| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Akty prawne

Sprawozdanie Prezydenta Miasta Siemianowice Śląskie

z dnia 19 stycznia 2012r.

z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku w Siemianowicach Śląskich w roku 2011

Komisja Bezpieczeństwa i Porządku na kadencję 2011 – 2014 została powołana na podstawie art. 38a ust. 1 ustawy z dnia 05 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U z 2001 r., Nr 142, poz. 1592 z późniejszymi zmianami) oraz Zarządzeniem Nr 262 / 2011 Prezydenta Miasta Siemianowice Śląskie z dnia 27 maja 2011 r.

W celu realizacji zadań Prezydenta Miasta w zakresie zwierzchnictwa nad powiatowymi służbami, inspekcji i strażami oraz zadań określonych w ustawach w zakresie porządku publicznego i bezpieczeństwa mieszkańców miasta Komisja Bezpieczeństwa i Porządku przedstawia się następująco:

Przewodniczący – Prezydent Miasta Jacek Guzy

Członkowie:

- przedstawiciel Rady Miasta – Barbara Merta

- przedstawiciel Rady Miasta – Danuta Sobczyk

- przedstawiciel Rady Miasta – Mikołaj Wajda

- osoba zaufania publicznego – Wiesław Rak

- osoba zaufania publicznego – Alojzy Supernok

- osoba zaufania publicznego – Adam Bilski

- przedstawiciel KMP – Cezary Garczarczyk

- przedstawiciel KMP – Sławomir Góras

W pracach Komisji uczestniczyli także: Prokurator Rejonowy Prokuratury Rejonowej w Siemianowicach Śląskich – Daniel Hetmańczyk oraz z głosem doradczym:

- Sędzia Sądu Rejonowego w Siemianowicach Śląskich – Katarzyna May

- Komendant Miejski Państwowej Straży Pożarnej w Siemianowicach Śląskich – Leszek Jasica

- Naczelnik Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego UM – Wojciech Abłażewicz

- Dyrektor Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Siemianowicach Śląskich – Ewa Bandała

- Komendant Straży Miejskiej w Siemianowicach Śląskich – Piotr Saternus

W okresie sprawozdawczym na posiedzeniach Komisji podejmowano wiele różnorodnych tematów i problemów, a mianowicie:

1) Dokonano oceny stanu bezpieczeństwa publicznego na terenie miasta w I półroczu 2011 roku uwzględniając między innymi:

- statystyki przestępstw przedstawione przez Sąd Rejonowy w Siemianowicach Śląskich, Komendę Miejską Policji oraz Straż Miejską;

- raport o stanie ochrony przeciwpożarowej na terenie miasta Siemianowice Śląskie;

- problemy związane z nadużywaniem alkoholu na terenie miasta Siemianowic Śląskich.

2) Dokonano oceny realizacji „Programu zapobiegania przestępczości oraz porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli w Siemianowicach Śląskich na lata 2007 – 2011” „Razem Bezpieczniej”. Realizacja programu została oceniona bardzo dobrze, czego przykładem jest ograniczenie przestępstw m.in. w miejscach prowadzonych inwestycji miejskich oraz poprzez funkcjonowanie Centrum Monitoringu Miejskiego.

3) Komisja opracowała projekt „Programu zapobiegania przestępczości oraz porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli w Siemianowicach Śląskich na lata 2012 – 2020” który to będzie wprowadzony do realizacji uchwałą Rady Miasta Siemianowice Śląskie.

4) Na potrzeby analityczne Prezydenta Miasta Siemianowice Śląskie oraz Komisji Bezpieczeństwa i Porządku opracowano przez Miejskie Centrum Zarządzania Kryzysowego mapy zagrożeń miasta Siemianowice Śląskie, które m.in. były prezentowane na posiedzeniach Komisji Bezpieczeństwa i Porządku.

5) Zweryfikowano postanowienia Komisji Bezpieczeństwa i Porządku z 2010 i 2011 r., na których omówiono:

- funkcjonowanie Posterunku Policji w lokalu Stowarzyszenia „Wzajemna Pomoc” przy ul. Pszczelniczej 10;

- propozycję przyciągnięcia do świetlicy środowiskowej dzieci i młodzieży z rejonu ul. Mickiewicza do Ośrodka Interwencji Kryzysowej na ul. Pszczelniczej 10 z dużym naciskiem na organizację zajęć sportowych;

- kosztorys remontu świetlicy środowiskowej wraz z przygotowaniem i wygospodarowaniem przez Referat Informatyki 3 lub 4 komputerów do pomieszczenia Stowarzyszenia „Wzajemna Pomoc” przy ul. Pszczelniczej 10;

- możliwość wykonania projektu technicznego modernizacji przyszkolnego boiska Szkoły Podstawowej Nr 11;

- działania patroli obywatelskich w rejonie ul. Mickiewicza i Sobieskiego w okresie od 1 grudnia 2010 r. do 30 września 2011 r.;

- warsztaty dla dzieci i młodzieży poświęcone wykonaniu graffiti na ul. Obwodowej przez młodzież z terenu miasta Siemianowice Śląskie w okresie od 27.06.2011 do 4.07.2011 r.;

- możliwość utworzenia oraz zasady prowadzenia modelarni dla dzieci przez pracownika Referatu Informatyki w Ośrodku Interwencji Kryzysowej przy ul. Pszczelniczej 10 (lub w innym miejscu);

- wyselekcjonowanie trzech osób do pracy w Komendzie Miejskiej Policji w Siemianowicach Śląskich w ramach robót publicznych;

- możliwość otwarcia boiska przy Zespole Szkół Specjalnych Nr 9 na ul. Myśliwieckiej po godzinach pracy;

- raport na temat funkcjonowania Centrum Monitoringu Miejskiego za I półrocze 2011 r., w zakresie wykrywalności sprawców wykroczeń.

6) Omawiano bieżące sprawy.

Prezydent Miasta Siemianowice Śląskie


Jacek Guzy

reklama

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Ewelina Stachowiak

Marketing Team Leader w firmie HR Tools

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »