| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Akty prawne

Sprawozdanie Prezydenta Miasta Siemianowice Śląskie

z dnia 19 stycznia 2012r.

z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku w Siemianowicach Śląskich w roku 2011

Komisja Bezpieczeństwa i Porządku na kadencję 2011 – 2014 została powołana na podstawie art. 38a ust. 1 ustawy z dnia 05 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U z 2001 r., Nr 142, poz. 1592 z późniejszymi zmianami) oraz Zarządzeniem Nr 262 / 2011 Prezydenta Miasta Siemianowice Śląskie z dnia 27 maja 2011 r.

W celu realizacji zadań Prezydenta Miasta w zakresie zwierzchnictwa nad powiatowymi służbami, inspekcji i strażami oraz zadań określonych w ustawach w zakresie porządku publicznego i bezpieczeństwa mieszkańców miasta Komisja Bezpieczeństwa i Porządku przedstawia się następująco:

Przewodniczący – Prezydent Miasta Jacek Guzy

Członkowie:

- przedstawiciel Rady Miasta – Barbara Merta

- przedstawiciel Rady Miasta – Danuta Sobczyk

- przedstawiciel Rady Miasta – Mikołaj Wajda

- osoba zaufania publicznego – Wiesław Rak

- osoba zaufania publicznego – Alojzy Supernok

- osoba zaufania publicznego – Adam Bilski

- przedstawiciel KMP – Cezary Garczarczyk

- przedstawiciel KMP – Sławomir Góras

W pracach Komisji uczestniczyli także: Prokurator Rejonowy Prokuratury Rejonowej w Siemianowicach Śląskich – Daniel Hetmańczyk oraz z głosem doradczym:

- Sędzia Sądu Rejonowego w Siemianowicach Śląskich – Katarzyna May

- Komendant Miejski Państwowej Straży Pożarnej w Siemianowicach Śląskich – Leszek Jasica

- Naczelnik Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego UM – Wojciech Abłażewicz

- Dyrektor Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Siemianowicach Śląskich – Ewa Bandała

- Komendant Straży Miejskiej w Siemianowicach Śląskich – Piotr Saternus

W okresie sprawozdawczym na posiedzeniach Komisji podejmowano wiele różnorodnych tematów i problemów, a mianowicie:

1) Dokonano oceny stanu bezpieczeństwa publicznego na terenie miasta w I półroczu 2011 roku uwzględniając między innymi:

- statystyki przestępstw przedstawione przez Sąd Rejonowy w Siemianowicach Śląskich, Komendę Miejską Policji oraz Straż Miejską;

- raport o stanie ochrony przeciwpożarowej na terenie miasta Siemianowice Śląskie;

- problemy związane z nadużywaniem alkoholu na terenie miasta Siemianowic Śląskich.

2) Dokonano oceny realizacji „Programu zapobiegania przestępczości oraz porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli w Siemianowicach Śląskich na lata 2007 – 2011” „Razem Bezpieczniej”. Realizacja programu została oceniona bardzo dobrze, czego przykładem jest ograniczenie przestępstw m.in. w miejscach prowadzonych inwestycji miejskich oraz poprzez funkcjonowanie Centrum Monitoringu Miejskiego.

3) Komisja opracowała projekt „Programu zapobiegania przestępczości oraz porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli w Siemianowicach Śląskich na lata 2012 – 2020” który to będzie wprowadzony do realizacji uchwałą Rady Miasta Siemianowice Śląskie.

4) Na potrzeby analityczne Prezydenta Miasta Siemianowice Śląskie oraz Komisji Bezpieczeństwa i Porządku opracowano przez Miejskie Centrum Zarządzania Kryzysowego mapy zagrożeń miasta Siemianowice Śląskie, które m.in. były prezentowane na posiedzeniach Komisji Bezpieczeństwa i Porządku.

5) Zweryfikowano postanowienia Komisji Bezpieczeństwa i Porządku z 2010 i 2011 r., na których omówiono:

- funkcjonowanie Posterunku Policji w lokalu Stowarzyszenia „Wzajemna Pomoc” przy ul. Pszczelniczej 10;

- propozycję przyciągnięcia do świetlicy środowiskowej dzieci i młodzieży z rejonu ul. Mickiewicza do Ośrodka Interwencji Kryzysowej na ul. Pszczelniczej 10 z dużym naciskiem na organizację zajęć sportowych;

- kosztorys remontu świetlicy środowiskowej wraz z przygotowaniem i wygospodarowaniem przez Referat Informatyki 3 lub 4 komputerów do pomieszczenia Stowarzyszenia „Wzajemna Pomoc” przy ul. Pszczelniczej 10;

- możliwość wykonania projektu technicznego modernizacji przyszkolnego boiska Szkoły Podstawowej Nr 11;

- działania patroli obywatelskich w rejonie ul. Mickiewicza i Sobieskiego w okresie od 1 grudnia 2010 r. do 30 września 2011 r.;

- warsztaty dla dzieci i młodzieży poświęcone wykonaniu graffiti na ul. Obwodowej przez młodzież z terenu miasta Siemianowice Śląskie w okresie od 27.06.2011 do 4.07.2011 r.;

- możliwość utworzenia oraz zasady prowadzenia modelarni dla dzieci przez pracownika Referatu Informatyki w Ośrodku Interwencji Kryzysowej przy ul. Pszczelniczej 10 (lub w innym miejscu);

- wyselekcjonowanie trzech osób do pracy w Komendzie Miejskiej Policji w Siemianowicach Śląskich w ramach robót publicznych;

- możliwość otwarcia boiska przy Zespole Szkół Specjalnych Nr 9 na ul. Myśliwieckiej po godzinach pracy;

- raport na temat funkcjonowania Centrum Monitoringu Miejskiego za I półrocze 2011 r., w zakresie wykrywalności sprawców wykroczeń.

6) Omawiano bieżące sprawy.

Prezydent Miasta Siemianowice Śląskie


Jacek Guzy

reklama

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Sembox

Agencja search engine marketing

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »