych. Za ograniczanie konkurencji grozi kara do 10 proc. obrotu przedsiębiorcy.

Kod GTU_12 a usługi najmu gruntu

Oznaczenie GTU_12 w JPK_VAT - kiedy stosować? Czy kod GTU_12 należy stosować w przypadku usługi najmu gruntu na cele lokalizacji tablicy informacyjnej?

UOKiK o produktach bezglutenowych

UOKiK sfinansował badanie składu produktów bezglutenowych. Jak powinny być oznaczone takie produkty? Czy konsumenci mogą reklamować żywność?

UOKiK: Jakie są zasady karania za praktyki ograniczające konkurencję?

UOKiK przedstawił zaktualizowane wyjaśnienia w sprawie nakładania kar na przedsiębiorców za praktyki naruszające konkurencję. Przedsiębiorcy mogą dowiedzieć się, w jaki sposób obliczane są sankcje za złamanie przepisów.

Projekt ustawy o podatku od reklam będzie ewoluował

Podatek od reklam. Projekt ustawy dotyczący podatku od reklam będzie ewoluował; czekamy na wszystkie uwagi, będziemy je uwzględniać - powiedział na posiedzeniu sejmowej Komisji Kultury i Środków Przekazu wiceminister finansów Piotr Patkowski. Ocenił, że "jesteśmy w stanie stworzyć projekt, którego oczekują media".

Podatek cyfrowy w Hiszpanii. Google podnosi ceny reklam

Podatek cyfrowy. Gigant technologiczny Google podjął decyzję o podniesieniu w Hiszpanii o 2 proc. cen reklam - wynika z ustaleń dziennika "El Mundo”. Firma chce w ten sposób odzyskać środki, jakie w ramach tzw. podatku cyfrowego nałożył nań od stycznia rząd Pedro Sancheza.

Podatek od reklamy. Blisko 70% Polaków jest przeciwna

Podatek od reklamy nie podoba się głównie osobom, które żyją w miastach liczących 100-199 tys. i ponad 500 tys. mieszkańców. Zdaniem prawie 65% badanych, koncerny medialne dobrze zrobiły, że w proteście wyłączyły swoje programy i strony internetowe.

UOKiK: ruszyły kontrole producentów kotłów

UOKiK weryfikuje, czy kotły na paliwo stałe spełniają wymagania określone w przepisach. Przedsiębiorca odpowiedzialny za sprzedaż kotła niespełniającego wymagań może zostać zobowiązany do jego odkupienia i demontażu.

Czy podatek od reklamy jest zgodny z Konstytucją? Opinia prof. Adama Mariańskiego

Czy podatek od reklamy jest zgodny z Konstytucją? Opinia prof. Adama Mariańskiego, przewodniczącego Krajowej Rady Doradców Podatkowych.

Rzecznik Komisji Europejskiej o podatku od reklamy

Podatek od reklamy. - Wiemy o projekcie ustawy. Oczekujemy od państw członkowskich żeby zapewniły, że ich fiskalne i inne polityki nie będą miały wpływu na obowiązek zagwarantowania wolnego, niezależnego, zdywersyfikowanego ekosystemu medialnego - powiedział rzecznik Komisji Europejskiej Christian Wigand.

Podatek od reklamy - protest BCC

Podatek od reklamy - protesty. Rada Przedsiębiorczości wyraża stanowczy protest wobec projektu rządowego, który zakłada dodatkowe opodatkowanie przychodów z reklam - wskazuje w stanowisku z 10 lutego 2021 r. Business Centre Club. Według organizacji wejście w życie takich przepisów przyniesie wielomiliardowe straty zamiast zakładanych przychodów.

REKLAMA