REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Wniosek, Administracja

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Lepsze relacje przedsiębiorców z administracją

Ministerstwo Rozwoju zaprezentowało Projekt ustawy o zmianie ustawy – Kodeks postępowania administracyjnego oraz niektórych innych ustaw. Nowe przepisy przyniosą wiele zmian korzystnych dla przedsiębiorców. Najważniejszą jest zasada rozstrzygania wątpliwości faktycznych na korzyść strony.

Szkolenie "Elektroniczne usługi publiczne - jak korzystać z ePUAP2?"

Szkolenie "Elektroniczne usługi publiczne - jak korzystać z ePUAP2?"odbędzie się 31 sierpnia 2016 r. w Warszawie. Portal Infor.pl jest patronem medialnym wydarzenia.

Cyfryzacja usług publicznych

Ministerstwo Rozwoju i Ministerstwo Cyfryzacji pracują nad programem "Od papierowej do cyfrowej Polski". Dokument przewiduje m.in. cyfryzacją kluczowych usług publicznych.

Krajowa Administracja Skarbowa od 2017 r.

Do Sejmu trafił projekt ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej. Zakłada on powołanie Krajowej Administracji Skarbowej w miejsce obecnie funkcjonujących: administracji podatkowej, kontroli skarbowej i Służby Celnej, czyli powołanie administracji skonsolidowanej. Krajowa Administracja Skarbowa będzie podporządkowana ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych.

REKLAMA

Szkolenie "eIDAS - Obowiązek dla administracji i szansa rozwoju usług elektronicznych"

Szkolenie "eIDAS - OBOWIAZEK DLA ADMINISTRACJI I SZANSA ROZWOJU USŁUG ELEKTRONICZNYCH Zapewnienie bezpieczeństwa transakcji, zapewnienie zgodności z wymaganiami PSD2" odbędzie się 28 kwietnia 2016 r. w Warszawie. Portal Infor.pl jest patronem medialnym wydarzenia.

Wniosek o "Rodzina 500 plus" on-line

Wniosek o świadczenie z programu "500 plus" można złożyć również online. Dokumenty będą bezpłatnie przyjmowane od 1 kwietnia 2016 r.

Ustalanie prawa do świadczenia wychowawczego

Prawo do świadczenia wychowawczego ustalane jest co do zasady na okres od dnia 1 października do dnia 30 września roku następnego. W przypadku złożenia wniosku o ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego w terminie trzech miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy, tj. w terminie od dnia 1 kwietnia do 1 lipca 2016 r. (włącznie), prawo do świadczenia wychowawczego na podstawie tego wniosku ustala się począwszy od dnia wejścia w życie ustawy, tj. od dnia 1 kwietnia 2016 r. i w konsekwencji wypłata świadczenia po jego przyznaniu dokonywana jest w takim przypadku z odpowiednim wyrównaniem.

Wniosek jednostki budżetowej o zmianę w planie wydatków budżetowych - wzór

Zmiana kwot dochodów i wydatków następuje w drodze uchwały organu stanowiącego JST lub wykonawczego JST (województwa, powiaty) oraz zarządzenia wójta/burmistrza/prezydenta miasta (organ wykonawczy gminy). Wiele zmian zachodzących w budżecie JST w trakcie roku jest efektem składanych wniosków przez kierowników jednostek budżetowych JST. Najczęściej zmiany te dotyczą przeniesienia środków finansowych w planie wydatków pomiędzy poszczególnymi podziałkami klasyfikacji budżetowej w zakresie realizowanych przez jednostkę budżetową zadań statutowych.

REKLAMA

Komisja sejmowa za odłożeniem reformy administracji podatkowej na 1 lipca 2016 r.

Projekt, zakładający odłożenie do 1 lipca 2016 r. wejście w życie najważniejszych przepisów ustawy o administracji podatkowej, zdobył akceptację Komisji Finansów Publicznych. Według opozycji to przesunięcie może oznaczać pogrzebanie zmian.

Administracja podatkowa - nowe przepisy od lipca 2016 r.

Od 1 lipca 2016 roku miałaby wejść w życie ustawa o administracji podatkowej. Przesunięcie wejścia w życie nowych przepisów jest podyktowane koniecznością przygotowania się urzędników do objęcia nowych zadań.

Krajowy Wyspecjalizowany Urząd Skarbowy od 1 stycznia 2016 roku

Kluczowi podatnicy, czyli firmy o przychodach przekraczających 50 milionów euro, od 1 stycznia 2016 roku będą obsługiwani w jednym miejscu. Krajowy Wyspecjalizowany Urząd Skarbowy w Warszawie ma usprawnić rozliczenia podatkowe najbardziej dochodowych polskich przedsiębiorstw.

Kierunki kontroli administracji podatkowej w 2016 r.

Jak wynika z przygotowanych przez Ministerstwo Finansów głównych założeń Krajowego Planu Działań Administracji Podatkowej, w 2016 r. kilkanaście branż, w tym motoryzacyjna, doradcza, handlu paliwami i elektroniką, usług finansowych, trafi pod lupę fiskusa.

ePUAP2 już działa - ponad 1200 nowych kont dziennie

Uruchomiona w sierpniu 2015 r. platforma ePUAP2 działa. Codziennie rejestruje się na niej ponad 1200 nowych użytkowników. Kolejnymi planami ministerstwa jest doskonalenie platformy i rozszerzanie jej usług - mówił na poniedziałkowej konferencji szef Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji Andrzej Halicki.

Wnioski o świadczenia przez internet od 2016 r.

Ułatwienia przy składaniu wniosków i przyznawaniu świadczeń, krótszy czas wydania decyzji oraz dokładniejsze weryfikowanie uprawnień – to najważniejsze zmiany, które wprowadza nowelizacja ustawy o świadczeniach rodzinnych i innych ustaw podpisana przez Prezydenta RP.

XXV Forum Informatyki w Administracji

Zapraszamy do Fabryki Wełny Hotel & SPA do miejsca, w którym historia spotyka się z nowoczesnym designem, relaks ze sztuką, a surowy industrialny klimat z eleganckim komfortem. Obiekt mieści się w budynku dawnej fabryki rodziny Baruchów w samym centrum Pabianic, w niedalekiej odległości od Łodzi.

Mikroprzędsiębiorcy mogą już korzystać z pomocy asystenta podatnika

Z początkiem września Administracja Podatkowa uruchamia centra obsługi podatników, w których m.in. rozpoczynający działalność mikroprzędsiębiorcy mogą korzystać z pomocy asystenta podatnika. Centra to przede wszystkim nowe udogodnienie, dzięki któremu podatnicy mogą załatwić swoje sprawy nie tylko we własnym urzędzie, ale zrobią to także w wybranych miejscach na terenie całego kraju. Ponadto w centrach, oprócz spraw podatkowych, można złożyć wybrane dokumenty z obszaru ZUS i akcyzy.

Nowe usługi e-administracyjne

Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji oraz Poczta Polska podpisały porozumienie ws. współpracy w zakresie budowy usług e-administracji. W ten sposób resort chce upowszechnić usługi e-administracji, które w szczególności mają pomóc mieszkańcom mniejszych miejscowości w załatwieniu wielu spraw urzędowych.

Lasy Państwowe nie będą prywatyzowane

Do końca tej kadencji chcemy przepracować projekt ustawy, w którym zapiszemy, iż Lasy Państwowe (LP) nie będą ani prywatyzowane, ani restrukturyzowane - zapowiedziała 19 sierpnia 2015 r. premier Ewa Kopacz. Na początku przyszłego tygodnia ma zostać złożony stosowny projekt noweli o lasach.

Usługi e-administracji w placówkach Poczty Polskiej

W najbliższych latach w placówkach Poczty Polskiej będzie można skorzystać z usług administracji elektronicznej. Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji chce w ten sposób zachęcać Polaków do załatwiania spraw urzędowych online. Pierwsze Centrum Aktywności Cyfrowych zostanie uruchomione 24 sierpnia 2015 r. w Sosnowcu. W 2016 roku będzie ich już około 500.

IFK poleca: Jak załatwić sprawę urzędową

Jak wyrobić dziecku paszport? Jak zameldować się czasowo? Jak sprawdzić, ile mamy na koncie punktów karnych? Odpowiedzi na te i inne pytania można znaleźć na portalu www.obywatel.gov.pl. Na stronie znajdują się 82 karty opisujące prostym językiem najpopularniejsze usługi administracji publicznej dla obywatela.

W jakiej formie należy składać wnioski urlopowe

W mojej firmie nie ma elektronicznego obiegu dokumentów. Czy prezes może żądać ode mnie abym wniosek urlopowy składała mejlowo?

Prezydent podpisał ustawę o administracji podatkowej

Podpisana przez Prezydenta ustawa o administracji podatkowej zawiera regulacje dotyczące obsługi i wsparcia podatnika, m. in. powołana zostanie instytucja asystenta podatnika, który pomoże zaczynającym działalność gospodarczą przedsiębiorcom w wywiązywaniu się z obowiązków podatkowych przez pierwsze 18 miesięcy działalności.

Administracja bardziej przyjazna - ruszył program "Obywatel"

Ruszył projekt "Obywatel", który ma ułatwić załatwienie wielu spraw urzędowych poprzez wprowadzenie specjalnej infolinii, gdzie urzędnicy podpowiedzą jak załatwić każdą sprawę. Ponadto w ramach projektu przygotowano przewodnik, w którym zawarte są wskazówki m.in. jak pisać pisma urzędowe.

Ruszył projekt "Obywatel" - dla lepszej komunikacji urzędników i obywateli

Portal obywatel.gov.pl, infolinia oraz podręcznik dla urzędników - to trzy elementy projektu "Obywatel", który w piątek 31 lipca 2015 r. zaprezentowała premier Ewa Kopacz. Jego celem jest poprawa komunikacji między urzędnikami a obywatelem.

Wniosek o ogłoszenie upadłości firmy transportowej

W jakich przypadkach można ogłosić upadłość? W jaki sposób napisać wniosek o ogłoszenie upadłości?

Pierwsze doświadczenia z działania systemu rejestrów państwowych

1 marca 2015 r. samorządy stanęły przed nowym wyzwaniem technicznym, organizacyjnym i prawnym dotyczącym sposobu realizacji zadań związanych z utworzeniem nowego systemu rejestrów państwowych. Urzędom oddano do użytku system Źródło, za pomocą którego przetwarzane są dane w systemie rejestrów państwowych. Realizacja przedsięwzięcia od samego początku budziła wiele kontrowersji, mimo niewątpliwie ważnego celu wdrożenia tego projektu – utworzenia referencyjnego rejestru PESEL. Niestety, nadal wiele urzędów nie realizuje zadań z wykorzystaniem systemu Źródło.

Seminarium „Elektroniczne zarządzanie dokumentacją w administracji publicznej. Jak skutecznie wdrożyć system EZD w urzędzie”

Zapraszam do wzięcia udziału w LXXIV seminarium z cyklu INFORMATYKA W ADMINISTRACJI. OD PAPIERU DO EZD. Elektroniczne zarządzanie dokumentacją w administracji publicznej. Jak skutecznie wdrożyć system EZD w urzędzie. Seminarium odbędzie się 21 maja w Warszawie. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl

Postępowanie nieważnościowe w Kodeksie postępowania administracyjnego

Jednym z postępowań uwzględnionych w Kodeksie postępowania administracyjnego jest tryb nieważnościowy. Obok postępowania wznowieniowego służy usunięciu z obiegu prawnego wadliwej decyzji, kiedy drogi odwoławcze są już dla stron zamknięte.

Badanie przez radę powiatu wniosku o rozwiązanie stosunku pracy z radnym

Rada powiatu może odmówić wyrażenia zgody na rozwiązanie stosunku pracy z radnym, nie tylko wtedy gdy podstawą rozwiązania tego stosunku są zdarzenia związane z wykonywaniem przez radnego mandatu, ale również w przypadku gdy podstawą tego rozwiązania są inne zdarzenia niezwiązane z wykonywaniem tego mandatu.

Finansowanie zadań zleconych samorządom - nowy zespół

Finansowanie zadań zleconych samorządom przez administrację rządową było jednym z tematów poruszanych na środowym posiedzeniu Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego. Według części samorządowców wraz ze wzrostem liczby zadań przekazywanych samorządom nie idą odpowiednie środki na ich realizację.

Nowy dowód osobisty dopiero w marcu 2015

Wniosek o wydanie nowego dowodu osobistego będzie można składać dopiero w marcu 2015 roku. Termin wprowadzenia nowych dokumentów tożsamości został przesunięty o dwa miesiące (z 1 stycznia na 1 marca 2015 roku). Dotychczasowe dowody osobiste zachowają ważność.

Dowód osobisty – 1 marca 2015

Wnioski o wydanie nowego dowodu osobistego w dowolnej gminie na terenie całego kraju będzie można składać – zgodnie z informacją przekazaną przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych - dopiero od 1 marca 2015. Termin wprowadzenia nowych dowodów osobistych został przesunięty o dwa miesiące.

Pięć podstawowych funkcji kierowniczych - najlepszy system zarządzania jakością

Nauczenie kierowników pięciu podstawowych funkcji zarządzania, a dodatkowo przekonanie ich do codziennego wykonywania tych funkcji to najlepszy system zarządzania jakością, jaki można wdrożyć w dzisiejszych czasach i przy dzisiejszych realiach w polskiej administracji publicznej. Od skuteczności jego wdrożenia zależy efektywność polskiej administracji w nadchodzących latach.

Wniosek o dopisanie do spisu wyborców

Już 12 listopada 2014 roku (w środę) mija termin składania przez wyborców wniosków o dopisanie ich do spisu wyborców w wybranym obwodzie głosowania na obszarze gminy właściwej ze względu na miejsce ich stałego zamieszkania. Jak prawidłowo wypełnić wniosek o dopisanie do spisu wyborców?

Wniosek o wydanie indywidualnej interpretacji podatkowej

Każdy podatnik może złożyć wniosek o wydanie indywidualnej interpretacji prawa podatkowego. Musi jednak wykazać interes prawnopodatkowy i może dotyczyć stanu zaistniałego lub przyszłego. Jakie informacje należy zawrzeć we wniosku? Ile kosztuje jego wydanie?

Brak winy we wniosku o przywrócenie terminu

Przywrócenie terminu ma charakter subiektywny oraz zależy wyłącznie od należytego uprawdopodobnienia okoliczności świadczących o braku winy w przywróceniu terminu. Przypomnieć należy, iż udowodnienie okoliczności a jej uprawdopodobnienie nie są pojęciami tożsamymi.

Urlop okolicznościowy - śmierć dziadka [WNIOSEK]

Prawo pracy przyznaje pracownikom możliwość skorzystania z urlopu okolicznościowego z tytułu śmierci dziadka. Czy potrzebny jest akt zgonu? Na jaki wymiar urlopu może liczyć pracownik? Jak napisać wniosek o wolne na pogrzeb? Pobierz wzór wniosku.

Urlop rodzicielski - wzór wniosku

Bezpośrednio po wykorzystaniu dodatkowego urlopu macierzyńskiego, rodzice mają prawo do urlopu rodzicielskiego trwającego 26 tygodni (art. 1821a § 1 k.p.). Urlop rodzicielski może być podzielony maksymalnie na 3 części, przypadające jedna po drugiej i trwające minimum 8 tygodni. Z urlopu rodzicielskiego mogą korzystać oboje rodzice równocześnie. W takim przypadku wymiar urlopu wykorzystanego przez każde z nich sumuje się.

Zadania koordynatora czynności kancelaryjnych

Zmiany w przepisach prawa zmierzają do elektronizacji procedur realizowanych przez organy administracji publicznej i organy podatkowe. Ich celem jest głównie umożliwienie klientom urzędów realizacji spraw drogą elektroniczną. Równie istotne jest postępowanie z dokumentacją w urzędach, które muszą uwzględnić coraz większy procent dokumentów elektronicznych w sprawach często prowadzonych tradycyjnie – papierowo. Rola koordynatora jest tu istotna z punktu widzenia zapewnienia nadzoru nad właściwym prowadzeniem akt spraw.

Urząd Stanu Cywilnego - elektroniczny dostęp

Od 2015 r. w Urzędach Stanu Cywilnego będzie można skorzystać z wielu udogodnień. Elektroniczna rejestracja aktów stanu cywilnego (odejście od papierowych aktów), udostępnienie obywatelom odpisów aktów stanu cywilnego w postaci elektronicznej, szybsze i prostsze załatwianie spraw w urzędach stanu cywilnego – to najważniejsze regulacje wprowadzone do projektu ustawy.

Elektroniczne odpisy w USC od 2015 r.

Od 2015 r. w Urzędach Stanu Cywilnego będzie można skorzystać z wielu udogodnień. Przyjęty przez Radę Ministrów projekt zakłada udostępnienie obywatelom odpisów aktów stanu cywilnego w postaci elektronicznej oraz szybsze i prostsze załatwianie spraw w urzędach stanu cywilnego.

Karta Dużej Rodziny – duże zainteresowanie programem

Karta Dużej Rodziny – zgodnie z informacjami pochodzącymi z Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej - cieszy się dużym zainteresowaniem. Najwięcej chętnych do programu zgłasza się na Śląsku, Mazowszu i Pomorzu.

Zmiany w zasadach składania wniosków o wpis do księgi wieczystej

Rada Ministrów przyjęła projekt zmian w kodeksie postępowania cywilnego oraz niektórych ustaw. Zmiany obejmują m.in. dołączanie dokumentów do wniosku o wpis do księgi wieczystej wyłącznie w formie papierowej.

Nauczyć się uczyć

Uczenie się prowadzi do sukcesu. Wspiera podejmowanie lepszych decyzji, pozwala efektywniej odpowiadać na wyzwania, umożliwia stały rozwój. Nie mamy co do tego wątpliwości kiedy chodzi o nas samych. Czy bierzemy to pod uwagę w odniesieniu do administracji publicznej?

Karta Dużej Rodziny – wniosek

Wniosek o wydanie Karty Dużej Rodziny można składać od 16 czerwca 2014 roku (poniedziałku). Karta Dużej Rodziny jest imiennym dokumentem o zasięgu ogólnokrajowym, który uprawnia do korzystania ze zniżek i ulg. Jak powinien wyglądać wniosek o wydanie Karty Dużej Rodziny?

Prawo o aktach stanu cywilnego 2015

Od 1 stycznia 2015 roku rejestracja stanu cywilnego ma być prowadzona w postaci elektronicznej. Takie założenia zawiera nowy projekt ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego.

Wybory do europarlamentu – głosowanie poza miejscem zamieszkania

Już w niedzielę – 25 maja 2014 roku – odbędą się w Polsce wybory do europarlamentu (Parlamentu Europejskiego). Możliwe jest także głosowanie w wyborach poza miejscem zamieszkania. W tym celu należy do 20 maja 2014 roku (wtorek) złożyć wniosek o dopisanie do spisu wyborców w miejscu pobytu czasowego.

E-korespondencja z urzędem

E-korespondencja z urzędem będzie łatwiejsza dzięki zmianom, jakie weszły w życie 11 maja 2014 r. w ustawie o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, Kodeksie Postępowania Administracyjnego oraz w ustawie - Ordynacja Podatkowa. Ich celem jest ułatwienie realizacji spraw drogą elektroniczną oraz e-komunikacji obywateli z urzędem.

Spłata mandatu w ratach - jak przygotować wniosek?

Istnieje możliwość spłaty mandatu w ratach. Ważne jest jednak przygotowanie odpowiedniego wniosku. Oto wskazówki jak go napisać.

Wyjawienie majątku dłużnika

Wyjawienie majątku dłużnika, czyli sporządzenie przez niego pisemnego wykazu posiadanego majątku wraz z podaniem jego lokalizacji, następuje na wniosek wierzyciela. Kto i w jakich sytuacjach może zostać zobligowany do wyjawienia majątku? Co grozi za niewyjawienie majątku?

REKLAMA